Verschilt per situatie.
Mijn ouders zijn ook gescheiden, nu zo'n jaar geleden is alles officieel geregeld. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt, ik regelde de financien en het verdelen van de spullen. M'n moeder wil m'n vader niet meer zien, niet meer met hem praten en niets meer van hem horen. Alles moet dus via mij of m'n broer. M'n broer is beroepsmilitair, hij zit meestal in het buitenland. Uiteindelijk komt alles dus op mij neer.
Als mensen willen scheiden, best, het heeft veel dingen beter gemaakt hier thuis.. maar zorg dan in ieder geval dat je als volwassenen uit elkaar gaat. Als je kinderen hebt, heb je nu eenmaal voor altijd iets wat je bindt. Dat kun je niet zomaar vergeten. Naar mijn idee gaat het niet over "ben je het er mee eens dat mensen scheiden?", want dat moeten de mensen die scheiden helemaal zelf beslissen. Het gaat om "hoe en waarom?".
Maarre.. voor Nederlands heb je hier helemaal niets aan.. alle meningen die hier gegeven worden zijn persoonlijke meningen. Kun je niet beter iets over de wetgeving opzoeken ofzo?