Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 23:35
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Stelling: De opkomst van de harde muziek is niet zozeer onderhevig aan de muzikale kwaliteit van deze muziek maar meer aan de metaforische betekenis van het ruige geluid ten opzichte van de neergaande normen en waarden alsmede de verloedering van de maatschappij en de stijgende lijn van het geweld in de gehele wereld.
Op dit forum zitten veel van de `nieuwe-wereld-kinderen` waardoor de beoefening van het luisteren van deze metalen muziek hier zijn hoogtepunt vindt.
Als de geweldsspiraal niet langer in de lift komt te zitten maar naar beneden zal gaan en de wereldvrede weer zal overheersen, zal daarom de beluistering van harde muziek dalen en zal metal in enkele jaren na deze wereldvrede uitsterven. Mensen zullen weder klassieke muziek, jazz, reggae en chansons beluisteren en dit adopteren als hun lievelingsmuziek.

Laten weten of je het hiermee eens bent of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2002, 00:02
P.J
P.J is offline
Ik ben het er niet mee eens,

Wanneer goed luisterd, hoor je een rustig ritme tussen al dat gitaar geweld, dus het kan sommige mensen wat rustiger maken.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die het "stoer" vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 08:18
halve gare
halve gare is offline
denk eerder dat het nu zoveel bestaat omdat, er een nieuwe trent is een beetje naar de alternatieve kant toe, en dan moet je natuurlijk wel rock muziek bij luisteren anders is de trent niet echt.
ik kom maar heel af en toe op school maar deze trent verspreid zich snel..
en ben benieuwd hoe lang hij gaat duren...
Oud 16-03-2002, 08:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wat is dat toch telkens? Al heel m'n leven dat ik besta wordt rock afgezeikt. Het is te hard en te geweldadig. Doen die mensen iemand pijn dan of zo? Nee en je wordt er al helemaal niet depressief van, kijk maar naar die krezip of zo, daar wordt je depressief van omdat ze nergens anders over zingen. Al dat gezannik van hun. Maar jah, dat is mijn mening, en dat sommige mensen HeavyMetal geen muziek vinden. Schijt aan hun.
Oud 16-03-2002, 11:13
dystopia
dystopia is offline
wat versta je onder 'nieuwe wereld kinderen'? Ik ken wel 'nieuwe-tijds-kinderen'...
Oud 16-03-2002, 11:17
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
wat versta je onder 'nieuwe wereld kinderen'? Ik ken wel 'nieuwe-tijds-kinderen'...

Nou wij zijn toch kinderen van een nieuwe tijd (inderdaad, tijd kan ook )
indigo-kinderen kun je het ook noemen, maar dat is weer een stap verder denk ik
Maar de normen en waarden onder kinderen zijn aan zoveel veranderingen onderhevig, taboes worden opgeheven
Dat is meer wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 11:26
dystopia
dystopia is offline
Niet iedereen is een indigo kind. Er zijn er wel steeds meer, maar lang niet iedereen is een indigo kind.

Een indigo kind associeer ik niet met metal, die associeer ik met iemand die het op bepaalde vlakken weinig uitmaakt wat iemand anders vind en dus gewoon zijn/haar eigen weg gaat terwijl die op andere bepaalde vlakken juist onzeker is en meeloper gedrag vertoond of achterstanden heeft.

Afaik hebben indigo kinderen altijd wel iets met spiritualiteit. Daar is rust voor nodig. Tijdens het mediteren ga je echt geen metal draaien hoor, eerder rustige muziek zoals new age of iets van rustige ambient of zoals jij zegt rustige klassiek of iets in die richting.

Maar de muziekstijlen die jij noemt (klassieke muziek, jazz, reggae en chansons) zijn geweest en stonden ergens voor. Wanneer ze weer terugkomen qua stijl enzo zou het toepasselijk zijn wanneer de naam anders zou zijn en wsch. de beweegredenen en muziek ook omdat ze tegenwoordig ergens anders zouden voor staan. De tijden zijn veranderd. Bovendien werd deze muziek werd dan ook door complete volkeren beluisterd terwijl metal over het algemeen populair is bij jongeren en een kleine groep volwassenen.

Alleen niet alleen metal (genre is globaal verwoord) keert zich tegen de maatschappij. Ska, punk, nyhc, rap ook! (genres veel te globaal verwoord)
Oud 16-03-2002, 11:32
abcdefghijklmnopqrst
abcdefghijklmnopqrst is offline
*Lacht heel hard*
Dit is toch complete onzin

*Is benieuwd naar deel 2*

[Dit bericht is aangepast door abcdefghijklmnopqrst (16-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:29
Mef
Mef is offline
ik denk dat je deels gelijk hebt. door onvrede over de maatschappij zijn er progressieve bands ontstaan, die ook progressieve muziek ma(a)k(t)en. dat was/is ook harde muziek. daar gaan denk ik ook mensen naar luisteren die ook ontevreden zijn over de maatschappij. er zijn echter ook bands, die harde muziek maken zonder verdere bijbedoelingen. dat trekt dan weer meer mensen aan die dat gewoon mooi vinden (al zullen er ook mensen zonder progressieve ideeën naar progressieve bands luisteren, alleen voor de muziek).

als de maatschappij nou verbetert, bijv. met minder geweld zullen de protestbands verdwijnen (al denk ik dat er snel weer nieuwe zijn omdat er dan weer onvrede over iets anders ontstaat) maar als die bands weg zijn, zullen de bands die zulke muziek puur om de muziek maken gewoon blijven bestaan en hun luisteraars ook.

het is dus naar mijn mening niet totaal onderhevig aan de maatschappij. harde muziek zal altijd bestaan, de ene keer met een grotere aanhang dan in andere perioden, maar ze zal er altijd zijn.
Oud 16-03-2002, 15:55
Isa
Isa is offline
Er is vaak sprake van een combinatie van geweld/zelfmoord etc. en Heavy Metal. Ken een verhaaltje van een jochie dat constant (volgens zijn pa) een heavy-metal lied luisterde dat ging over het vermoorden van je moeder en jezelf. en toen vermoordde hij zijn moeder en daarna zichzelf. hoe zou dat nu komen?

vraag me alleen af of Heavy Metal gewelddadig maakt, of is het juist zo dat gewelddadige jongeren sowieso al tot dat soort harde muziek aangetrokken is.

Feit is iig dat er ook vaak over gewelddadige dingen worden gezongen in die muziek, zoals dat voorbeeld over het vermoorden van je moeder hierboven.

Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 17:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Er is vaak sprake van een combinatie van geweld/zelfmoord etc. en Heavy Metal. Ken een verhaaltje van een jochie dat constant (volgens zijn pa) een heavy-metal lied luisterde dat ging over het vermoorden van je moeder en jezelf. en toen vermoordde hij zijn moeder en daarna zichzelf. hoe zou dat nu komen?

vraag me alleen af of Heavy Metal gewelddadig maakt, of is het juist zo dat gewelddadige jongeren sowieso al tot dat soort harde muziek aangetrokken is.

Feit is iig dat er ook vaak over gewelddadige dingen worden gezongen in die muziek, zoals dat voorbeeld over het vermoorden van je moeder hierboven.
Een heave metal nummer. Oh god! Ja hoor, laten we dat gaan afkraken. Metallica - The struggle within. Een nummer dat je keihard op je gezicht kan meppen wanneer je op die manier leeft zoals beschreven worden. Positieve text dus lijkt me.

Geef mij 10 gevallen + bronnen waar staat, dan pas kun je spreken over 'vaak sprake van zelfmoord icm. heavy metal'.

Heus niet iedereen die naar heavy metal luistert is agressief of depressief.

Alleen al het feit dat heavy metal tegenwoordig tamelijk uit is en er bredere smaken metal bestaan (te weten: gothic, death, black, folk, power, progressive, nu, etc. etc.) zegt voor mij al genoeg dat jij niet weet waar je het precies over hebt. Gothic metal is namelijk vaak nog veel minder vrolijk dan heavy metal. Check de texten maar.

Er zijn ook agressieve gabbers. Dan zeg ik: niet gek. Maarre, om nou te generaliseren? Neh!

Je klinkt nu als een irritante anti-AD&Der uit de VS die probeert een compleet spel zwart te maken omdat er toevallig een paar ventjes (zelf)moord hebben gepleegd die dat spel speelden. Oh crap! Ik speelde Magic The Gathering! Ik was dan ook een enge tovenaar.

Kommop, wordt wakker en leer eerst 'ns de termen en kom 'ns wat meer into the scene voordat je komt met slappe oordelen.

Wat voor muziek hou jij eigelijk van?
Oud 16-03-2002, 17:39
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
dystopia schreef: de waarheid
idd te vaak zie je mensen iets veroordelen waar ze totaal geen verstand van hebben alleen een stom vooroordeel bijvoorbeeld jij kenny jij kent een jongetje die dat deed? ik ken er millioen die dat niet deden dus jouw voorbeeld slaat weer op poep
Oud 16-03-2002, 22:30
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Citaat:
idd te vaak zie je mensen iets veroordelen waar ze totaal geen verstand van hebben alleen een stom vooroordeel bijvoorbeeld jij kenny jij kent een jongetje die dat deed? ik ken er millioen die dat niet deden dus jouw voorbeeld slaat weer op poep

Wat is dit een zeiktopic, waarom iemands lievelingsmuziek gaan liggen afkraken? Je kunt niet depressief worden van liedjes. Iedereen heeft zijn eigen smaak van muziek. En als je toevallig de ene niet mooi vind betekend niet dat het herrie is en geen melodie heeft. Het is muziek en blijft muziek. Je kunt zeiken wat je wilt.
Oud 17-03-2002, 00:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Een heave metal nummer. Oh god! Ja hoor, laten we dat gaan afkraken. Metallica - The struggle within. Een nummer dat je keihard op je gezicht kan meppen wanneer je op die manier leeft zoals beschreven worden. Positieve text dus lijkt me.

ken het hele nummer niet. ik kan het ook niet helpen dat black metal vaak over dat soort dingen zingt.

Geef mij 10 gevallen + bronnen waar staat, dan pas kun je spreken over 'vaak sprake van zelfmoord icm. heavy metal'.

het gaat niet alleen om zelfmoorden maar er zijn er vast wel 10 dergelijke verhalen te vinden.

Heus niet iedereen die naar heavy metal luistert is agressief of depressief.

jij hebt duidelijk niet gelezen wat ik schreef. dat zei ik iig niet. dat is weer duidelijk de woorden verdraaien.

Alleen al het feit dat heavy metal tegenwoordig tamelijk uit is en er bredere smaken metal bestaan

hmm, die indruk krijg ik niet maargoed zal wel aan mij liggen.

(te weten: gothic, death, black, folk, power, progressive, nu, etc. etc.)

folk is koel.

zegt voor mij al genoeg dat jij niet weet waar je het precies over hebt. Gothic metal is namelijk vaak nog veel minder vrolijk dan heavy metal. Check de texten maar.

nou, wie weet is dat dan nog meer agresie opwekkend ofzo.

Er zijn ook agressieve gabbers. Dan zeg ik: niet gek. Maarre, om nou te generaliseren? Neh!

ik generaliseer helemaal niet!

Je klinkt nu als een irritante anti-AD&Der uit de VS die probeert een compleet spel zwart te maken omdat er toevallig een paar ventjes (zelf)moord hebben gepleegd die dat spel speelden.

ik probeer helemaal niks zwart te maken, luister jij maar lekker naar je heavy metal, mij maakt het neit uit, i'm merely stating a fact.

Oh crap! Ik speelde Magic The Gathering! Ik was dan ook een enge tovenaar.

ja, magic is koel. so?

Kommop, wordt wakker en leer eerst 'ns de termen en kom 'ns wat meer into the scene voordat je komt met slappe oordelen.

tja, ontken alles maar lekker. iedere idioot weet dat heavy metal of black metal vaak over satanische dingen en gewelddadige dingen gaat en af en toe heeft het een occulte sfeer om zich heen hangen.
bewijs voor mij is niet alleen die verhalen die ik ken over metal-jochies die som met het occulte expiriementeren, ook in een discussie op A&N werd duidelijk gemaakt dat het voor de 'eliminatie van het gehele mensenras' staat maar het beste bewijs is de aanwezigheid op dit forum van figuren zoals Heathenpride en vooral Elfenvorst. Met zijn 'streven naar macht' en
lage emotionele intelligentie, anders vraag je niet waarom moord verkeerd is zoals hij.

Wat voor muziek hou jij eigelijk van?
dat doet er niet toe. heb brede smaak.
ken je After Forever?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 00:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Citaat:

leer lezen, jij en dystopia. ik zeg toch niet dat Heavy Metal automatisch tot geweld leid? ik zeg toch niet dat iedereen die Black Metal luistert gewelddadig of satanistisch is? Ik ben niet zo dom als een fundamentalistische christen hoor.

maar er zijn ook wel agressieve jochies die zich heel erg thuis voelen bij dergelijke harde muziek en waar het over gaat.
en dat die bestaan is alles wat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 00:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wat is dit een zeiktopic, waarom iemands lievelingsmuziek gaan liggen afkraken?

ik kraak niks af, dat maken jullie er van.

Je kunt niet depressief worden van liedjes.

ik wel. en muziek is nou eenmaal iets wat een groot effect kan hebben op onze emoties en state of mind. rustige muziek kalmeert en harde muziek zoals black metal stimuleert.

Iedereen heeft zijn eigen smaak van muziek.

ja, en?

En als je toevallig de ene niet mooi vind betekend niet dat het herrie is en geen melodie heeft. Het is muziek en blijft muziek. Je kunt zeiken wat je wilt.
waar heb ik gezegd dat het herrie is en geen melodie heeft???????????????
waar heb ik gezegd dat het geen muziek is??????????

Kenny (die er een hekel aan heeft op deze manier verkeerd begrepen te worden en zijn woorden verdraaid te zien)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 10:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline

ik wel. en muziek is nou eenmaal iets wat een groot effect kan hebben op onze emoties en state of mind. rustige muziek kalmeert en harde muziek zoals black metal stimuleert.

Sommige rustige muziek kalmeert, van die medidatieve muziek. Maar je moet niet lullen dat black metal iemand stimuleert. Je moet maar es gaan praten met echte rockliefhebbers, omdat je er niet van houd betekend niet dat iedereen er geweldadig van word. Ik wordt er ook rustig van en ik vind het mooie muziek. Maar niet alle rustige muziek kalmeert. Luister maar naar die zeikpop, over hun liefde die kapot is gegaan. Daar wordt je wel gestimuleert.
Oud 17-03-2002, 10:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny schreef:
ken het hele nummer niet. ik kan het ook niet helpen dat black metal vaak over dat soort dingen zingt.
Net was het nog heavy metal! Je spreekt jezelf bijzonder tegen. Black metal gaat met name over haat. Juist doom en gothic gaan meer over verdriet. Niet alleen qua gevoel, ook qua text en sfeer.

Bovendien heb jij het over een jochie. Sorry maar als je je op die manier laat beinvloeden door muziek dat is dan spijtig maar wie maakt de keuze omnaar die muziek te luisteren?

Citaat:
het gaat niet alleen om zelfmoorden maar er zijn er vast wel 10 dergelijke verhalen te vinden.
Gimme. En tijdsbestek? Er luisteren ook veel mensen naar klassiek waarna ze zelfmoord pleegden. Vroeger in de middeleeuwen was er ook al zat geweld. Geweldzit in ons.

Citaat:
jij hebt duidelijk niet gelezen wat ik schreef. dat zei ik iig niet. dat is weer duidelijk de woorden verdraaien.
Ooit gehoord van een sidenote? Dit was bedoeld als opmerking niet als reactie.

Citaat:
hmm, die indruk krijg ik niet maargoed zal wel aan mij liggen.
Ligt dan idd aan jou.

Citaat:
folk is koel.
Zeker weten, maar er is meer onder de zon.

Citaat:
nou, wie weet is dat dan nog meer agresie opwekkend ofzo.
Nah je moet kijken waarom iemand zelfmoord pleegt. Is dat omdat diegene niet lekker in z'n vel zit of is dat omdat de muziek zegt van: pleeg zelfmoord! Denk je dat ie anders het niet had gedaan? Ik denk dat ie het anders ook had gedaan, maar dan wellicht op een wat later tijdsstip of op een andere manier.

Citaat:
ik generaliseer helemaal niet!
Je hebt het over heavy metal die van alles met mensen doet! De Kwade geest! De Satan! Die mensen aanzet tot zelfmoord! En weet ik veel wat nog meer

Citaat:
ja, magic is koel. so?
So? Sommige mensen die AD&D spelen speelden, speelden vroeger ook Magic. Sommige stalen geld voor hun kaarten en figuren te kopen.

Bovendien is 't zo dat er een jongen van 10 jaar oid. dat spel speelde en zelfmoord had gepleegd omdat ie niet meer geld had om meer te kopen oid. Vandaar dat er is Amerika ontzettend veel opheffing is geweest omtrend AD&D. Meeste onterecht, want het spel wordt gewoon als zondebok aangewezen.

Citaat:
tja, ontken alles maar lekker. iedere idioot weet dat heavy metal of black metal vaak over satanische dingen en gewelddadige dingen gaat en af en toe heeft het een occulte sfeer om zich heen hangen.
bewijs voor mij is niet alleen die verhalen die ik ken over metal-jochies die som met het occulte expiriementeren, ook in een discussie op A&N werd duidelijk gemaakt dat het voor de 'eliminatie van het gehele mensenras' staat maar het beste bewijs is de aanwezigheid op dit forum van figuren zoals Heathenpride en vooral Elfenvorst. Met zijn 'streven naar macht' en
lage emotionele intelligentie, anders vraag je niet waarom moord verkeerd is zoals hij.
Figuren als Elvenvorst zijn sociaal en psychisch niet helemaal 100%. Hoewel deze halve zool zich voor doet alsof ie voor de black metal scene staat, staat hij enkel hoogstens voor de nazi black metal scene. (waar op 5 forummers na geen enkele hond zich voor interesseert)

Heavy metal is niet zo zeer satanistisch. Black metal is dat soms wel. Uhm, zie jij satanistisch nou meteen negatief? Weer zo generaliserend.

Occult is iets totaal anders dat satanistisch dat staat los van elkaar. Hekserij of Wicca is ook iets totaal anders dan satanisme. Know your facts dude.

Zal verder maar niet te serieus erop ingaan want is zo generaliserend als de pest.

Ooit wel 'ns nagedacht wat o.a. bijv.ska en punkers allemaal aan de wereld willen veranderen? En skinheads? En kakkers? ook allemaal niet niks.

Citaat:
dat doet er niet toe. heb brede smaak.
ken je After Forever?
Jawel die komen op Pinkpop (18-19-20 mei) ga ik ook heen is hier om de hoek dusse

(pas op, op pinkpop komen allemaal sociaal-gestoorde hippies! )
Oud 17-03-2002, 10:49
abcdefghijklmnopqrst
Komop mensen, dit is weer zo'n uitlok topic van het amaruventje.
Hij vind metal al geen reet aan, elke poging om het zwart te maken grijpt hij

Hij luistert veel naar hiphop, dat is nou een muziekstijl/levenstijl waar veel gemoord word.
De meeste hiphoppers zijn criminelen.
En gaat zo maar door

Niet zo goed uitgewerkt, maar dat boeit niet

Music, when truly and fully appreciated to its greatest extent, becomes more than just a medium of entertainment, and transcends into a life style. In no other genre of music have I seen this ring as true as it does with extreme metal. Unlike other, more easily accessable genres such as pop, rap, and "nu - metal" (which is really just another way of saying alternative rock), metal is something that you either love or hate. Metalheads are easily amongst the most dedicated fans of any art in the world; we take our music seriously. Extreme metal is the anti-thesis to all things commercial and plastic, and takes real dedication to understand and enjoy. One of the more overlooked aspects of extreme metal is that it is extremely diverse - more so than any other genre I have encountered. To be able to say that you like *all* types of underground metal shows an extremely diverse musical palette. Death metal, black metal, melodic death metal, grindcore, folk, raw black metal, symphonic black metal - the differences between all these subgenres are often foolishly overlooked, but should by no means be ignored. Extreme metal is the most powerful form of music ever created - its had the power to produce the most extreme, agressive art ever to be forged by human hands (such as with raw black metal and grindcore), and at the same time some of the most beautiful (such as with melodic death metal and progressive metal).

Extreme metal: the genre you either live for or hate.

Sorry, had ik even zin in

Ennuh Kenny McCormick, noem mij eens een paar nummers van Black Metal waar ze over moord zingen oid.

[Dit bericht is aangepast door abcdefghijklmnopqrst (17-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 10:53
dystopia
dystopia is offline
abcdenzo: is dat niet dat textje van BERC?
Oud 17-03-2002, 10:58
abcdefghijklmnopqrst
Citaat:
dystopia schreef:
abcdenzo: is dat niet dat textje van BERC?

I dont know, kheb het van een vriend van me die het op zijn website heeft staan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 13:58
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Sommige rustige muziek kalmeert, van die medidatieve muziek.

o.a. daar houd ik overigens van.

Maar je moet niet lullen dat black metal iemand stimuleert. Je moet maar es gaan praten met echte rockliefhebbers, omdat je er niet van houd betekend niet dat iedereen er geweldadig van word.

alweer verdraaiing van mijn woorden.
sinds wanneer is stimulerend synoniem aan gewelddadig? het kan geweld veroorzaken maar dat ligt meer aan de persoonlijkheid van de persoon.
maar als je Metal niet stimulerend vind dan ben je gewoon dom. kijk naar 1 willekeurig metal concert, waarom zit iedereen daar te springen en te dansen? juist, omdat het stimulerend is. (alle muziek waar je op kan dansen is eigenlijk wel stimulerend.) en waarom gebeurt dat niet bij een concert van klassieke muziek? juist, omdat dat rustgevend is. bij zo'n concert zit iedereen juist op een stoel.

Ik wordt er ook rustig van en ik vind het mooie muziek. Maar niet alle rustige muziek kalmeert. Luister maar naar die zeikpop, over hun liefde die kapot is gegaan. Daar wordt je wel gestimuleert.
welke zeikpop?

Citaat:
dystopia schreef:
Net was het nog heavy metal! Je spreekt jezelf bijzonder tegen. Black metal gaat met name over haat. Juist doom en gothic gaan meer over verdriet. Niet alleen qua gevoel, ook qua text en sfeer.

dus dat is muziek die een andere emotie opwekt dan Heavy Metal, namelijk verdriet of melancholie. en net zo kan andere muziek zoals Heavy Metal een stimulerend effect hebben, dat zich bij sommige mensen uit in gewelddadig gedrag.

Bovendien heb jij het over een jochie. Sorry maar als je je op die manier laat beinvloeden door muziek dat is dan spijtig maar wie maakt de keuze omnaar die muziek te luisteren?

dat jochie. dat zeg ik ook in mijn eerste post, ik vroeg me af of Metal agressief maakt, of dat het juist omgekeerd is en bepaalde haatdragende of suicidale mensen (jongeren) juist aantrekt.

Gimme. En tijdsbestek? Er luisteren ook veel mensen naar klassiek waarna ze zelfmoord pleegden.

nou daar heb ik nog nooit van gehoord. maar de kans dat klassiek lijdt tot suicidale gevoelens is volgens mij nihil.

Vroeger in de middeleeuwen was er ook al zat geweld. Geweldzit in ons.

ja, inderdaad. en sommige muziek kan dat deel van ons waar geweld zit naar boven halen... bij sommige personen...

Nah je moet kijken waarom iemand zelfmoord pleegt. Is dat omdat diegene niet lekker in z'n vel zit of is dat omdat de muziek zegt van: pleeg zelfmoord! Denk je dat ie anders het niet had gedaan? Ik denk dat ie het anders ook had gedaan, maar dan wellicht op een wat later tijdsstip of op een andere manier.

perhaps. zoals ik al zei, het is ook goed mogleijk dat die suicidale jochies juist tot dat soort muziek worden aangetrokken ipv omgekeerd.

Je hebt het over heavy metal die van alles met mensen doet! De Kwade geest! De Satan! Die mensen aanzet tot zelfmoord! En weet ik veel wat nog meer

hoezo overdreven?
maar er zijn nou eenmaal metal nummers met dat soort teksten erin en er zijn verhalen bekend van mensen die gedaan hebben wat er gezegd werd. en ja het kan heel goed mogelijk zijn dat die mensen die dat doen sowieso al suicidaal zijn en zich daardoor aangetrokken voelden tot die muziek.

So? Sommige mensen die AD&D spelen speelden, speelden vroeger ook Magic. Sommige stalen geld voor hun kaarten en figuren te kopen.

mensen stelen ook geld voor andere dingen.
daar heeft Magic of AD&D niks mee te maken.

Bovendien is 't zo dat er een jongen van 10 jaar oid. dat spel speelde en zelfmoord had gepleegd omdat ie niet meer geld had om meer te kopen oid. Vandaar dat er is Amerika ontzettend veel opheffing is geweest omtrend AD&D. Meeste onterecht, want het spel wordt gewoon als zondebok aangewezen.

toe maar. ik kan moeilijk geloven dat iemand daarom zelfmoord heeft gepleegd. er moet meer aan de hand zijn.

Figuren als Elvenvorst zijn sociaal en psychisch niet helemaal 100%.

precies.

Hoewel deze halve zool zich voor doet alsof ie voor de black metal scene staat, staat hij enkel hoogstens voor de nazi black metal scene. (waar op 5 forummers na geen enkele hond zich voor interesseert)

nou, maar er zijn meer mensen op de wereld zoals elfenvorst. die ook naar dat soort muziek luisteren omdat ze zich erin thuis voelen, omdat het over geweld etc. gaat.

Heavy metal is niet zo zeer satanistisch. Black metal is dat soms wel. Uhm, zie jij satanistisch nou meteen negatief? Weer zo generaliserend.

er zijn verschillende soorten satanisme.
die van de satanskerk is niet meteen negatief nee, dat is meer een leer van Doe wat je wilt.

In een van mij oude X-factors, nr 43 of 44, staat een interview met Euronymous en Graaf Grishnackh/Varg Vikernes (of zoiets), die maken dat soort muziek, en in dat interview maakten ze duidelijk dat ze satanistisch zijn.
die psychopaten zijn ongeveer net zo als elfenvorst, ze zitten te zeiken over zoveel mogelijk ellende verspreiden en over het bereiken van 100% slechtheid enz.
dat soort satanisme kijk is dus wel negatief tegenaan, en wat een toeval dat ze ook metalmuziek maken.
dat soort mensen hebben een slechte invloed en ik ben ervan overtuigd dat hun muziek geweld kan aanwakkeeren bij jochies die daar gevoelig voor zijn.

Occult is iets totaal anders dat satanistisch dat staat los van elkaar. Hekserij of Wicca is ook iets totaal anders dan satanisme. Know your facts dude.

I know...

Zal verder maar niet te serieus erop ingaan want is zo generaliserend als de pest.

onzin, dat maak jij ervan.

Ooit wel 'ns nagedacht wat o.a. bijv.ska en punkers allemaal aan de wereld willen veranderen? En skinheads? En kakkers? ook allemaal niet niks.

juist, bij al die muzieksoorten hoort vaak ook een lifestyle en ideeen over de wereld.
sommige goed en sommige slecht. en die van nazi-black metal is slecht, en kan geweld aanwakkerren als je er gevoelig voor bent.
al die muzieksoorten trekken bepaalde persoonlijkheden aan, die het vaak met elkaar eens zijn over de meeste dingen.
en zo denk ik dat black metal gewelddadige of suicidale mensen aantrekt.
EN IK ZEG DUS NIET DAT IEDEREEN DIE NAAR DIE MUZIEK LUISTERT AUTOMATISCH EEN GEWELDDADIG OF SUICIDAAL OF HAATDRAGEND MENS IS.

Jawel die komen op Pinkpop (18-19-20 mei) ga ik ook heen is hier om de hoek dusse

dat is iig 1 soort muziek die ik leuk vind.
aan de andere kant hou ik ook van supersofte meditatiemuziek, terwijl ik ook een kleine periode had waarop ik Rammstein ineens mooi begon te vinden, binnen 1 week 2 CD's van hen gekocht. zoals ik dus al zei, ik heb een brede smaak.

(pas op, op pinkpop komen allemaal sociaal-gestoorde hippies! )
mooi toch, want dat ben ik ook.
zonder dat lange haar dan.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 14:04
Rufus
Rufus is offline
Jij beschrijft een wereld waar een perfecte samenleving heerst tussen mensen en mensen. Dit is hetzelfde als de ideale vriend(in). die bestaat niet muziek soorten als Jazz werden vroeger ook beschouwd als harde muziek net zoals je nu ook harde muziek hebt zoals trance/dance etc. Vervolgens zullen onze kinderen misschien wel weer een voor ons nog hardere muziek gaan beluisteren. waarschijnlijk is de muziek dan niet harder geworden maar wij ouder en zachter ... maarja niet mee eens dus.
Oud 17-03-2002, 19:19
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Als die sukkels nog niet eens weten wat een satanist precies inhoud moeten ze al helemaal niet zanikken over dat metal slecht is omdat ze zingen over satan. Kijk maar bij Mystiek nerd daar vind je precies wat een satanist inhoud. Eikels zoals jou moeten eerst leren wat een Satanist inhoud.
Oud 17-03-2002, 19:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Als die sukkels nog niet eens weten wat een satanist precies inhoud moeten ze al helemaal niet zanikken over dat metal slecht is omdat ze zingen over satan. Kijk maar bij Mystiek nerd daar vind je precies wat een satanist inhoud. Eikels zoals jou moeten eerst leren wat een Satanist inhoud.
Als iemand het woord satan hoort denken ze gelijk aan slechte dingen. Er zijn toch ook slechte christenen? Er zijn ook christenen die stelen? Nou dan, niet zeiken dan dat Satan slecht is. En nog iets, Satan en God zijn GEEN vijanden.
Oud 17-03-2002, 20:26
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Als iemand het woord satan hoort denken ze gelijk aan slechte dingen. Er zijn toch ook slechte christenen? Er zijn ook christenen die stelen? Nou dan, niet zeiken dan dat Satan slecht is. En nog iets, Satan en God zijn GEEN vijanden.
Precies!
Satan en God zijn twee noodzakelijke tegenovergestelden van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 21:46
abcdefghijklmnopqrst
Nog even iets, Satan heeft NIETS met Satanisten te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 14:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Satan en goed hebben elkaar nodig.
Oud 19-03-2002, 01:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

tegen wie heb je het?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 15:05
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ik denk niet dat er ooit een opkomst van 'harde muziek'is geweest .....die heeft altijd al bestaan denkik... er zijn misschien wel veranderingetjes op getreden enzow...mja...het zal altijd blijven bestaan..denkik.....de oermensjes hadden ook rare muziekjes ophun manier denkik ... dus daar uit zullen elke muziekjes uit voort gekomen zijn

ik vin ut trouwes wel koel geschreven
Oud 19-03-2002, 16:21
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Geweldig gezegd! Vooral als je er van uit gaat dat jij waarschijnlijk (sorry als het niet zo is) ook zo oordeeld over andere geloven. PRACHTIG!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Geweldig gezegd! Vooral als je er van uit gaat dat jij waarschijnlijk (sorry als het niet zo is) ook zo oordeeld over andere geloven. PRACHTIG!
Idd.. de klok wel horen luiden.. maar verder

wil je respect voor je eigen geloof, zul je dat ook (eers) moeten opbrengen voor andermans geloof. En oh-oh, wat hebben mensen hier toch een moeite mee! Alleen al die eikel van een Fortuyn...
Oud 19-03-2002, 17:46
sase
sase is offline
Ik heb een heel braaf meisje in m'n klas, gaat naar de kerk, doet altijd d'r huiswerk, heel aardig maar wel stil, en die luistert naar "harde" muziek. Ja, ik ook, maar van haar had niemand het verwacht. Dus je hoeft niet gewelddadig/crimineel/zelmoordneigig te zijn om dat leuk te vinden. En heel veel mensen luisteren ernaar omdat het een trend is, niet zozeer omdat ze het zulke goede muziek vinden..dat zag je toen er een Limp Bizkit trend was, iedereen luisterde daar opeens naar, terwijl de meeste (meisjes) het eigenlijk niets vonden, maar ja, je moest kunnen meepraten he..
Oud 19-03-2002, 18:04
Rhinus
Rhinus is offline
Ik luister ook "harde muziek". Oke, niet
echt harde, maar wel PowerMetal & PunkRock.
En als je mij kent weet je dat ik niet agressief
ben. Maarja, hoe dat bij andere is weet ik ook niet.

Ik weet wel dat er dan in de middeleeuwen en bij WWII
ook 'harde' muziek moet zijn geweest..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Je luistert wat je mooi vind. Doe je dat niet, dan ben je dom. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 18:50
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
sase schreef:
Ik heb een heel braaf meisje in m'n klas, gaat naar de kerk, doet altijd d'r huiswerk, heel aardig maar wel stil, en die luistert naar "harde" muziek. Ja, ik ook, maar van haar had niemand het verwacht. Dus je hoeft niet gewelddadig/crimineel/zelmoordneigig te zijn om dat leuk te vinden. En heel veel mensen luisteren ernaar omdat het een trend is, niet zozeer omdat ze het zulke goede muziek vinden..dat zag je toen er een Limp Bizkit trend was, iedereen luisterde daar opeens naar, terwijl de meeste (meisjes) het eigenlijk niets vonden, maar ja, je moest kunnen meepraten he..
Ben het met je eens.
Oud 19-03-2002, 19:27
Marcade
Marcade is offline
Als ik vrolijke muziek hoor, word ik vrolijk.
Als ik zachte zweverige muziek hoor, word ik duf en lui.
Als ik muziek met een snel ritme hoor, spoort het me op.
Als ik muziek hoor met donkere bassen, krijsende gitaren, gezang over dood/pijn/bloed/depressiviteit, word ik boos op de wereld en depressief.

Kweenie of andere het ook hebben, maar ik dus wel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 22:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Kan, hoeft niet. Hangt ervanaf. Je ziet het wel errruggg zwart/wit hoor.

Citaat:
Als ik muziek hoor met donkere bassen, krijsende gitaren, gezang over dood/pijn/bloed/depressiviteit, word ik boos op de wereld en depressief.
Hierbij denk ik aan gabberhouse
Oud 19-03-2002, 22:56
abcdefghijklmnopqrst
Citaat:
dystopia schreef:

Helemaal fout
Krijsende gitaren in gabberhouse? Zal wel meevallen denk ik
Gabber gaat niet echt over de dood/pijn/bloed/depressiviteit.
Black/Death Metal doet dat wel
Althans, ik denk dat hij dat bedoeld
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 09:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Citaat:
dystopia schreef:
Kan, hoeft niet. Hangt ervanaf. Je ziet het wel errruggg zwart/wit hoor.
Zwart/wit? Het is me gewoon nog nooit voorgekomen dat ik anders reageerde op verschillende soorten muziek, dan dat ik hierboven beschreef.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 09:12
damaetas
damaetas is offline
je heeft toch ook positieve en constructieve metal!!!
(bad religion, tool, sepultura, soulfly, ...)

en heavy bands die geen ruk geven om donkere teksten: CPeX (vinde gij mijn gat ni te dik in dez rok?), apocaliptica
Oud 20-03-2002, 09:49
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Ik heb dat ook. Alleen moet je niet vergeten
dat veel Metal & Punk zo helemaal niet is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 10:02
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik heb dat ook. Alleen moet je niet vergeten
dat veel Metal & Punk zo helemaal niet is.
Zal best, maar geef mij maar trance, , daar kan ik op werken, snelle muziek zonder geleuter en gezeur erdoor heen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Bij vrolijke muziek verander ik meestal van zender

Citaat:
Goh, ik ook

Citaat:
In het begin wel, maar na een uurtje word ik er dood en doodmoe van

Citaat:
Nee joh, ik word er juist rustig van. Het past meestal bij mijn gevoel, hoewel de teksten natuurlijk niet altijd gaan over dood/pijn/bloed/depressiviteit. Juist meer over onbegrip, liefdesverdriet en dergelijke

Ik had laast een CD van Incubus downgeload (Make Yourself) en van zulke muziek word ik juist spontaan vrolijk ..

Nu geef ik je wel gelijk als de teksten echt over dood en depressiviteit gaan (denk maar aan sommige tracks van Staind), die luister ik soms als ik me al rot voel. Vrolijke muziek kan ik dan juist helemaal niet tegen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 11:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
Marcade schreef:

eindelijk iemand die het begrijpt.
muziek beinvloed je bewustzijn en het is dus heel goed mogelijk dat Metal, wat imho in de categorie krijsende gitaren hoort, bij sommige mensen agressie opwekt, net zoals andere soorten muziek een tegenovergesteld effect op je bewustzijn kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 11:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:

housemuziek valt imho eerder in de categorie
'opzwepend ritme'.

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:33
Nena21
Nena21 is offline
Ik luister meestal juist depri muziek als ik me rot voel,dan ga ik me vanzelf beter voelen,heel vaag
Vrolijke muziek helpt niet bij mij
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 14:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Zal best, maar geef mij maar trance, , daar kan ik op werken, snelle muziek zonder geleuter en gezeur erdoor heen.

En dus zonder een boodschap of ook maar iets om na te denken, tja, als dat je trekt...
Oud 20-03-2002, 14:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ik luister meestal juist depri muziek als ik me rot voel,dan ga ik me vanzelf beter voelen,heel vaag
Vrolijke muziek helpt niet bij mij
Idd, kan ook perfect een steun zijn.
Oud 20-03-2002, 14:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
housemuziek valt imho eerder in de categorie
'opzwepend ritme'.
Als we even kijken, zijn er nazi-skinheads die black metal luisteren en nazi-skinheads die gabber house luisteren. Abstract gezien dus, stijltjes verdelen zuigt af entoe bestwel, but okay.

Dan zijn er ook nog skinheads die naar andere agressieve muziek luisteren.

Goh, waarom zouden die knakkers dat toch doen? Mijn antwoord is dat in beide soorten muziek de luisteraar een gevoel krijgt dat hem bevredigd. Iets dat voor skinheads iets zal zijn in de richting 'haat', 'verdriet' en meer concreet zaken als 'maatschappelijke onvree', 'anti-die-en-die-groep' en niet te vergeten zaken die te maken hebben met ernstige gebeurtenissen omtrent 'woII' (en let wel: niet alles van dat genre, zoals sommige dwazen in dit topic je doen laten denken, althans zo lijkt 't).

IMHO zijn skinheads kansloze randjongeren die totaal niks bereikt hebben in hun leven. Ook dat borrelt haat op. Ook dat zorgt voor een behoefte aan macht.

Conclusie: mensen die naar zaken als 'gabber house' en 'black metal' e.a. muziek luisteren (zo ook misschien punk?) moeten oppassen dat zij maatschappelijk niet ver wegzakken en op die manier zo'n kansloos jongeren vol negatieve gevoelens wordt die zo'n skinhead meute achterna loopt.

My 2 cents

nteressant
Reageren

Regels voor berichten