Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 13:59
Blisss
Blisss is offline
Politiek rechts en (hard)rockmuziek, gaat dat samen? Zelf luister ik best wel eens rockmuziek en heb verschillende cd's van rockbands. Daarnaast ben ik politiek gezien rechts en heb ik bijv afgelopen verkiezingen vvd gestemd. Veel standpunten van SP en Groenlinks vind ik echt onzin.

Je hoort weleens dat hardrockers anarchisten zijn en ook alto's luisteren naar rockmuziek, maar dat zijn linkse groepen mensen.

Ik ben geen kakker of zo, maar ook absoooluut geen alto of anarchist .

Wat is jouw mening daarover? Gaan rockmuziek en rechts zijn samen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 14:05
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:13
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
VVD - verfijnde klassieke muziek.
LPF - Palingpop.
CDA - gospel.
GroenLinks - Ambient. Minimalistisch natuurgeluid.
SP 1) Kinderpunk van Avril Lavigne voor de optimistische WAO'er.
2) Tom Waits, Radiohead e.d. voor de pessimistische WAO'er.
ChristenUnie - Blackmetal.
PvdA - André Hazes, René Froger en andere arbeidersmuzikanten.
Partij van de Toekomst - Carnavalsmuziek.
SGP - Kerkmuziek met geheime cryptische Jezusboodschappen er in verwerkt.

Zoiets?
Oud 19-02-2003, 14:35
red_and_black
red_and_black is offline
PFFFFFFFFF wat een gelul, muziek is muziek en daarmee uit!!!!!!!
Oud 19-02-2003, 14:39
DeadNation
DeadNation is offline
Rockbands hebben over het algemeen niet echt progressieve teksten. Dus waarom zou een conservatieveling als jij er niet naar kunnen luisteren hehe
Oud 19-02-2003, 14:55
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
wat is hardrock eigenlijk nog?
Oud 19-02-2003, 15:02
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik luister (ook) metal en ik stem links..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:21
DaKonium
DaKonium is offline
het gaat om de muziek, gozer, texten mogen ze in m'n reet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:31
Blisss
Blisss is offline
Wat een mavo-antwoorden allemaal...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:32
Blisss
Blisss is offline
Nou ja, niet allemaal , sorry.... op enkele uitzonderingen na
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:35
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
ChristenUnie - Blackmetal.

Anyway, ik denk dat de muziek die je leuk vind en je manier van leven (en in dit geval politieke voorkeur) niet per se iets met elkaar te maken hoeven hebben...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:49
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:

André Rouvoet, fervent aanhanger van Burzum.

Wist je dat niet?

Zijn gehele tv-verschijning is een farce, sterker nog, hij is de personificatie van het satanisme.

.
Oud 19-02-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Uncle_Sam schreef:
André Rouvoet, fervent aanhanger van Burzum.

Wist je dat niet?

Zijn gehele tv-verschijning is een farce, sterker nog, hij is de personificatie van het satanisme.

.
Bwahaah
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:53
Verwijderd
ik word emo van de sp dus ga ik voor de vvd
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 17:20
independancy wanted
independancy wanted is offline
Probeer Skrewdriver eens zou ik zo zeggen
Oud 19-02-2003, 18:08
skaez
skaez is offline
download is eens wat van the people haters is tog vrij rechts d8 ik
Oud 19-02-2003, 18:15
Koning
Koning is offline
Citaat:
Blisss schreef:
lul
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:35
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Blisss schreef:
Politiek rechts en (hard)rockmuziek, gaat dat samen? Zelf luister ik best wel eens rockmuziek en heb verschillende cd's van rockbands. Daarnaast ben ik politiek gezien rechts en heb ik bijv afgelopen verkiezingen vvd gestemd. Veel standpunten van SP en Groenlinks vind ik echt onzin.

Je hoort weleens dat hardrockers anarchisten zijn en ook alto's luisteren naar rockmuziek, maar dat zijn linkse groepen mensen.

Ik ben geen kakker of zo, maar ook absoooluut geen alto of anarchist .

Wat is jouw mening daarover? Gaan rockmuziek en rechts zijn samen?
Ik luister zelf ook metal/rock en stem ook VVD, gaat dus best samen .
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Blisss schreef:
vmbo hedendaags
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 18:44
Tsasil
Tsasil is offline
Wat een gelul allemaal. Muziek is inderdaad gewoon muziek, maar muziek is niet zomaar wat leuke geluidjes achter elkaar zoals veel mensen schijnen te denken hier. Sommige mensen maken ook echte muziek, en hebben ook echt wat te vertellen ipv. alleen inspiratieloze tekstjes te brallen en wat leuke rifjes te rossen.

Wat de VVD muziek betreft: Tja, conservatief en rock/metal gaat over het algemeen niet echt samen. Rechts genoeg, maar waarschijnlijk iets te rechts.
Oud 19-02-2003, 18:52
Verwijderd
Uhm..

Gaan mensen hier nog serieus op in ook?

" Ik eet graag chocolade ijs en ik luister darkwave kan dat wel? "
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:10
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
eXo schreef:
Uhm..

Gaan mensen hier nog serieus op in ook?

" Ik eet graag chocolade ijs en ik luister darkwave kan dat wel? "
Sommige mensen nemen hun muziek namelijk ook serieus.
Oud 19-02-2003, 20:30
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Black Metal = Rechts
Oud 19-02-2003, 21:57
Gary X
Gary X is offline
dit slaat echt nergens op!! wie heeft jou wijsgemaakt dat anarchy links is! weet je wel wat anarchy is!?!?! anarchy is zo rechts als het maar kan!
Oud 19-02-2003, 22:08
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef:
dit slaat echt nergens op!! wie heeft jou wijsgemaakt dat anarchy links is! weet je wel wat anarchy is!?!?! anarchy is zo rechts als het maar kan!
communisme had als uiteindelijke doel de overheid af te schaffen, een anarchie dus.
en nog grappiger is, tijdens de laatste verkiezingen waren het juist de linkse partijen die mensen meer vrijheid wilden geven (referenda, etc.)

hoe kom je erbij dat anarchisme rechts is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 22:23
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
hoe kom je erbij dat anarchisme rechts is?
Om een wijs man te quoten:

Citaat:
Originally posted by No God No Master:
extreem-rechts is individualistisch, net als anarchie. Extreem rechts anarchisme is dan ook een optie. In de VS is dat zelfs een veelvoorkomende vorm van anarchisme. Het ligt in de lijn van Rudolph Rocker: "wat goed is voor mij, is goed." Ik kan me daar grotendeels in vinden, maar ik ben dan net weer wat te emo om extreem-rechts en totaal individualist te zijn.
Sociaal anarchisme (de vorm die in europa gepractiseerd word door de autonomen en self-proclaimed anarchisten) is gericht op collectief anarchisme. Vrijheid met gevoel voor anderen.
Verder word extreem-rechts vaak gelinkt aan fascisme (terwijl dat helemaal niet synoniem is).
Fascisme en anarchisme zijn elkaars tegengestelde. Fascisme is geplande zekerheid. Anarchisme is avontuur en vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 23:30
86dagreed
86dagreed is offline
waarom zou iemand uberhaupt vvd stemmen en is nog een student ook??

Nou goed, ik vind dat er geen verband is tussen muziek en politieke voorkeuren. Elke stroming kent zo zijn verschillen. Alhoewel in de oi hoek wel eens geluiden komen waar ik denk van: nou jongens... (maar dit mag ik weer niet zeggen zeker)
Oud 20-02-2003, 02:31
dystopia
dystopia is offline
Rechtse muziek? Linkin Park. Puur gemaakt om geld te maken; past dus in het straatje van de VVDer: geld geld geld GEEEELD geeeeeeeld geeeeeeeeeeld meeeeeer geeeeeeeeeeeld
http://www.geocities.com/koffin_sx/index2.html

Helemaal niet alle black metal is rechts/extreem-rechts. Zit wel erbij ja. Maar allemaal is echt onzin, is het allemaal anti-joden muziek ed? Ik zeg toch ook niet alle punk is links? "Anti-Christen muziek" waarbij het dus om de eeuwenlange opressie van het Christendom, hoe kun je dat nou als typisch rechts beschouwen? Crass dan ook rechts.. hehe

Citaat:
Rhinus schreef:
Om een wijs man te quoten:
Liberalisme dus?

Rechtsonder dus:

? http://www.digitalronin.f2s.com/poli...analysis2.html
Oud 20-02-2003, 11:29
Tsasil
Tsasil is offline
Liberalisme is nogal wat anders dan het individualistische anarchisme volgens mij...
Oud 20-02-2003, 11:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
aargh licht je toch beter in, want anarachie is ABSOLUUT niet rechts, laat staan, extreem-rechts...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:53
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
aargh licht je toch beter in, want anarachie is ABSOLUUT niet rechts, laat staan, extreem-rechts...
Zekers wel. Alleen het sociaal anarchisme niet.

Individualistisch anarchisme laat de sterken sterker worden, en laat de zwakke sterven. Klinkt flink rechts dacht ik zo...
Oud 20-02-2003, 11:58
DeadNation
DeadNation is offline
Anarchisme heeft natuurlijk ook weer veel subvormen. Linkse anarchisten willen een soort communeachtig idee bewerkstelligen....waar geen verschillen in rang zijn. Net als bijv een bedrijf dat er een laissez faire instelling op na houd.

Rechtse anarchisten pleiten uiteraard voor een systeem waar t recht van de sterkste geld.

Beide vormen zijn natuurlijk gebaseerd op een ontbreken van een overheid, machtsorgaan etc.

zeer beknopt i know
Oud 20-02-2003, 12:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
DeadNation schreef:

Beide vormen zijn natuurlijk gebaseerd op een ontbreken van een overheid, machtsorgaan etc.
ja dat is de definitie van anarchisme,
en daarin heb je idd verschillende groeperingen, zowel naar links als naar rechts (hoewel links meer voorkomt).

Dus vind ik het fout om anarchisme zomaar over dezelfde kam te scheren van extreem-rechts.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Liberalisme dus?

Rechtsonder dus:

[img] http://www.digitalronin.f2s.com/poli...s/bothaxes.gif [/img]

? http://www.digitalronin.f2s.com/poli...analysis2.html
Oke?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 14:52
PieterB
PieterB is offline
eeh veel tegenwoordige hardrock is commercieel, de teksten hebben niet veel inhoud en omdat je het op televisie ziet kan iedereen het leuk vinden...

bij punk en hardcore is dat natuurlijk anders, die teksten zeggen heel vaak wel iets en als je van die muziek houdt, dan let je vaak ook op de teksten... (en natuurlijk zijn er ook rechtste hardcore bands, rechtse punkbands heb je denk ik minder veel..)
Oud 20-02-2003, 20:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Liberalisme is nogal wat anders dan het individualistische anarchisme volgens mij...
Waarom dan? rechts-anarchisme komt in dat schema toch op rechtsonder uit? Hoe is het dan volgens jou? Liberalisme is niet per definitie VVD. Ik vind D66 een stuk liberalistischer dan VVD.
Oud 20-02-2003, 21:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom dan? rechts-anarchisme komt in dat schema toch op rechtsonder uit? Hoe is het dan volgens jou? Liberalisme is niet per definitie VVD. Ik vind D66 een stuk liberalistischer dan VVD.
Heet zoiets niet liberaler
Oud 20-02-2003, 21:02
Type
Type is offline
Tja, persoonlijk... Ik zou links stemmen, maar heb wel geregeld rock/hardrock/nu-metal/metal etc opstaan. Ook punk (anarchistisch)

Maar mijn muzieksmaak heeft imho weinig te maken met mijn politieke mening. Het gaat mij nml met muziek om geluid, en bij politiek om de inhoud. Ik kijk er dus op een heel ander vlak naar.
En dus zijn ze voor mij niet met elkaar te vergelijken/in verband te brengen...
Oud 20-02-2003, 21:32
Morch
Morch is offline
Citaat:
Type schreef:

Maar mijn muzieksmaak heeft imho weinig te maken met mijn politieke mening. Het gaat mij nml met muziek om geluid, en bij politiek om de inhoud. Ik kijk er dus op een heel ander vlak naar.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:44
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Type schreef:
Dus je hebt op zich geen bezwaar tegen racistische Punk? Als 't maar mooi klinkt?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 23:09
OriginalMisfit
euh anarchisme is in principe noch rechts noch link.
We moeten toch eens of van dat of rechts of links gezeik.
Wat stem jij rechts of links? Links! O wat houdt dat dan in? Weet ik niet maar rechts vind ik niet gezellig.........dat soort vage verschijnselen ( of andersom)
Oud 21-02-2003, 08:34
DeadNation
DeadNation is offline
Het is wel degelijk rechts of links. Anders zouden alle anarchisten het wel met elkaar eens zijn. Nu staan in Amerika bv. Anarchist Black Cross en bijv hammerskins lijnrecht tegenover elkaar hoewel ze hetzelfde willen in principe.

En politiek en muziek niet te verbinden? Muziek is van oudsher al een protestmiddel tegen bv oorlogen(denk de 60"s) en regimes. Dus om te zeggen dat je het niet in verband kan brengen is best onzinnig. Misschien luister je de "verkeerde" "punk" of misschien ben je te kortzichtig om aandacht aan bv de teksten te besteden.
Oud 21-02-2003, 09:12
The_Wounded
The_Wounded is offline
Tja ik luister naar keiharde metal e.g. trash/death/speed/gothicmetal en ik stem altijd op de SP
Oud 21-02-2003, 10:02
cottoncandy
cottoncandy is offline
Jezus wat een onzin... ik heb pvda gestemd dit jaar en ik luister vrolijk naar ehh.. naja heel veel soorten muziek. Behalve metal.
Oud 21-02-2003, 11:09
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik zie niet in hoe muziek en politieke voorkeur met elkaar te maken hebben. Volgens mij staan het twee los van elkaar staande dingen.
Oud 21-02-2003, 11:21
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
We moeten toch eens of van dat of rechts of links gezeik.
Waarom? is erg handig hoor! Je weet welke partijen links of rechts zijn, dus als je niet weet wat je precies gaat stemmen, maar wel weet in welke hoek is links/rechts een handige indicatie. Als je links bent georienteerd, maar niet heel erg aan één partij gebonden bent, kan je tegen iemand anders zeggen dat je links gaat stemmen. Die ander weet dan dat je iig niet op de VVD gaat stemmen. Niets mis mee toch?

Maar om het even ontopic te houden, politieke voorkeur heeft (bijna) niets te maken met je muzieksmaak. Een goede vriendin van mij houdt van punk, maar stemt VVD.
Natuurlijk is het wel zo dat als artiesten erg politiek bezig zijn in hun muziek, je eerder naar iemand zal luisteren met wiens ideeën je het eens bent...

Laatst gewijzigd op 21-02-2003 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:44
DeadNation
DeadNation is offline
Bah wat een mensen zeg.....grow a brain.
Oud 21-02-2003, 12:08
OriginalMisfit
Citaat:
Briseïs schreef:
Waarom? is erg handig hoor! Je weet welke partijen links of rechts zijn, dus als je niet weet wat je precies gaat stemmen, maar wel weet in welke hoek is links/rechts een handige indicatie. Als je links bent georienteerd, maar niet heel erg aan één partij gebonden bent, kan je tegen iemand anders zeggen dat je links gaat stemmen. Die ander weet dan dat je iig niet op de VVD gaat stemmen. Niets mis mee toch?
Ja makkelijk hoef je niet na te denken........

Citaat:
DeadNation schreef:
Het is wel degelijk rechts of links. Anders zouden alle anarchisten het wel met elkaar eens zijn. Nu staan in Amerika bv. Anarchist Black Cross en bijv hammerskins lijnrecht tegenover elkaar hoewel ze hetzelfde willen in principe.
Dus je kan het nooit met elkaar eens zijn omdat een persoon links is en de ander is rechts: je redenatie klopt niet
Oud 21-02-2003, 12:14
DeadNation
DeadNation is offline
Dit is een extreem voorbeeld wat laat zien dat er weldegelijk een links en rechts binnen anarchisme. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel?
Oud 21-02-2003, 12:18
OriginalMisfit
Citaat:
DeadNation schreef:
Dit is een extreem voorbeeld wat laat zien dat er weldegelijk een links en rechts binnen anarchisme. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt of wel?
toch klopt je redenatie niet en je voorbeeld is wel leuk want het laat zien dat mensen steeds krampachtig proberen vast te houden aan links of rechts.
Reageren

Regels voor berichten