Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vind het heel makkelijk om dat te zeggen. je ouders zijn inderdaad 'de schuld' van jouw bestaan. maar het is aan jou om dat bestaan zinvol te maken, het is al helemaal fout om te zeggen dat het hun plicht is om jouw studie te betalen. het is jouw leven, zij willen je alleen helpen om je een gelukkig/goed leven te geven. je zou ze dankbaar moeten zijn.
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je wat het is? Je snapt niet wat ik bedoel. Kan natuurlijk ook komen dat je niet op hebt gelet tijdens bio ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar die baby's vragen er niet om om geboren te worden,als dat zo was,dan had ik er wel voor gekozen om niet geboren te worden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je wat het ook is, het is zeer makkelijker om iemand anders de schuld te geven dan jezelf. Het is de schuld van mijn ouders dat ik een klote leven heb ![]() Its your own fucking fault that your life sucks. Als dat zo is natuurlijk wat redelijk vaak zo het geval is ![]() Btw, in het engels klinkt gewoon beter ![]() Ennuh Kapiteinkoek, wat je zegt is ook niet echt waar. Mensen zonder diploma kunnen het soms zelfs beter doen dan mensen met diploma. Maarja, geen papiertje, dat scheelt natuurlijk weer in intellegentie ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() For the record: ik kan zat mensen die zonder diploma heel ver zijn gekomen,misschien wel verder dan jij ooit komt ![]() Ook ik heb geen diploma,ik ben vroegtijdig gestopt met school,maar wil je daarmee zeggen dat ik nergens kom?Dat ik niks zal bereiken?Waar een wil is is een weg hé,en die wil is belangrijker dan welk diploma dan ook... |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb het zelf ook wel hoor. Ik vind het niet minder dan vanzelfsprekend dat mijn ouders mij verzorgen en alles voor me betalen. Zij wilden graag kinderen, dan moeten zij ook de sociale en financiële lasten dragen...Ik zeg het meestal niet zo direct in hun gezicht, maar ze weten hoe ik erover denk.
Dit hangt overigens samen met mijn opvatting dat mensen geen kinderen zouden mogen krijgen als ze die niet kunnen verzorgen, en dan bedoel ik niet alleen verzorgen in sociaal-emotionele zin maar ook in financiële zin... |
![]() |
|
![]() |
Oke ik snap jullie commentaar wel op mijn uitspraak maar als je in Nederland geboren bent moet je gewoon naar school. Ik denk als ik jouw profiel zo zie dat jij best wel slim bent. Tenminste technische
bedrijfswetenschappen lijkt mij niet de makkelijkste opleiding. Des te meer een reden voor jouw ouders om te zeggen dat je maar beter wel door "moet" leren...ben je het er nog steeds niet mee eens...dan is de enigste oplossing je ballen te tonen en er eens flink tegenin te gaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als iemand jouw hiv bezorgd door een besmette naald in je arm te steken, is het logisch dat je kwaad bent, omdat hiv je ziek maakt en je leven afbreekt. je maakt je daarover kwaad, omdat je wilt leven en dus is jouw leven je ook waardig, anders zou je dat niet kunnen schelen.
|
![]() |
je ouders weten van tevoren ook niet hoe jij wordt. Besef wel dat zij degenen zullen zijn die altijd van je blijven houden. En ik vind het inderdaad egoïstisch als je je ouders gaat lopen afzeiken om zulke redenen.
|
nee ze hadden niet jou individu in gedachten maar ze wilden "een kind". Meeste/dan wel alle kinderen zijn natuurlijk anders dan de ouders hadden gedacht dat ze zouden worden,dat dat kind jij bent kunnen ze ,behalve je proberen zo streng /of niet op te voeden, niks aan doen, en jij nog minder. eum dit is niet echt duidelijk maar ja mijn antwoord is nee ze zijn niet egoistisch in het opzicht DAT ze je op de wereld gezet hebben maar ik vind niet dat ze vanalles moeten verwachten en dat OMDAT ze je op de wereld gezet hebben vanalles aan je kunnen opdringen.
||
Citaat:
ik heb er toch niet om gevraagd te leven? voor mij is de vergelijking met de besmette naald wel degelijk van kracht, omdat ik net zo min om het leven heb gevraagd als om het hiv virus dat ik van die naald zou krijgen...
||
Citaat:
|
ik vind dat je dat niet mag zeggen hoor. Wees blij dat ze zo veel van je houdt en je studie wil betalen. Dat is echt haar plicht niet hoor. Je bent 19. Sommigen van jou leeftijd wonen al op zich zelf, betalen elk klein tering dingetje alleen en jij zeurt omdat je ouders je op de wereld hebben gezet en je van een studie willen voorzien zodat jij wat in je leven zal bereiken? Nou, sorry hoor. Maar dat snap ik dus echt ff totaal niet. Je ouders kunnen er ook niks aan doen dat ze jou op de wereld hebben gezet. Nou, eigenlijk wel, ze hadden voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken (als je een "foutje" was geweest) maar anders was t hun verlangen jou op de wereld te zetten, en ik denk dat je dat blije gevoel van hun als ouder totaal wegneemt als je zegt dat je t hun kwalijk neemt dat jij bestaat. Sjiesh... Ik zit ook wel s in een dippie, maar ben onwijs blij dat ik leven mag en een studie (nog) mag volgen. Ik wil wel een diploma. Maar oke, ieder zn eigen zooi.
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij later kinderen wilt,ben je dan ook egoistisch? Je moet blij wezen dat je MAG leven |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je gaat naar school voor niks. Je studeert voor niks. Je werkt voor niks...op het moment dat je rijk bent en een rustig leventje gaat lijden kom je alweer te overlijden aan een hartstilstand op je 75e. Life's worthless. Het zijn de momenten die het 'm doen..daarom leef ikzelf ook altijd van dag tot dag (in mijn geval leef ik voor elke ontmoeting met rosi ![]() |
![]() |
|
![]() |
k snap je ergens wel... mijn moeder betaalt ook bepaalde dingen voor me, en later waarschijnlijk ook mijn studie, maar buiten dit om betaal ik ook veel dingen gewoon zelf. ik kan er dus absoluut niet tegen als ze het tegen me gaat gebruiken. zo van dat ik verwend ben, dat zij alles voor me betaalt enzo... maar ze is wel mijn moeder en ze heeft dus ook bepaalde plichten!! dus ze moet dit niet altijd tegen me gebruiken. natuurlijk ben ik haar wel dankbaar als ze iets voor me betaalt als ik het nodig heb en het zelf niet kan betalen... maar dingen als eten etc. zijn dingetjes die k niet hoef te betalen vind ik... net zoals inkt voor mijn printer, ik moet al die klote werkstukken uitprinten voor school, niet voor mijn lol!! en zoveel verdien ik echt niet dat ik dat zomaar ff koop...
maar ja, het lijkt nu erg groot ofzo, maar we hebben er niet zo vaak ruzie over hoor... maar als we ruzie hebben, haalt ze dit er vaak bij... dat vind ik gewoon onredelijk... maar mijn moeder is wel een schat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik het niet fout om het je ouders kwalijk te nemen dat je op deze wereld bent gezet, want zij wilden o zo graag een kind, wat eigenlijk best wel een egoïstische daad is, als je er een beetje over nadenkt. Het is hun eigen schuld; als ze zo graag een kind wilden hebben, moeten ze er ook maar de verantwoordelijkheden voor nemen (en niet ons schuldgevoelens gaan bezorgen), zoals bijvoorbeeld onder andere het betalen van de studie. Ze moeten niet zeuren. Ripper
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom is dit fout? Epicurus | 13 | 02-12-2012 12:17 | |
Liefde & Relatie |
Is dit alles?! ikke niet | 18 | 11-06-2005 21:23 | |
Liefde & Relatie |
wat is dit? wat moet ik ermee? Vini-Vidi-Vici | 10 | 14-12-2003 20:09 | |
Liefde & Relatie |