Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 19:53
snansertlover
snansertlover is offline
ik heb al een tijdje ut gevoel alsof ik nix waard ben..heel de dag zie ik nergens ut nut van in, ben ik sjagrijnig en 's avonds ben ik telkens zow verdrietig dak me vaak gewoon in slaap huil..als ik al slaap..ik probeer ut wel eens aan iemand te vertellen..maar met mn ouders heb ik geen goede band..mn vrienden zijn zelf ook deel van het probleem en ik zou nie weten aan wie ik ut zou moeten vertelle..volgens mij zou niemand me begrijpen..kan iemand me vertellen wat ik heb of wat ik moet doen..ben ut egt beu..bedankt..!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 19:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm heeft het probleem ook een concrete reden ?

Lijkt me niet dat dit board dé plek is om je diepste geheimen boven tafel te brengen uiteraard maar een beetje sturen zou wel mogen.
Oud 19-09-2004, 20:00
snansertlover
snansertlover is offline
verschillende..me ouders..me ex en me beste vriendin zijn lekker aant flikflooien met elkaar..niemand waar ik serieus mee kan praten..geen zin meer in sgool..mis me zus..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:03
Dolores
Dolores is offline
psychologie?

Met iemand erover praten helpt wel, maar als je die niet hebt.. Afleiding zoeken kan ook handig zijn, maar zorg wel dat je niet al je problemen daardoor wegstopt. Heb je niet iets waarmee je jezelf goed kan uiten? Iets wat je kan doen waardoor je je beter voelt, zoals gedichten schrijven, muziek maken, tekenen etc..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:06
snansertlover
snansertlover is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 19-09-2004 @ 21:03 :
psychologie?

Met iemand erover praten helpt wel, maar als je die niet hebt.. Afleiding zoeken kan ook handig zijn, maar zorg wel dat je niet al je problemen daardoor wegstopt. Heb je niet iets waarmee je jezelf goed kan uiten? Iets wat je kan doen waardoor je je beter voelt, zoals gedichten schrijven, muziek maken, tekenen etc..
hmzz..ben nie zow creatief..kan wel goed gitaar spelen..ma da helpt ook nie egt..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 23:40
Verwijderd
mmm probeer anders je hel verhaal eens van je af te schrijven, al je gevoelens wat je dwarszit. dat lucht denk ik heel erg op.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 19-09-2004 @ 21:03 :
psychologie?
Idd.

@TS: Misschien is er op school iemand waar mee je kunt praten (mentor, vertrouwenspersoon, decaan, ...) en bij je huisarts kun je sowieso altijd terecht.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:12
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Als je nog op de middelbare school zit kun je naar de maatschappelijk werkster van je school gaan om erover te praten.
Oud 20-09-2004, 17:01
Futurist
Futurist is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 20-09-2004 @ 17:12 :
Als je nog op de middelbare school zit kun je naar de maatschappelijk werkster van je school gaan om erover te praten.
Idd, en verder kun je aan sport gaan doen, of iets anders waarbij je andere mensen ontmoet. Meer kans om vrienden te maken dan wanneer je binnen blijft zitten..

HOop dat je t leven snel weer ziet sitten
Oud 20-09-2004, 19:35
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ga eens na hoe het kan dat de band met je ouders zo verslechterd is. Een direct gesprek met je ouders is vrij moeilijk omdat ze altijd een vertekend beeld hebben van hun kinderen (op de een of andere manier kan er nooit iets mis zijn met hun eigen kind(eren)). Wat je wel kan doen is ze een brief schrijven en die bijvoorbeeld op hun hoofdkussen kan leggen voor het slapen gaan. (dan kunnen ze het er s'nachts met elkaar over hebben voordat ze s'ochtends tegen jou erover beginnen).
Wel zou ik eerst even met de counselor(vertrouwenspersoon) van je school hierover/over je problemen praten.
Of deze methode bij je ouders werkt weet ik niet maar denk er eens over na.

Wat je vriendin en ex betreft. Vertel je ex dat je er moeite mee hebt (je vriendin verwacht van jou dat je haar alles gunt, je ex daarentegen verwacht niks meer). Hierbij geldt ook: ik ken de situatie niet, maar het kan helpen.
Oud 20-09-2004, 21:01
metallica
metallica is offline
Citaat:
snansertlover schreef op 19-09-2004 @ 21:06 :
hmzz..ben nie zow creatief..kan wel goed gitaar spelen..ma da helpt ook nie egt..
helpt bij mij net geweldig :0 als ik dat niet meer doe is t erg met me....
Enja, vriendinne die met exen flikflooien ik ken het, maar ze zijn het niet waard ben ik achter gekomen....
Maarja, probeer idd wat afleiding te zoeken, dingen te gaan doen. Van de hele dag thuis bliojven voel je je op de lange termijn alleen maar slechter. Klinkt makkelijk ja, maar echt t werkt, ben er zelf wel achtergekomen

sterkte
Oud 20-09-2004, 21:12
willypirate
willypirate is offline
Ga intensief hardlopen. Verstand op nul en je helemaal afpeigeren , een aantal keer per week. Je zult zien dat na verloop van tijd je meer energie(=zin hebben in dingen) krijgt.
Hoe meer energie , hoe eerder je over negatieve gevoelens heen komt. Als er sprake is van "echte problemen" dan alleen futteloosheid , dan is het zeker een "must" om met iemand(=deskundig of vertrouwd) te praten. Om daarna stapje voor stapje die problemen op te lossen , of in ieder geval de problemen een draagbare plaats in je leven te geven.

Keep the Faith!

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:08
snansertlover
snansertlover is offline
Citaat:
willypirate schreef op 20-09-2004 @ 22:12 :
Ga intensief hardlopen. Verstand op nul en je helemaal afpeigeren , een aantal keer per week. Je zult zien dat na verloop van tijd je meer energie(=zin hebben in dingen) krijgt.
Hoe meer energie , hoe eerder je over negatieve gevoelens heen komt. Als er sprake is van "echte problemen" dan alleen futteloosheid , dan is het zeker een "must" om met iemand(=deskundig of vertrouwd) te praten. Om daarna stapje voor stapje die problemen op te lossen , of in ieder geval de problemen een draagbare plaats in je leven te geven.

Keep the Faith!
er heeft hiervan iemand me al toegevoegd die me wilde helpe..dus daar heb ik in ieder geval al mn verhaal aan kwijtgekund...en ik zal je tip es proberen..kijke of ut werkt..in ieder geval bedankt..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten