Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
toenk de machine voor't eerst had stond er win98 op, toen had ik de fsb ook overgeklokt, en daar deed ie het prima mee.
Toen ik ben over gegaan op win2000, wou het nie meer. Maar ik heb liever win2000 als 98. Dus ik ben nie van plan om weer "down te graden".(niet persoonlijk opvatten mensen ![]() Maareh alle suggesties zijn welkom. Want je fsb verhogen geeft wel een extra boost, en dat is altijd mooi meegenomen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
het mooie van win2k is juist dat het betrouwbaar is... waarom zou je fouten toestaan? dan heb je toch binnen de korste keren weer van die leuke blauwe schermen?
![]()
|
Verhoog de VCORE van je processor, waardoor je systeem stabieler wordt. FSB van 140MHz moet zeker lukken. Spelbreker kan de PCI clock zijn. Hoeveel PCI kaarten heb je in je systeem?
De VCORE (voltage van je processor) kun je verhogen tot 1.85V, 1.8V kun je mee beginnen. Let wel op de temperatuur van je processor, deze moet niet te warm worden. Overclocking met slechte koeling is niet zo'n goed idee. Een temperatuur onder de 50 graden stressed is ideaal. Deze temperatuur kun je ook in het BIOS zien, "PC Health" "system monitor" kijk maar. Als Windows 2000 niet op wilt starten, is je systeem _niet_ stabiel.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ik heb btw 2 pci kaarten, maar die trokken het met win98 en een fsb van 140 wel. (1 netwerk 1 soundkaart) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder valt er inderdaad weinig te zeggen. Je kunt, zoals Dobermann zegt, wel dingen doen zoals bv. DMA uitzetten, zoals Enlightenment zegt het voltage van je CPU verhogen en op sommige borden kun je ook de voltages van je DIMMs en je AGP-bus instellen. Ook kun je de timings van je geheugen trager zetten, maar dan doe je een groot gedeelte van de winst die je met overklokken bereikt alweer teniet. Verder sluit ik me als conclusie bij Enlightenment aan: als je systeem niet boot is het dus gewoon niet stabiel. Punt. |
![]() |
|
Je hebt vast een OEM plankje van een merkcomputer (Dell, Compaq, Packard Bell). Die zijn dus echt niet gebouwd om te gaan overclocken. Hoe heb je de FSB verhoogd? Als er geen VCORE bij staat is het een bord van niks, kan niet anders zeggen.
Conclusie: overclocken voor jouw systeem gaat helaas niet. Videokaart kun je wel proberen, met overclock utilities zoals PowerStrip (google).
||
![]() |
hmmzzz, ik dacht toch gister echt dat ik nog een berichie had achtergelaten.....vreemd. whatever
Citaat:
![]() Nou ja, voor mensen die leek met computers zijn, is het wel handig,maarja, dan houd het ook op. voorbeeld; ik ken sinds kort iemand, had voor €1500,- een Pc gekocht bij Scheer&foppo, echt vet klote ding voor zo'n prijs, en dan hebbie nie eens fatsoenlijke driver cd's. Iets waar ik heel veel waarde aan hecht. Dell is verder wel goed, maar ik stel liever samen men systeempie samen ![]() Oja, de fsb verhoog ik in de bios Maarja, ik heb dus voor 1x de moeite genomen om men mobo-boekje door te lezen.....je raad het al; NIX!!! best wel klote eigenlijk ![]() Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 07:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar watvoor mobo heb je dan? Als dat mobo geen optie voor voltages heeft, is het óf een heel goedkoop mobo óf een heel slecht mobo. ![]() Maar zelfs de populaire ECS K7S6A heeft VCORE en FSB settings, en die is maar €60. Maar ehm, kun je wel op een iets lagere FSB stabiel draaien? Probeer er eens wat mee te spelen.
|
![]() |
|
|