Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 12:13
rabecca
rabecca is offline
15 maart om kwart voor tien werd het gedaan.
Het gebeurde allemaal zó snel...
ik heb niet eens de tijd gehad om me te realiseren wat er nou aan de hand was.
Ik leek zeker van mijn beslissing ook tegenover mezelf.
Maar ja.. achteraf.
gelukkig werd het onder volledige narcose gedaan.
ik heb zelf 3 foto`s en ik heb het hartje zien kloppen!
Hoe kan ik dan zoiets doen?!
ze zeggen wel het is nog niks bla bla bla dat is misschien ook wel zo maar het is iets van jezelf, iets wat in je groeit.
En al is het nog zó klein je voelt toch wat!
Ik kwam aan was heel vaak misselijk snel moe, dat is er nu niet meer en dat voelt zó verdomde leeg!

als we een avondje uit gingen was ik 12 uur al kapot!
Ik ben in totaal 2 maanden en 8 dagen zwanger geweest.

Als ik van tevoren had geweten (wat je toch nooit weet) hoe ik me nu voel,
dan had ik het nooit laten weghalen écht nooit!!

Maar daar is het nu te laat voor...
Ik blijf mezelf steeds maar afvragen hoe ik het in godsnaam heb kunnen doen.
Anderen zeggen heel mooi je hebt je hele jeugd nog etc.
Dat is misschien dan wel zo maar dan denk ik weer van: Ja maar omdat ik zo nodig me jeud niet kwijt wil ontneem een heel leven van iemand anders.

Tuurlijk weet ik dat het heel zwaar geweest zou zijn als ik het had gehouden ik had 10 keer mijn hele jeugd willen opgeven om hem dat wel te kunnen geven.
(ik noem "het" hem omdat ik zeker weet dat het een jongen was geworden klinkt misschien stom maja)

Gelukkig had ik heel veel steun aan mijn vriend en ouders.
Kun ja nagaan als je dat niet hebt als ik hun steun niet zou hebben, dan was ik er helemaal onder door gegaan.

En ik heb zó veel waardering voor jongens die hun vriendin steunen in deze situatie, want mijn vriend had ook kunnen zeggen van: Das jou probleem!
en weg kunnen gaan want dat heb ik zo vaak om me heen zien gebeuren.

Iemand hoeft maar even tegen me uit te vallen en ik jank al.
En soms heb ik gewoon het idee als ik er bijv. met mijn beste vriendin ff over heb dat ze me niet begrijpen en dat ze er makkelijk over doen.
Dat is misschien niet zo maar dat idee krijg ik iedere keer.

Ik kan ook niet stoppen met mezelf dingen afvragen zoals:
hoe had ie eruit gezien?
zou ie blij zijn geweest dat ik hem heb gehouden?
was ik een goede moeder geweest?

Het zo snel gegaan allemaal.
Het moment dat ik de OK ingereden word zit ie nog in me en het moment dat ik wakker word is ie weg helemaal weg gewoon wegegooid bij het medisch afal! mijn eigen vlees en bloed!
Ik kan het niet begrijpen dat ik het heb gedaan.
Ik heb er zo`n spijt van!!

Ik wil het ook absoluut niet vergeten ofzo daarom laat ik een tatoeage (ofzo) zetten als symbool voor mijn ongeboren kindje en als ik dan later moeder word laat ik de naam van mijn kindje erbij zetten en er is niemand die weet waar die andere tatoeage voor staat.
Is misschien stom dat ik dat doe maar ik wil het heel graag!

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is als het je overkomt (wat ik natuurlijk niet hoop) denk alsjeblieft héél goed na en maak niet dezelfde fout als ik.
En ik heb geluk gehad dat ik er met mijn ouders en vriend over kon praten want er zijn veel meisjes die dat niet kunnen.
En praat er alsjeblieft over en huil gewoon ik heb ook me ogen uit me kop gejankt.
Het maakt niet uit als je het maar kwijt bent!

Ik zou er graag met mensen over willen praten die hetzelfde mee hebben gemaakt (hoeft niet) tenminste als hun dat willen natuurlijk.
Maar met iemand die ik niet ken praat ik er makkelijker over en oef ik niet bang te zijn dat strax de hele school op de hoogte is snap je?
naja ik stop maar weer es...

dikke zoen

Oud 26-03-2002, 12:26
Doc
Doc is offline
Het is een hele moeilijke beslissing die je daar moet nemen, maar ik denk niet dat je hierbij moet stil blijven staan, tuurlijk zal het altijd een deel van je leven blijven bepalen, maar het moet niet je hele leven gaan bepalen.

Je weet niet wat het zou zijn geworden als je het niet gedaan had, maar als je het wel gehouden had zou je ook niet weten wat er gebeurd was als je 'm niet had gehouden.

Dat niet iedereen je begrijpt, dat is best wel te begrijpen, want niet iedereen heeft dit meegemaakt en ik hoop ook niet dat ze dat moeten.

Als ik in zo'n situatie zou zitten (dan beeld ik me de situatie van je vriend in) dan zou ik echt niet weten wat ik zou moeten hoor, in iedergeval wel je vriendin bijstaan, dat is zeker, maar houden of niet, dat is zo'n moeilijke keuze, eigenlijk lijken beide keuzes fout, en weet je niet wat je moet. Je kunt ook geen compromis sluiten, dus het is heel egaal of zwart of wit, of ja of nee.

Jij koos nee, je zal nooit weten wat er gebeurd zou zijn, maar over een paar jaar als je er aan toe bent, dan zul je het herbeleven, en komen de beelden ook weer bij je op. Probeer het dan te verwerken door dan de andere keuze te maken.

Hoe oud ben je eigenlijk?

Sterkte in iedergeval...

- Paul
Oud 26-03-2002, 12:32
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Doc schreef:
Het is een hele moeilijke beslissing die je daar moet nemen, maar ik denk niet dat je hierbij moet stil blijven staan, tuurlijk zal het altijd een deel van je leven blijven bepalen, maar het moet niet je hele leven gaan bepalen.

Wat is een moeilijke beslissing?
het probleem is juist dat ik er WEL bij stil wil blijven staan en ik weet dat dat juist niet goed is maja..

ik ben bijna 16
heel jong voor een kind dus maja
Oud 26-03-2002, 12:40
Doc
Doc is offline
Citaat:
rabecca schreef:

Wat is een moeilijke beslissing?
het probleem is juist dat ik er WEL bij stil wil blijven staan en ik weet dat dat juist niet goed is maja..

ik ben bijna 16
heel jong voor een kind dus maja
Als je nu stil blijf staan dat zal het jou gaan bepalen...

Denk er goed over na...

Het is nu nog vers in je geheugen, nog geen 2 weken geleden...nu moet je er ook nog mee bezig zijn, da's niet erg...maar over een tijd, hoop ik wel voor je dat het gevoel verzwakt...
Oud 26-03-2002, 12:46
punkyfish
punkyfish is offline
zucht, dit is dus de reden waarom ik waarschijnlijk geen abortus zou kunnen plegen...

heel veel sterkte iig. die tatoeage is een heel mooi idee ja maar misschien wil je er over een paar toch niet meer aan herinnerd worden, en dan loop je daar rond met zo'n tatoeage. misschien kun je iets minder permanents zoeken?

ik wens je echt heel veel sterkte toe...
Oud 26-03-2002, 12:54
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Doc schreef:
Als je nu stil blijf staan dat zal het jou gaan bepalen...

Denk er goed over na...

Het is nu nog vers in je geheugen, nog geen 2 weken geleden...nu moet je er ook nog mee bezig zijn, da's niet erg...maar over een tijd, hoop ik wel voor je dat het gevoel verzwakt...
Thx dat hoop ik ook.

*vind Doc best wel een wijze jongen*
Oud 26-03-2002, 13:07
Doc
Doc is offline
Citaat:
rabecca schreef:
*vind Doc best wel een wijze jongen*
*bloos*
Oud 27-03-2002, 10:51
Isa
Isa is offline
vergissen is menselijk vergeven is goddelijk.
(ook als je jezelf moet vergeven)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:04
noukkk
noukkk is offline
ik vind het onwijs goed van je dat je het gedaan hebt, het is nog maar kort geleden, je geloofd het niet maar tijd heelt.

Dat je het er nu zo moeilijk mee hebt is een teken dat je je wel goed realiseerd wat je gedaan hebt, ik ken genoeg meisjes van 16, 17 jaar die zonder problemen abortus laten plegen, en die niet een nadenken over wat ze nauw eigenlijk laten doen.

Ik denk persoonlijk wel dat je het beste hebt gedaan. Je zegt dat je je baby geen kans hebt gegeven, ik vind absoluut niet dat je egoistisch bent geweest en alleen aan je eigen geluk hebt gedacht. Abortus is een verschrikkelijk moeilijk iets en dat doe je niet zomaar, ik vind dat je in jou geval juist wel voor je kind hebt gekozen. Een kind opvoeden als je 16 bent is voor jezelf niet goed, maar voor je kind al helemaal niet, een kind verdiend dat niet.

Je bent zelf nog zo onwijs aan het veranderen, hoe kun je dat allemaal aan? Een kind hebben brengt heel veel met zich mee, en je moet er 24 uur per dag voor je kind zijn, een kind heeft niets aan een overspannen depressieve moeder.

Ik vind het ontzettend moedig wat je hebt gedaan en ik wens je ontzettend veel sterkte in de toekomst.

dikke kus van anouk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vergissen is menselijk vergeven is goddelijk.
(ook als je jezelf moet vergeven)
Vergeven? Er iets van leren lijkt me veel verstandiger en goddelijker.
Oud 27-03-2002, 15:30
rabecca
rabecca is offline
dank je allemaal, vooral noukkk!!!!

dikke zoen
Oud 27-03-2002, 15:31
noukkk
noukkk is offline
graag gedaan meis, en heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:47
Iotje
Iotje is offline
Je kunt als je wil met mij mailen. Ik kan alleen niet elke dag me mail lezen.
tafel328@hotmail.com

Nogmaals: Sterkte!
Oud 27-03-2002, 21:07
rabecca
rabecca is offline
thank you!
ik zal je een keer mailen thanks allemaal!
Iotje ik heb jou verhaal ook gelezen jij ook sterkte!!!

dikke zoen
Oud 29-03-2002, 12:35
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Vergeven? Er iets van leren lijkt me veel verstandiger en goddelijker.

wil je daarmee soms zeggen dat je ergens niet van kunt leren als je vergeeft?
leren en vergeven, dat spreekt elkaar niet echt tegen lijkt me.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten