Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 20:38
Missy_X
Missy_X is offline
Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen maar sinds ik 5 jaar geleden tijdens het uitgaan in een discotheek in elkaar geslagen ben krijg ik steeds weer dezelfde angst terug als ik weer uit ben.

De persoon die de hoofddader was heb ik al een tijd niet meer gezien en daardoor was ik er bijna overheen. Maar nu heb ik haar dus twee keer weer gezien. Vorige week in een cafe en gister in een discotheek.

Ik vind het echt zo vervelend dat ik nog steeds zo bang ben. Het verpest echt mijn hele stemming. Ik ben op dat moment supergespannen en alert. Ik heb meestal de neiging om direkt weer naar huis te gaan of om in de buurt van beveiligingsmensen te blijven. Maar dat is ook niet leuk voor mijn vrienden dus doe ik meestal net of ik niet bang ben en dans gewoon door. Dat terwijl ik van binnen zit te trillen dat er weer iets met me gebeurd.
Ik zie ook in heel veel mensen het gezicht van haar. Net of ik paranoia werd leek het. Ik kreeg telkens zo'n schrik als ik dacht dat ik haar zag , maar dan was het toch iemand anders.

Nu heb ik het idee dat ik voor altijd met deze angst blijf zitten en dat ik nooit meer zonder bang te zijn gezellig uit kan gaan.
De enige oplossing is dat zij niet meer bestaat, maar dat is ook iets dat niet mogelijk is.

Ik zou echt blij zijn als iemand een tip voor me heeft of iets anders wat ik tegen die angstgevoelens kan doen.

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 21:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2003, 21:34
Marcade
Marcade is offline
Kan je niet gewoon ergens anders heen gaan waarvan je weet dat het minder .. gewelddadig .. is? En/of waar de oorzaakvent niet komt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:37
Missy_X
Missy_X is offline
Dat is net het probleem, ze komt overal. Als ik naar een cafe ga in de stad is zij er ook, en ga ik naar een discotheek dan zie ik haar daar ook weer.

Tlijkt wel of ze me volgt of zo.
Maar waar ik heenga is totaal niet gewelddadig.
En als ik haar niet zie tijdens het uitgaan blijf ik nog steeds bang.
Het kan gewoon nooit meer zo worden als voor het gebeurd is denk ik. Ik vertrouw nu geen enkel meisje meer. En vooral niet als ze op haar lijkt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:44
Mmmmm
Mmmmm is offline
je moet voor jezelf bedenken dat jij niet bang voor haar moet zijn, maar zij juist voor jou!

Een meisje die een ander meisje tijdens het uitgaan in elkaar slaat is toch niet helemaal in orde?
Bedenk dat jij een veel leuker persoon bent, met veel leukere vrienden en dat als ze jou nog een keer durft te bedreien, ze er niet levend vanaf komt. Daarnaast moet je toch je vrienden op de hoogte stellen, zodat zij je in de gaten kunnen houden en je kunnen beschermen wanneer je daar behoefte aan hebt....

Sterkte!
Oud 23-02-2003, 21:49
Missy_X
Missy_X is offline
Ja, dat is waar. Maar ik vertelde het mn vrienden ook, ze weten het allemaal. Maar ik vind het zo erg dat ik daardoor steeds hun avond moet verpesten. Daarom doe ik dan maar gewoon of ik niet bang ben.

Ze zouden mij ook helpen hoor, alleen is zij gewoon 10 keer zo breed als mij en sterker. Het is gewoon een eng figuur en super agressief.
Ik ben zelfs nog bang voor haar als ik tussen twintig jongens in sta.

Ik snap zelf ook niet dat ik er nog steeds niet overheen ben, maar ook al dwing ik mezelf te denken van : kom maar op , ik mep je zo terug of ik ren naar de bewaking toe ofzo. Dan nog raak ik dat rot trillende gevoel niet kwijt. Ik verstijf zeg maar helemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:52
Mmmmm
Mmmmm is offline
En als je in een andere stad uit zou gaan, zou je je dan geruster voelen?
Oud 23-02-2003, 21:54
Missy_X
Missy_X is offline
Nee, ik heb dat gevoel overal.

Waar ik kan zijn kan zij ook komen.

En eigelijk ben ik gewoon bang voor ruzie in het algemeen geworden. Vooral omdat ik er niet eens aanleiding toe gegeven had. Het kan dus overal gebeuren zonder reden. En als er geen reden is verzinnen ze er wel eentje.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:56
Mmmmm
Mmmmm is offline
Hou thuis je eigen feestje, weet je zeker dat er niemand het voor je gaat verpesten!
Oud 23-02-2003, 21:57
Missy_X
Missy_X is offline
Leuk idee maar ik ga niet voor haar thuis zitten. Ze heeft al genoeg verpest.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 22:00
Mmmmm
Mmmmm is offline
Dan weet ik het ook niet meer...sorry
Oud 23-02-2003, 22:15
Marcade
Marcade is offline
Je bent slimmer en zelfbeheersder dan haar.

Dat is een machtiger wapen dan gewoon bredere schouders hebben, weet je.

..

Misschien ga ik nu heel erg stom klinken .. maar .. soms .. als mensen bang zijn voor iets; dan om een of andere reden trekt dat aan. Zoeken ze het voorzichtig toch nog op. Of duiken er midden in of blijven ze het net zolang doen totdat ze niet meer bang zijn.

Ik wil nu niet zeggen dat je nu gelijk ruzie moet zoeken met haar. Maar *val* haar aan op een ander vlak.

Oftewel; zorg dat er wat vrienden bij je in de buurt zijn, stap op haar af en bied haar een biertje aan. Probeer met haar te praten, hoe bang je misschien ook bent voor een confrontatie. zorg dat je kalm blijft en luistert naar wat ze te zeggen heeft, ook al strijkt ze tegen je haren in. Probeer op vriendelijke termen met haar te komen ook al mag je haar niet; ..

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 22:22
Missy_X
Missy_X is offline
Euhm...ik heb er al eens aan gedacht om gewoon naar haar toe te gaan en met haar te praten. Ik zie haar als een monster, maar ze zal ook wel haar normale kanten hebben.
Maar toch durf ik echt niet naar haar toe te stappen. Ben veel te bang dat ze me dan toch weer pakt op iets.

En ik heb nog teveel wraak in me. Toen het net gebeurd was durfde ik meer dan twee maanden niet meer uit te gaan. En twee weken niet eens naar buiten.
Als ik haar in de stad tijdens het winkelen zag lopen pakte ik direkt een tegenovergestelde route en ging naar huis.

Nu is dit veel minder, overdag ben ik niet meer zo bang, ik voel me dan wel veilig als ik naast mn vrienden loop dan.
Maar savonds en snachts is het gewoon anders.
Kwou echt zo graag dat het niet gebeurd was of dat ik niet zo'n trauma ervan overgehouden had.
Twas namelijk niet eens mijn schuld dat ze me in elkaar sloeg.
Ik had haar niks gedaan. En toen ze begon te slaan hielpen 4 van haar vriendinnen direkt mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten