Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 13:14
willemz
willemz is offline
Heej mensen, ik moet voor Nederlands allerlei informatie hebben over echtscheidingen... Het liefst verschillende meningen/ervaringen en met toelichting uiteraard. Kunnen jullie me daarbij helpen?? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 13:48
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik zal mijn mening er maar over geven.
Ik ben eigenlijk wel tegen echtscheiding, omdat je wel elkaar voor eeuwig trouw belooft, voor de ambtenaar en sommige mensen ook voor God, in de kerk. Maar soms zijn er wel uitzonderingen, dat als mensen het echt niet meer uithouden met elkaar, niets helpt meer voor een goed huwelijk. Dan kun je beter uit elkaar gaan in plaats van elkaar in de haren te zitten.
Oud 04-03-2003, 14:11
joopie
joopie is offline
Citaat:
Bertine schreef:
Maar soms zijn er wel uitzonderingen, dat als mensen het echt niet meer uithouden met elkaar, niets helpt meer voor een goed huwelijk. Dan kun je beter uit elkaar gaan in plaats van elkaar in de haren te zitten.
Dat is waarom mensen meestal scheiden
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:28
Jordi
Jordi is offline
Ik ben wel voor de echtscheiding. Eigenlijk vind ik niet dat mensen eerst iets moeten beloven en er dan later op terugkomen, maar een mens kan veranderen.
Als je met elkaar trouwt hou je heel veel van elkaar (mag ik aannemen), maar in de loop der jaren kun je uit elkaar groeien. Ik vind niet dat je dan maar bij elkaar moet blijven, omdat je het nou eenmaal beloofd hebt.
Oud 05-03-2003, 22:55
McCaine
McCaine is offline
Filosofie & Levensbeschouwing -> Liefde & Relatie (al kan dit eventueel best naar DK)
Oud 06-03-2003, 06:34
Verwijderd
Echtscheiding. Goed dat t kan, maar je moet duidelijke afspraken maken. Vooral als je kinderen hebt.
Want ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel kut is voor kinderen en dat ik soms wel 'jaloers' ben op mensen met twee ouders en ouders die bij elkaar zijn.
Je beseft t niet zo goed als het gewoon zo is, omdat het normaal is, maar bij een echtscheiding merk je pas hoe belangrijk het is.
moet je nog meer wete?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 08:00
Verwijderd
ik ben voor.

mijn ouders zijn ook gescheiden.. de jaren vorodat ze uti elkaar gingen was er elke avond ruzie.. ik lag uren wakker omdat ik niet kon slapen omdat zij zo hard ruzie aan het maken waren

het is ook vel beter voor de sfeer als de ouders uit mekaar gaan.. wat heb je liever, 2 ouders die elkaar niet kunnen luchten maar bij elkaar zijn of 2 ouders die uit mekaar zijn gegaan en die wat beter met elkaar omgaan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:31
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik ben er ook wel voor, denk ik.. Mijn ouders zitten nu midden in een echtscheiding, sterker nog, sinds drie weken zijn ze gescheiden. Ik ben wel blij dat het, na eerdere pogingen toen ik nog een stuk jonger was, nu gewoon gebeurd is. Wat niet wegneemt dat het absoluut niet leuk is en dat ik er best verdriet om heb. Het is wel een beetje een vreemde situatie hoor, als ze al gescheiden zijn en ze wonen nog een tijdje bij elkaar! Ze gaan gelukkig normaal met elkaar om, maken er grapjes over waar ze samen de grootste lol om hebben en ze gaan zelfs samen naar meubelzaken!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:38
poesiefox
poesiefox is offline
Toen mijn ouders uit elkaar gingen was ikal hoog en breed het huis uit. Ik heb zelfs de financiele kant begeleid en bij de bemiddelaar de knoop voor ze doorgehakt. Ze kwamen er zelf namelijk niet uit. Handig toch, als dochter fiscaal recht doet.

Het was voor ons alledrie erg zwaar. Vooral omdat ik neutraal moest blijven maar beide partijen toch hun nood zaten te klagen bij mij, en plaatsvervangend ruzie met mij gingen maken. Ik verdedigde mijn vader bij mijn moeder en omgekeerd. Daar ben ik bijna aan onderdoor gegaan. Vroeger hadden ze elkaar om op terug te vallen, en ik op hun, nu was ik opeens de enige sterke schouder.

Mijn vriend en ik gaan dan ook NOOIT trouwen.
Oud 06-03-2003, 13:18
coco
coco is offline
moet wel kunnen als je niet meer gelukkig met elkaar bent moet je niet tegen je zin bij elkaar blijven wordt je zelf ongelukkig en als je kinderen hebt mogen die er niet onder lijden
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:29
Yolcu
Yolcu is offline
Verschilt per situatie.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, nu zo'n jaar geleden is alles officieel geregeld. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt, ik regelde de financien en het verdelen van de spullen. M'n moeder wil m'n vader niet meer zien, niet meer met hem praten en niets meer van hem horen. Alles moet dus via mij of m'n broer. M'n broer is beroepsmilitair, hij zit meestal in het buitenland. Uiteindelijk komt alles dus op mij neer.

Als mensen willen scheiden, best, het heeft veel dingen beter gemaakt hier thuis.. maar zorg dan in ieder geval dat je als volwassenen uit elkaar gaat. Als je kinderen hebt, heb je nu eenmaal voor altijd iets wat je bindt. Dat kun je niet zomaar vergeten. Naar mijn idee gaat het niet over "ben je het er mee eens dat mensen scheiden?", want dat moeten de mensen die scheiden helemaal zelf beslissen. Het gaat om "hoe en waarom?".

Maarre.. voor Nederlands heb je hier helemaal niets aan.. alle meningen die hier gegeven worden zijn persoonlijke meningen. Kun je niet beter iets over de wetgeving opzoeken ofzo?
Oud 06-03-2003, 13:37
Thomas
Thomas is offline
Wat valt erover te zeggen? Het is niet bijzonder fijn uiteraard, maar soms kunnen mensen zo slecht met elkaar overweg dat het de enige uitweg is. Dan is er gewoon geen andere mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:00
Verwijderd
Ik ben voor echtscheiding - wat voor zin heeft het om getrouwd te zijn als je daar alleen maar ongelukkig van wordt? Ook eventuele kinderen hebben er meestal meer voordeel dan nadeel van als de ouders scheiden.
Daarbij vind ik trouwen een beetje onzin. Trouwen is niets anders dan een contract afsluiten waarin je afspreekt altijd van elkaar te blijven houden, met daarbij een feest om te vieren dat je zo veel om elkaar geeft. Nu, om voor eeuwig van elkaar te houden heb je geen contract nodig, en een 'liefdesfeest' kan ook heel goed zonder huwelijk... de enige redenen waarom mensen écht trouwen, zijn conservativiteit en overromantisering.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 14:36
willemz
willemz is offline
Mensen, allemaal hardstikke bedankt voor jullie reacties, hier heb ik veel aan! Ik moet nl. voor Nederlands met mn examen een betoog schrijven en van tevoren allerlei informatie over mijn onderwerp zoeken. Het liefst verschillende visies op mijn onderwerp. Je raadt het vast al, mijn onderwerp was echtscheidingen. Ik had al veel informatie en meningen hierover, maar die kwamen allemaal uit kranten en gingen allemaal over 'hoe slecht het wel niet is'. Ik kan jullie reacties dus heel goed gebruiken!!! Ik laat nog wel ff weten wat ik op mn betoog had, groetjes Willemke
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten