Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 18:40
Nylodje
Nylodje is offline
Wat verstaan jullie onder "mystiek" bezig zijn?
Bijvoorbeeld dingen als:
-geesten
-wicca
-telekinese
-reincarnatie
-aura's, stemmen e.a. dingen m.b.t. paranormale vermogens?

Waarom zijn jullie daar geinteresseerd in?
Vinden jullie het gewoon stoer, omdat het een beetje onwerkelijk en toverachtig is (mystiek dus). Of zoeken jullie door deze dingen te zeggen antwoorden op bepaalde vragen die je hebt? Willen jullie aandacht? Willen jullie je afkeren van reguliere levensbeschouwingen?

Ben gewoon nieuwsgierig
Oud 20-02-2003, 18:50
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ik ben zelf niet 'mystiek' bezig, maar ben op dit forum om mijn horizon te verbreden
Ik sta redelijk open voor 'vreemde' dingen, mits ze goed onderbouwd zijn
Oud 20-02-2003, 19:33
Verwijderd
ik wet het eigenlijk niet.. kom hiet nog niet zo lang.. gewoon alles wat niet normaal is..

ik kom hier nu omdat ik zelf hallucineer.. mrja dit is dr niet het juiste forum. ik had daar ooit een topic van gemaatk werd die meteen verplaats naar psyg..
Oud 20-02-2003, 21:54
wicce
wicce is offline
iedereen is opzoek naar zijn of haar identiteit, en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier.. keuze van religie en geloof maakt daar een groot deel van uit. iedereen beslist daarover.
Oud 21-02-2003, 08:40
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
ik vind het gewoon geweldig interessant, omdat het zo mysterieus is enzo...
Oud 23-02-2003, 23:53
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
het heeft denk ik niet te maken met mystiek "bezig zijn"...
je doet iets, en omdat mensen dingen in hokjes willen stoppen, is wicca, para, aura's en dat soort dingen in een mystiek hokje gepropt..
denk ik...
Oud 02-03-2003, 11:25
Gummiebear
Gummiebear is offline
mystiek is gewoon iets onverklaarbaars en onmogelijk
maar sommige mensen denken dat dat echt is
die horen gewoon in een zottekot zoals mensen die, zogezegd, geesten oproepen of met een berg praten
ik kom hier omdat al die verhaaltjes waar mensen in geloven gewoon mega grappig zijn
alleej
wie gelooft nu in geesten...
maarjah de helft van deze verhaaltjes is g*z**k
Oud 02-03-2003, 17:48
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
omdat ik er best open voor sta, en het interessant vind
gewoon om er meer over te weten te komen

ik ben zelf niet geduldig (en gelovig) genoeg dat ik het geduld kan opbrengen om elke dag te gaan mediteren ofzo
dus als ik ''mystiek'' bezig ben, dan is dat puur informatief, dat ik dus dingen erover lees
Oud 03-03-2003, 10:31
Verwijderd
Mijns inziens is het een vlucht uit de realiteit om je eigen zwakheden te maskeren. Onder die zwakheid kan ook vallen ongeloof over de huidige maatschappij, over mensen, onwil of onvermogen toeval te accepteren (zie je heel vaak), onvrede over de eigen situatie en geen reeële middelen die te verbeteren, etcetera.
Oud 03-03-2003, 13:55
Nylodje
Nylodje is offline
Citaat:
Mijns inziens is het een vlucht uit de realiteit om je eigen zwakheden te maskeren. Onder die zwakheid kan ook vallen ongeloof over de huidige maatschappij, over mensen, onwil of onvermogen toeval te accepteren (zie je heel vaak), onvrede over de eigen situatie en geen reeële middelen die te verbeteren, etcetera.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zou het alleen geen zwakheid willen noemen, maar onbegrip, je noet begrepen voelen en misschien ook wel een wanhopige roep om aandacht?
Oud 04-03-2003, 11:37
The Chameleon
The Chameleon is offline
het is zo jammer dat op het woord "mystiek" meteen een stempel van 'zweverig' zit.

Zelf ben ik veel bezig met Reiki. Ik heb Reiki I en II, en over een aantal maanden ga ik Reiki IIIa doen. Veel van mijn vrienden vinden dit maar onzin of zweverig gezeik.

Maar het belangrijkste is juist: niet gaan zweven. Niet overal iets mystieks achter denken. Mijn reiki-leraar zegt altijd tegen mij: "op het einde van de maand moet je gewoon je huur betalen", oftewel: je moet gewoon met beide benen op de grond blijven.
Oud 04-03-2003, 12:37
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou en, de een geloofd de ander gebruikt drugs. De realiteit zuigt af en toe best wel eens en waarschijnlijk weet je zelf ook wel hoe heerlijk het is om er af en toe eens tussen uit te knijpen. Ik ben best jaloers op diegene die zwaar geloven in iets wat ik alleen fantasie kan noemen.
Oud 04-03-2003, 12:48
Nylodje
Nylodje is offline
Ik vind reiki niet echt zweverig....zweverig vind ik meer als je jezelf heel speciaal enzo gaat voelen en geesten oproepen enzo...
het ligt er heel erg aan hoe je ermee omgaat.

Regels voor berichten