Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 02:44
Asmodeus
Asmodeus is offline
Hallo iedereen,
Voor de mensen die afvragen wie ik ben ik ben Darkie zoals ik altijd al bekend was hiero.

Ik heb een probleem..
Zoals iedereen weet leef ik in me eigen wereld.
Ik durf niemand in mijn wereld te laten omdat ik weet dat die gene dat niet aan kan.
Als ik iemand in me wereld wil laten moet ik vertrouwen in die gene hebben! en dat is het probleem
ik durf geen vertrouwen in iemand te hebben
of echt 100% van iemand te houden.

Ik heb altijd een masker op die alles sterker maakt..
Als ik zeg ik mag je mag ik die gene niet maar wil die gene geen pijn doen..
ALs ik tege iemand zeg ik hou van je ken ik het neit menen..

Zelfs me ex kon ik niet 100% vertrouwen ook al hadden we een maand..
Me innerlijk laat gewoon niemand toe..
Ik denk heel erg veel na over het leven!, vaak kom ik uit bij "wat is het leven" wat is het doel van leven..
dan hoor je maak er van wat je er van ken maken!

Als ik me masker af zet woor ik depri
als ik hem oplaat lieg ik

En mensen vertrouwen durf ik dus echt niet!
ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!...

Verder ben ik heel erg voorzichtig ik durf geen meisje meer te zoenen..
als ik iemand niet ken durf ik dat niet..

en als ik terug denk na alles heb ik spijt dat ik bepaalde dingen heb gedaan kleine dingen als bv zoenen met een meisje heb ik spijt van
maar omdat me masker dat dee en me hart niet wou!

ik ben nogal over het leven!

is er iemand die dit ook heeft, of weet iemand het doel van het leven of wat ik ken doen?
want mezelf veranderen dat gaat echt heel moeilijk

Greets
Asmodeus

The truth is out here
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 02:50
pienie
Ik denk dat je jezelf moet leren kennen...of je moet al weten waarom je niemand durft te vertrouwen enzo...

Probeer de wortel te vinden voordat je aan de blaadjes trekt...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 02:58
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
pienie schreef:
Ik denk dat je jezelf moet leren kennen...of je moet al weten waarom je niemand durft te vertrouwen enzo...

Probeer de wortel te vinden voordat je aan de blaadjes trekt...

als iemand in mijn wereld komt ken die gene me dus van binenn uit helemaal kapot maken

daar ben ik bang voor
als ik iemand binnen laat dat die persoon er misbuik van gaat maken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 03:00
pienie
Citaat:
Asmodeus schreef:
als iemand in mijn wereld komt ken die gene me dus van binenn uit helemaal kapot maken

daar ben ik bang voor
als ik iemand binnen laat dat die persoon er misbuik van gaat maken

heb je dat eens meegemaakt dan?...

hoeft je niet te beantwoorden als je dat niet wilt hoor...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 03:02
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
pienie schreef:

ja heb ik mee gemaakt..
me 1e vriendin maakte er nog al misbruik van
maar, ze was niet zo sterk
iemand die het nu zal doen is veel en veel sterker

[Dit bericht is aangepast door Asmodeus (10-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 03:08
pienie
Citaat:
Asmodeus schreef:
Citaat:
pienie schreef:

ja heb ik mee gemaakt..
me 1e vriendin maakte er nog al misbruik van
maar, ze was niet zo sterk
iemand die het nu zal doen is veel en veel sterker

[Dit bericht is aangepast door Asmodeus (10-03-2002).]
ik denk dat je toch moet leren, mensen leren te vertrouwen, ook al weet je dat het mis kan gaan, maar dat is met alles zo...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 03:16
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
pienie schreef:
ik denk dat je toch moet leren, mensen leren te vertrouwen, ook al weet je dat het mis kan gaan, maar dat is met alles zo...

ik durf niemand meer te vertrouwen
ik vertrouwde me vriendin niet eens
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Asmodeus schreef:
ik durf niemand meer te vertrouwen
ik vertrouwde me vriendin niet eens
Heb je er wel eens over nagedacht hulp te zoeken?

Extreem wantrouwen kan een symptoom zijn van schizofrenie, maar misschien overdrijf je ook alleen maar .. I dunno ..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:05
Nena21
Nena21 is offline
Ik ken het wel een beetje.
Het is niet dat ik niemand durf te vertrouwen,maar bij mij duurt het wel ff,ik vertrouw niet gauw iemand meer.
Ik heb een soort muur om me heen gebouwd waar mensen eerst doorheen moeten komen,uit zelfbescherming.

Maar goed ik weet niet wat je in jouw situatie moet doen,misschien toch hulp zoeken inderdaad als het zo extreem is.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Asmodeus schreef:
Ik durf niemand in mijn wereld te laten omdat ik weet dat die gene dat niet aan kan.
Als ik iemand in me wereld wil laten moet ik vertrouwen in die gene hebben! en dat is het probleem
ik durf geen vertrouwen in iemand te hebben
of echt 100% van iemand te houden.

Me innerlijk laat gewoon niemand toe..
Ik denk heel erg veel na over het leven!, vaak kom ik uit bij "wat is het leven" wat is het doel van leven..
dan hoor je maak er van wat je er van ken maken!

ik ben nogal over het leven!

is er iemand die dit ook heeft, of weet iemand het doel van het leven of wat ik ken doen?
want mezelf veranderen dat gaat echt heel moeilijk

Greets
Asmodeus

The truth is out here
Kun je me vertellen in wat voor wereld je precies leeft en waarom je denkt dat diegenen die jouw wereld zouden willen betreden dat niet aan zouden kunnen?
Hoe komt het dat je geen vertrouwen in iemand durft te hebben? Ben je bang dat die persoon jouw vertrouwen zal beschamen of is er een andere reden?
Voor mij is het doel van het leven om je zo goed als dat mogelijk is voor iemand anders in te zetten, hetgeen ook verklaart waarom ik op deze site actief ben. Ik zou je graag willen helpen, maar dat kan alleen maar als je bereid bent om me tot jouw wereld toe te laten, hoe bizar die wereld misschien ook mag zijn. Misschien ben je bang om vertrouwen in mij te hebben, maar ik ben zelf volledig bereid om wel vertrouwen in jou te hebben en de uitdaging aan te gaan om jouw wereld te betreden, zodat ik jou kan helpen. Indien je er behoefte aan hebt om hier met me over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 10-03-2002, 11:24
Verwijderd
Ik herken. Ik probeer het wel, om mezelf iets meer te laten zien aan mensen die ik (met mn verstand..) kan vertrouwen. (dus mensen waarvan ik met mijn verstand denk dat ik ze wel kan vertrouwen)Maar zodra er maar 1 ding gebeurd, klap ik weer helemaal dicht en krijg ik dat afschuwelijke masker weer terug, wat er maar niet af wil. Gevolg: eenzaamheid. Niemand kunnen vetrouwen maakt je hulpeloos, wanhopig, en je verliest de wil om te leven. Zaak is, voor jou, om na te gaan wat er precies is gebeurd dat je zo gesloten bent en of je het eigenlijk wel echt wil veranderen. En dan niet met je verstand, maar met je gevoel..
Vertrouwen is eng, het kan immers beschadigd worden. Maar geen vertrouwen is ook eng, want het maakt je zo hulpeloos.
Probeer steeds een klein beetje meer van jezelf te laten zien. Bouw het langzaam op ofzow..

Take care
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 11:53
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Heb je er wel eens over nagedacht hulp te zoeken?

Extreem wantrouwen kan een symptoom zijn van schizofrenie, maar misschien overdrijf je ook alleen maar .. I dunno ..

ik heb er wel ooit over gedacht maar dan zeg ik tegen mezelf onbewust waarom zou je je ladstig vallen met jouw problemen?
je ken het zelf oplossen
dus dan probeer ik het
maar ik weet dat dat niet 1.2.3 gaat
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 11:54
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ik ken het wel een beetje.
Het is niet dat ik niemand durf te vertrouwen,maar bij mij duurt het wel ff,ik vertrouw niet gauw iemand meer.
Ik heb een soort muur om me heen gebouwd waar mensen eerst doorheen moeten komen,uit zelfbescherming.

Maar goed ik weet niet wat je in jouw situatie moet doen,misschien toch hulp zoeken inderdaad als het zo extreem is.
Succes ermee!

weet niet ik durf gewoon echt helemaal niemand te vertrouwen
na een hele lange vriendschap van 6 jaar niet eens
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:04
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Kun je me vertellen in wat voor wereld je precies leeft
ik zal het proberen,
Nou kijk ik denk heel veen na over het leven enz.. ik ben iemand die ziet de fouten van andere maar durft ze niet te zeggen..
Ik ben zo'n beetje opgevoet door mezelf daarom ben ik zo..
ik woon ook niet meer thuis om die redenen,
bij mij is het heel rustig, iedereen accepteerd elkaar geen zinloos of zinvol geweld..
geen mensen die elkaar pijn doen..
en je ken aan iemand zien of die gene eerlijk is of niet..
en in deze wereld kan dat niet
dus ik ga dan mensen denken dat ze vertrouwen..
toen werd ik nog al depri dus heb ik een masker opgezet..
een masker die me zal beschermen tegen de normale mensen en normale wereld..
nadeel is als ik zeg tegen iemand ik mag je weet het nooit of het echt waar is..
ik ben heel erg voorzichtig ik denk gewoon heel anders dan normale mensen van 17 "denk ik"

en waarom je denkt dat diegenen die jouw wereld zouden willen betreden dat niet aan zouden kunnen?
omdat ik ze dan zoveel op ga zadelen met problemen en gegevens dat die gene zelf er depri van wordt
of zelf nare dingen gaat denken

Hoe komt het dat je geen vertrouwen in iemand durft te hebben? Ben je bang dat die persoon jouw vertrouwen zal beschamen of is er een andere reden?
ja en nee, me ex maakte me ook kapot van binenn uit (toen was me masker nog niet zo sterk)
dus zei ik het gewoon.
daar heb ze nog al misbuik van gemaakt..
nu is me master en me muur veel sterker en durf ik niemand meer te vertrouwen
omdat ik weet dat het zelfde gaat gebeuren

Voor mij is het doel van het leven om je zo goed als dat mogelijk is voor iemand anders in te zetten, hetgeen ook verklaart waarom ik op deze site actief ben. Ik zou je graag willen helpen, maar dat kan alleen maar als je bereid bent om me tot jouw wereld toe te laten, hoe bizar die wereld misschien ook mag zijn.
dat is dus iets wat ik echt niet aan durf

Misschien ben je bang om vertrouwen in mij te hebben, maar ik ben zelf volledig bereid om wel vertrouwen in jou te hebben en de uitdaging aan te gaan om jouw wereld te betreden, zodat ik jou kan helpen.
als je hier bent weet je wat ik door mak en hoe ik denk,.. helpen moet je nog iets dieper in me wereld zijn.. een plek waar ik zelf nog niet ben geweest anders had ik me problemen al kunne oplossen..

Indien je er behoefte aan hebt om hier met me over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres
<knip>.

dankje wel

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:07
Asmodeus
Asmodeus is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik herken. Ik probeer het wel, om mezelf iets meer te laten zien aan mensen die ik (met mn verstand..) kan vertrouwen. (dus mensen waarvan ik met mijn verstand denk dat ik ze wel kan vertrouwen)Maar zodra er maar 1 ding gebeurd, klap ik weer helemaal dicht en krijg ik dat afschuwelijke masker weer terug, wat er maar niet af wil. Gevolg: eenzaamheid. Niemand kunnen vetrouwen maakt je hulpeloos, wanhopig, en je verliest de wil om te leven. Zaak is, voor jou, om na te gaan wat er precies is gebeurd dat je zo gesloten bent en of je het eigenlijk wel echt wil veranderen. En dan niet met je verstand, maar met je gevoel..
Vertrouwen is eng, het kan immers beschadigd worden. Maar geen vertrouwen is ook eng, want het maakt je zo hulpeloos.
Probeer steeds een klein beetje meer van jezelf te laten zien. Bouw het langzaam op ofzow..

Take care
ik bouw het al een paar jaar langzaam op en ik durf het niet meer aan,
dat masker laat me wel beter voelen (lijkt het)
ik voel me ook wel goed maar in me hart weer ik van je voelt je ontzettend klote
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Asmodeus schreef:
ik bouw het al een paar jaar langzaam op en ik durf het niet meer aan,
dat masker laat me wel beter voelen (lijkt het)
ik voel me ook wel goed maar in me hart weer ik van je voelt je ontzettend klote
Ik snap.. Ik doew heel vrolijk dan ensow, en soms geloof ik dan ook zelf da ik me vrolijk voel, maar het is gewoon allemaal gefake
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:29
Severus
Severus is offline
Citaat:
Asmodeus schreef:
is er iemand die dit ook heeft
Asmodeus, ik herken mezelf héél erg in jouw verhaal. Ik ben precies zo. Je neemt me de woorden uit de mond; je hebt het allemaal veel beter verwoord dan ik ooit zou kunnen. *zucht*

Ik ben zelf erg depri op het moment, dat komt onder andere dus doordat ik mezelf afsluit van anderen en dus in een sociaal isolement zit (= dus mijn eigen wereldje). Aan de andere kant is het niet leuk om zo in je eigen wereldje te leven, maar aan de ene kant is het ook wel comfortabel, want het geeft je ergens een beetje een veilig gevoel. Het is net een soort van vicieuze cirkel, die moeilijk te doorbreken is. Sommigen lukt dat, sommigen niet. Ik behoor bij die laatste groep.

....Eens, zomaar uit het niets, zei een leraar van mij opeens tegen een vriendin van mij dat ik in mijn eigen wereldje leefde. Waarom hij dat nou tegen die vriendin van mij zei, weet ik niet, maar toen mijn vriendin me dat vertelde, voelde ik me daar behoorlijk op aangevallen. Ik vond datgene wat die leraar zei heel negatief, en ik dacht dat hij daarmee bedoelde dat ik nogal in mijn fantasie leef, en dat ik daardoor dus niet goed fantasie en realiteit van elkaar kan scheiden. Dat is dus absoluut niet waar, in mijn ogen. Anderen zeiden ook dat hij het waarschijnlijk niet zo bedoelde, maar toch. Ik voelde me toch nogal aangevallen.

Heb jij dat ook soms, dat je je om de kleinste dingen heel erg aangevallen kan voelen? Ik weet niet of dat iets te maken kan hebben met het feit dat je in je eigen wereldje leeft, maar... wie weet.

In ieder geval, Asmodeus, ik begrijp je helemaal.

Ripper
Oud 10-03-2002, 16:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
Asmodeus schreef:
Ik weet wat je bedoelt. Het is mij overkomen. Ik werd verliefd. En ook al heb ik nooit iets met die persoon gehad, door mijn verliefdheid ben ik emotioneel gezien nog meer een puinhoop geworden. Ik trok me nog meer terug, kreeg nog lager zelfbeeld, nog minder zelfvertrouwen, etc. Ik heb nu een soort afkeer van liefde; ik wil niet meer verliefd worden.

Ripper
Oud 10-03-2002, 21:22
Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik kan t bij mezelf nie echt omschrijven maar ik herken wat jij zegt wel heel duidelijk..

ik vind dat ik niemand kan vertrouwen echt helemaal niemand, daarvoor ist te vaak geschaad. ik vertrouw alleen mezelf nog.
Oud 10-03-2002, 21:40
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Asmodeus schreef:
weet niet ik durf gewoon echt helemaal niemand te vertrouwen
na een hele lange vriendschap van 6 jaar niet eens
En geen reden ervoor?
Dingen die zijn gebeurd,ofzo?
Dat was bij mij in ieder geval zo,veel mensen hebben me gewoon zo gigantisch teleurgesteld,me laten vallen.
Dat ik mensen niet zo gauw meer vertrouw.
Ok,er spelen nog wel wat andere dingetjes mee,maar dat is bij mij de voornaamste reden.
Dus het moet toch ergens vandaan komen?

Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:01
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
ik heb ook zo'n wereld.
ik herken je heel goed daarin.

ik weet ook helaas de oplossing niet
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 23:56
Black Reina
Black Reina is offline
ik zit in precies zo'n wereld, en juist toen ik eruit probeerde te komen, of er al uit aan het klimmen was, werd ik zo beschadigd door een aantal mensen, dat ik zo snel mogelijk weer terug kroop en ik durf er van lang zal ze leven niet meer uit te komen.

ik weet niet wat je hieraan kunt doen, maar een eigen wereldje geeft je ook bescherming, dat heb ik ondertussen ook al wel gemerkt, en ook gemerkt dat ik niemand meer kan vertrouwen.

als jij gewoon eerlijk bent en toch in je eigen wereld blijft, wat kan men jou dan aan doen? want je laat niemand toe, en niemand heeft de toestemming dus waarom zou je niet eerlijk zijn? mensen hebben liever dat je eerlijk bent.

en je hoeft je masker niet af te zetten, accepteer het, alleen als jij er klaar voor bent kun jij hem afzetten en niemand kan jou dat afdwingen, leer mensen kennen en richt je naar je hart, doe wat je hart zegt.

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten