Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2002, 23:01
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
denk je dat ze echt bestaan??
hoe denk je er verder over?
Oud 05-01-2002, 00:52
intelli-worst
intelli-worst is offline
nee, athans, neit in het normale leven, als je ze er zouden zijn was er al lang eerder iets over gevonden zijn... maar engelen zouden op zich best wel kunnen bestaan.
engelen zijn voor mij gewone mensen die terug keren op aarde om iets goed te maken wat in hun aardse leven fout is gegaan, zodat ze de tijd hebben om te recht te zetten.
engelen doen dus altijd goed, naar mijn ogen. en duiveltjes heb je dus niet, das vette bullshit
Oud 05-01-2002, 06:52
Digger3
Digger3 is offline
Ik denk niet dat je ze hier op 'aarde', ergens in het bos onder of in de bomen zult vinden
Oud 05-01-2002, 10:41
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Kabouters en elfen zijn sprookjesfiguren, die bestaan niet.
Engelen wel, mijn moeder heeft er een gezien!
Oud 05-01-2002, 12:31
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
~Miracle~ schreef:
Kabouters en elfen zijn sprookjesfiguren, die bestaan niet.
Engelen wel, mijn moeder heeft er een gezien!
mwahahahahaha! inderdaad ja elfen & kabouters fake, maar engelen niet
Oud 05-01-2002, 13:00
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Ik geef mijn mening,ik zeg hoe ik erover denk, ik geloof wel in engelen want ik vind dat ik bewijs heb, maar ik ken niemand die weleens een kabouter of een elf heeft gezien. Wat is daar nu mis mee?
Oud 05-01-2002, 15:11
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
~Miracle~ schreef:
Ik geef mijn mening,ik zeg hoe ik erover denk, ik geloof wel in engelen want ik vind dat ik bewijs heb, maar ik ken niemand die weleens een kabouter of een elf heeft gezien. Wat is daar nu mis mee?
Nou dan ken je bij deze iemand die een ontmoeting met een elf gehad heeft. Is dat voldoende bewijs om jou te overtuigen dat elfen bestaan? Dat gaat makkelijk dan!

En ja, elfen bestaan, daar ben ik zeker van. Alleen zijn ze volledig andere wezens dan vliegende prinsesjes die snachts je tandjes van onder je kussen weghalen.
Elfen zijn ongrijpbare wezens, misschien kan ik het beter bosgeesten noemen. Ik voel hun aanwezigheid, niet altijd, maar als ik het wil kan ik contact met ze maken.
Shit hey, haha, dit klinkt nou net als een of andere geest bij glaasje draaien. Dat is dus absoluut anders, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven *snik*.]

om een lang verhaal kort te maken:
Elfen bestaan.

Oud 05-01-2002, 15:11
Mimmy
Mimmy is offline
hmz kweenie ik geloof r niet niej in maar ook niet helemaal wel. maar net als geesten boeit t me niej zo als ze er al zijn laat ze lekkur rondrolle hierzo dan zulle ze muh ook wel niej lastug gaan vallen...
maar natuurlijk s r nooit iets mis met een goeie beshermengel ofsow

[Dit bericht is aangepast door Mimmy (05-01-2002).]
Oud 05-01-2002, 16:19
Verwijderd
duh...
*gaat kabouter plop verderkijken*
Oud 05-01-2002, 16:53
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Nou dan ken je bij deze iemand die een ontmoeting met een elf gehad heeft. Is dat voldoende bewijs om jou te overtuigen dat elfen bestaan? Dat gaat makkelijk dan!

En ja, elfen bestaan, daar ben ik zeker van. Alleen zijn ze volledig andere wezens dan vliegende prinsesjes die snachts je tandjes van onder je kussen weghalen.
Elfen zijn ongrijpbare wezens, misschien kan ik het beter bosgeesten noemen. Ik voel hun aanwezigheid, niet altijd, maar als ik het wil kan ik contact met ze maken.
Shit hey, haha, dit klinkt nou net als een of andere geest bij glaasje draaien. Dat is dus absoluut anders, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven *snik*.]

Elfen bestaan.

Ik ben er niet van overtuigd dat elfen bestaan, maar ik weet dat wicca's in natuurgeesten geloven of zoiets. Ik ben er zelf geen. Ik bedoelde dus niet dat ik bewijs nodig had, en ik 'ken' jou niet echt.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Oud 05-01-2002, 18:17
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
Elfen bestaan.
inderdaad

Oud 05-01-2002, 18:35
TearSong
TearSong is offline
ik denk wel dat ze bestaan ja, elfen.
Oud 05-01-2002, 20:19
legatus
legatus is offline
http://www.xproject.net/archives/paranormal/elves.html

Perhaps the most spectacular and baffling find was in the later 1800s. Hundreds of tiny flint tools were found in the Pennine hills of east Lancashire, all of which were no larger than half an inch long. The tiny tools included scrapers, borers, and crescent shaped knives. The craftsmanship of such tools were extremely fine, and in many cases, a magnifying glass needed to be used to detect the evidence of flaking used to bring them to a sharp point. None of these tiny tools were practical for perfoming the tasks that the regular sized ones were intended for. Because of this, some speculated they were ritualistic replicas...but why, and why so small? Were these tools made by similarly small people?
Oud 06-01-2002, 11:58
Meisjevandemaan
Meisjevandemaan is offline
Ja ik geloof wel dat ze bestaan.
Oud 06-01-2002, 12:06
mellymen
mellymen is offline
Ik weet wel zeker dat ze bestaan ik ben er 1 van!! hehehe
Oud 06-01-2002, 12:08
intelli-worst
intelli-worst is offline
Citaat:
Z schreef:
duh...
*gaat kabouter plop verderkijken*
apres skihut - he he kaboutertjes
kabouter plop - kabouterdans

zijn dat geen bewijzen??
Oud 06-01-2002, 16:44
Mars ILL
Mars ILL is offline
Er is zo'n boek van alan lee en nog ene (alan lee maakte te illustraties van tlotr)
nu die ene is n 'believer'.
Nu ervaringen heb ik niet met deze wezens, doch een lelijke elf ken ik wel zn naam is zaxel!
Oud 06-01-2002, 19:09
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:

Elfen bestaan.

ik ben het met je eens, wat je zegt als je door een bos loopt en dan het liefst 's avonds dan voel je gewoon n aanwezigheid. ik heb er nog nooit n gezien, al zou ik dat wel ens willen. naja laat ook maar, ik vind het leuker als het onverklaarbaar blijft.
Oud 06-01-2002, 19:32
legatus
legatus is offline
Omdat je gevoelig voor energie bent en wellicht paranoia betekent dat nog niet dat er daadwerkelijk iets is. Of voelde je de aanwezigheid van wormpjes, konijntjes, etc?
Oud 06-01-2002, 19:49
Mars ILL
Mars ILL is offline
Nooit iets in de krant over gezien
Oud 07-01-2002, 13:54
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
ja ik denk ook dat ze bestaan. maar dan niet de elfen zoals ze in het engels faeries noemen. maar dan elfen zoals ze in tolkien worden beschreven. dit klinkt natuurlijk raar. ik bedoel als ze gewoon de lengte van een mens hebben hoe kunnnen ze dan onopgemerkt blijven?? ik heb inderdaad ook wel eens dat ik (vooral in een bos bij ons in de buurt) iemands aanwezigheid voel. terwijl ik gewoon zeker weet dat er niemand is.
Oud 07-01-2002, 15:34
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
legatus schreef:
Omdat je gevoelig voor energie bent en wellicht paranoia betekent dat nog niet dat er daadwerkelijk iets is. Of voelde je de aanwezigheid van wormpjes, konijntjes, etc?
Dat zal het zijn ja!
Jammer dat je mensen zo makkelijk als paranoia afschrijft. In je eigen topic staat een toevoeging: 'We mogen een hoop 'randverschijnselen' niet uitsluiten omdat we simpelweg te beperkte vermogens hebben om de realiteit waar te nemen.'
Oud 07-01-2002, 18:58
gna
gna is offline
ik denk ook dat kabouters slechts mooie fantasieën zijn van o.a. sprookjesscrijvers, maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat het, net als geesten (en elfen), wezens zijn met een ander trillingsgetal dan wij.
Oud 07-01-2002, 20:43
intelli-worst
intelli-worst is offline
tril ik dan??
Oud 07-01-2002, 21:56
legatus
legatus is offline
ik noem ze ook wel liliputters, t'is maar net hoe je ze noemt.
Oud 08-01-2002, 20:18
amiga
amiga is offline
Iemand nevelen van Avalon gelezen?
Ik geloof in de elfen die daar beschreven staan.
Oud 09-01-2002, 12:42
Saraï_h
Saraï_h is offline
ze bestaan, maar niet in onze werkelijkheid.
Oud 09-01-2002, 21:36
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
elfen zijn zo mooi, dat je wilt dat ze bestaan....denk ik.
Oud 10-01-2002, 13:13
LaLaH
LaLaH is offline
Ik heb gehoord dat er een elf(ofzo..) op mijn oma verliefd was geworden! Ze beweren dat dat wel kan en volgens mij geloof ik daar ook zo'n beetje in..? Mn oma zij dat het (mannetjes)elf zoooo knap was dat ze helemaal niet in de werkelijkheid (or somethin)wilde zijn.. Toen begon ze dus opeens inzichzelf (blijkbaar tegen het elfje..) te praten. Ze hebben haar meteen naar een geneesmeester gebracht (in Turkije dan), en die heeft haar genezen! Dit was mijn verhaaltje! See ya !
Oud 10-01-2002, 14:05
amiga
amiga is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
ze bestaan, maar niet in onze werkelijkheid.
Ja, dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat we naar een andere werkelijkheid, bijvoorbeeld hun werkelijkheid kunnen gaan.
Oud 10-01-2002, 15:34
Janet
Janet is offline
ja ik denk het wel.......ik speel sinds kort een spel [fantasie spel] en daar leer je omgaan met situaties en vecht enzo alleen dan alleenpraten en loltarppen het is geen therapie maar gewoon een spel en dat is ook met elven en droerts enzo,het is echt super,maar als je erover na denkt en de film THE LORDS OF THE RINGS hebt gezien denk je er anders over......
Oud 10-01-2002, 20:26
^_^
^_^ is offline
Citaat:
Janet schreef:
ja ik denk het wel.......ik speel sinds kort een spel [fantasie spel] en daar leer je omgaan met situaties en vecht enzo alleen dan alleenpraten en loltarppen het is geen therapie maar gewoon een spel en dat is ook met elven en droerts enzo,het is echt super,maar als je erover na denkt en de film THE LORDS OF THE RINGS hebt gezien denk je er anders over......

LOL
lord of the rings was dus NIET serieus, gewoon n film
tkwam nooit bij me op dat iemand zou kunnen geloven dat ze daar echte elfen enzo voor gebruikten, maar ja met die mensen hiere

ludootje
Oud 10-01-2002, 20:39
Mars ILL
Mars ILL is offline
Citaat:
Janet schreef:

Tolkien heeft die wereld gecreeërd en daarin gewoon de klassieke strijd tussen het goede en het kwade afgebeeld, lees eens de silmarillion, jullie mystiekers hangen hier de geheimzinnigen uit maar bij sommige reacties..pf miljaar :-)
Het is een symboliek snap je, dus voor jullie met zn allen tolkien gaan aanbidden als de grote goeroe, het was n brave prof. die niet in elfjes geloofde!

Oud 11-01-2002, 00:02
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Tolkien heeft die wereld gecreeërd en daarin gewoon de klassieke strijd tussen het goede en het kwade afgebeeld, lees eens de silmarillion, jullie mystiekers hangen hier de geheimzinnigen uit maar bij sommige reacties..pf miljaar :-)
Het is een symboliek snap je, dus voor jullie met zn allen tolkien gaan aanbidden als de grote goeroe, het was n brave prof. die niet in elfjes geloofde!

Het klopt dat Tolkien een geleerde was, taalkundige, maar je kan toch niet weten waar hij wel of niet in geloofde? Ik wil hier niet mee zeggen dat hij er per se wel in geloofde, alleen dat je dat nooit zeker kan weten.
Oud 11-01-2002, 09:45
LaLaH
LaLaH is offline
Citaat:
amiga schreef:
Ja, dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat we naar een andere werkelijkheid, bijvoorbeeld hun werkelijkheid kunnen gaan.
Dat zou dan slecht voor je eindigen voorzover ik weet. Net als bij mn oma !
Ik bedoel.. of in de werkelijke werkelijkheid zijn of daar als je tenslotte daar bent kan je niet meer terug..
Oud 11-01-2002, 14:43
watermannetje
watermannetje is offline
ik denk dat elfen wel bestaan, kabouters niet
ik denk ook dat de oermensen wel contact met ze hadden omdat die erg verbonden stonden met de natuur, maar omdat die verbondenheid steeds minder werd en de mensen de elfen steeds minder nodig hadden dat het een vaag sprookje is geworden maar dat ze er nog wel degelijk zijn, maar we hebben ze niet meer nodig, waarom zouden ze zich dan nog laten zien?
misschien zou voor kabouters nog wel precies hetzelfde gelden hoor, maar daar geloof ik gewoon niet in, maar ik sluit niet helemaal uit dat die niet bestaan.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oud 11-01-2002, 15:04
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
LaLaH schreef:
Ik bedoel.. of in de werkelijke werkelijkheid zijn of daar als je tenslotte daar bent kan je niet meer terug..
Er zijn best veel culturen die uitgaan van meer dan twee werelden (oftewel leven en dood) Er bestaan dan ook veel mythen over mensen die naar een andere wereld gaan en daarna weer terugkeren. Het meest interessant in dit opzicht is de Ierse mythologische verhalencyclus. De verhalen in deze cyclus gaan over de Tuatha Dé Danann, die later ook wel elfen genoemd werden. Volgens de verhalen bezaten zij een soort magie "feth fiada" waardoor zij onzichtbaar waren voor mensen (en soms ook vice versa)

Er zijn veel verhalen waarbij een mens wordt uitgenodigd naar de wereld van de Tuatha Dé Danann en weer terugkeert. Er is één addertje: De tijd verloopt er anders dan hier. Soms is een paar dagen hetzelfde als een jaar bij ons, maar er zijn ook gevallen waarbij de held erachter komt dat hij honderden jaren in de elfenheuvel (of één van de andere magische landen en eilanden) is gebleven. Soms krijgt hij de waarschuwing dat hij de grond van Ierland niet mag aanraken, doet hij dat toch, dan tellen al die honderden jaren ineens weer mee en vergaat hij tot stof.
Oud 11-01-2002, 16:45
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
D'r bestaat een genetische afwijking aan de oren waardoor ze de vorm hebben van Tolkien-elf oren...

What if...?
Oud 12-01-2002, 23:53
Mars ILL
Mars ILL is offline
Citaat:
Suzanne79 schreef:
Het klopt dat Tolkien een geleerde was, taalkundige, maar je kan toch niet weten waar hij wel of niet in geloofde? Ik wil hier niet mee zeggen dat hij er per se wel in geloofde, alleen dat je dat nooit zeker kan weten.
Dat las ik toch, dat het n non-believer was
Oud 13-01-2002, 11:37
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Wie heeft dat dan geschreven? Tolkien zelf?
Oud 13-01-2002, 12:30
intelli-worst
intelli-worst is offline
tolien is gewoon dom... hij is net zoals gebroeders grimm, alleen dan voor volwassenen
Oud 13-01-2002, 13:32
Ultimecia
Ultimecia is offline
je kan natuurlijk niet bewijzen of ze wel of niet bestaan
je kan alleen geloven
Ik geloof het niet maar dat komt door het oude bekende 'eerst zien dan geloven'
er is namelijk geen bewijs dat ze bestaan maar wie zegt dat er bewijs is dat ze niet bestaan??
Oud 14-01-2002, 13:07
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
amiga schreef:
yeps

Oud 14-01-2002, 14:35
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Kabouters wel , elfen nie!!
Van me mama geleerd, die heeft er vroeger een gezien (RAAR?) Jah ,. maar ik gloof het dus wel , me ma heb hem echt gezien , jammer dat ze was weggerent!
Hij zou ongeveer zoon 50 of 60 cm groot zijn..

groeties vis !

[Dit bericht is aangepast door Vi$TiKjûHtjûH (14-01-2002).]
Oud 14-01-2002, 16:05
Mars ILL
Mars ILL is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Dat las ik toch, dat het n non-believer was
Dat zei de toklien-society, de mensen die met heel veel tegenzin de film toelaten (jrr wou oorspronkelijk geen film)

Oud 14-01-2002, 19:07
amiga
amiga is offline
Citaat:
LaLaH schreef:
O, jee. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar ik bedoelde het niet op de manier hoe jij het nu opvat.
Die twee werelden zijn niet de werelden van leven of dood, het is een soort wereld in een andere demensie. De oude celtische religie geloofde dat er verschillende werelden waren Zoals bijvoorbeeld Avalon en ook het elfen rijk. Je kon daar komen door mist op te roepen, dat vormde dan als het ware een poort tussen de twee werelden. Maar je kon er ook perongeluk komen als je bijvoorbeeld in de mist verdwaalde. In de elfen wereld is (Volgens dat geloof) geen zon en geen maan, je kunt er dus geen tijd bijhouden. Ook niet op je gevoel want je komt in een soort roes, waardoor je bijna alles om je heen vergeet. Je weet dus niet hoeveel tijd je in het elfenrijk doorbrengt. Maar je kunt wel terug. Als je dat wilt, sommigen willen dat niet.

Oud 14-01-2002, 19:10
amiga
amiga is offline
Citaat:
Suzanne79 schreef:
Er zijn best veel culturen die uitgaan van meer dan twee werelden (oftewel leven en dood) Er bestaan dan ook veel mythen over mensen die naar een andere wereld gaan en daarna weer terugkeren. Het meest interessant in dit opzicht is de Ierse mythologische verhalencyclus. De verhalen in deze cyclus gaan over de Tuatha Dé Danann, die later ook wel elfen genoemd werden. Volgens de verhalen bezaten zij een soort magie "feth fiada" waardoor zij onzichtbaar waren voor mensen (en soms ook vice versa)

Er zijn veel verhalen waarbij een mens wordt uitgenodigd naar de wereld van de Tuatha Dé Danann en weer terugkeert. Er is één addertje: De tijd verloopt er anders dan hier. Soms is een paar dagen hetzelfde als een jaar bij ons, maar er zijn ook gevallen waarbij de held erachter komt dat hij honderden jaren in de elfenheuvel (of één van de andere magische landen en eilanden) is gebleven. Soms krijgt hij de waarschuwing dat hij de grond van Ierland niet mag aanraken, doet hij dat toch, dan tellen al die honderden jaren ineens weer mee en vergaat hij tot stof.
Zoiets bedoelde ik ja.

Oud 15-01-2002, 16:46
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Ultimecia schreef:
je kan natuurlijk niet bewijzen of ze wel of niet bestaan
je kan alleen geloven
Ik geloof het niet maar dat komt door het oude bekende 'eerst zien dan geloven'
er is namelijk geen bewijs dat ze bestaan maar wie zegt dat er bewijs is dat ze niet bestaan??

volgens mij is het bij de meeste dingen eerst geloven en dan zien in plaats van eerst zien en dan geloven
kweet niet meer wie maar iemand had dat een x eerder hier gezegd, vond het een goeie, was het er namelijk wel mee eens, dus heb k het onthouden

Advertentie

Regels voor berichten