Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Namens de examencommissie delen wij u mede dat de heer Marc A. Schlechter geboren op 24 Januari 1981 te Antwerpen (B), voor het examen "gestructureerd programmeren met ANSI-C" is geslaagd, waarmee onze gelukswensen.

Het cijfer dat werd behaald: 9 (negen)

Bijgaand ontvangt u het betreffende toetsbewijs.

Maar nu het volgende: ik had echt het idee dat ik dit examen verziekt had Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Dit had ik vroeger op school ook wel eens, dat ik bijvoorbeeld vond dat een Natuurkunde repetitie slecht ging en dan achteraf een 8 behaalde (en daarmee vaak het hoogste van de klas bij gemiddeldes rond de 5 en 6)..

Hoe kan dit? Ben ik zo perfectionistisch / kritisch op mezelf dat ik een veel lager cijfer verwacht ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 06:57
Verwijderd
Ik denk dat je probeert om geen hoop te scheppen, dan kan het ook niet tegen vallen. Als je zeker denkt te weten dat je het gehaald hebt en het blijkt toch niet zo te zijn, dan voel je je toch ff flink kut. Kun je dus beter niks verwachten.

Maareh...gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 07:51
Marcade
Marcade is offline
Feliteert
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk dat je probeert om geen hoop te scheppen, dan kan het ook niet tegen vallen. Als je zeker denkt te weten dat je het gehaald hebt en het blijkt toch niet zo te zijn, dan voel je je toch ff flink kut. Kun je dus beter niks verwachten.
Hmm, dat zou ook kunnen ..

Dus je denkt dat ik gewoon erg bang voor teleurstellingen ben en daardoor gelijk maar niks verwacht? Dat is goed mogelijk..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:00
Nena21
Nena21 is offline
Hoe doe je dat in godsnaam,een 9?????
Nee maar ff serieus gefeliciteerd hoor!

En ik had het ook altijd op school,als ik dacht dat ik een slecht cijfer had,dan was het goed,en heb ook wel een paar keer gehad dat ik dacht dat ik het goed had gemaakt en dat ik een slecht cijfer kreeg
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Het is wel een mooi papiertje natuurlijk.
Zekers

Maar euhh, deze topic verandert meer in een felicitatietopic dan in een discussie over het misleidende gevoel dat ik had. Dat vind ik namelijk juist interessant en daarom staat het ook op psychologie

Tot nu toe zijn er dus 2 theorieen:
  • Misschien ben ik te kritisch op mezelf en behandel mijn eigen uitwerkingen dermate dat ik altijd denk dat het niet goed is (perfectionisme)..
  • Of wat Leonoor opperde: ik ben bang voor teleurstelling en ga daarom maar liever van het slechtste geval uit.

Iemand nog meer ideeen? Volgens mij was het een combinatie ervan
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
En ik had het ook altijd op school,als ik dacht dat ik een slecht cijfer had,dan was het goed,en heb ook wel een paar keer gehad dat ik dacht dat ik het goed had gemaakt en dat ik een slecht cijfer kreeg
Dat gebeurt bij mensen wel vaker, bij mij was het altijd andersom zowat, maar goed. Ik had altijd van die mensen in de klas die na een repetitie riepen van "damn, die heb ik echt vet goed gemaakt!" .. en dan achteraf met moeite een zesje hadden :/

Als ze mij vroegen hoe ik het gemaakt had: "mwah, het ging wel" .. en ik had meestal een 7 of zelfs hoger..

Heeft het misschien ook nog iets met je zelfbeeld te maken? Dus als je een beetje negatief over jezelf denkt, je dan ook eerder verwacht iets slecht gemaakt te hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:35
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Heeft het misschien ook nog iets met je zelfbeeld te maken? Dus als je een beetje negatief over jezelf denkt, je dan ook eerder verwacht iets slecht gemaakt te hebben?
Ja dat denk ik wel.
Mensen met veel zelfvertrouwen zullen minder gauw denken dat ze iets slechts hebben gemaakt,dan mensen met weinig zelfvertrouwen en een negatief beeld van zichzelf..

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
'k denk dat dat er inderdaad mee te maken heeft.
Je denkt dat je 'slecht' bent, durft niet te hopen dat je het wel kunt, want stel dat het tegen valt, en dat doet het toch, want je bent immers niet goed, je kunt het niet, het resultaat is toch altijd onvoldoende. Enz. Het viciuese (hoe schrijf je dat?) cirkeltje.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Mensen met veel zelfvertrouwen zullen minder gauw denken dat ze iets slechts hebben gemaakt,dan mensen met weinig zelfvertrouwen en een negatief beeld van zichzelf..
En daarmee hebben we dus nog een punt

Goh, ik heb nu al 3 redenen waarom ik een slecht cijfer verwachtte
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Je denkt dat je 'slecht' bent, durft niet te hopen dat je het wel kunt, want stel dat het tegen valt, en dat doet het toch, want je bent immers niet goed, je kunt het niet, het resultaat is toch altijd onvoldoende. Enz. Het viciuese (hoe schrijf je dat?) cirkeltje.
Vicueuze dacht ik, maar eigenlijk: vicious <-> vicieus

Dan zou het logisch gezien eerder 'vicieuze' zijn

Maar goed, weer ontopic: het vage bij mij is dat ik eigenlijk altijd slaag, altijd goede cijfers haal .. en toch blijf ik het denken :/
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Maar goed, weer ontopic: het vage bij mij is dat ik eigenlijk altijd slaag, altijd goede cijfers haal .. en toch blijf ik het denken :/
En dan komen we weer uit op dat negatieve zelfbeeld en op dat ******* cirkeltje.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
En dan komen we weer uit op dat negatieve zelfbeeld en op dat ******* cirkeltje.
Ja inderdaad

Trouwens: vicieus betekent in het Nederlands gebrekkig, terwijl het Engelse vicious gemeen betekent maar als je in Google op zowel "vicueuze" als "vicieuze" zoekt, blijkt dat een duidelijke meerderheid "vicieuze" gebruikt, dus dat zal het dan toch wel zijn .. ook al bestaat het hele woord strikt gezien niet in het Nederlands
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
ook al bestaat het hele woord strikt gezien niet in het Nederlands
Nog 1 offtopic reactie ( ):

vi·ci·´eus (bn.)
1 gebrekkig, met fouten

Aldus http://www.vandale.nl. En vicieuze is een vervoeging van vicieus. Ik denk dus dat we er van uit mogen gaan dat het woord bestaat.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (28-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
En daarmee hebben we dus nog een punt

Goh, ik heb nu al 3 redenen waarom ik een slecht cijfer verwachtte
Hmm wees btw maar blij dat je een slecht cijfer verwachte en een goed cijfer kreeg.
Ik had een keer een schoolonderzoek NL.Simpel gewoon zakelijke brieven schrijven.
In de lessen ging het perfect,tijdens het schoolonderzoek ging het perfect,dus dat zat wel goed,dacht ik.
Ik haalde voor NL nooit onvoldoende's,meestal een 8 of een 9.
Kreeg de resultaten binnen,ja hoor een 2,8 voor m'n so NL,ik kon wel door de grond zakken,ik geloof ook nog steeds niet dat het klopte,maar goed ben er verder ook niet meer achter aan gegaan,ben toen met school gestopt,NL is het belangrijkste vak,kon ik toch nooit meer ophalen,dus ik zou gewoon zakken,en ik had het al helemaal niet meer naar m'n zin,dus dat was het laatste druppeltje die de emmer liet overlopen.
Zonde eigenlijk,want m'n cijfers voor m'n andere schoolonderzoeken waren best goed,maar ja.
(Dat was ff off topic ,moest ff m'n frustratie's kwijt )

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Aldus http://www.vandale.nl. En vicieuze is een vervoeging van vicieus. Ik denk dus dat we er van uit mogen gaan dat het woord bestaat.
Lees mijn reply nog eens voorzichtig door

Ik bedoel dus: een vicieuze cirkel is strikt genomen een gebrekkige cirkel, maar geen gemene cirkel
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:30
*** is offline
Citaat:
******** schreef:
Zekers

Maar euhh, deze topic verandert meer in een felicitatietopic dan in een discussie over het misleidende gevoel dat ik had. Dat vind ik namelijk juist interessant en daarom staat het ook op psychologie

Tot nu toe zijn er dus 2 theorieen:
  • Misschien ben ik te kritisch op mezelf en behandel mijn eigen uitwerkingen dermate dat ik altijd denk dat het niet goed is (perfectionisme)..
  • Of wat Leonoor opperde: ik ben bang voor teleurstelling en ga daarom maar liever van het slechtste geval uit.

Iemand nog meer ideeen? Volgens mij was het een combinatie ervan
was bij mij iig ook altijd zo
Ik was er altijd heilig v overtuigd dat ik 'm verknald had, maar kwam dan ff later met een mooi cijfer aanzetten, konden m'n klasgenoten niet zo waarderen Maar idd ik wilde niet op een goed cijfer rekenen, dan kant 't alleen maar tegenvallen en als je dat gaat lopen verkondigen sta je net zo goed voor aap En daarnaast dacht ik echt dat ik er niets v gebakken had, ging d'r altijd vantuit dat m'n fouten zwaarder aangerekend zouden worden, maar dan kreeg je opeens weer een puntje omdat je de goede formule opgeschreven had ofzo en door dat soort milde becijferingen, valt 't natuurlijk allemaal reuze mee Bovendien was ik bij meerkeuze vragen bv vaak niet zeker v mezelf en dat telt ook mee in m'n beeld, terwijl je dan natuurlijk best goed gegokt kunt hebben

Anyway, gefeliciteerd

Ennuh excuses dat m'n mailtje nog steeds op zich laat wachten Maar heb ook gewoon geen idee wat ik erin moet zetten behalve vragen hoe 't met jou en je arm is..

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:31
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Lees mijn reply nog eens voorzichtig door

Ik bedoel dus: een vicieuze cirkel is strikt genomen een gebrekkige cirkel, maar geen gemene cirkel
Jij had het over het woord dat niet bestond, maar dat bestaat dus wel. De uitdrukking, die zou niet bestaan als je puur op de betekenis zou letten. Maar heb je bij andere uitdrukkingen wel eens alleen op de betekenis gelet? Dan klopt er ook geen bal van. Volgens mij is 'viciueze cirkel' gewoon Nederlands. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Uitdrukkingen zijn nl zelden echt te analyseren.

Maar ff ontopic:
Ik had zo iets bij m'n zoveelste rij-examen. Ik was er van overtuigd dat ik het niet zou halen, maar zo waar, ik haalde het toch.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (28-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij is 'viciueze cirkel' gewoon Nederlands. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Volgens mij is het een Angleisme (ofzoiets?)

Oftewel: een Engelse term die toegepast wordt in Nederlandse vorm. De betekenis van het woord bestaat in strikt genomen Nederlands niet, maar in praktijk wel.

vicious circle <-> vicieuze cirkel

vicious = gemeen
vicieus = gebrekkig, niet gemeen .. aldus de Vandale
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
*** schreef:
Ennuh excuses dat m'n mailtje nog steeds op zich laat wachten Maar heb ook gewoon geen idee wat ik erin moet zetten behalve vragen hoe 't met jou en je arm is..
Dan doe je dat maar *wil mailtje*

Maar goed, ik ga er nu vandoor .. moet een hoop rommel opruimen thuis
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:31
Liz
Liz is offline
Citaat:
******** schreef:
*wil mailtje*

Oh mijn hemel er wilt er weer een een mailtje
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Liz schreef:
Oh mijn hemel er wilt er weer een een mailtje
Vreselijk, die vent.

Al die mailtjes van al die leuke meisjes, en ondertussen maar zeuren dat die nog nooit een vriendin heeft gehad.

*HELE GROTE ZUCHT*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Vreselijk, die vent.

Al die mailtjes van al die leuke meisjes, en ondertussen maar zeuren dat die nog nooit een vriendin heeft gehad.

*HELE GROTE ZUCHT*
Tsja, ze moeten me in realiteit toch niet hebben .. wie ben ik nou? Ik stel in realiteit geen fuck voor, alles speelt zich af in mijn hoofd .. op de computer kan ik zijn wie ik wil, maar speel zelfs dat niet door .. en waarom? Omdat ik mij er miserabel door ga voelen .. ik ben gewoon mezelf en dat is blijkbaar al erg genoeg

Hmm, met wie mail ik?

Je hebt ***, een mysterieuze dame ( ) die liever niemand meer van internet ontmoet, voornamelijk omdat ze er thuis moeilijk over doen.

Dan heb je ene Celesta, die altijd zo laag van zichzelf praat als het om ontmoeten gaat, dat je er bijna geen zin meer in hebt. Waarom? God zal het weten, ik niet..

En dan heb je Jose, die het de laatste tijd druk met andere dingen heeft en bovendien ineens jongens achter zich aan heeft mjah, leuk voor haar natuurlijk..

Dan is er nog een heel stel meisjes die mailen schijnbaar te moeilijk vinden, want je krijgt 1 mailtje terug en daarna niks meer .. maar als je een enkele keer op MSN verschijnt, word je gelijk aangesproken :/

Het internet *zucht*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:11
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Dan heb je ene Celesta, die altijd zo laag van zichzelf praat als het om ontmoeten gaat, dat je er bijna geen zin meer in hebt. Waarom? God zal het weten, ik niet..

Pardon?????Waar slaat dit nou weer op?
Waarom ik negatief over mezelf praat weet je zelf ook wel!
Maar goed,je zal geen last meer hebben van me
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik stel in realiteit geen fuck voor, alles speelt zich af in mijn hoofd .. op de computer kan ik zijn wie ik wil, maar speel zelfs dat niet door .. en waarom? Omdat ik mij er miserabel door ga voelen .. ik ben gewoon mezelf en dat is blijkbaar al erg genoeg
En jij praat niet laag over jezelf?

Ik denk dat je bent wie je in je hoofd bent, maar dat je dat irl niet durft te zijn. Accepteer om te beginnen jezelf, dan is de kans dat anderen dat doen ook een stuk groter. Jezelf accepteren is, denk ik, het begin van een relatie (zowel vriendschappelijk als in de liefde).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
En jij praat niet laag over jezelf?
Niet continu

Citaat:
Ik denk dat je bent wie je in je hoofd bent, maar dat je dat irl niet durft te zijn. Accepteer om te beginnen jezelf, dan is de kans dat anderen dat doen ook een stuk groter. Jezelf accepteren is, denk ik, het begin van een relatie (zowel vriendschappelijk als in de liefde).
Het is moeilijk te defineren wat ik in realiteit ben. Dat zul je aan mensen moeten vragen die me kennen in realiteit. En ik accepteer mezelf prima, maar denk niet dat anderen dit doen.

"ik stel geen fuck voor" .. slaat op de indruk die ik vaak op anderen maak .. ik ben niet spontaan, het lukt me amper om aardig te zijn voor iemand .. als persoon stel ik dus weinig voor.

Zelf zie ik mezelf anders, kijk naar andere dingen .. dingen die bijna niemand wat boeien..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Waarom ik negatief over mezelf praat weet je zelf ook wel!
Maar waarom zo moeilijk doen? Kijk dit is nou hoe ik gewoon denk, ik kan tegenover niemand echt mezelf zijn, omdat me dan niemand meer mag. Dus speel ik er omheen, probeer aardig te zijn (ook al denk ik vaak anders) .. wat me op het internet nog deels lukt, in realiteit niet..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:47
damaetas
damaetas is offline
of dat je denkt da je der wel door ozu zijn op wiskunde en dan krijg ik een zeven door (op twintig)
ik heb meer dat soort misleidende gevoelens.

maareuh, gefeciliteerd he

[Dit bericht is aangepast door damaetas (28-03-2002).]
Oud 28-03-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar goed,je zal geen last meer hebben van me
Hmmz, weet je wat het is? Ik ben ergens wanhopig, voel me gewoon verragt, maakt niet uit hoe ik overkom. Ik kan het ene moment gelukkig zijn (eigenlijk: lijken), het volgende moment boeit me niks meer.

Vanuit het verrotte gevoel probeer ik alles uit de kan te halen wat mogelijk is om in contact te komen met anderen. Dus het maakt niet uit wat ze zeggen of schrijven, ik probeer zo begripvol mogelijk te zijn ten einde in de buurt te komen .. en dan heb ik soms weer 'nuchtere' momenten waar ik het eigenlijk allemaal gezeik vind, 't is alleen dom dat ik het zo meedeel..

Ik zit gevangen, kan niet voortdurend de begripvolle en aardige uithangen (ben normaal gesproken niet zo'n gevoelsmens), aan de andere kant lukt het me niet de aansluiting te vinden op de 'rest' .. die meestal ook zo denkt en in wiens ogen ik gevoelsmatig 'normaal' ben (zowat ongevoelig dus)..

Dus ben ik alleen. Het probleem waar ik bang voor ben in realiteit, voornamelijk bij jou Celesta, is dat het me teveel wordt. Ik wil gewoon een beetje contact, mensen ontmoeten, ook een beetje lol hebben. Maar als jij je kut voelt, weet ik niet of ik er kan zijn .. het knaagt aan me, want ik weet bij voorbaat al dat ik alleen maar pijn en verdriet veroorzaak .. gewoonweg niet klaar kan staan voor iemand, geen behoefte aan problemen heb..

Tsja, ik heb begrip ervoor, maar wil er geen (vooralsnog onnodige) last van ondervinden in realiteit :/

En nu ben ik gewoon eerlijk, hoop dat je daar begrip voor hebt. Ik ben gewoon bang..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 23:56
dystopia
dystopia is offline
Knap! Gefeli
Oud 29-03-2002, 00:12
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Maar waarom zo moeilijk doen? Kijk dit is nou hoe ik gewoon denk, ik kan tegenover niemand echt mezelf zijn, omdat me dan niemand meer mag. Dus speel ik er omheen, probeer aardig te zijn (ook al denk ik vaak anders) .. wat me op het internet nog deels lukt, in realiteit niet..
*Zucht*

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 00:15
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmmz, weet je wat het is? Ik ben ergens wanhopig, voel me gewoon verragt, maakt niet uit hoe ik overkom. Ik kan het ene moment gelukkig zijn (eigenlijk: lijken), het volgende moment boeit me niks meer.

Vanuit het verrotte gevoel probeer ik alles uit de kan te halen wat mogelijk is om in contact te komen met anderen. Dus het maakt niet uit wat ze zeggen of schrijven, ik probeer zo begripvol mogelijk te zijn ten einde in de buurt te komen .. en dan heb ik soms weer 'nuchtere' momenten waar ik het eigenlijk allemaal gezeik vind, 't is alleen dom dat ik het zo meedeel..

Ik zit gevangen, kan niet voortdurend de begripvolle en aardige uithangen (ben normaal gesproken niet zo'n gevoelsmens), aan de andere kant lukt het me niet de aansluiting te vinden op de 'rest' .. die meestal ook zo denkt en in wiens ogen ik gevoelsmatig 'normaal' ben (zowat ongevoelig dus)..

Dus ben ik alleen. Het probleem waar ik bang voor ben in realiteit, voornamelijk bij jou Celesta, is dat het me teveel wordt. Ik wil gewoon een beetje contact, mensen ontmoeten, ook een beetje lol hebben. Maar als jij je kut voelt, weet ik niet of ik er kan zijn .. het knaagt aan me, want ik weet bij voorbaat al dat ik alleen maar pijn en verdriet veroorzaak .. gewoonweg niet klaar kan staan voor iemand, geen behoefte aan problemen heb..

Tsja, ik heb begrip ervoor, maar wil er geen (vooralsnog onnodige) last van ondervinden in realiteit :/

En nu ben ik gewoon eerlijk, hoop dat je daar begrip voor hebt. Ik ben gewoon bang..
Hmm...ik heb ff geen zin om hier op in te gaan,ik ben net thuis,ff naar een
Ierse pub geweest,uren naar iemand's verhaal zitten luisteren,dus ik ben kapot.
Reageer morgen wel ff ofzo...

Wat ik alleen nog ff wil zeggen is dat je moet leren dat je niet de enige persoon op de wereld bent.
Als je mensen gaat ontwijken als ze problemen hebben,omdat jij er geen behoefte aan hebt,blijf je altijd alleen ja.
Mensen hebben nou eenmaal soms problemen,en ik denk dat je daarmee moet leren omgaan.
Je hoeft niet altijd voor die personen klaar te staan,maar om steeds weg te rennen als mensen problemen hebben is ook niet goed.
Daarmee verlies je mensen ja,dan blijf je de rest van je leven helemaal alleen....

Voorbeeld vandaag:
ik werd vanavond opgebeld door een "kennis" die had ruzie met d'r vriend en moest er ff uit.Ik voelde mezelf ook niet perfect,maar goed,ik ga toch mee,ik ben misschien weer té met dat soort dingen.
Ik probeer juist altijd voor mensen klaar te staan,dat is ook niet goed,ik weet het,maar zo ben ik gewoon.

Ik zeg ook niet dat je voor iedereen moet klaarstaan,maar leer open te staan voor andere mensen,ieder persoon draagt problemen met zich mee,als je daardoor niet met personen om wilt gaan,omdat je geen "zin" hebt in hun problemen,tja...das niet goed.
Maar hé,dat moet je zelf weten.
Maar goed,ik brabbel,dus ik ga ff stoppen...
Veel te lang verhaal dit

Celesta,die nu d'r bed in duikt....

------------------
Raar is zo gek nog niet..........

[Dit bericht is aangepast door Celesta (29-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Wat ik alleen nog ff wil zeggen is dat je moet leren dat je niet de enige persoon op de wereld bent. Als je mensen gaat ontwijken als ze problemen hebben,omdat jij er geen behoefte aan hebt,blijf je altijd alleen ja.
Hmmz, 't is alleen dat ik er niet op sta te wachten. Ik ben blij dat het met mezelf in realiteit beter gaat en dat ik diverse dingen eindelijk op de rit krijg (geen ruzie met vader meer, opleiding schijnt goed te gaan en werken ga ik dit jaar ook ergens anders en mijn pa vindt het zelfs goed)..

Nu het thuis eindelijk iets beter gaat, heb ik geen zin om daarin te storen. Dat is ook zoiets en dat komt omdat mijn vader erger is dan mij wat dit betreft. Als ik met problemen aankom, loop ik tegen een muur en ben ik weer de "die irritante Marc met z'n verrekte problemen" .. daar heb ik geen zin meer in.

Ik zie het nu ook zo leuk aan mijn collega. Enkele maanden geleden ging hij samen wonen met z'n vriendin .. en wat gebeurt er nu? Zij belt bijna elke dag al om half 4, omdat ze zich 'alleen' voelt (niet alleen kan blijven) .. ze heeft last van hyperventilatie en nog meer van die dingen .. en dit reflecteert dan weer op Theo zelf.

Elke dag scheld mijn pa over Theo en zijn problematische vriendin .. en het geld dat zij kost..

Het gaat hem misschien geen flikker aan, maar toch zeikt 'ie erover. Hij bangt over de efficientie en effectiviteit van het middel 'Theo' .. dat het doel 'goed werk' moet behalen.

Dus als 'Theo' z'n efficientie en effectiviteit daalt, dan zijn direct de secundaire factoren die van invloed zijn op 'Theo' de schuldige.

Nu is dit bij mij niet zo erg, maar ik doel wel op enige efficientie. Ik wil geen onnodig gezeik hebben in realiteit, omdat het mij en mijn leven alleen maar ophoudt.

Citaat:
Mensen hebben nou eenmaal soms problemen,en ik denk dat je daarmee moet leren omgaan.
Kijk, dat iemand soms een dipje heeft of zich een keer rot voelt, misschien omdat d'r huisdier of wat dan ook overleden is, daar kan ik wel mee omgaan .. maar iemand die bijna elke dag wel wat heeft, zonder direct aantoonbare redenen en er ook niet direct iets tegen doet .. dat is iets dat blijft knagen, dat wordt vervelend..

Citaat:
Je hoeft niet altijd voor die personen klaar te staan,maar om steeds weg te rennen als mensen problemen hebben is ook niet goed. Daarmee verlies je mensen ja,dan blijf je de rest van je leven helemaal alleen....
Ik kan zowiezo niet 'altijd' voor mensen klaar staan. Op het moment heb ik nog niet eens zoiets als een 'social life' en toch heb ik nog amper tijd over. Ik heb altijd tijd voor mezelf nodig, ook iets waar mensen moeilijk mee kunnen omgaan.

Vroeger moest ik steeds allemaal smoesjes verzinnen als "ik moet nog voor een repetitie leren" of "ik ga morgen met de familie weg" .. enz..

Wat deed ik in realitiet? Lekker relaxen, niks doen. Ik heb vaak gewoon geen behoefte aan mensen om me heen, hoe moet ik dan in godsnaam klaar voor iemand staan?

Uit dat oogpunt is het eigenlijk wel fijn als je vriendin ver weg woont, daar hoef je alleen in het weekend tijd aan te besteden

Citaat:
*voorbeeld*
Zomaar uit het niets kan ook niet. Ik maak altijd allerlei plannetjes, dingen die ik voor mezelf per se moet voltooien .. met als gevolg dat anderen daar alleen maar bij storen als ze niet in de planning zijn opgenomen.

Dus als ik van tevoren weet: "om 8 uur 's avonds - Celesta" .. dan kan ik me daar op instellen, heb ik voor die avond al andere dingen in mijn hoofd en jij zou me om half 8 bellen van "hey, kun je ff langskomen" .. heb je 99% kans dat ik een smoesje verzin / gewoon niet kom.

Citaat:
Ik zeg ook niet dat je voor iedereen moet klaarstaan,maar leer open te staan voor andere mensen,ieder persoon draagt problemen met zich mee,als je daardoor niet met personen om wilt gaan,omdat je geen "zin" hebt in hun problemen,tja...das niet goed.
Niet als ze bij voorbaat al de indruk maken met een hoop shit rond te lopen. Mijn eigen problemen zijn relatief, zijn grotendeels weg te werken op het moment dat ik het naar mijn zin heb. Beter nog: als ik gewoon mensen had waarmee ik lol kan hebben en die min of meer bij mij aansluiten, zou ik amper nog bij mijn eigen shit stil staan.

Ik probeer mijn eigen problemen ook helemaal weg te werken, maar de problemen van anderen drijven mij terug en dat wil ik niet. Het leven opzich kan mooi zijn, maar ik mis de abiliteit altijd te relativeren .. mij dingen niet aan te trekken..

Citaat:
Veel te lang verhaal dit
Pfff, en ik hou dingen nog simpel op het moment
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 07:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
*lang verhaal*
Ja ik heb daar ook wel last van, van wat jij vertelt, en "Uit dat oogpunt is het eigenlijk wel fijn als je vriendin ver weg woont, daar hoef je alleen in het weekend tijd aan te besteden" heb je idd. gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 09:41
Marcade
Marcade is offline
Marc? Je zit nu toch nie te werken he?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Marc? Je zit nu toch nie te werken he?
Nee

Ben de rommel in mijn kamer aan het opruimen, een heel karwei op zich ..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Nee

Moet je niet naar kantoor? Ben je vrij vandaag?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Moet je niet naar kantoor? Ben je vrij vandaag?
Ja, sinds lange tijd heb ik een keer een dag vrij
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, sinds lange tijd heb ik een keer een dag vrij
Wrom heb je geen afspraakje met Celesta of Liz gemaakt dan? Zit je nu je kamer te ontstoffen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Een heel lang verhaal,damn kon je het niet kort houden,ben net wakker
Oke ik reageer hier maar ff kort op,want zou niet weten hoe ik er op moet reageren
Hmm....ik vindt het toch allemaal 'n beetje raar klinken,en sorry don't take this the wrong way maar het komt een beetje "egoistisch" over,ik zeg niet dat jij zo bent,maar zo komt het 'n beetje over.
Btw wie zegt dat mensen die problemen hebben jou ermee gaan lastig vallen?
Dat vat ik ff niet?
Ik persoonlijk bijvoorbeeld praat irl nooit over m'n problemen met mensen,ik wil/kan dat niet eens.
En ik moet altijd luisteren naar mensen,dus kan ik niet eens over mezelf lullen
Er zullen wel mensen zijn die dat wel doen,maar goed,boeiend?
Ik denk dat je in dat opzicht toch een beetje moet proberen te veranderen,want anders blijft je "sociale leven" zo...

Btw: nog van wat je eerst zei,waarom ik moeilijk doe?
Heb ik zat redenen voor die ik hier niet zo op het forum ga zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:25
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Wrom heb je geen afspraakje met Celesta of Liz gemaakt dan? Zit je nu je kamer te ontstoffen.

Nou dat "Celesta" kan je eruit laten want dat wil hij niet eens

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe kan dit?
Is een afweermechanisme. Je bent bang dat het zo is, daarom ga je ervan uit. Bang voor de teleurstelling. Die pijn wil je niet voelen daarom ga je van het ergste uit.
Oud 29-03-2002, 11:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Nog 1 offtopic reactie ( ):

vi·ci·´eus (bn.)
1 gebrekkig, met fouten

Het bestaat, ja. Het is van oorsprong een Latijns woord, dat via het Frans tot onze taal is doorgedrongen. Het Latijnse "vitium" betekent "gebrek, fou, ondeugd". Dit ter (ongevraagde) informatie.

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nou dat "Celesta" kan je eruit laten want dat wil hij niet eens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Te ontstoffen, door te luchten, hele dozen vol oude spullen op straat aan het zetten, enz, enz

Waarom geen afspraak? Van Liz hoor ik amper nog wat, Celesta weet ik niet..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:31
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Te ontstoffen, door te luchten, hele dozen vol oude spullen op straat aan het zetten, enz, enz

Waarom geen afspraak? Van Liz hoor ik amper nog wat, Celesta weet ik niet..
Mwah Celesta weet wel genoeg nu

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:35
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:
Nee

whaaaaaaaaa rommel opruimen, bleikes
ik heb mijn kamer in een grote puinhoop achtergelaten
*is bang om de deur open te doen binne een week*

Oud 29-03-2002, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm....ik vindt het toch allemaal 'n beetje raar klinken,en sorry don't take this the wrong way maar het komt een beetje "egoistisch" over,ik zeg niet dat jij zo bent,maar zo komt het 'n beetje over.
Ben ik ook in enige mate ..

Citaat:
Btw wie zegt dat mensen die problemen hebben jou ermee gaan lastig vallen?
Dat vat ik ff niet?
Mjah, daar ben ik bang voor .. ik zeg niet dat het direct zou gebeuren..

Citaat:
Ik persoonlijk bijvoorbeeld praat irl nooit over m'n problemen met mensen,ik wil/kan dat niet eens.
Hmm..

Citaat:
Ik denk dat je in dat opzicht toch een beetje moet proberen te veranderen,want anders blijft je "sociale leven" zo...
Mjah :/

Citaat:
Btw: nog van wat je eerst zei,waarom ik moeilijk doe? Heb ik zat redenen voor die ik hier niet zo op het forum ga zeggen
Nou, vertel ze me maar eens als ge wilt .. ik heb mijn kamer nu enigzins opgeruimd en de helft ervan naar de openbare werken gebracht .. het zonnetje schijnt .. en nu heb ik niets meer te doen ..

Ik sta zo in Rotterdam hoor
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Is een afweermechanisme. Je bent bang dat het zo is, daarom ga je ervan uit. Bang voor de teleurstelling. Die pijn wil je niet voelen daarom ga je van het ergste uit.
Hetzelfde antwoord als Leonoor dus ..

Het maakt wel deel ervan uit denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 12:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Nou, vertel ze me maar eens als ge wilt .. ik heb mijn kamer nu enigzins opgeruimd en de helft ervan naar de openbare werken gebracht .. het zonnetje schijnt .. en nu heb ik niets meer te doen ..

Ik sta zo in Rotterdam hoor
Mwah..ik weet niet,van mij hoeft het eigenlijk ff niet meer zo...
Ik weet wel weer genoeg....
Ik ga btw toch zo weg,ik moet (nog steeds) m'n foto's ophalen,en wil ff voor schoenen kijken

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten