Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Niet iedereen is een indigo kind. Er zijn er wel steeds meer, maar lang niet iedereen is een indigo kind.
Een indigo kind associeer ik niet met metal, die associeer ik met iemand die het op bepaalde vlakken weinig uitmaakt wat iemand anders vind en dus gewoon zijn/haar eigen weg gaat terwijl die op andere bepaalde vlakken juist onzeker is en meeloper gedrag vertoond of achterstanden heeft. Afaik hebben indigo kinderen altijd wel iets met spiritualiteit. Daar is rust voor nodig. Tijdens het mediteren ga je echt geen metal draaien hoor, eerder rustige muziek zoals new age of iets van rustige ambient of zoals jij zegt rustige klassiek of iets in die richting. Maar de muziekstijlen die jij noemt (klassieke muziek, jazz, reggae en chansons) zijn geweest en stonden ergens voor. Wanneer ze weer terugkomen qua stijl enzo zou het toepasselijk zijn wanneer de naam anders zou zijn en wsch. de beweegredenen en muziek ook omdat ze tegenwoordig ergens anders zouden voor staan. De tijden zijn veranderd. Bovendien werd deze muziek werd dan ook door complete volkeren beluisterd terwijl metal over het algemeen populair is bij jongeren en een kleine groep volwassenen. Alleen niet alleen metal (genre is globaal verwoord) keert zich tegen de maatschappij. Ska, punk, nyhc, rap ook! (genres veel te globaal verwoord)
|
ik denk dat je deels gelijk hebt. door onvrede over de maatschappij zijn er progressieve bands ontstaan, die ook progressieve muziek ma(a)k(t)en. dat was/is ook harde muziek. daar gaan denk ik ook mensen naar luisteren die ook ontevreden zijn over de maatschappij. er zijn echter ook bands, die harde muziek maken zonder verdere bijbedoelingen. dat trekt dan weer meer mensen aan die dat gewoon mooi vinden (al zullen er ook mensen zonder progressieve ideeën naar progressieve bands luisteren, alleen voor de muziek).
als de maatschappij nou verbetert, bijv. met minder geweld zullen de protestbands verdwijnen (al denk ik dat er snel weer nieuwe zijn omdat er dan weer onvrede over iets anders ontstaat) maar als die bands weg zijn, zullen de bands die zulke muziek puur om de muziek maken gewoon blijven bestaan en hun luisteraars ook. het is dus naar mijn mening niet totaal onderhevig aan de maatschappij. harde muziek zal altijd bestaan, de ene keer met een grotere aanhang dan in andere perioden, maar ze zal er altijd zijn.
|
Er is vaak sprake van een combinatie van geweld/zelfmoord etc. en Heavy Metal. Ken een verhaaltje van een jochie dat constant (volgens zijn pa) een heavy-metal lied luisterde dat ging over het vermoorden van je moeder en jezelf. en toen vermoordde hij zijn moeder en daarna zichzelf. hoe zou dat nu komen?
vraag me alleen af of Heavy Metal gewelddadig maakt, of is het juist zo dat gewelddadige jongeren sowieso al tot dat soort harde muziek aangetrokken is. Feit is iig dat er ook vaak over gewelddadige dingen worden gezongen in die muziek, zoals dat voorbeeld over het vermoorden van je moeder hierboven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geef mij 10 gevallen + bronnen waar staat, dan pas kun je spreken over 'vaak sprake van zelfmoord icm. heavy metal'. Heus niet iedereen die naar heavy metal luistert is agressief of depressief. Alleen al het feit dat heavy metal tegenwoordig tamelijk uit is en er bredere smaken metal bestaan (te weten: gothic, death, black, folk, power, progressive, nu, etc. etc.) zegt voor mij al genoeg dat jij niet weet waar je het precies over hebt. Gothic metal is namelijk vaak nog veel minder vrolijk dan heavy metal. Check de texten maar. Er zijn ook agressieve gabbers. Dan zeg ik: niet gek. Maarre, om nou te generaliseren? Neh! Je klinkt nu als een irritante anti-AD&Der uit de VS die probeert een compleet spel zwart te maken omdat er toevallig een paar ventjes (zelf)moord hebben gepleegd die dat spel speelden. Oh crap! Ik speelde Magic The Gathering! Ik was dan ook een enge tovenaar. Kommop, wordt wakker en leer eerst 'ns de termen en kom 'ns wat meer into the scene voordat je komt met slappe oordelen. Wat voor muziek hou jij eigelijk van?
||
Citaat:
|||
Citaat:
||
Citaat:
ken je After Forever? |
![]() |
|||
Citaat:
maar er zijn ook wel agressieve jochies die zich heel erg thuis voelen bij dergelijke harde muziek en waar het over gaat. en dat die bestaan is alles wat ik zeg. |
![]() |
||
Citaat:
waar heb ik gezegd dat het geen muziek is?????????? Kenny (die er een hekel aan heeft op deze manier verkeerd begrepen te worden en zijn woorden verdraaid te zien) |
![]() |
|
ik wel. en muziek is nou eenmaal iets wat een groot effect kan hebben op onze emoties en state of mind. rustige muziek kalmeert en harde muziek zoals black metal stimuleert. Sommige rustige muziek kalmeert, van die medidatieve muziek. Maar je moet niet lullen dat black metal iemand stimuleert. Je moet maar es gaan praten met echte rockliefhebbers, omdat je er niet van houd betekend niet dat iedereen er geweldadig van word. Ik wordt er ook rustig van en ik vind het mooie muziek. Maar niet alle rustige muziek kalmeert. Luister maar naar die zeikpop, over hun liefde die kapot is gegaan. Daar wordt je wel gestimuleert.
|||||||||||
![]() |
Citaat:
Bovendien heb jij het over een jochie. Sorry maar als je je op die manier laat beinvloeden door muziek dat is dan spijtig maar wie maakt de keuze omnaar die muziek te luisteren? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien is 't zo dat er een jongen van 10 jaar oid. dat spel speelde en zelfmoord had gepleegd omdat ie niet meer geld had om meer te kopen oid. Vandaar dat er is Amerika ontzettend veel opheffing is geweest omtrend AD&D. Meeste onterecht, want het spel wordt gewoon als zondebok aangewezen. Citaat:
Heavy metal is niet zo zeer satanistisch. Black metal is dat soms wel. Uhm, zie jij satanistisch nou meteen negatief? Weer zo generaliserend. Occult is iets totaal anders dat satanistisch dat staat los van elkaar. Hekserij of Wicca is ook iets totaal anders dan satanisme. Know your facts dude. Zal verder maar niet te serieus erop ingaan want is zo generaliserend als de pest. Ooit wel 'ns nagedacht wat o.a. bijv.ska en punkers allemaal aan de wereld willen veranderen? En skinheads? En kakkers? ook allemaal niet niks. Citaat:
![]() (pas op, op pinkpop komen allemaal sociaal-gestoorde hippies! ![]()
|
![]() |
Komop mensen, dit is weer zo'n uitlok topic van het amaruventje.
Hij vind metal al geen reet aan, elke poging om het zwart te maken grijpt hij ![]() Hij luistert veel naar hiphop, dat is nou een muziekstijl/levenstijl waar veel gemoord word. De meeste hiphoppers zijn criminelen. En gaat zo maar door ![]() Niet zo goed uitgewerkt, maar dat boeit niet ![]() Music, when truly and fully appreciated to its greatest extent, becomes more than just a medium of entertainment, and transcends into a life style. In no other genre of music have I seen this ring as true as it does with extreme metal. Unlike other, more easily accessable genres such as pop, rap, and "nu - metal" (which is really just another way of saying alternative rock), metal is something that you either love or hate. Metalheads are easily amongst the most dedicated fans of any art in the world; we take our music seriously. Extreme metal is the anti-thesis to all things commercial and plastic, and takes real dedication to understand and enjoy. One of the more overlooked aspects of extreme metal is that it is extremely diverse - more so than any other genre I have encountered. To be able to say that you like *all* types of underground metal shows an extremely diverse musical palette. Death metal, black metal, melodic death metal, grindcore, folk, raw black metal, symphonic black metal - the differences between all these subgenres are often foolishly overlooked, but should by no means be ignored. Extreme metal is the most powerful form of music ever created - its had the power to produce the most extreme, agressive art ever to be forged by human hands (such as with raw black metal and grindcore), and at the same time some of the most beautiful (such as with melodic death metal and progressive metal). Extreme metal: the genre you either live for or hate. Sorry, had ik even zin in ![]() Ennuh Kenny McCormick, noem mij eens een paar nummers van Black Metal waar ze over moord zingen oid. [Dit bericht is aangepast door abcdefghijklmnopqrst (17-03-2002).] |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() zonder dat lange haar dan. |
![]() |
|
![]() |
Jij beschrijft een wereld waar een perfecte samenleving heerst tussen mensen en mensen. Dit is hetzelfde als de ideale vriend(in). die bestaat niet muziek soorten als Jazz werden vroeger ook beschouwd als harde muziek net zoals je nu ook harde muziek hebt zoals trance/dance etc. Vervolgens zullen onze kinderen misschien wel weer een voor ons nog hardere muziek gaan beluisteren. waarschijnlijk is de muziek dan niet harder geworden maar wij ouder en zachter ...
![]()
|
Als die sukkels nog niet eens weten wat een satanist precies inhoud moeten ze al helemaal niet zanikken over dat metal slecht is omdat ze zingen over satan. Kijk maar bij Mystiek nerd daar vind je precies wat een satanist inhoud. Eikels zoals jou moeten eerst leren wat een Satanist inhoud.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Satan en God zijn twee noodzakelijke tegenovergestelden van elkaar. |
![]() |
||
Citaat:
tegen wie heb je het? |
![]() |
|
ik denk niet dat er ooit een opkomst van 'harde muziek'is geweest .....die heeft altijd al bestaan denkik... er zijn misschien wel veranderingetjes op getreden enzow...mja...het zal altijd blijven bestaan..denkik.....de oermensjes hadden ook rare muziekjes ophun manier denkik ...
![]() ![]() ik vin ut trouwes wel koel geschreven ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wil je respect voor je eigen geloof, zul je dat ook (eers) moeten opbrengen voor andermans geloof. En oh-oh, wat hebben mensen hier toch een moeite mee! Alleen al die eikel van een Fortuyn...
|
Ik heb een heel braaf meisje in m'n klas, gaat naar de kerk, doet altijd d'r huiswerk, heel aardig maar wel stil, en die luistert naar "harde" muziek. Ja, ik ook, maar van haar had niemand het verwacht. Dus je hoeft niet gewelddadig/crimineel/zelmoordneigig te zijn om dat leuk te vinden. En heel veel mensen luisteren ernaar omdat het een trend is, niet zozeer omdat ze het zulke goede muziek vinden..dat zag je toen er een Limp Bizkit trend was, iedereen luisterde daar opeens naar, terwijl de meeste (meisjes) het eigenlijk niets vonden, maar ja, je moest kunnen meepraten he..
||
Citaat:
|
Als ik vrolijke muziek hoor, word ik vrolijk.
Als ik zachte zweverige muziek hoor, word ik duf en lui. Als ik muziek met een snel ritme hoor, spoort het me op. Als ik muziek hoor met donkere bassen, krijsende gitaren, gezang over dood/pijn/bloed/depressiviteit, word ik boos op de wereld en depressief. Kweenie of andere het ook hebben, maar ik dus wel. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat veel Metal & Punk zo helemaal niet is. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik had laast een CD van Incubus downgeload (Make Yourself) en van zulke muziek word ik juist spontaan vrolijk .. ![]() Nu geef ik je wel gelijk als de teksten echt over dood en depressiviteit gaan (denk maar aan sommige tracks van Staind), die luister ik soms als ik me al rot voel. Vrolijke muziek kan ik dan juist helemaal niet tegen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
muziek beinvloed je bewustzijn en het is dus heel goed mogelijk dat Metal, wat imho in de categorie krijsende gitaren hoort, bij sommige mensen agressie opwekt, net zoals andere soorten muziek een tegenovergesteld effect op je bewustzijn kunnen hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dan zijn er ook nog skinheads die naar andere agressieve muziek luisteren. Goh, waarom zouden die knakkers dat toch doen? Mijn antwoord is dat in beide soorten muziek de luisteraar een gevoel krijgt dat hem bevredigd. Iets dat voor skinheads iets zal zijn in de richting 'haat', 'verdriet' en meer concreet zaken als 'maatschappelijke onvree', 'anti-die-en-die-groep' en niet te vergeten zaken die te maken hebben met ernstige gebeurtenissen omtrent 'woII' (en let wel: niet alles van dat genre, zoals sommige dwazen in dit topic je doen laten denken, althans zo lijkt 't). IMHO zijn skinheads kansloze randjongeren die totaal niks bereikt hebben in hun leven. Ook dat borrelt haat op. Ook dat zorgt voor een behoefte aan macht. Conclusie: mensen die naar zaken als 'gabber house' en 'black metal' e.a. muziek luisteren (zo ook misschien punk?) moeten oppassen dat zij maatschappelijk niet ver wegzakken en op die manier zo'n kansloos jongeren vol negatieve gevoelens wordt die zo'n skinhead meute achterna loopt. My 2 cents ![]() nteressant
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |