Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 12:47
Luus'87
Luus'87 is offline
ik heb de laatste tijd vaak een moe gevoel, kvoel me btje kut ofzo, naja gewoon niet helemaal lekker, men vriendinnen laten me echt niet stikken ofzo, proberen me wel te helpen maar weten niet hoe. als ik thuis ben voel ik me wel weer beter en op muziekschool ofzo ook. maar omdat ik niet altijd even vrolijk ben doe ik na school niet zoveel met mn vriendinnen, heeft iemand tips ofzo voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 14:08
Verwijderd
sorry, heb het zelf ook...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 17:37
sunnevot
sunnevot is offline
Ik heb het ook. Altijd moe, ben ook vaak chagrijnig, heb vaak last van een klotegevoel, ik denk omdat ik zo moe ben. De ene dag is het wel erger dan de andere. Er zijn ook dagen dat ik me wat beter voel. Maar die eeuwige moeheid, ik word er echt doodziek van.
Waar ik ook zo van baal is, dat ik bijna nooit meer leuke dingen doe met vrienden. Ik heb er wel zin in, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Voel me er te moe voor. Soms laat ik me toch overhalen om mee te gaan, en uiteindelijk heb ik het dan wel fijn. Maar dit is gewoon echt niet goed. Wist ik maar wat we eraan konden doen, ik zou je graag helpen, maar ik weet het zelf ook niet.
Veel sterkte ermee.
-xxx-
Oud 07-03-2002, 17:39
sientjuh
sientjuh is offline
voorjaarsmoeheid???
Oud 08-03-2002, 13:30
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
ik ben ook zo moe de laatste tijd maar ik kan je nie helpen sorry..euhm nouja misschien wel, probeer mer rust te hebben meer tijd voor jezelf, sosm wat wandelen of lezen, muziekje luisteren helpt soms wel..succes!
Oud 08-03-2002, 17:57
Roos
Roos is offline
Misschien is het een goed idee om een keer wat af te spreken met je vriendinnen. Een keertje shoppen, naar de bioscoop, of gewoon een avondje kletsen bij jou thuis met wat toastjes of iets dergelijks. Ik weet bijna zeker dat ze dat leuk zouden vinden!
Zorg verder dat je genoeg slaap krijgt. Als je om 11 uur naar bed gaat, en er voor zevenen al uit moet, heb je nog minder dan acht uur geslapen. Niet iedereen kan hier goed tegen.
Probeer het je aan te wennen om lekker vroeg naar bed te gaan voor een tijdje.

Verder, wat ik zelf ook doe, kan je wat extra vitaminetabletten innemen. Of bruistabletten ofzo. Ik merk zelf dat ik daar een stuk fitter door word!
Oud 08-03-2002, 23:28
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
rosi schreef:
Verder, wat ik zelf ook doe, kan je wat extra vitaminetabletten innemen. Of bruistabletten ofzo. Ik merk zelf dat ik daar een stuk fitter door word!

Helpt bij mij ook ja.
Ik slik nu elke dag vitaminepillen,en ik eet wat extra fruit erbij enzo,gewoon veel gezond eten,voel ik me ook een stuk beter door.

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:17
Luus'87
Luus'87 is offline
Ik eet al veel fruit en slik elke dag al een vitainepilletje, maar ik zal s proberen om wat eerder te gaan slapen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 15:53
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Luus'87 schreef:
Ik eet al veel fruit en slik elke dag al een vitainepilletje, maar ik zal s proberen om wat eerder te gaan slapen
Hoe laat ga je normaal slapen dan?

Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 16:14
Luus'87
Luus'87 is offline
half 11 , elf uur meestal, ja wat laat en moet r alweer om kwart voor 7 uit...ik heb wel geprobeerd om eerder te gaan slapen, maar dat lukt niet echt.....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:19
Monica
Monica is offline
Citaat:
Luus'87 schreef:
half 11 , elf uur meestal, ja wat laat en moet r alweer om kwart voor 7 uit...ik heb wel geprobeerd om eerder te gaan slapen, maar dat lukt niet echt.....
Het klinkt misschien of ik het nu niet serieus neem, maar je klinkt naar een winterdip. Is heel normaal in Nederland, je humeur stemt zich af op het klimaat en omdat deze niet best is, ben je dus futloos. Ik heb dat ook gehad.

Je kunt ervoor naar de dokter gaan, maar ja je merkt zelf of dit waarlijk overkomt bij jou. De lente zit er in ieder geval weer aan te komen, zorg dat je wat leuke dingen kunt gaan doen en geniet een beetje

Misschien is het beter om wat vroeger te gaan slapen. De één heeft aan 6 uur slaap voldoende en de ander moet er minimaal 8 hebben om zich fit te voelen, dat verschilt per persoon heel erg. Maar algemeen bekend is dat (vooral bij jongeren) slapen vóór 12 uur het beste werkt. Die uren 'tellen dubbel'.
Nu meteen om half 10 naar bed gaan heeft geen zin, daar is je lichaam niet op afgesteld. Dan slaap je niet en lig je maar te woelen, erg frustrerend. Probeer dit (en doe het dan ook écht): ga een paar avonden om half 11 slapen tot je eraan gewend bent. Dan eventueel nog kwart over 10 of 10 uur. Bouw gewoon het aantal slaapuren op

Succes!
Oud 10-03-2002, 10:02
Luus'87
Luus'87 is offline
mischien is t wel wintermoeheid ik zal in ieder geval proberen wat eerder te gaan slapen khoop maar dat t dan minder wordt, al denk ik niet dat t dan meteen is opgelost...
ik zal denk k nog wel een tijdje hebben dat ik stiller ben dan normaal enz.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 10:55
Krastain
Krastain is offline
Klinkt stom, maar: Sporten! Bewegen! Als je moe bent en daarom niets doet, kom je in een neerwaardse spriraal. Ga je je lichamelijk flink moe maken, dan gaat het vanzelf beter.
Oud 11-03-2002, 15:55
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Je bent 14, je zit in de puberteit. Dat word sommige mensen teveel. De kutschool geeft je ook het onnodige werk mee naar huis. Dit heeft mij ook overmoeid gemaakt. Maar ik heb me zelf geleerd om geen huiswerk te maken. Aleen als het echt belangrijk is maak ik nog wel iets. Maar nu gaat het goed. Maar je lichaam verandert en dat vergt de nodige energie. Gaat vaneigens weer over, of je hebt gewoon bloedarmoede. KUTSCHOOL!!!!!!
Oud 11-03-2002, 16:00
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Je bent 14, je zit in de puberteit. Dat word sommige mensen teveel. De kutschool geeft je ook het onnodige werk mee naar huis. Dit heeft mij ook overmoeid gemaakt. Maar ik heb me zelf geleerd om geen huiswerk te maken. Aleen als het echt belangrijk is maak ik nog wel iets. Maar nu gaat het goed. Maar je lichaam verandert en dat vergt de nodige energie. Gaat vaneigens weer over, of je hebt gewoon bloedarmoede. KUTSCHOOL!!!!!!
Moet je meer mediteren en ki produceren om je huiswerk te kunnen maken mbv. ki energie. *kuch*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:12
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Moet je meer mediteren en ki produceren om je huiswerk te kunnen maken mbv. ki energie. *kuch*

Nee hoor, ik ga echt geen ki verspillen aan die kutschool.
Oud 11-03-2002, 20:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k lees er niet echt een duidelijke reden voor... k denk dus eigenlijk dat het gewoon een fase is, die iedereen wel eens meemaakt... het lijkt nog niet echt iets waar je je echt druk om moet gaan maken... hou het wel in de gaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten