Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 16:23
~~NeVeR_BoRn~~
~~NeVeR_BoRn~~ is offline
Hoi, hier ben ik dan, mijn eerste post op deze naam en het zal geen gemakkelijke worden, aangezien ik deze zin al 20 keer heb overgetypt...

Teneerste WIL ik niet overkomen als een zielig kind wat om aandacht schreeuwt, ik wil het alleen kwijt, voor mijn part word dit topic gesloten...

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die last hebben van het gevoel of ze in een glazen huis wonen, IK heb dat gevoel...

Hoe erg is het met je gesteld als je dingen hoort en ziet, terwijl niemend er iets van af weet?...

Hoe erg is het met je gesteld als je word weggejaagd door schichtige blikken van mensen die het waarschijnlijk niet eens zo bedoelen?...

Hoe erg is het met je gesteld als je 18 jaar bent en je ogen niet meer durft te openen voor de waanbeelden?...

Begrijp me niet verkeerd, in mijn familie is hulp overbodig, hoe goed mams haar kind wel niet kent.................................................................. .........................................
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 16:26
wicce
wicce is offline
je kan het hier altijd kwijt hoor, wordt het echt niet aangezien als een irri kind

wat bedoel je precies met glazen huis?
Oud 26-03-2002, 16:30
~~NeVeR_BoRn~~
Citaat:
wicce schreef:
je kan het hier altijd kwijt hoor, wordt het echt niet aangezien als een irri kind

wat bedoel je precies met glazen huis?

Leven in een glazen huis, je voelt je geobserveerd door iedereen.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:35
Verwijderd
Hmz... achtervolgingswaanzin? Dan denk je dat iedereen je in de gaten houdt.

Ik ken het niet, ik hou alleen maar andere mensen in de gaten. Nou ja, ik denk natuurlijk wel eens dat iemand het over me heeft, maar over het algemeen let ik er niet zo op...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:44
Drizzt
Drizzt is offline
depersonalisatie!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:47
noukkk
noukkk is offline
ik heb dat ook een hele tijd gehad, ik weet niet of het precies is wat je bedoelt maar ik had het idee dat IEDEREEN me bij alles wat ik deed zag en dat ze alles hoorde enzo,,, en ook nog es dat ze alles wat ze van me zagen compleet belachelijk maken. ik heb nu thuis in mijn eigen kamer niet het idee dat ik privicy heb, ik durf op dit forum bijna niet te posten omdat ik constant denk dat er iemand meekijkt, zelfs als ik alleen thuis ben heb ik last.. maar het word steeds minder...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 17:33
AtHell
AtHell is offline
*klopt op raam en geeft toe een stalker te zijn*

sorry is snap dr geen hol van, ik ben gewoon dom.
Oud 27-03-2002, 19:58
Juliah
Juliah is offline
Ik weet wat je bedoeld. Ik heb het heel lang heel erg gehad, nu heb ik het minder. Ik weet hoe eng het is om altijd het gevoel te hebben dat mensen je bestuderen en observeren, van mensen die af lijken te wijzen, enzovoorts, terwijl die mensen in werkelijkheid misschien niet eens naar je kijken. Maar dat zie je niet. En meer van dat soort dingen. Vaak kan ik dan ook niet in contact komen met mensen, kom niet door die wand heen... Naja, je snapt het waarschijnlijk wel.
Oud 29-03-2002, 20:05
~~NeVeR_BoRn~~
Ja, het is het soort gevoel dat zelfs als je op de w.c. zit het lijkt of er een camera op je gericht is en heel je provincie mee kan kijken hoe jij je behoefte doet...

Privacy kan ik nergens vinden, ja ik zal het wel hebben, alleen mis ik het gevoel...

Zelf zoek ik ook altijd de minst drukke plekken op, ik krijg het spaans benauwd als er veel mensen om me heen krioelen, het ID alleen al...

Maar iig bedankt voor jullie reacties, als jullie nog meer willen vertellen hierover doe dat dan, want het helpt wel...praten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:58
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
~~NeVeR_BoRn~~ schreef:
Ja, het is het soort gevoel dat zelfs als je op de w.c. zit het lijkt of er een camera op je gericht is en heel je provincie mee kan kijken hoe jij je behoefte doet...

Privacy kan ik nergens vinden, ja ik zal het wel hebben, alleen mis ik het gevoel...

Zelf zoek ik ook altijd de minst drukke plekken op, ik krijg het spaans benauwd als er veel mensen om me heen krioelen, het ID alleen al...

Maar iig bedankt voor jullie reacties, als jullie nog meer willen vertellen hierover doe dat dan, want het helpt wel...praten.
*steekt handje op*
da hebk ook welles...en dan vooral in de badkamer, da mensen me kunnen zien enzo..naja ik zit der al een tijdje meejz..en gevoel da ut minder word hebk nie, maja je kunt me altijd mailen...

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 21:51
Verwijderd
Ik herken het wel, die achtervolgingswaan .. gaat samen met mijn achterdochtigheid en drang uit te diepen wie mensen nu precies zijn :/

~ 16391 ~

Wat bedoel je trouwens over hoe goed 'mams' haar kind wel niet kent?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 01:52
~~NeVeR_BoRn~~
Citaat:
******** schreef:
Ik herken het wel, die achtervolgingswaan .. gaat samen met mijn achterdochtigheid en drang uit te diepen wie mensen nu precies zijn :/

~ 16391 ~

Wat bedoel je trouwens over hoe goed 'mams' haar kind wel niet kent?

dat gaat over de hulp...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 06:32
Verwijderd
Citaat:
~~NeVeR_BoRn~~ schreef:
dat gaat over de hulp...
Dus zij vindt dat jij je enkel aanstelt *?*
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 11:09
Verwijderd
jah ik herken het ook wel, dat glazen huis en zow.
soms is het minder, soms erger.
ook steeds het idee dat ik nergens veilig ben, ik kan me nergens 'verstoppen' zeg maar.
en ik heb geen idee wat je er aan kunt doen.
heel veel sterkte jij!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:48
~~NeVeR_BoRn~~
Citaat:
******** schreef:
Dus zij vindt dat jij je enkel aanstelt *?*
ouders spreuk: hulp is voor zwakke mensen die zichzelf niet in de hand hebben, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
~~NeVeR_BoRn~~ schreef:
ouders spreuk: hulp is voor zwakke mensen die zichzelf niet in de hand hebben, ofzo.
Hulp kan een steentje bijdragen. Je moet het echter ook kunnen accepteren en tegen kritiek kunnen. Pas dan kun je jezelf helpen (verrijken).
Reageren

Regels voor berichten