dat is helaas precies wat ik ook heb. Ik wil wel wat zeggen (heb vaak zoiets van ik
moetwat zeggen), maar ik weet niet wat ofsow... Zolang het ergens over gaat wil ik best wel wat zeggen, maar vooral in de pauzes is 't een probleem, daar gaan de gesprekken dus nergens over

.En ik verveel me dood...
van mensen die me niet zo heel goed kennen krijg ik vaak te horen van "wat ben je stil" enz.... mensen die me beter kennen weten dat al wel

en sommige zeggen 't achter m'n rug om
bedenk elke dag iets of meerdere dingen waarover je het wilt hebben zou ik zeggen. iets je vrienden ook een beetje aanspreekt, anders ben je gauw uitgepraat.
zoek mensen met dezelfde interesses, dan kun je daarover praten, of juist mensen die iets heel anders doen wat jij wel interessant vind. werkt bij mij wel
't is ook een beetje een kwestie van of je alles wat je opvalt enzo meteen zegt.
deze dingen helpen bij uiteindelijk nog niet genoeg. dus als iemand nog andere tips heeft? ik zou er ook blij mee zijn
soms heb ik trouwens ook dat ik alles achter elkaar aan praat, al komt dat niet vaak voor en eigenlijk alleen thuis..
Marianne
[Dit bericht is aangepast door marianne22 (15-03-2002).]