![]() |
|
![]() |
Dit ligt eerst aan jouw definitie van DOOD. Waarom? als je hersendood bent dan zijn je hersenen dood maar leeft je lichaam nog. Je hart klopt, je ademd nog zo ver je het kan noemen. Als de apparaten worden af gesloten stopt je ademhaling (Het wordt immers geregeld door de hersen) na een tijdje vanzelf. Dus dan ben je echt dood.
Zelf zal ik kiezen hoe zwaar dan ook (Ik kan nu makkelijk praten) om toch de steker er uit treken. Wanneer je na een korte tijd ontwaakt (Dit is het geval bij coma je bent dan hersen dood) is zeer klein en waneer je er uit komt is er in mijn inziens geen goed leven meer mogelijk (Ik ken iemand die 3 weken in coma heeft gelegen) Zo moet je echt van alles weer opnieuw leren en er is een kans dat je voor honderd procent geneest. Maar als ik kijk naar school genoten die helemaal niets kunnen waar de kans ook groot op is. Is voor mij eigelijk de grens al getroken en wil ik niet verder leven. Zij hebben misschien in hun oog punt een goede leven en misschien kan je er ook goed mee leven. Maar ik zal er niet mee willen leven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
FF vette onzin man, een vriend van me heeft in de zomervakantie 3 dagen in coma gelegen vanwege meningitis. Toen hij ontwaakte was er eigenlijk niets met hem aan de hand. Hij kon zich van de laatste week alleen niets meer herinneren en het half jaar erna had hij af en toe last van slaperigheid. Je kunt echt niet zo maar zeggen dat er geen leven meer mogelijk is voor iemand die uit een coma komt. Als je trouwens in coma ligt ben je niet hersendood. Iemand die in coma ligt hoeft ook lang niet altijd aan de beademing te liggen. Mensen worden in de meeste gevallen "dood" verklaard als ze echt hersendood zijn. Er is nogal wat verschil tussen een "kasplantje" en iemand die in coma ligt.
|||
![]() |
Citaat:
Als je in coma ligt reageer je ook nergens meer op en er is geen respons van je hersenen. Dat je er uit ontwaakt is zeer klein laat staan dat ze er nog goed uit komt. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ieder kan hier zijn eigen mening over hebben.
Hersendood is dat je hersenen het niet meer doen (lees: voor altijd niet doen), ze zijn niet voor niks dood. Zonder hersenen kan je niet leven, dus wordt je leven gehouden door apparaten. Op het moment dat je nog in leven wordt gehouden door apparaten ben je niet letterlijk dood, want je voelt nog warm aan enzo..maar die apparaten horen jou ipc niet in leven te houden dus je kan zeggen dat je dan gewoon dood bent. Iemand die hersen dood is zal ook nooit meer 'wakker' worden... ook niet met een héél klein kansje! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze is hersendood geworden door een ziekte die ze in een vakantieland is opgelopen...dusz mensen laat dit een lesje voor ons zijn....als je naar een tropisch land gaat..zorg dat je goed gefaccineerd (of hoe je het schrijft..tja tiz al laat..)...bent tegen al die ziektes!!! Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 23:18. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind het aso van de oouders maar ik snap ze ookwel.. ik dnek neit dat ze kunnen accepteren dat hun dochter dood is nog steeds denken dat ze wakker word en da het goed komt..wat dus nooit zal gebeuren
ik vind het in leven houden van kasplantjes geldverspilling.. Het geld kan beter gebruikt worden voor de mensen die wle de kans hebben om weer wakker te worden.. ik bedoel hier alleen de mensendie hersendood zijn.. |
![]() |
|
Nou, ik geloof dat er operaties zijn gedaan bij sommige mensen die een hersenoperatie nodig hadden, waarbij zij zijn ingevroren en er zoveel minuten lang (een uur ofzo) geen bloed naar de hersenen werd gepompt. Deze mensen beleefden uittredingen, maar kwamen gewoon weer terug in hun lichaam. Heel vreemd op zich. Een uur lang half-dood.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, het is natuurlijk heel moeilijk zoiets... je wordt kunstmatig in leven gehouden, daarom vind ik dat je dan niet meer echt leeft.. Als ik lange tijd in coma zou liggen, mag van mij de stekker eruit.. ik wil zélf leven, niet kunstmatig... en wat voor nut heb ik of heeft mijn leven nog wanneer ik alleen maar op een bedje lig aan allerlei apparatuur welke me in leven houden? Geen, volgens mij...
Dus bij mij mag de stekker er dan uit en is het klaar.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je hersenen kunnen tien minuten zonder bloed denk ik, tegenwoordig, maar als je ze bevriest wel een uur of wat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Als je het zelf niet meemaakt kun je veel makkelijker oordelen, want je zegt veel makkelijker dat je de stekker er uit trekt, maar als je zelf in die positie zit denk je misschien wel heel anders. En tuurlijk hopen de ouders dat hun kind wakker wordt, maar diep van binnen weten ze zelf ook wel dat ze dan helemaal opnieuw moeten beginnen |
![]() |
|
![]() |
Nee, Als je hersendood bent leef je nog een korte tijd en dan kunnen ze je nog gebruiken voor transplantatie. Bij klinisch dood ben je al te laat en worden je organen opgegeten door de wormen
||
Citaat:
|
Iemand die klinisch oftewel hersendood is heeft geen enkele kans nog terug te komen. Als de apparatuur waarop ze aangesloten zijn wordt afgesloten treed meestal binnen een aantal minuten de dood in. De ademhaling stopr vrijwel meteen nadat de apparatuur is uitgezet en kort daarop stopt het hart met kloppen. In mijn ogen is iemand die hersendood is echt dood. Immers zonder apparatuur was zo iemand er al niet meer geweest. De apparaten kunnen ervoor zorgen dat het hart nog tijden blijft kloppen en dus nog tijden bloed blijft rondpompen maar het is allemaal kunstmatig.
||
![]() |
Citaat:
Want omdat je niet meer menselijk bent, zou je ook niet meer als 'plant'mens mogen leven ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor zover ik weet worden hersenoperaties gewoon uitgevoerd zonder dat er ook maar iets afgekoeld word. Ze hebben daar gewoon speciale spullen voor. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat ik toch nog wel zo nuchter zou zijn, uiteindelijk, om de stekkers eruit te halen. Misschien niet meteen, maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch wel zou doen in zo'n situatie.
||
Citaat:
Maar begrijp wel dat het voor haar ouders moeilijk is, maar in weze is ze al dood.. Alleen haar lichaam leeft nog kunstmatig.. En die kan je sturen met je hersenen, zij is hersendood, dus ze zal haar lichaam nooit meer zelf kunnen 'besturen' en laten leven...
|
ik ben van mening dat als je hersendood bent, je echt dood bent... mijn vriendin is er aan gestorven, en als een plant leven is ook geen doen denk ik
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor? Verwijderd | 89 | 23-05-2011 22:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donor krijgt eerder een orgaan dan een niet-donor almighty | 122 | 08-03-2005 16:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donor automatisch? Aangeven wanneer je donor bent? MissCzechMeOut | 112 | 11-02-2004 10:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
coma aniki | 6 | 04-11-2003 20:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vragen over orgaandonatie E!!en | 18 | 19-11-2002 20:09 | |
De Kantine |
Als iemand op sterven lag..... skyscraper | 165 | 12-08-2002 12:20 |