Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 16:44
allegro
allegro is offline
hey lieve mensen,

ik heb de laatste paar weken onwijs veel rare(en vervelende) dromen. iig al 2 dromen dat er mensen op mij schoten met geweren. bij de eerste droom schoot ik wel terug, maar ving die man de kogels gewoon op en ging vervolgens weer achter mij aan. hij ging recht voor me staan en begon op me te schieten. de kogels raakten mij wel, maar het bloedde niet en het deed niet bewust pijn(ook wel logisch dacht ik zo).
bij de 2e droom zat ik met een vriendin van mij op haar scooter, we stopten ergens op een parkeerplaats en opeens waren er allemaal jongetjes van 13/14 om ons heen met geweren en die begonnen ook te schieten.. we vluchtten toen een auto in en ik zat helemaal weggedoken op de rechterstoel en mijn vriendin scheurde er snel vandoor..
mijn recentste droom(vannacht) was ook te wazig.. ik zat in een zwembad met mn vriend en opeens zag ik er allemaal kleine spinnetjes in drijven(levend), ik schrok me dood en ging snel uit het zwembad maar ik had me kleren nog aan en toen zaten er allemaal spinnetjes in mn kleren.. het was zooo eng, want ik ben echt als de dood voor spinnen!!!
weet 1 van jullie misschien of dit nog 1 of andere betekenis heeft? die dromen met die pistolen was een teken van stress zei een vriendin van mij, maar ik wil toch wat meer meningen hierover horen...
alvast thnkzz

kuzzzzz eef
Oud 09-11-2001, 13:32
wicce
wicce is offline
meestal zijn dromen een reflectie van wat je die dag hebt ervaart. het kan ook een soort medium zijn voor bepaalde boodschappen, maar als dat het geval zou zijn, zou je dat weten.
zoon soort droom kan symboliseren dat jij je op bepaalde momenten machteloos voelt, aangezien je niet terug vuurt.het kan idd ook stress syboliseren
het kan veel dingen betekenen, en jij bent nog altijd eigenlijk de enige die het werkelijk kan verklaren, want jij bent degene die jijzelf het beste kent, dat spreekt vanzelf
bij de spinnen dacht ik in de 1e plaats gewoon aan angsten. ben je in het echte leven bang voor spinnen?
in je dromen uiten namelijk de angsten en de verlangens zich in verschillende vormen.
Oud 20-11-2001, 14:10
Adrenaline
Adrenaline is offline
Koop het boek: "1001 droomverklaringen".
Lees ik nu ook..
Oud 24-11-2001, 17:05
JediJoel
JediJoel is offline
Vaag. Misschien heb je iets gedaan waardoor God je straft? (Kzou niet wetuh wat, ik geloof daar persoonlijk niet zo in) Die spinnen duiden volgens mij niets aan, je had gewoon een nachtmerrie. Misschien kwam die angst naar boven omdat je die rare 1e 2 dromen had? Misschien ben je heel erg bezig met de dood, dat dat zich uit in je droom. Ik zou zeggen, steek wat wierook of mirre aan (dat ontspant) voordat je gaat slapen. Ik heb ergens gehoord dat dat helpt.
suc6 + greetzzz
Oud 28-11-2001, 15:14
samantha0016
samantha0016 is offline
Citaat:
Adrenaline schreef:
Lees ik nu ook..
hoeveel kost dat boek
Oud 29-11-2001, 16:34
wicce
wicce is offline
*haalt omhoog*
Oud 29-11-2001, 18:17
nl2suzy
nl2suzy is offline
Meestal moet je dromen niet direct vertalen... Ze betekenen wel wat, maar een huis ofzo moet je niet echt direct zien als een huis, maar dat kan je inderdaad het beste lezen in een boek over dromen..
Oud 30-11-2001, 20:20
Bitchblood
Bitchblood is offline
Citaat:
Adrenaline schreef:
Lees ik nu ook..
en die wil ik nog steeds van je lenen...
Oud 04-12-2001, 19:48
wicce
wicce is offline
*haalt voor de 12929 keer omhoog*

en post alsjeblieft je droomposts hier!
Oud 05-12-2001, 12:34
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb echt een heel cool dromenboek, met meer dan 10.000 trefwoorden en niet alleen dingen, maar dus ook vormen, kleuren, getallen, dingen als linkerhand, of juist rechts etc.

Bij ieder woord staan 3 soorten uitleg (gewone, iets diepere, spirituele) en je hebt er echt veel aan.

Zo staan ook dingen als donker, licht, hoek, vierkant, hoogte, enzo erin.

Wat je het beste kan doen, tenminste ik doe dat altijd, is gewoon meteen als je wakker wordt je droom opschrijven .
Met mijn dromenboek doe ik dan zo: ik neem de steekwoorden uit mijn droom en die zoek ik op en je ziet dat als je dat bij een aantal dromen hebt gedaan dat er een patroon in zit. zolijken dromen soms heel anders dan de vorige maar als je dan bij die betekenissen kijkt, komt het toch weer op hetzelfde neer heel cool

Oud 05-12-2001, 12:56
the exploding boy
ik heb boek even gepakt en zal even kijken wat er bij jouw droom bijstaat, ik neem maar even een paar trefwoorden hoor

oh jah het boek heet:

DROOM ENCYCLOPEDIE by pamela ball

1e droom:

*geweer: voelt je mogelijk bedreigt door openlijke tekenen van agressie of sexualiteit
*schieten: als mensen op je willen schieten betekent dat dat ze je gevoelens willen verwonden of dat jij denkt dat anderen hun woede irl op jou afreageren
*zelf schieten: dromer dient misschien zijn eigen angsten onder ogen te zien, misschien dat je dus delen van je persoonlijkheid niet onder ogen durft te komen of dat je ze neit wil erkennen
*kogel afvuren: dromer is bewust van zijn eigne kwetsbaarheid, je wilde die ander kwetsen.
*vreemde man: schaduwzijde van de dromer, hij vertegenwoordigt bepaalde aspecten van de dromer die de dromer dus in zijn droom kan leren te begrijpen
*niet bloeden: je verzet je tegen mensen die jou willen misbruiken/"vernietigen"

2e droom:

*vriendin:vertegenwoordigt ook een aspect van je persoonlijkheid waar je zelf nog neit geheel inzicht in hebt
*reizen--->aankomen op parkeerplaats: je hebt een doel dat je wilde bereiken bereikt
*groep jongens: je wil niet opvallen, je wilt je gevoelens verbergen voor anderen
*auto, passagierszijde: auto staat voor je eigne persoonlijke ruimte en de passagierskant betekent dat je de verantwoordelijkheid van je eigen leven aan iemand anders hebt overgedragen

3e droom:

*vriend: zie andere mensen
*zwembad: behoefte aan structuur in jou relaties met anderen (?vriend?)
*spin: staat voor angst, sluwheid, maar hij kan ook staan voor het volmaakte omdat hij in een volmaakt patroon webben kan spinnen wat bescherming biedt. Ook kan de spin staan voor de schepper omdat ie zijn eigen lot schept door zijn eigen web te spinnen
*kleding: staat voor bescherming tegen aanraking (bescherming tegen angst??? van die spinnen). Het kan ook de schijn zijn die je voor anderen ophoudt...

zo nou hier moet je het maar even mee doen, ik hoop dat je er wat aan hebt
Oud 05-12-2001, 14:29
Noortjemeisje
Noortjemeisje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
ik heb boek even gepakt en zal even kijken wat er bij jouw droom bijstaat, ik neem maar even een paar trefwoorden hoor

Hier geloof ik niet in. Iedereen interpreteert bepaalde factoren op een verschillende manier. Eef, ik weet dat je me gemaild hebt, maar ik ben je adres kwijt en heb een nieuwe e-mail account. Ik heb mijn verhaal erover opgeschreven en gepost by psychologie. Wordt waarschijnlijk verplaatst naar hier. Mail me maar, Eef, als je nog iets wilt weten. Dan graag op weekdiertje@yahoo.co.uk

Oud 06-12-2001, 12:46
the exploding boy
Citaat:
Noortjemeisje schreef:

Hier geloof ik niet in. Iedereen interpreteert bepaalde factoren op een verschillende manier.
tuurlijk, maar sommige dingen zijn gewoon echt zo o.a. dat andere mensen in een droom gewoon een aspect van jezelf zijn. Kijk je moet niet alles letterlijk uit het boek geloven , maar het kan je wel helpen met begrijpen van dingen. Je moet dus gewoon zelf verder onderzoeken waar het bij jou op slaat...

Oud 06-12-2001, 15:25
Noortjemeisje
Noortjemeisje is offline
Citaat:
tuurlijk, maar sommige dingen zijn gewoon echt zo o.a. dat andere mensen in een droom gewoon een aspect van jezelf zijn.
dat is waar, maar wélke personen jou reflecteren, kan je alleen voor jezelf uitmaken. wat ik bedoel; voor de één staat bv. 'moeder' voor 'zichzelf', omdat ze het gevoel hebben dat hun moeder hen opgevoed heeft en de meeste invloed heeft gehad voor het ontwikkelen van zijn/haar persoonlijkheid, en voor de ander staat 'moeder' voor iemand die juist het tegengestelde van hem/haar is, en waar ze andere emoties (bv angst of manipulatie) bij voelen dan anderen (bv liefde, warmte etc), door bepaalde gebeurtenissen in het verleden.

Denk ik. Zo voel ik het in ieder geval. Je dromen zijn een reflectie van jezelf, en de interpretaties van dingen die in dromen voorkomen, verschilt per persoon.

PS ook al Lelystad?

[Dit bericht is aangepast door Noortjemeisje (06-12-2001).]
Oud 08-12-2001, 16:30
the exploding boy
Citaat:
Noortjemeisje schreef:
Je dromen zijn een reflectie van jezelf, en de interpretaties van dingen die in dromen voorkomen, verschilt per persoon.

PS ook al Lelystad?

).]
DAT bedoeldi ik dus ook

(jups lelystad )

Oud 08-12-2001, 22:57
Noortjemeisje
Noortjemeisje is offline
Citaat:
DAT bedoeldi ik dus ook

(jups lelystad )

Oh... Okee...

?

Lelystad. leuk. O nee toch niet
Oud 12-12-2001, 21:44
MieX
MieX is offline
Citaat:
wicce schreef:
*haalt voor de 12929 keer omhoog*

en post alsjeblieft je droomposts hier!

nou dan ik ook maar...

Na het lezen van deze topic bedacht ik mij dat ik zelf ook een droom heb die best vaak terugkomt, al een half jaar lang gemiddeld 1 keer per maand.
Ik ben ergens aan het rennen (bos, drukke weg, overal dus) en ik wil zo hard mogelijk lopen maar elke keer is er iets dat mij tegen houdt. De ene keer is dat een enorme plas water waar ik doorheen moet, de andere keer hele harde tegenwind en weer een andere keer een kruispunt. Ik vraag me ook al sinds ik die dromen meerdere keren heb gehad af wat dit zou kunnen betekenen.
Oud 14-12-2001, 20:02
meiske
meiske is offline
Als je je bewust bent dat je droomt (tijdens je droom dus), kun je laten gebeuren wat je wilt. Je kunt bijv. aan die mensen die je beschieten, waarom ze dat doen, je zou dan een verklaring krijgen, heb ik gelezen. Dat heet lucide dromen. Ik weet niet of 't werkt, want ik heb 't nooit geprobeerd.
Oud 21-01-2002, 10:53
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Bij die eerste twee dromen denk ik eraan dat je misschien bang bent voor invloeden van buitenaf?
Of je denkt dat er mensen zijn die een bedreiging kunnen vormen voor jouw leefomgeving?
Ik weet wel zeker dat er iets mis moet zijn, misschien moet je eens een keer naar een homeopaat gaan, heb ik ook gedaan en die kon me heel wat vertellen!
Er zit er eentje in de buurt van geesbrug!
1e consult €80, tweede €40, wel duur maar je krijgt ook een soort minuscule pilletjes na het consult die je kunnen helpen.

succes!

X WiccaleenX

Regels voor berichten