Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 08:54
aguila
aguila is offline
Hoi
Ik ben een meisje van bijna 16 jaar en ik moet van school hulp zoeken omdat ik met een probleem zit.

Ik heb een soort van mensen angst. En durf ook niet meer naar school. Ik durf ook ook niet naar bepaalde plekken waar veel mensen zijn. En ik ben altijd zwaar onzeker of mensen me wel of niet aardig vinden enzo. Het is een beetje gekomen denk ik doordat ik heel lang gepest ben.
Maargoed ik heb dus een week vrijgekregen van de leerplicht om hulp voor mij te zoeken. Dus mensen als jullie een internetsite hebben of iets anders of jullie hebben et zelfde probleem als mij. Reageer dan alsjeblieft.

Alvast bedankt
Oud 10-10-2002, 09:02
Verwijderd
Een goede site over angsten / fobieën is www.fobiechat.nl .. daar zit ook een forum bij.

Maarjah, sociale angst is nou niet bepaald iets wat je ff in een weekje overwint. Ik werd vroeger ook veel gepest en bij mij uit zich dit nog steeds in spanningen wanneer ik onder mensen ben. Ik ben niet echt bang, maar voel me haast nooit echt op mijn gemak.

Wat ik vreemd vind, is hoe het kan dat je nu meer last van die angsten krijgt, terwijl het pesten minder geworden is (dat is toch zo, of niet?). Misschien dat je er te veel op let. Als je de aandacht op jezelf richt, fok je jezelf op vrees ik (been there, done that).

Sterkte iig.
Oud 10-10-2002, 09:08
Anne
Anne is offline
Ik denk dat je het beste naar je huisarts kunt gaan. Zeker als je hier een week voor vrij gekregen hebt. Je kunt wel internetsites zoeken, maar meer dan lezen kun je dan ook niet. Hoewel je er dan misschien wel achter zal komen dat je niet de enige bent. Maar nogmaals: je huisarts is er ook voor deze dingen. Succes!
Oud 10-10-2002, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ik denk dat je het beste naar je huisarts kunt gaan. Zeker als je hier een week voor vrij gekregen hebt. Je kunt wel internetsites zoeken, maar meer dan lezen kun je dan ook niet. Hoewel je er dan misschien wel achter zal komen dat je niet de enige bent. Maar nogmaals: je huisarts is er ook voor deze dingen. Succes!
Oud 10-10-2002, 11:06
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Heej lief meisje van 16!
want ongelooflijk vervelend! ik heb zelf een beetje last van straat/mensen vrees. Ik heb het nog niet zo lang, maar dat boeit verder neit. ik denk ook dat je het beste naar je huisarts kunt gaan, en ik zou dan vragen of hij je wilt doorverwijzen naar een jeugd psycholoog!

hij kan je vast helpen!, maar ik wil eigenlijk graag weten hoe je je voelt als er veel mensen om je heen zijn! voel je je duizelig/misselijk worden of klein, of bang etc?

tell me!, lots of love en suc6, Niki
Oud 10-10-2002, 11:30
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
aguila schreef:
Hoi
Ik ben een meisje van bijna 16 jaar en ik moet van school hulp zoeken omdat ik met een probleem zit.

Ik heb een soort van mensen angst. En durf ook niet meer naar school. Ik durf ook ook niet naar bepaalde plekken waar veel mensen zijn. En ik ben altijd zwaar onzeker of mensen me wel of niet aardig vinden enzo. Het is een beetje gekomen denk ik doordat ik heel lang gepest ben.
Maargoed ik heb dus een week vrijgekregen van de leerplicht om hulp voor mij te zoeken. Dus mensen als jullie een internetsite hebben of iets anders of jullie hebben et zelfde probleem als mij. Reageer dan alsjeblieft.

Alvast bedankt
Ja ik heb thuis wel een informatie over hoe je met jouw angst om moet gaan. Kan ik je wel e-mailen als je dat wilt. Het beste is toch om inderdaad naar het GGZ te gaan en daar hulp te vragen.

Succes!!
Oud 11-10-2002, 10:03
aguila
aguila is offline
Citaat:
littleprincess schreef:
Heej lief meisje van 16!
want ongelooflijk vervelend! ik heb zelf een beetje last van straat/mensen vrees. Ik heb het nog niet zo lang, maar dat boeit verder neit. ik denk ook dat je het beste naar je huisarts kunt gaan, en ik zou dan vragen of hij je wilt doorverwijzen naar een jeugd psycholoog!

hij kan je vast helpen!, maar ik wil eigenlijk graag weten hoe je je voelt als er veel mensen om je heen zijn! voel je je duizelig/misselijk worden of klein, of bang etc?

tell me!, lots of love en suc6, Niki
Hoi.
Ik voel me dan helemaal warm worden en dan word ik ook knalrood en alles flitst voorbij ofzow en ik ga me dan zo niet op me gemak voelen dak gek word
Oud 13-10-2002, 09:48
aguila
aguila is offline
verder niemand die iets weet?
Oud 13-10-2002, 10:23
diane
diane is offline
Hoi

Ik kan je alleen aanraden naar de huisarts te gaan en je laten doorverwijzen.Dat is denk ik de enige manier om van je probleem af te komen.

groetjes Diane
Oud 19-02-2003, 11:47
Atje85
Atje85 is offline
Je kan naar de huisarts, naar t GGZ.
Die verwijzen je waarschijnlijk door naar een professionele hulpverlener, psychiater ofzo.

Wel vervelend zeg Hoop dat t gauw goedkomt
Oud 19-02-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoop dat t gauw goedkomt
Topic is al ruim 4 maanden oud, beetje nutteloze reactie nu.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten