Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 12:46
Copeland
Copeland is offline
volgens mij zijn de lagers van mn geforce2 pro/400 eruit gelopen, want het toerental schommelt ernstig en hij maakt moeilijk veel lawaai
Als je het coolertje ff aanraakt doet hij het voor 2 seconden normaal, maar daarna gaat het lawaai weer vrolijk verder...

kan je hier eventueel een andere opzetten of zal ik die kaart maar vast afschrijven?

greetz
Oud 22-02-2003, 13:00
Verwijderd
Kijk eens hoe de cooler bevestigd zit. Bij mijn oude GeForce2 Ti zit hij gewoon met vier kleine schroefjes op het koelblok geschroefd. Als dat bij jou ook het geval is, kun je 'm natuurlijk eraf halen en proberen te vervangen met een even grote fan.

Het fannetje zal waarschijnlijk iets van, pak 'm beet, 4 bij 4 centimeter zijn, zoiets? Ga gewoon naar je lokale electronicaboer met je videokaart, of onthou even welk stekkertje eraan zit, en schaf een nieuwe fan aan.

Mocht je cooler niet met schroeven vastzitten dan zul je zelf moeten proberen hoe hij er het beste af wil. Sommige zitten vast met plastic pennetjes die er maar in één richting uitwillen, andere met een metalen clip, sommige coolers zijn zo groot (GF4 Ti) dat de bevestiging helemaal ónder de heatsink zit en je er dus erg moeilijk bijkomt.

Ik denk dat je gewoon 'm eraf moet schroeven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 13:53
]{ing
]{ing is offline
80x35 delta erop
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 14:15
Moonspell
Moonspell is offline
Klopt, heb ik meer gehad met de geforce 2, als hij nog niet zo oud is, ga dan even trug naar de pc boer of schaf een nieuw koelertje aan voor een paar euro, en die kan je zo vervangen.

Je bent in iedergeval niet de enigste waarvan de koeler op je kaart zon herrie maakt
Oud 22-02-2003, 15:29
SuperS
SuperS is offline
volgens mij heeft mijn geforce 2 helemaal geen koeler
Oud 22-02-2003, 15:35
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
SuperS schreef:
Dat kan.. er zijn ook nog verschillende kaarten hè
Oud 22-02-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
GeForce2MX en 2MX 200 kaarten hebben niet altijd een actieve cooler. Er zijn zelfs kaarten op de markt geweest (van o.a. Creative) met een GF2 MX200 die niet eens een heatsink hadden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:46
Martian
Martian is offline
Dat heb ik net gedaan bij een oud processorkoelblok (celeron 500), waar het fannetje er ook zo opgeschroefd zat....

Standaardmaat is waarschijnlijk 50 millimeter, maar meet het ff , kostte me 10,50 voor een fannetje.
Oud 22-02-2003, 19:53
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
nare man schreef:
GeForce2MX en 2MX 200 kaarten hebben niet altijd een actieve cooler. Er zijn zelfs kaarten op de markt geweest (van o.a. Creative) met een GF2 MX200 die niet eens een heatsink hadden.
'k heb een mx400
Oud 22-02-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
'k heb een mx400
Kan ook. Niet alle kaarten hebben actieve coolers. Wil je echter onder alle omstandigheden een stabiel beeld zonder artifacts, dan is een fan monteren geen overbodige luxe.

Sowieso, een beetje A-merk-fabrikant zal met z'n produkt altijd in de veilige marge gaan zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten