Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dus je denkt dat ik gewoon erg bang voor teleurstellingen ben en daardoor gelijk maar niks verwacht? Dat is goed mogelijk.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar euhh, deze topic verandert meer in een felicitatietopic dan in een discussie over het misleidende gevoel dat ik had. Dat vind ik namelijk juist interessant en daarom staat het ook op psychologie ![]() Tot nu toe zijn er dus 2 theorieen:
Iemand nog meer ideeen? Volgens mij was het een combinatie ervan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ze mij vroegen hoe ik het gemaakt had: "mwah, het ging wel" .. en ik had meestal een 7 of zelfs hoger.. Heeft het misschien ook nog iets met je zelfbeeld te maken? Dus als je een beetje negatief over jezelf denkt, je dan ook eerder verwacht iets slecht gemaakt te hebben? |
![]() |
||
Citaat:
Mensen met veel zelfvertrouwen zullen minder gauw denken dat ze iets slechts hebben gemaakt,dan mensen met weinig zelfvertrouwen en een negatief beeld van zichzelf.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je denkt dat je 'slecht' bent, durft niet te hopen dat je het wel kunt, want stel dat het tegen valt, en dat doet het toch, want je bent immers niet goed, je kunt het niet, het resultaat is toch altijd onvoldoende. Enz. Het viciuese (hoe schrijf je dat?) cirkeltje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Goh, ik heb nu al 3 redenen waarom ik een slecht cijfer verwachtte ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zou het logisch gezien eerder 'vicieuze' zijn ![]() ![]() Maar goed, weer ontopic: het vage bij mij is dat ik eigenlijk altijd slaag, altijd goede cijfers haal .. en toch blijf ik het denken :/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens: vicieus betekent in het Nederlands gebrekkig, terwijl het Engelse vicious gemeen betekent ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vi·ci·´eus (bn.) 1 gebrekkig, met fouten Aldus http://www.vandale.nl. En vicieuze is een vervoeging van vicieus. Ik denk dus dat we er van uit mogen gaan dat het woord bestaat. ![]() [Dit bericht is aangepast door Leonoor (28-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
Ik had een keer een schoolonderzoek NL.Simpel gewoon zakelijke brieven schrijven. In de lessen ging het perfect,tijdens het schoolonderzoek ging het perfect,dus dat zat wel goed,dacht ik. Ik haalde voor NL nooit onvoldoende's,meestal een 8 of een 9. Kreeg de resultaten binnen,ja hoor een 2,8 voor m'n so NL,ik kon wel door de grond zakken,ik geloof ook nog steeds niet dat het klopte,maar goed ben er verder ook niet meer achter aan gegaan,ben toen met school gestopt,NL is het belangrijkste vak,kon ik toch nooit meer ophalen,dus ik zou gewoon zakken,en ik had het al helemaal niet meer naar m'n zin,dus dat was het laatste druppeltje die de emmer liet overlopen. Zonde eigenlijk,want m'n cijfers voor m'n andere schoolonderzoeken waren best goed,maar ja. (Dat was ff off topic ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoel dus: een vicieuze cirkel is strikt genomen een gebrekkige cirkel, maar geen gemene cirkel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik was er altijd heilig v overtuigd dat ik 'm verknald had, maar kwam dan ff later met een mooi cijfer aanzetten, konden m'n klasgenoten niet zo waarderen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anyway, gefeliciteerd ![]() Ennuh excuses dat m'n mailtje nog steeds op zich laat wachten ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ff ontopic: Ik had zo iets bij m'n zoveelste rij-examen. Ik was er van overtuigd dat ik het niet zou halen, maar zo waar, ik haalde het toch. [Dit bericht is aangepast door Leonoor (28-03-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oftewel: een Engelse term die toegepast wordt in Nederlandse vorm. De betekenis van het woord bestaat in strikt genomen Nederlands niet, maar in praktijk wel. vicious circle <-> vicieuze cirkel vicious = gemeen vicieus = gebrekkig, niet gemeen .. aldus de Vandale ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, ik ga er nu vandoor .. moet een hoop rommel opruimen thuis ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hmm, met wie mail ik? Je hebt ***, een mysterieuze dame ( ![]() Dan heb je ene Celesta, die altijd zo laag van zichzelf praat als het om ontmoeten gaat, dat je er bijna geen zin meer in hebt. Waarom? God zal het weten, ik niet.. En dan heb je Jose, die het de laatste tijd druk met andere dingen heeft en bovendien ineens jongens achter zich aan heeft ![]() Dan is er nog een heel stel meisjes die mailen schijnbaar te moeilijk vinden, want je krijgt 1 mailtje terug en daarna niks meer .. maar als je een enkele keer op MSN verschijnt, word je gelijk aangesproken :/ Het internet *zucht* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom ik negatief over mezelf praat weet je zelf ook wel! Maar goed,je zal geen last meer hebben van me ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je bent wie je in je hoofd bent, maar dat je dat irl niet durft te zijn. Accepteer om te beginnen jezelf, dan is de kans dat anderen dat doen ook een stuk groter. Jezelf accepteren is, denk ik, het begin van een relatie (zowel vriendschappelijk als in de liefde). |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
"ik stel geen fuck voor" .. slaat op de indruk die ik vaak op anderen maak .. ik ben niet spontaan, het lukt me amper om aardig te zijn voor iemand .. als persoon stel ik dus weinig voor. Zelf zie ik mezelf anders, kijk naar andere dingen .. dingen die bijna niemand wat boeien.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vanuit het verrotte gevoel probeer ik alles uit de kan te halen wat mogelijk is om in contact te komen met anderen. Dus het maakt niet uit wat ze zeggen of schrijven, ik probeer zo begripvol mogelijk te zijn ten einde in de buurt te komen .. en dan heb ik soms weer 'nuchtere' momenten waar ik het eigenlijk allemaal gezeik vind, 't is alleen dom dat ik het zo meedeel.. Ik zit gevangen, kan niet voortdurend de begripvolle en aardige uithangen (ben normaal gesproken niet zo'n gevoelsmens), aan de andere kant lukt het me niet de aansluiting te vinden op de 'rest' .. die meestal ook zo denkt en in wiens ogen ik gevoelsmatig 'normaal' ben (zowat ongevoelig dus).. Dus ben ik alleen. Het probleem waar ik bang voor ben in realiteit, voornamelijk bij jou Celesta, is dat het me teveel wordt. Ik wil gewoon een beetje contact, mensen ontmoeten, ook een beetje lol hebben. Maar als jij je kut voelt, weet ik niet of ik er kan zijn .. het knaagt aan me, want ik weet bij voorbaat al dat ik alleen maar pijn en verdriet veroorzaak .. gewoonweg niet klaar kan staan voor iemand, geen behoefte aan problemen heb.. Tsja, ik heb begrip ervoor, maar wil er geen (vooralsnog onnodige) last van ondervinden in realiteit :/ En nu ben ik gewoon eerlijk, hoop dat je daar begrip voor hebt. Ik ben gewoon bang.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ierse pub geweest,uren naar iemand's verhaal zitten luisteren,dus ik ben kapot. Reageer morgen wel ff ofzo... Wat ik alleen nog ff wil zeggen is dat je moet leren dat je niet de enige persoon op de wereld bent. Als je mensen gaat ontwijken als ze problemen hebben,omdat jij er geen behoefte aan hebt,blijf je altijd alleen ja. Mensen hebben nou eenmaal soms problemen,en ik denk dat je daarmee moet leren omgaan. Je hoeft niet altijd voor die personen klaar te staan,maar om steeds weg te rennen als mensen problemen hebben is ook niet goed. Daarmee verlies je mensen ja,dan blijf je de rest van je leven helemaal alleen.... Voorbeeld vandaag: ik werd vanavond opgebeld door een "kennis" die had ruzie met d'r vriend en moest er ff uit.Ik voelde mezelf ook niet perfect,maar goed,ik ga toch mee,ik ben misschien weer té met dat soort dingen. Ik probeer juist altijd voor mensen klaar te staan,dat is ook niet goed,ik weet het,maar zo ben ik gewoon. Ik zeg ook niet dat je voor iedereen moet klaarstaan,maar leer open te staan voor andere mensen,ieder persoon draagt problemen met zich mee,als je daardoor niet met personen om wilt gaan,omdat je geen "zin" hebt in hun problemen,tja...das niet goed. Maar hé,dat moet je zelf weten. Maar goed,ik brabbel,dus ik ga ff stoppen... Veel te lang verhaal dit ![]() Celesta,die nu d'r bed in duikt.... ------------------ Raar is zo gek nog niet.......... [Dit bericht is aangepast door Celesta (29-03-2002).] |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu het thuis eindelijk iets beter gaat, heb ik geen zin om daarin te storen. Dat is ook zoiets en dat komt omdat mijn vader erger is dan mij wat dit betreft. Als ik met problemen aankom, loop ik tegen een muur en ben ik weer de "die irritante Marc met z'n verrekte problemen" .. daar heb ik geen zin meer in. Ik zie het nu ook zo leuk aan mijn collega. Enkele maanden geleden ging hij samen wonen met z'n vriendin .. en wat gebeurt er nu? Zij belt bijna elke dag al om half 4, omdat ze zich 'alleen' voelt (niet alleen kan blijven) .. ze heeft last van hyperventilatie en nog meer van die dingen .. en dit reflecteert dan weer op Theo zelf. Elke dag scheld mijn pa over Theo en zijn problematische vriendin .. en het geld dat zij kost.. Het gaat hem misschien geen flikker aan, maar toch zeikt 'ie erover. Hij bangt over de efficientie en effectiviteit van het middel 'Theo' .. dat het doel 'goed werk' moet behalen. Dus als 'Theo' z'n efficientie en effectiviteit daalt, dan zijn direct de secundaire factoren die van invloed zijn op 'Theo' de schuldige ![]() Nu is dit bij mij niet zo erg, maar ik doel wel op enige efficientie. Ik wil geen onnodig gezeik hebben in realiteit, omdat het mij en mijn leven alleen maar ophoudt. Citaat:
Citaat:
Vroeger moest ik steeds allemaal smoesjes verzinnen als "ik moet nog voor een repetitie leren" of "ik ga morgen met de familie weg" .. enz.. Wat deed ik in realitiet? Lekker relaxen, niks doen. Ik heb vaak gewoon geen behoefte aan mensen om me heen, hoe moet ik dan in godsnaam klaar voor iemand staan? Uit dat oogpunt is het eigenlijk wel fijn als je vriendin ver weg woont, daar hoef je alleen in het weekend tijd aan te besteden ![]() Citaat:
Dus als ik van tevoren weet: "om 8 uur 's avonds - Celesta" .. dan kan ik me daar op instellen, heb ik voor die avond al andere dingen in mijn hoofd en jij zou me om half 8 bellen van "hey, kun je ff langskomen" .. heb je 99% kans dat ik een smoesje verzin / gewoon niet kom. Citaat:
Ik probeer mijn eigen problemen ook helemaal weg te werken, maar de problemen van anderen drijven mij terug en dat wil ik niet. Het leven opzich kan mooi zijn, maar ik mis de abiliteit altijd te relativeren .. mij dingen niet aan te trekken.. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hmm....ik vindt het toch allemaal 'n beetje raar klinken,en sorry don't take this the wrong way maar het komt een beetje "egoistisch" over,ik zeg niet dat jij zo bent,maar zo komt het 'n beetje over. Btw wie zegt dat mensen die problemen hebben jou ermee gaan lastig vallen? Dat vat ik ff niet? Ik persoonlijk bijvoorbeeld praat irl nooit over m'n problemen met mensen,ik wil/kan dat niet eens. En ik moet altijd luisteren naar mensen,dus kan ik niet eens over mezelf lullen ![]() Er zullen wel mensen zijn die dat wel doen,maar goed,boeiend? Ik denk dat je in dat opzicht toch een beetje moet proberen te veranderen,want anders blijft je "sociale leven" zo... Btw: nog van wat je eerst zei,waarom ik moeilijk doe? Heb ik zat redenen voor die ik hier niet zo op het forum ga zeggen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom geen afspraak? Van Liz hoor ik amper nog wat, Celesta weet ik niet.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb mijn kamer in een grote puinhoop achtergelaten ![]() ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik sta zo in Rotterdam hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet wel weer genoeg.... ![]() Ik ga btw toch zo weg,ik moet (nog steeds) m'n foto's ophalen,en wil ff voor schoenen kijken ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Melk is slecht voor elk! TechXP | 92 | 07-06-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Kettingreactie Merande | 500 | 20-01-2005 10:27 | |
Verhalen & Gedichten |
misleid door mijn hoofd Vlekje | 9 | 27-12-2003 00:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende is ongeschikt als premier van Nederland. Alexander | 103 | 22-03-2003 20:55 | |
Psychologie |
Misleiding volhouden... Rerisen Phoenix | 16 | 05-09-2002 17:24 | |
Seksualiteit |
genomen worden alpenjungen | 63 | 12-07-2002 19:49 |