Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waaruit maak je dat op? Niet iedereen die hoogbegaafd is, is psychisch niet in orde. Voor zover ik nu weet komt het met name door z'n levenswijze (en dus ook kijk op 't leven, etc.) dat hij zo slim was. Volgens hem leefde 95% van de mensen onder hun niveau van denken. Klinkt logisch, want er zijn zoveel manier om te leven en diegene die jij volgt is niet per definitie diegene waar je er het meeste uithaalt.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
het zit hem meer hoe je, je hersen capiciteit benut...
Ik weet niet meer de percentage's maar laat ik zeggen dat je 6% gebruikt... dan gebruik je dus 94% niet... Nou het komt dus voor dat sommige mensen 12 % gebruiken... En dus tot verbazingwekkende dingen komen, echter omdat wij dat zelf niet doen... je kan het trainen, en ik denk dat DaVinci dat redelijk onder de knie had... *ik ga bronnen opzoeken* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probleem is daarbij soms wel de fysieke gezondheid .. ik kan bijvoorbeeld dag en nacht programmeren en nadenken over talloze dingen (zonder geestelijk moe te worden), maar als ik niet meer slaap voel ik me (lichamelijk) nogal rot. Ook gaat een hogere intensiteit samen met hoofdpijn en buikpijn .. symptomen die ook vaak bij hoogbegaafden voorkomen. Zelf ben ik van mening dat iedereen in principe *veel* meer mogelijkheden bezit dat hij / zij zich beseft. Juist doordat mensen gaan denken dat ze iets niet kunnen, lukt het niet. Je kunt het op school prima zien aan de exacte vakken. De simpelste dingen 'begrijpen' ze niet .. omdat ze niet willen .. omdat ze denken dat het moeilijk is .. Eigenlijk is al het mentale simpel, je moet er alleen open voor staan. Ook fysiek gezien is meer mogelijk; pijn hoeft niet per se pijn te zijn bijvoorbeeld. Ik vind de Shaolin's een prima voorbeeld hiervan. Die mensen is het gelukt om hun eigen lichaamstemperatuur te reguleren .. door aan iets warms te denken, overleven zij 's nachts bij temperaturen rond het nulpunt in het gebergte .. met niks anders aan dan een kleed .. doe dat maar eens na ![]() ![]() Zo zijn er nog wel meer dingen.. [Dit bericht is aangepast door ******** (23-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Degene die dit onderzoekt heeft is Bernard Devlin. Heb alleen een bron in een andere taal. Wat hij nog meer heeft geschreven: "Measuring Cognitive Ability," with John Cawley, Karen Coneeley and Ed Vytlacil, in Intelligence and Success: Is it all in the Genes? Scientists Respond to the Bell, ed. by Bernard Devlin, Stephen E. Fienberg, Daniel Resnick and Kathyrn Roeder, Springer-Verlag, 1997. Misschien interessant voor je, dat laatste.
||
![]() |
Citaat:
ik ben serieus van mening dat wij ons leven veel te weinig benutten... Maar anderzeids ben ik ook blij dat we dat doetn, want stel dat hier een stel super wezens zouden rontlopen, dan hebben we opzich ook wel een serieus probleem, denk maar aan al de scenario's met films... ![]() trouwens ik zat niet ver weg met die percentages van het brein... we gebruiken eg maar zo weinig (of juist zo veel...) |
![]() |
|
|