Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2002, 13:01
Verwijderd
Mjah, tot die conclusie kom ik eigenlijk zo langzamerhand. Dat is wat ik doe, hoe ik leef, enzovoorts..

Ik kan amper mensen toelaten tot mijn wereld, ik vertrouw ze toch voor geen meter .. ben altijd bang dat ik er gezeik mee krijg in welke vorm dan ook..

Als ik een examen gemaakt heb, ben ik achteraf altijd doodsbang dat ik het verneukt heb (ook al blijkt dat ik er achteraf een 9 voor had :/ )..

Als ik iets nieuws wil doen, bijvoorbeeld bij het uitgaan een nieuwe tent opzoeken, of op een sport gaan .. gaan er duizend gedachten door mijn hoofd over wat er alles fout kan gaan..

Als ik ergens heen moet rijden met de auto, ben ik altijd bang te verdwalen (door een afslag te missen bijvoorbeeld)..

En dit gaat alsmaar zo door..

Nu is het probleem dat ik alles weg redeneer. Als ik bang voor iets ben, zoek ik (deels onbewust) naar redenen die hetgene neerhalen, zodat ik het niet meer hoef te doen of heen moet..

Want alles *moet* .. alles is een last, niks dat ik eigenlijk direct puur voor de lol doe, ben nooit spontaan .. denk nooit van "ik zie wel" ..

Zelf als ik iets programmeer, moet ik dit van mezelf afmaken .. en als ik het probleem niet doorgrond, *moet* ik zolang doorgaan totdat dit wel het geval is .. aangezien anderen het ook kunnen, *moet* ik het ook..

Dus wat krijg je? Ik doe wel alles, maar *moet* alles .. en alles is kut, alles is vervelend; dat wordt het namelijk .. zo van "nu moet ik dit alweer doen!" .. "pfff, komt alweer die gozer aan met z'n zooi" .. "shit, nu moet ik alweer naar de kapper" .. "blegh, helemaal naar Arnhem rijden voor een examen" .. enzovoorts, enzovoorts..

Wat doe je hiertegen? :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 09:57
Verwijderd
Zoals het op mij overkomt, zoek je redenen om je niet in het 'normale' leven te hoeven mengen. Want als je immers niet weghoeft, dan kan je thuis achter je computertje blijven zitten.. Geen sociale contacten, niet bang om iets verkeerd te doen. Gewoon in je eigen vertrouwde wereldje.. En dat is nou net wat je niet moet doen Dwing jezelf toch te gaan..En probeer het dan ook nog leuk te vinden .
Zie het niet als Moeten, maar als Leuk Vinden..

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:00
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
******** schreef:
Mjah, tot die conclusie kom ik eigenlijk zo langzamerhand. Dat is wat ik doe, hoe ik leef, enzovoorts..

Ik kan amper mensen toelaten tot mijn wereld, ik vertrouw ze toch voor geen meter .. ben altijd bang dat ik er gezeik mee krijg in welke vorm dan ook..

Als ik een examen gemaakt heb, ben ik achteraf altijd doodsbang dat ik het verneukt heb (ook al blijkt dat ik er achteraf een 9 voor had :/ )..

Als ik iets nieuws wil doen, bijvoorbeeld bij het uitgaan een nieuwe tent opzoeken, of op een sport gaan .. gaan er duizend gedachten door mijn hoofd over wat er alles fout kan gaan..

Als ik ergens heen moet rijden met de auto, ben ik altijd bang te verdwalen (door een afslag te missen bijvoorbeeld)..

En dit gaat alsmaar zo door..

Nu is het probleem dat ik alles weg redeneer. Als ik bang voor iets ben, zoek ik (deels onbewust) naar redenen die hetgene neerhalen, zodat ik het niet meer hoef te doen of heen moet..

Want alles *moet* .. alles is een last, niks dat ik eigenlijk direct puur voor de lol doe, ben nooit spontaan .. denk nooit van "ik zie wel" ..

:/

Ik heb dit ook en herken veel in je topic. Maar ik probeer mezelf te dwingen om dingen iets spontaner te doen en een iets positievere instelling te krijgen ( zoals betreffende toetsen voor school enz) dit is niet echt makkelijk, maar op een gegeven moment gaat het wel enigzins werken.
Als je er iets over kwijt wilt kan je me altijd mailen. shark_attack20@hotmail.com
Misschien kunnen we iets van mekaar leren ofzo.
succes!
*hug*

Oud 01-04-2002, 14:09
dystopia
dystopia is offline
Dat is je negatieve denkpatroon icm. paranoide verschijnselen. Kan zelf wel mensen vertrouwen, het liefst niet via 't net maar IRL. Alleen 't gaat niet makkelijk nee
Oud 01-04-2002, 18:58
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Je moet maar net als Marcade en ik het boek De Kunst Van Het Geluk lezen van de Dalai Lama
Oud 01-04-2002, 19:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Je moet maar net als Marcade en ik het boek De Kunst Van Het Geluk lezen van de Dalai Lama
En Ingeborg Bosch - De herontdekking van het ware zelf

Alleen dat doe je toch niet, hoe vaak ik 't ook zeg je neemt 't advies niet aan...
Oud 01-04-2002, 19:12
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Alleen dat doe je toch niet, hoe vaak ik 't ook zeg je neemt 't advies niet aan...

Jah

Oud 01-04-2002, 19:16
Verwijderd
Geluk is het genoegen nemen met je eigen tekortkomingen en die van de wereld.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:19
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:

Groetjes.

Pfff, huis-tuin-enkeuken-psycholoog.

Oud 01-04-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Pfff, huis-tuin-enkeuken-psycholoog.
Toch helemaal jouw gebied, of niet? Tuin en keuken enzo?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 23:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:

Groetjes.

Het erkennen en accepteren van je eigen tekortkomingen. Je tekortkomingen kun je echter ook aan werken. Jij accepteert echt absoluut niet de raad van een iemand op dit forum, jij praat hier eigelijk met jezelf
Oud 02-04-2002, 07:59
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
jij praat hier eigelijk met jezelf
Dat schijn ik wel vaker te doen

Jullie zijn gewoon externe factoren die meedingen in de ontwikkeling van mijn eigen iteratieve monoloog die ogenschijnlijk nergens toe leidt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:22
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Toch helemaal jouw gebied, of niet? Tuin en keuken enzo?

Hoezo die tuin? Ik haat tuinieren!
Oud 02-04-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Hoezo die tuin? Ik haat tuinieren!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:

Zit je mijn vriendinnetje nou uit te lachen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Zit je mijn vriendinnetje nou uit te lachen?
Neuh, dat was een kleine uiting van mijn chauvinisme
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Neuh, dat was een kleine uiting van mijn chauvinisme
Ik zou jou toch ooit over de straatstenen heen slepen toch?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:02
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:

*snapt nie*
Oud 02-04-2002, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Hmm, ochtend .. nee, middaghumeurtje?

Ik val d'r toch niet echt aan, dan zou ik wel wat anders schrijven. Heb ook geen reden ertoe?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:14
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmm, ochtend .. nee, middaghumeurtje?

Ik val d'r toch niet echt aan, dan zou ik wel wat anders schrijven. Heb ook geen reden ertoe?

Blijf van mijn vriendje af, ja?

Oud 02-04-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Blijf van mijn vriendje af, ja?
*danst* .. *zingt* .. *het zonnetje schijnt* ..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat schijn ik wel vaker te doen

Jullie zijn gewoon externe factoren die meedingen in de ontwikkeling van mijn eigen iteratieve monoloog die ogenschijnlijk nergens toe leidt
Nee, je accepteert gewoon geen advies en gaat zoals wel vaker weer offtopic. Ik bedoel, post dan helemaal niks? Zat andere die 't wel nodig hebben...
Oud 02-04-2002, 13:00
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nee, je accepteert gewoon geen advies en gaat zoals wel vaker weer offtopic. Ik bedoel, post dan helemaal niks? Zat andere die 't wel nodig hebben...

Ik geloof dat je daar een punt te pakken hebt. Hij is bang en gaat daarom zo vaak offtopic. En het vreemde is dat niemand erover klaagt op feedback

Oud 02-04-2002, 13:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik geloof dat je daar een punt te pakken hebt. Hij is bang en gaat daarom zo vaak offtopic. En het vreemde is dat niemand erover klaagt op feedback
Daarmee kom je geen hout verder met de oplossing naar je probleem. Blijf je in de put zitten met je problemen.

Nah, ik klaag er wel over, en andere FB's van Psych. met mij. Vind het heus wel leuk dat Marc 't naar z'n zin heeft, het is echter wel zaak rekening te houden met andere. Chatten hoort niet op Psychologie, en zie hier: het gaat weer die kant op.
Oud 02-04-2002, 13:38
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Ik vind het echter leuk om ermee te spelen, mijn gedachten in het midden te gooien, niet om per se geholpen te worden, maar om mijn kennisbestand te verrijken door deze met andere visies aan te vullen (indirecte hulp).

En daar is het Psychologie forum nou eenmaal geschikt voor .. als ik zoiets op de Kantine of op Onzin post, krijg ik niet de gewenste feedback waar ik mee kan spelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 13:41
Verwijderd
Wat moet ik anders doen? Fictieve persoonlijkheden aanmaken die echt met problemen zitten?

Ik heb wel moeilijkheden hoor, maar meestal overdrijf ik wel in mijn topics, juist om te zien hoe mensen erop reageren. Om bepaalde momenten uit te diepen in die ik me echt rot voel, zoals een ieder zijn dipjes heeft.

Naarmate ik meer ervan begrijp, des te minder ik er last van heb. Het forum helpt me dus wel, maar ik leer spelenderwijs en niet door een suf boek te lezen..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:47
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat moet ik anders doen? Fictieve persoonlijkheden aanmaken die echt met problemen zitten?
Het echte leven in gaan? De Grote Boze Wereld 'bespelen'?, Daar, waar geen FB's zijn om de boel in goede banen te leiden?
Oud 02-04-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Het echte leven in gaan? De Grote Boze Wereld 'bespelen'?, Daar, waar geen FB's zijn om de boel in goede banen te leiden?
In de GBW is 90% van de mensen echter niet interessant genoeg om te bespelen. Ook zijn de gevolgen in realiteit veel groter..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:57
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
In de GBW is 90% van de mensen echter niet interessant genoeg om te bespelen. Ook zijn de gevolgen in realiteit veel groter..

Met zo'n instelling kom je de deurdrempel nog niet eens over.

Oud 02-04-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Met zo'n instelling kom je de deurdrempel nog niet eens over.
Ik vertoef ook graag binnen hoor

Lame argument, I know.

Het gestelde is triviaal, het geschrevene is gegeven en de externe invloed vormt samen met het gegevene de informatie.

Oftewel: het internet is prima geschikt om scenario's uit te denken en deze te evalueren.

Meestal zijn het deelgebieden. Soms heb ik van die momenten dat dingen voor mij echt lijken zoals ik ze omschrijf, maar op het moment dat ik ze omschrijf voel ik het niet meer zo. Toch schrijf ik het, aangezien ik het uitdiepen wil..

Als ik kijk naar al die dingen die ik hier vorig jaar schreef .. pfff, het meeste daarvan beleefde ik zo toen ik 15/16 was .. maar toen begreep ik het niet, nu wel. Zo is het nu ook. Deels begrijp ik dingen niet, of vraag me af of er misschien nog iets bij meespeelt .. dus schrijf ik er een verhaal omheen en kijk naar de 'adviezen' om te zien of er iets bruikbaars tussen zit .. en reageer ik zelf voortdurend om er meer uit te halen.

In realiteit werkt alles zo sloom. Daar moet je iets uitproberen en dan lang wachten op het resultaat.

Het is ook een vorm van verveling, daar niet van. Over een paar maanden zijn jullie zowiezo van me af, want dan ga ik ergens anders werken .. kom waarschijnlijk andere mensen tegen, heb dan een ander speelterrein..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 14:51
fr34k
fr34k is offline
Citaat:
******** schreef:
Het is ook een vorm van verveling, daar niet van. Over een paar maanden zijn jullie zowiezo van me af, want dan ga ik ergens anders werken .. kom waarschijnlijk andere mensen tegen, heb dan een ander speelterrein..
leuk hoor, met de gevoelens van andere mensen spelen
Oud 04-04-2002, 09:37
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
*speelterrein*
Joehoe, Marc, waar ben je?

Stom kutforum, ik haat dit soort forum's.
Oud 04-04-2002, 09:41
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Marcade toch Onder mijn naam posten he ...
Oud 04-04-2002, 09:42
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Marcade toch Onder mijn naam posten he ...
Dat bedoel ik dus, stom kutforum.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 09:44
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Dat bedoel ik dus, stom kutforum.
Nee Markie, gewoon beter opletten
Oud 04-04-2002, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz / Marcade schreef:

*fluistert*

Ik ben er wel, maar hou me een beetje stil .. is beter voor mijn armen / polsen enzo..

Toch kut, ik kan niet eens ff wegblijven argh, komt ook omdat ik zowiezo achter de PC zit voor mijn opleiding en met ADSL is het forum maar een muisklik van me af
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 10:03
vegeta girl
vegeta girl is offline
Ik geloof erin dat als je altijd van het ergste uitgaat dat het dan ook gebeurd.
Oud 04-04-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
vegeta girl schreef:
Ik geloof erin dat als je altijd van het ergste uitgaat dat het dan ook gebeurd.
En bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 11:02
vegeta girl
vegeta girl is offline
Citaat:
******** schreef:

En bedankt

Graag gedaan
Reageren

Regels voor berichten