Advertentie | |
|
![]() |
|
de diagnose depressief kan alleen door een arts gesteld worden,en die kan je dus niet zelf stellen.
kijk voor een testje (nie al te betrouwbaar maar okeej) op www.zwaarweer.nl ow en mailen mag altijd hoor (voor adres zie profiel)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu de vakantie komt heb ik ergens weer hoop, school heeft vooral erg veel stress veroorzaakt, daar ben ik dan een tijdje vandaan, misschien dat ik me dan beter ga voelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De dingen die jij op noemt zijn idd wel kenmerken van depressie, alleen is een maand nog geen hele lange periode.
Je zit nu denk ik nog in een dipje, maar dit zou echt een depressie kunnen worden. Wil je het zeker weten, kun je idd naar de huisarts gaan, zodat je de diagnose hebt. Er zijn echt ZOveel veschillende behandelingsmethode's van depressie ook. Je kunt gewoon met iemand gaan praten, een psychologe o.i.d. en op die manier ms beter inzicht krijgen in jezelf en je zo beter gaan voelen. De zomervakantie komt er aan idd, en misschien zal het dan vanzelf over gaan. Probeer in ieder geval veel dingen te doen die je leuk vind. Zijn er geen dingen die je altijd al hebt willen doen? Nu is het moment, doe het gewoon is. Ga bij jezelf na welke dingen jou gelukkig maken, probeer uit die cirkel van geen zin hebben en dergelijke te komen. Zoek naar manieren beter in slaap te komen, niet via pillen, maar bijv. homeopathische middelen, of een beker warme melk voor het slapen gaan, ontspanningsoefeningen enz. Doe er in ieder geval iets mee, zodat je niet helemaal zult wegzakken ofzo. Praat voral veel met mensen die je vertrouwd, zij kunnen je ms helpen die cirkel te doorbreken. sterkte |
![]() |
|
http://www.depressiestichting.nl/ op deze site hebben ze ook een test en informatie over depressies, de test is denk ik wel wat beter dan die van zwaarweer.nl .
|
daadwerkelijk, dus echt depressief zijn, is een ziekte, je kan wel aan de symptomen voldoen, maar dat zegt ook niks, je kan het zelf ook "zwaarder maken"..zo van oow..ja....dat heb ik ook.
ik ben chronisch (manisch ? ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Jaja, weer zo'n internettestje:
http://www.dokterdokter.nl/interact/index.cgi?id2=15 Van dokterdokter dus ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De laatste keer dat ik echt depressief was ik ontzettend moe, ik wilde niets meer behalve janken. dan zat ik gewoon op de bank en dan barstte ik ineens in tranen uit. Lopen ging al helemaal niet. een afstand waar andere mensen een kwartier over deden daar deed ik met een beetje haast 40 minuten over.
Ik kon niets en ik wilde niets. ben ik blij dat dat over is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, die testjes.. Ach, ik ben volgens alledrie op dit moment zwaar depressief, terwijl ik zelf vind dat het juist beter gaat. Je moet hier niet vanuit gaan, deze vragen zijn niet echt geweldig opgesteld, vind ik zelf.. Maar, ik denk dat niemand beter dan jijzelf kan bepalen of dit een depressie is, of gewoon een dip. Kijk hoelang het duurt, onthoud die stellingen van die teksten en bedenk jezelf eens in de zoveel tijd of er nog geen verandering in gekomen is.. Of, tsja, ga naar de huisarts, hoewel ik daar nooit zoveel vertrouwen in heb. |
![]() |
|
die testen vind ik echt wel niet goed,
ik moest al lang bij een psycholoog zitten volgens die testen... ik heb inderdaad een sombere periode achter de rug, maar daar ben ik zonder dokters en pillen bovenop gekomen. Het was een periode van anderhalve maand, en ik voldoe aan die eisen van die testjes ![]() ben ik nu depressief geweest?
|
als je depressief bent is een psycholoog toch niet noodzakelijk.
het kan. maar per definitie is dat niet zo hoor ligt er ook aan wat de oorzaak is van je ziekte
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe moet ik mij voelen ? Rincon | 19 | 05-10-2006 14:50 | |
Psychologie |
depressief familietrekje? someone17 | 8 | 16-11-2005 12:06 | |
Psychologie |
wrom?? Brenda_88 | 17 | 24-10-2003 15:36 | |
Psychologie |