Kenwoord: de media.
In hoeverre kan men een mens beinvloeden door deze bang te maken? Ik heb eens nagedacht over het hele WTC gebeuren .. 2 vliegtuigen .. *boem!*
En daarna werd steeds doorgehamerd over de El Quaida (ofzo), Afghanistan en natuurlijk de Taliban met de ster van Ugly People . com : Osama Bin Laden..
Elke dag zie je het op TV .. vooral na 11 september waren er discussies over hun agressieve geloof en hoe ze ons als de smerige westerse en kapitalistische wereld zien..
Er groeit angst, wantrouwen .. je ziet een gesluierd figuur voorbij lopen en je vraag jezelf af: "wat zou ze van mij denken? ben ik een smerig zwijn omdat ik varkensvlees eet?" .. "zou de volgende Moslim die voorbij komt misschien een aanslag plegen? of daar tenminste bereid voor zijn?" ..
Nu komt het leuke: mensen die daarop inspelen. Die benadrukken hoe groot die kans is, die benadrukken "hoe zij over ons denken" .. ook al hoeft het niet waar te zijn..
In hoeverre kan dit uitwerkingen hebben? Zou je daarmee een heel volk kunnen dirigeren? Door een (deels fictieve) staat van onheil te creeren en te beloven dat je er iets tegen doet?
Voorbeelden:
-> Amerikaanse defensie die meer geld wil..
-> Laboratoria die dingen onderzoeken en geld willen en daarvoor een probleem 'creeren' *?*
Indoctrinate..