Advertentie | |
|
![]() |
|
1 Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2 Hoe oud ben je? 17 3 Heb je een bijbaantje? Ja 4 Merk jij dat de prijzen de laatste tijd flink gestegen zijn? Ja 5 Als je gaat shoppen om kleding te kopen, zul je de prijsstijgingen vast wel merken aan je portemonnee, maar waaraan merk je dat nu het meest (schoenen, broeken enz)? Uhm, shirtjes en broeken vooral. Een broek was vroeger zo'n 79 gulden. Nu zijn ze 49 euro. Das toch een stuk duurder. En gewoon normale shirtjes kon je voor 20/25 gulden kopen, nu zijn die 20 euro... ![]() 6 En als je uitgaat zijn de prijzen dan gestegen en waar merk je dat dan vooral, bijvoorbeeld in cafe’s, restaurants, bios, musea, theater, disco’s enz? Theater merk ik het heel erg. Ik ga veel naar musicals, maar die prijzen zijn inmiddels zo'n 55/60 euro per kaartje geworden! Niet normaal. Een paar jaar terug was het zo'n 85 gulden. Maar goed, dit heeft natuurlijk ook met de ontwikkeling en populariteit van de musical te maken. Niet geheel de schuld van de euro. 7 Hoe zit dat met vervoer, merk je dat de benzineprijzen voor je scooter zijn gestegen of dat die strippenkaart nou alweer duurder is geworden? Ik reis alleen met de fiets en de trein. Voor wat betreft de treinkaartjes; die zijn wel iets duurder geworden, maar niet enorm. (Retourtje utrecht bijv. was voor mij altijd 20 gulden en is nou 10,20 euro. Dat vind ik nog wel te doen, ligt ook niet alleen aan de euro denk ik). 8 Ben jij er, door de komst van de euro, op achteruit gegaan? Moet je nu heel erg gaan bezuinigen op cd’s, cadeautjes, uitgaan en andere dingen, of merk je er eigenlijk allemaal niet zoveel van? Alleen wat betreft kleding en theaterbezoeken ben ik zuiniger geworden, maar ik sta d'r niet rood door ofzo. Toch kan ik wel een stuk minder kleren kopen ![]() 9 Denk jij dat de prijsstijgingen het gevolg van de euro zijn of spelen er volgens jou ook nog andere zaken mee? Sommige wel, sommige niet. Zie m'n vorige antwoorden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
1 Ben je een jongen of een meisje?
- Meisje 2 Hoe oud ben je? -14 (bijna 15, maar dat boeit verder niet...) 3 Heb je een bijbaantje? - Nee 4 Merk jij dat de prijzen de laatste tijd flink gestegen zijn? -Ja 5 Als je gaat shoppen om kleding te kopen, zul je de prijsstijgingen vast wel merken aan je portemonnee, maar waaraan merk je dat nu het meest (schoenen, broeken enz)? -Broeken en T-shirtjes 6 En als je uitgaat zijn de prijzen dan gestegen en waar merk je dat dan vooral, bijvoorbeeld in cafe’s, restaurants, bios, musea, theater, disco’s enz? -cafés 7 Hoe zit dat met vervoer, merk je dat de benzineprijzen voor je scooter zijn gestegen of dat die strippenkaart nou alweer duurder is geworden? -treinkaartje duurder, heb geen scooter en gebruik de bus ook niet. Maar dat dat kaartje duurder is, weet de NS altijd weer mooi op "interne oorzaken" te draaien. 8 Ben jij er, door de komst van de euro, op achteruit gegaan? Moet je nu heel erg gaan bezuinigen op cd’s, cadeautjes, uitgaan en andere dingen, of merk je er eigenlijk allemaal niet zoveel van? -ik merk er toch best wel veel van, merk bijvoorbeeld dat ik makkelijker uitgeef. 10 euro als 10 gulden en dat begint er nu inderdaad een beetje in te hakken. 9 Denk jij dat de prijsstijgingen het gevolg van de euro zijn of spelen er volgens jou ook nog andere zaken mee? -Heeft ook met andere dingen te maken, maar bij veel zaken heb ik wel het idee dat ze de euro erg makkelijk als excuus gebruiken. Hoewel...eigenlijk juist niet. ("Nee, dat komt niet door de euro. Dat kwam gewoon toevallig zo uit." YEAH RIGHT... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stel een vraag aan de forummer onder je Verwijderd | 500 | 27-02-2013 06:11 | |
Lifestyle |
Nou jongens vertel waar je naar verlangt !!! ZerO | 402 | 08-08-2006 13:48 | |
Drugs & Alcohol |
"Heroineverstrekking als effectieve behandeling" - wat vind jij? Gatara | 58 | 11-09-2003 11:18 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat merk jij van de euro? akiwerlich | 13 | 26-02-2003 01:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat merk jij van de euro? akiwerlich | 1 | 19-02-2003 20:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlanders missen de gulden.. Bl@Bl@ | 34 | 18-09-2002 17:46 |