Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als iemand in jullie ogen idiote opmerkingen maakt,hoeven jullie haar toch niet meteen te pesten? Accepteer haar gewoon als ze is,jullie hoeven geen vrienden te worden,maar pesten is zo laf |
![]() |
|
![]() |
Als ik jouw was, was ik voor haar opgekomen. Ik ben zelf op de basisschool gepest omdat ik niet voor mezelf op kon komen en op de Mavo werd ik ook gepest maar toen negeerde ik het gewoon. Pesten is echt kut. Laat het niet gebeuren. Ik wordt nu nooit meer gepest, ik heb (denk ik) toch een beetje van me af leren bijten. Ik neem het nu ook op voor iedereen die gepest wordt. En als die personen dan je vriendschap willen, dan wees je gewoon kortaf als je dat niet wilt, maar je moet gewoon altijd voor gepeste mensen opkomen.
|
![]() |
[QUOTE]rozijntje schreef:
ik laat haar met rust, ben zelfs vriendelijk tegen haar, maar ik voel me schuldig dat ik niet voor haar opkom. Als je je schuldig voelt, waarom kom je dan niet voor haar op? Het lijkt mij nl. niet zo lekker om met een schuldgevoel rond te lopen, terwijl je daar wel wat aan zou kunnen doen, toch? als je aan mensen in de klas vraagt: waarom pesten jullie haar zo? dan zeggen ze allemaal: ze lokt het toch zelf uit. Dat zeggen ze nou altijd, ze lokt het toch zelf uit. Bullshit, wie wil er nou gepest worden? Misschien is haar denkwijze wat anders en begrijpt ze niet dat de dingen die ze zegt het pesten uitlokken. Misschien dat iets wat voor jullie heel stom is, is voor haar wel heel gaaf, maar heeft ze dat niet door. Of dit nou de reden is of niet (ik ken haar natuurlijk niet) er zal heus wel EEN reden achterliggen. Zowiezo, is er wel een reden om iemand te pesten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Einstein was trouwens een sociaal figuur in z'n jonge jaren, Gates was echter een koude-pizza-etend-mormel met dikke brille glazen die vooral in garages vertoefde ![]() Hmm, dan zijn er nog andere gozers zoals Steve Jobbs (zeer vreemd, heeft zelfs een heel huis gekocht voor z'n visjes), Linus Torvalds (uebergeek ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Waar pesten ze haar dan eigenlijk mee?
Kan je daar een aantal voorbeelden van noemen? Persoonlijk zou ik eens met haar alleen gaan praten zonder dat er iemand anders bij is omdat je dan de echte eprsoon leer kennen. Misschien doet ze in de klas wel alleen zo omdat ze aandacht wil en heeft ze niet door dat haar acties alleen maar negatieve aandacht geven.
|
![]() |
ja kijk voor haar opkomen is dus ook al moeilijk genoeg. Ik zou me allereerst afvragen of ze er wel zo'n ontzettende last van heeft. ook kan je gewoon zeggen van waarom moet je nou weer zo'n lompe opmerking maken. sommige mensen willen op die manier aandacht krijgen. Idd je hebt mensen die gewoon erg appart zijn. Zelf ben ik ook tijdje gepest. nou weet ik niet of ik nou zo appart ben. maar iig zie je wel eens op tv in zo'n kwaliteits talk show (not really) van ik ben gepest. Kijk en dat zijn dan vaak mensen die zo ontzettend slachtofferig doen. Van ja ik zou dus als ik de kans kreeg niets terug doen je kent het wel. Dat soort mensen kunnen er misschien niets aan doen, maar dat ze gepest worden kan ik nog best wel inkomen. Het is niet zo dat iedereen gelijk moet zijn. iedereen is anders ook als je in een groepje zit ben je nog steeds anders. Kijk als zij er echt zo'n last van heeft moet ze zelf aan de bel trekken. zeggen ja sorry hoor maar tot hier en niet verder. Mijn moeder zei altijd tegen me "je moet ze gewoon negeren Gaat 't vanzelf over" 2 jaar later was het " sla ze maar gewoon neer misschien dat dat helpt" kijk ik snap ook wel dat 't met jongens misschien ietsje anders is dan bij meiden. ik bedoel als meisje hoek je niet zomaar iemand neer :rolleeyes: maar je kan wel een variant maken. Er is wel wat aan te doen, maar ze moet zelf de eerste stap maken. probeer dat aan haar over te brengen. meer kan je niet doen. En die pesters weghouden en voor haar opkomen daar heeft ze ook geen fuck aan want dan leert ze 't nooit. . .
Veel succes er nog mee ![]()
|
ik heb precies het zelfde, er zit net zo'n meisje bij mij in de klas. Zelf vind ik het ook heel zielig en voel ik me schuldig ook doe ik normaal tegen haar, maar ja ik vind als je haar niet aardig vindt, dan hoef je niet het voor haar op te nemen enzo, want dan denkt ze meteen dat je vriendinnen wil zijn, en als je haar dan alsnog laat vallen, komt dat alleen maar harder aan. zolang jij maar normaal doet, en niet pest...
|
![]() |
|
mmmhhh ik ben zelf ook mn hele jeugd gepest...ik zal jullie de details besparen..
ik zou absoluut voor haar opkomen.... en wat ik nog wou toevoegen aan alle reacties: je zegt dat ze ondanks alles nog steeds optimistisch tegen het leven aankijkt.....maar realiseer je goed dat dit wel eens een masker zou kunnen zijn...doe ik ook altijd namelijk......doen alsof het je niks doet, maar van binnen kapot eraan gaan...
|
![]() |
't Klinkt misschien hard, maar sommige
mensen vragen er om om gepest te worden. Ik zou dus ook doen wat jij doet, een beetje 't voor d'r opnemen. Niet te veel, want als ze niet gepest wil worden moet ZIJ zich ook maar een beetje aanpassen. Haat me nu maar, maar zo vind ik het gewoon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar kom, eigenlijk pesten... tis niet dat we haar boekentas in het kanaal smijten of zo. er worden gewoon harde opmerkingen overhaar gemaakt, en als er groepjes worden gemaakt in de klas, blijft zij altijd over. maar we doen haar niks. ik denk dat het in andere klassen erger zou zijn. maar ja ik weet wat jullie allemaal bedoelen, pesten sucks, ik weet het wel. en ze voelt zich waarschijnlijk rot, en dan voel ik mij ook rot. nu ja ik probeer het voor haar op te nemen, maar het is niet altijd makkelijk.
||
Citaat:
Weet je hoe pijn opmerkingen doen? Weet je hoe erg je iemands zelfvertrouwen daarmee kan beschadigen,niet alleen nu,maar dat blijft iemand voorgoed met zich meedragen.Weet je hoe onzeker je ervan kan worden.Woorden doen ook pijn,dat heet ook pesten,voor pesten hoef je niet perse in elkaar geramd te worden. En je zegt wel dat diegene dan maar moet veranderen,maar waarom? Omdat het jullie niet aanstaat hoe die persoon is?Elke mens is anders,leer andere mensen accepteren voor wie ze zijn! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wat ik zou doen is wachten op een teken van het gepeste persoon. ALs je ziet dat ze ook wil veranderen dan moet je haar helpen. Ze moet zelf ook een stap zetten vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom mensen pesten omdat mensen anders zijn dan hun? Ik vindt dat juist de pesters moeten veranderen,niet de mensen die gepest worden! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is toch krom? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
De pester zit fout,dus die hoort te veranderen,niet degene die gepest word. Degene die gepest word kan er niks aan doen,de pester wel Waar haal jij trouwens in godsnaam je ideeen vandaan?Je doet net of de pester goed zit en degene die gepest word fout zit. Dat is pas krom! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook moet ik zeggen dat OOK de gepeste er VAAK iets aan kan doen dat hij gepest word. VAAK is de gepeste iemand die zich niet aan KAN/WIL passen. En als iemand zich wel aan KAN passen maar niet WIL dan is hij/zij ook voor een DEEL schuldig in mijn ogen. En waarom moet je van A (de gepeste) accepteren dat hij/zij anders is en van B (de pester) juist niet? Dat vind ik raar. En ja, op zich heb je gelijk, met de normen en waarden die JIJ hebt is de pester fout. Maar de pester zal dat waarschijnlijk anders zen omdat die normen en waarden van de pester anders/'fouter' zijn. Natuurlijk moet de pester stoppen met pesten, maar meestal gaat dat stukken makkelijker als de gepeste ook een beetje meewerkt en zich ook een beetje probeert aan te passen. |
![]() |
||
Citaat:
Diegene is gewoon zichzelf en dat moet zo blijven. Dan kan je wel zeggen dat de pester ook zichzelf is door te pesten,maar dat vind ik bull. Als iemand gepest word omdat hij/zij zich bijv.anders kleed moet hij/zij zich dan kleden als de rest?Lijkt me toch niet. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En als je dat gedaan hebt, dan heb je laten zien dat JIJ normaal wil doen tegen iedereen. En dan vind ik dat je je best hebt gedaan. En als iemand dat laat zien dan zal ik hen/haar verdedigen. |
![]() |
||
Citaat:
Moet je je nou al gaan verantwoorden als je je anders kleed?Hallo zeg. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik ben zelf gepest toen ik in 3 m.a.v.o. zat en weet uit ervaring hoe wreed sommige mensen kunnen zijn. Laat ik even heel duidelijk voorop stellen dat ik er niet om gevraagd heb om gepest te worden en dat dat naar mijn mening voor anderen die gepest zijn of (nog steeds) worden ook geldt. Ik heb zelf toen ik werd gepest overwogen om zelfmoord te plegen, maar ik kon het niet opbrengen omdat ik vond dat ik het mijn familie niet aan kon doen. Het heeft lang geduurd voordat ik eindelijk in staat was om er voldoende afstand van te nemen. [Dit bericht is aangepast door mathfreak (11-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik spreek ook uit ervaring.
pesten kan een heel leven van imand verpesten, ik ben zoooo lang gepest dat ik mezelf nu in de grond trap. ik word niet meer gepest maar wordt nog wel elke dag naar beneden gehaalt door mezelf. je doet de gene die gepest wordt pijn en die doet op haar buurt weer andere mensen pijn. ik snij nu (heeft dubbele reden maar 1 is pesterijen) daarmee doe ik mijn vriendinnen pijn. ik heb op het punt van een zelfmoord gestaan daarmee doe ik andere pijn. ik zal nooit mer vertrouwen in mezelf hebben doe alleen mezelf en andere pijn. als je een pester bent moet je goed weten wat het inhoud je VERpest een leven echt letterlijk. (lees dat gedicht maar eens dat komt echt uit de diepte van mijn hart) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |