Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 14:00
Michel81
Michel81 is offline
Ik zit al 2 jaar op dit forum en op al mijn vragen heb ik wel een antwoord kunnen vinden. Soms moet je wel even zoeken maar eigenlijk is alles wel eens gevraagt. Ik ben zelf nogal verlegen en heb niet echt veel te vertellen. nu heb ik een vraag waar ik op het forum geen antwoord op kan vinden en wat mij erg bezig houd en ik hoop dat ik een serieuze reactie van jullie krijg.

Ik heb eigenlijk maar 1 goede vriend en die heb ik leren kennen op mijn vorige school. Twee weken geleden heeft hij mij in een gesprek nogal verrast toen hij mij vertelde dat hij op jongens viel. Ik heb zelf ook nog nooit een vriendin gehad maar ik weet 100% zeker dat ik op meiden val maar ik durf ze gewoon niet te vragen. Bart is een aardige jongen, maar ik ben nu een beetje bang van hem. Misschien denkt hij wel dat ik ook homo ben, maar dat ben ik dus niet. Ik heb hem dat wel vertelt maar hij bleef maar vragen of ik ook wel eens naar jongens keek en waarom ik nog geen vriendin heb gehad en andere van dat soort vragen.

Ik heb eigenlijk nooit iets gemerkt maar nu hij mij vertelt heeft dat hij op jongens valt zijn er wel een aantal dingen waarvan ik denk van ah. Nu snap ik het wel. Hij ziet er best leuk uit en hij is aardig en ook altijd vrolijk. Ik kan goed met hem praten en we gaan ook regelmatig naar een computerbeurs, fietsen, gamen, sporten enzo.

Maar nu ik het weet vind ik het wel een beetje moeilijk. Ik voel me onzeker, ongemakelijk, weet me geen houding te geven. En omkleden in zijn aanwezigheid, zodat hij me in mijn onderbroek ziet staan vind ik ook niet echt prettig terwijl dat voorheen
geen probleem was. En dan nog maar niet te spreken over het feit dat ik met hem in een tent slaap als we samen op vakantie gaan. Dadelijk denken mijn ouders, broer, zus en klasgenoten dat ik homo ben en dat ben ik helemaal niet.
En mijn broer heeft al eens opmerkingen gemaakt in die richting maar ik heb er nooit bij stil gestaan. Ik heb het niet eens gemerkt toen. Het is toch niet zo vreemd dat jongens stoeien, elkaar een keer aan de oren trekken, bij de nek pakken, of hij me
een keer over mijn wang of rug aait. Tja, nu wel. Ik voel me rot en er gaan dingen veranderen dat voel ik wel. Ik ben nu een beetje bang van hem, maar moet ik onze vriendschap
verbreken om zijn geaardheid. Ik wil nu niet meer dat hij mij aanraakt want ik weet niet of hij daar dingen mee bedoeld of dat het niets betekend. Hoe moet ik nu verder met hem, ik durf hem nu niet eens te bellen, weet niet eens wat ik moet zeggen en hij belt mij ook niet, terwijl we voor dat gesprek elkaar toch minstens in het weekend zagen.

Wat moet ik hier nu mee?
Heb de afgelopen week maar een rotgevoel hier aan over gehouden ... Tja, mijn moeder is het ook wel opgevallen dat er iets is, maar moet ik er met haar over praten? Ik kan haar toch niet zeggen dat Bart homo is of wel dan?????

PS.
Begrijp me niet verkeert, vindt het helemaal niet erg dat Bart homo is maar wat moet ik nu verder. Het is toch niet zo raar dat ik me daar even minder prettig bij voel???? Kan ik hem nu wel of niet zeggen dat hij me niet moet aanraken/aaien of kwets ik hem dan heel erg???? Is het stom dat ik me onprettig voel om me in zijn aanwezigheid om te kleden enzo???? Ik wil hem niet kwijt als gewone vriend ....
Oud 19-02-2003, 14:12
Verwijderd
Hmm...ik weet niet goed wat ik moet zeggen na het lezen van je topic...Ik weet alleen wel...als je homo bent, betekent echt niet dat je gelijk op ALLE jongens valt. Vertel je vriend gewoon dat je geen homo bent(als je dat al niet gedaan hebt) en hij heeft niets anders dan dat te respecteren. Verder er wel even bij zeggen dat je wel goede vrienden wil blijven. Dat omkleden vind ik wat onzin, als je dat al eerder heb gedaan boeit dat verder toch niet, en dan nog, als hij het leuk vind om naar je te kijken...Jij zou het ook niet erg vinden als een (leuk) meisje zich om-/aan-/uitkleed in jou bijzijn.

Weet je uberhaupt wel of hij op jou valt? zo niet, is er zowieso geen probleem. Jij hebt toch ook wel (oppervlakkige) vriendinnen waar je verder niets mee wilt?
Zo wel, zeg dat je niet op hem valt, en klaar. Niets aan te doen. Ongetwijfeld zal jullie contact eventjes iets afzwakken, net alsdat jij dat zou hebben als jij op een vriendin verliefd zou worden en zij jou afwijst. Eventjes over je gevoel heenkomen, dat gaat wel weer over.

Ik hoop dat je er iets aan hebt...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:50
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Als jij zegt hetero te zijn neem ik dat meteen van je aan. Jij valt dus op meisjes. Val jij op alle meisjes? Ik neem aan van niet. En zo vallen ook jongens die homo zijn niet op alle jongens. Ik ben zelf homo en ik ben gek op mijn vrienden, maar in seksueel opzicht moet ik er niet aan denken. Bij ieder meisje dat jij bijvoorbeeld op school of op je werk ziet denk jij toch ook niet gelijk op een seksuele manier aan haar? (Als dat wel het geval mocht zijn zal dat waarschijnlijk toch aan jou liggen ) En als jij een meisje aanraakt toch ook niet?

En als het omkleden voorheen geen probleem was, waarom zou het dat dan nu wel zijn? Stel nou dat je muziek hoort die je heel mooi vindt, maar je weet niet van wie het is. Dan hoor je dat dat van een artiest is waar je een enorme hekel aan hebt. Aan het nummer zelf verandert niets, hooguit je mening over het nummer. Dan zijn er twee dingen die je zou kunnen doen; een nummer wat je heel mooi vindt nooit meer luisteren door de artiest, of gewoon accepteren dat het van die artiest is. Het is misschien een beetje een typische vergelijking, maar als ik het nou naar jouw situatie 'vertaal', dan zal je zien dat jij ook twee oplossingen hebt:

Het contact verbreken. Dat zou mij onzin lijken, want jullie doen toch leuke dingen samen en het zou zonde zijn als een vriendschap daarom zou moeten eindigen.

Wat je ook kunt doen is gewoon accepteren dat hij homo is en weten dat hij daardoor niet verandert. Hij was al homo, ook voordat jij het wist. Je zou er eventueel ook met hem over kunnen praten als je je er echt niet fijn bij voelt, maar dat kan jij vast beter inschatten dan ik.

En stel nou dat iemand denkt dat je homo bent, heb jij daar dan problemen mee? Zo ja, dan zou ik daar nog maar eens heel goed overna denken. Zo nee, wat is het probleem dan? Laat ze lekker
Oud 19-02-2003, 15:04
Verwijderd
Beetje zonde om hierdoor je vriendschap te laten verpesten. En zoals hierboven ookal wordt gezegd, hij hoeft toch niet per see verliefd op jou te zijn, er zijn toch ook genoeg meisjes die vriendschappelijk met jongens omgaan, dat is dan dus ongeveer hetzelfde. Hij wordt echt niet verliefd op iedere jongen hoor! En praat nog eens met hem erover dat jij echt op meisjes valt, ik weet niet in hoeverre je dat al gedaan heb, maar je kan het er altijd nog een keertje over hebben zodat het duidelijk is. Maar ik zou er vooral niet bang voor zijn dat hij jou leuk vindt, en zelfs stoeien kan je zonder ''gevaar'' blijven doen denk ik zo, ik ken ook meisjes-jongens vriendschappen die dat ook gewoon doen.

En je kan het je moeder toch zeggen, zo erg is het toch niet, misschien moet je het er dan wel met je vriend over hebben of iedereen het wel mag weten, maar anders lijkt het me geen probleem.

Zeker niet je vriendschap verbreken, mijn zus heeft ook een paar vrienden die homo zijn en dat zijn toch wel haar leukste vrienden. Niet verbreken dat is het het zeker niet waard!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 16:48
Verwijderd
Hmm maar dit gaat natuurlijk niet over sex. Het gaat over de vriendschappelijke relatie tussen jou en je vriend.
Daarom ga ik deze naar Liefde en Relatie verplaatsen.. (ja, daar kunnen ook topics over vriendschap terecht ).

Zoals al gezegd is, hij hoeft natuurlijk niet meteen verliefd op je te zijn ofzo. Het lijkt net alsof jij je er op de 1 of andere manier bedreigd door voelt ofzo... dat lijkt me niet echt nodig. Je moet gewoon duidelijk tegen hem zijn dat je geen homo bent en dat het altijd bij vriendschap zal blijven. En dan is er verder niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:51
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik snap dat het best moeilijk is, maar je zult echt moeten proberen weer hem gewoon als vriend te zien. Alleen omdat hij homo is betekent nog niet dat hij je zal gaan bespringen ofzo..
En hij heeft je nu juist heel erg nodig. Het is hartstikke moeilijk om zoiets aan je vrienden te vertellen.. (en ik kan het weten.. )

Ik heb 'het' zelf net verteld (bi dan hè) en ben blij dat mijn vriendinnen normaal doen.. anders voelt dat vet kut hoor..!

Sterkte!
Oud 19-02-2003, 18:03
Denise84
Denise84 is offline
Homoseksuelen hebben ook een voorkeur. Onthoud dat goed!

Het is te begrijpen dat je je nu ongemakkelijk bij hem voelt, maar dat zal echt vanzelf wennen, je moet hem nu niet afstoten als vriend.

De reden dat hij je vraagt of jij ook weleens naar jongens kijkt, is waarschijnlijk gewoon omdat hij zich over zijn homo-zijn wat onzeker voelt. Of misschien wil hij gewoon vergelijken met jou als hetero of hij wel echt homoseksueel is. Trek niet te snel conclusies, maar heb het er zeker nog met hem over! Zeg gewoon hoe jij erover denkt.

Bovendien zou ik me niet zo proberen te schamen als iemand een keer een opmerking maakt of je homo bent, als je voor jezelf weet hoe het zit dan is het goed, toch?
Oud 19-02-2003, 18:30
Verwijderd
Je moet zeker niet je vrienschap verbreken. Je laat je vriend vallen en dat kan hij nu echt niet gebruiken nu hij zijn omgeving aan het vertellen is dat hij op jongens valt. Ik denk dat hij de steun van zijn beste vriend hard nodig heeft!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:39
Iotje
Iotje is offline
Vertel hem hoe je je voelt!
Oud 19-02-2003, 18:44
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Je moet juist nu er voor hem zijn. Waarschijnlijk heeft hij heel lang getwijfeld of hij het je wel of niet moest vertellen. En als je hem nu laat vallen dan laat je zien dat je geen echte vriend bent.

Ik raak m´n vriendinnen ook aan, iedereen doet dat als je goed met elkaar bevriend bent. Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk op elkaar zou moeten vallen. Bart zal heus wel begrijpen dat jij er wat problemen mee hebt maar daar moet je het met hem over hebben. Eerlijkheid en openheid is alles in een relatie EN in een vriendschap.

Praat er met hem over, heel open en duidelijk over je gevoelens. Dan komt het vast en zeker goed!
Oud 19-02-2003, 19:07
"Beltaine"
"Beltaine" is offline

Voor mij hetzelfde verhaal, alleen dan andersom. Ik heb een tijdje geleden tegen mn beste vriendin gezegt dat ik bi ben. En nou ben ik bang dat ze me daardoor anders gaat zien...
Ze heeft al gezegt van niet maar ja, je weet het nooit.

Dus, ga hem niet anders zien, want dat is voor hem echt niet leuk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:11
Sithan
Sithan is offline
Heb je geen vriendinnen dan

Zo ja, daar voel je je waarschijnlijk niet ongemakkelijk bij, terwijl daar wellicht ook mensen tussen zitten waar je niks mee zou willen hebben verder, maar die wel geinteresseerd in je zouden kunnen zijn...wat ik bedoel is dat als je daarbij niet ongemakkelijk voelt, waarom wel bij hem? Wat is het probleem?
Dat hij heel misschien in je geinteresseerd is? Of dat je bang bent dat ie geinteresseerd is? En knuffel je vriendinnen je nooit dan, zonder dat dat iets betekent? want dat is toch hetzelfde dan, daar zou je dan toch ook ongemakkelijk bij moeten voelen...
Oud 19-02-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Heb je geen vriendinnen dan

Zo ja, daar voel je je waarschijnlijk niet ongemakkelijk bij, terwijl daar wellicht ook mensen tussen zitten waar je niks mee zou willen hebben verder, maar die wel geinteresseerd in je zouden kunnen zijn...wat ik bedoel is dat als je daarbij niet ongemakkelijk voelt, waarom wel bij hem?
Dat zal ik je eens vertellen: als een homo een heterojongen leuk vindt en dat laat merken, wordt die heterojongen bang om 'verwijfd' of 'flikkerig' gevonden te worden. Cliché en kortzichtig, maar zo gaat het in de praktijk wel vaak. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat zal ik je eens vertellen: als een homo een heterojongen leuk vindt en dat laat merken, wordt die heterojongen bang om 'verwijfd' of 'flikkerig' gevonden te worden. Cliché en kortzichtig, maar zo gaat het in de praktijk wel vaak. Helaas.
ja maar als ie toch al weet dat ie volstrekt hetero is, wat is er dan zo moeilijk aan
Oud 19-02-2003, 20:35
Michel81
Michel81 is offline
Goed nieuws!!!

Heel erg bedankt voor de vele reacties.

Ik schaam me diep, ik had het nog niet zo bekeken zoals jullie allemaal schrijven. Heb ook lang zitten twijfelen of ik het op het forum zou zetten maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Jullie hebben gelijk! Maar zoals ik al eindigde in mijn post "Ik wil hem niet kwijt als gewone vriend .... " Hij is super belangrijk voor mij en ik wil hem ook helemaal niet laten vallen en ik denk ook dat praten goed is.

Ondanks dat ik ook even geschrokken was, ben ik vanmiddag even naar hem toegeweest. Ik had het al veel eerder moeten doen. Toen ik binnen kwam, kwam weer meteen die glimlach
op zijn gezicht. Het was even een heftig moment vanmiddag maar volgens mij is het allemaal al weer goed hoor. We hebben nog even gepraat, ik was de eerste waar hij het aan vertelt had,
en heb hem belooft te helpen waar ik kan en dat onze vriendschap blijft bestaan. Die paar puntjes waar ik even onzeker over ben/was zullen we samen wel uitkomen, weet ik zeker.
Jullie hebben me overtuigt dat het helemaal niet uitmaakt dat Bart homo is, hij was het al veel langer voordat ik het inderdaad wist , ik houd van hem als een vriend en ja "fuck the world" voor mensen die er problemen mee hebben. Wat heeft hij er al lang mee rond gelopen *snik*

Ik fietste met een goed gevoel weer naar huis. Toen ik thuis kwam ben ik ook maar eens op zoek gegaan naar wat dingen over homoseksualiteit want ik weet er echt helemaal niets van. Ik denk dat we voorlopig wel weer genoeg gesprekstof hebben en ik zal kijken wat ik voor hem kan betekenen en waarbij ik hem kan helpen want hij is er ook altijd voor mij en hij blijft mijn beste vriend.

Ik heb geen vriendinnen trouwens voor degene die dat vroegen Alleen op school en een paar op MSN maar daarbuiten eigenlijk niet. Ik ga nooit uit. Bart trouwens ook niet Moet ik eigenlijk wel doen maar ik kan niet tegen die drukte en ik durf toch niets te ondernemen Maar dat is mijn probleem

Nogmaals jullie allemaal bedankt voor de goede adviezen, tips, vergelijken. Alles!
Oud 19-02-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
ja maar als ie toch al weet dat ie volstrekt hetero is, wat is er dan zo moeilijk aan
ja ik zie het probleem ook niet zo, ik ken een aantal jongens dat homo zijn en een goede vriendin van me is bi, maar ik merk er weinig van, aangezien het mij tamelijk weinig tot niks intresseerd met welk geslacht hun in bed liggen, ik merk het toch niet.

Maar al zou een vriendin van me op me zou vallen, zou ik het niet zo voelen als aangevallen worden maar eerder een complimentje, want hoe je het ook wend of keert, als iemand die je aardig vind op je valt is dat een compliment
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:40
Iotje
Iotje is offline
't is mooi dat jullie gepraat hebben!!!

Oud 19-02-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Iotje schreef:
Vertel hem hoe je je voelt!
mjah, inderdaad, dat kan bij homo jongens best hoor, hoef je je niet eens voor te schamen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Als jij zegt hetero te zijn neem ik dat meteen van je aan. Jij valt dus op meisjes. Val jij op alle meisjes? Ik neem aan van niet.
Tuurlijk val je niet op alle meisjes, maar je kijkt stiekem wel naar alle (redelijk aantrekkelijke) meisjes.

Hij had al gezegd dat bart vroeg of ie 'ook' naar jongens keek. Misschien is die kerel al stiekem 2 jaar verliefd op de topicstarter.

Kijk ikzelf zou me nooit op mn gemakt voelen, er heerst dan altijd een 'vage' sfeer, je kan niet samen over meisjes praten, elke x als je je omkleed ben je allebij stil en je moet dan weer denken dat die andere homo is, en dat hij misschien naar je kijkt.

En laat staan dat je op vakantie gaat met hem in een tent.

Je moet of het contact verbreken, of hem duidelijk maken dat ie je niet de zeep op moet laten rapen. Dit is dan ook wat ik zou doen, omdat ik me niet op me gemak zou voelen, verder moet je het zelf weten.

(hehe sorry had meteen gereplyd, had zn andere post niet gezien)

Laatst gewijzigd op 20-02-2003 om 00:36.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:

Kijk ikzelf zou me nooit op mn gemakt voelen, er heerst dan altijd een 'vage' sfeer, je kan niet samen over meisjes praten, elke x als je je omkleed ben je allebij stil en je moet dan weer denken dat die andere homo is, en dat hij misschien naar je kijkt.
Ik kan toch ook met vriendinnen over meiden en jongens praten zonder dat we ons daar 'ongemakkelijk' bij voelen...en dat zou dan in theorie ongeveer dezelfde situatie opleveren, dus ik zie nog steeds het probleem niet...
Oud 20-02-2003, 19:05
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Tuurlijk val je niet op alle meisjes, maar je kijkt stiekem wel naar alle (redelijk aantrekkelijke) meisjes.

Hij had al gezegd dat bart vroeg of ie 'ook' naar jongens keek. Misschien is die kerel al stiekem 2 jaar verliefd op de topicstarter.

En laat staan dat je op vakantie gaat met hem in een tent.

Je moet of het contact verbreken, of hem duidelijk maken dat ie je niet de zeep op moet laten rapen. Dit is dan ook wat ik zou doen, omdat ik me niet op me gemak zou voelen, verder moet je het zelf weten.

(hehe sorry had meteen gereplyd, had zn andere post niet gezien)
Dus die meisjes moeten zich niet ongemakkelijk voelen, maar als jongen mag dat dan weer wel

En nogmaals; homo zijn wil niet zeggen dat je meteen op alle jongens valt die je ziet.
Oud 20-02-2003, 22:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
Je moet of het contact verbreken, of hem duidelijk maken dat ie je niet de zeep op moet laten rapen.
ROFL Wat een term...
Oud 21-02-2003, 00:52
Michel81
Michel81 is offline
Ik weet dat jullie het waarderen als een topic starter nog iets van zich laat horen, dus bij deze ....

Vanavond (donderdag) is het stap/uitgaansavond. Bart gaat nooit uit en ik ook niet (wij zullen toch niet de enige twee zijn ). Ik dacht eigenlijk dat we vanavond zouden praten over het een en ander. Ik had toch wel het idee dat hij ergens mee zat. Maar het kwam er gewoon niet uit. Misschien verwachtte hij wel dat ik nog wat zou vragen, maar ik had meer het idee om hem zelf te laten vertellen wat hij kwijt wil aan mij. Ik had wel een aantal vragen maar die kwamen er net zo min uit. Een bijna woordeloze avond zitten gamen. En dan gebeurd er iets in zo'n spel en dan kijkt hij mij aan, komt er een lach over zijn gezicht en spelen we weer verder. Dat voelt als "bedankt dat je me niet laat vallen." We hebben gelukkig wel veel plezier gehad. Gisterenmiddag ging het eigenlijk veel beter met praten. Zal er wel bij horen .

Ik heb wel het idee dat hij nu beter in zijn vel zit , heb hem in tijden niet zo zien stralen, och ja, hij mag nu zijn eigen zijn Onbegrijpelijk hoe hij dat zolang verborgen heeft gehouden

Als er nog meer te vermelden is, zal ik het hier wel neerzetten. Misschien ook wel bruikbaar voor anderen die in zo'n situatie terecht komen.
Oud 21-02-2003, 08:19
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Michel81 schreef:
Ik heb wel het idee dat hij nu beter in zijn vel zit , heb hem in tijden niet zo zien stralen, och ja, hij mag nu zijn eigen zijn Onbegrijpelijk hoe hij dat zolang verborgen heeft gehouden
Wat is nou een heerlijker gevoel dan jezelf te mogen zijn in het bijzijn van je vrienden
Oud 21-02-2003, 09:00
~eMo~
~eMo~ is offline
NOU EN!!! stel juh nie aan....tis egg nie zow dat je nou in een keer in je kont wil pakkuh hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 11:10
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
~eMo~ schreef:
NOU EN!!! stel juh nie aan....tis egg nie zow dat je nou in een keer in je kont wil pakkuh hoor!
Mag ik zeggen dat ik dit een beetje een overbodige reactie vind? Dit was al een paar keer eerder gezegd, zij het subtieler, en de topicstarter heeft al twee keer gepost hoe het verder is gegaan en waaruit, in mijn ogen, dus blijkt dat hij dit soort reacties niet meer nodig heeft.

@ Michel81: Bart mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriend, ik vind dat je heel goed gehandeld hebt
Oud 21-02-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Diddl'tje schreef:
@ Michel81: Bart mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriend, ik vind dat je heel goed gehandeld hebt
ik ben het hier helemaal mee eens...
we zijn trots op je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten