Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2001, 16:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dat is mij dus verschillende keren overkomen.
Voorbeeld: Ik was in Amsterdam, om 18:10.
Woon dus in Zutphen, ging naar huis na een middagje weg.
De IC naar Arnhem-Nijmegen (ik ga altijd via Arnhem) van 18:17 zou zo vertrekken.
Ik dacht in mezelf, of hardop:
"Ik wil liever met de Schweiz Express tot Arnhem. Die Nederlndse InterCity's zijn zo slecht, die dubbeldekkers vertrouw ik niet.
Straks valt 'ie nog in de sloot!"
Dus 2 uur later, om 20:00, was ik weer op het station.
Wordt er omgeroepen:
"Wegens een ongeval bij Abcoude is er geen treinverkeer mogelijk tussen Duivendrecht en Utrecht. De Schweiz Express rijdt naar Utrecht via een andere route."
Dus ik naar de perronopzichter:
Ik: "wat voor ongeval was het dan?"
Hij: "De IC naar Nijmegen van 18:17 is omgevallen, hij ligt in de sloot. Ze weten niet wat er is gebeurd, maar het spoor blijft de hele avond dicht"
Schrok ik me dus kapot.

Ander voorbeeld:
Ik dacht na over wat de gevolgen zouden kunnen zijn van een ramp in Zutphen.
Dacht aan de chloortanks van het zwembad, die zijn aardig groot.
Zou een leuke show zijn als daar eens iets fout gaat, dacht ik.
Volgende ochtend, zaterdag 6:00, onderweg naar krantenwijk, fietste ik langs het zwembad.
Guess what?
Er stonden 2 uitrukwagens van de brandweer, 2 wagens met gaspakken, 3 ambulances, de politie was de omgeving aan het afzetten.
Ik schrok me dus kapot.

Er zijn nog wat van die dingen geweest, maar ook echt dat ik iets heb gewenst.
Bijvoorbeeld:
Val dood, man. Dacht ik van m'n leraar Frans.
Volgende dag kregen we te horen dat de leraar Frans een hersenbloeding had gehad. Hij was overleden.
Advertentie
Oud 19-05-2001, 17:08
auxx
auxx is offline
meen je dat nou, wat eng, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het niet uitkomt omdat je het wenst maar omdat je het onbewust al wist, helderziend was dus en dat het in je gedachten komt als een wens. Okay, beetje vage theorie. Je zou het eigenlijk eens moeten testen, zoals ik wil dat er vanavond om 20.12 een cypersche kat met een rood bandje met een zilverkleurig bandje op de vensterbank van het keukenraam zit te niezen. Als het dan ook echt gebeurt weet je het zeker.
Oud 19-05-2001, 17:49
Mizz X
Mizz X is offline
Citaat:
auxx schreef:
meen je dat nou, wat eng, maar het kan natuurlijk ook zijn dat het niet uitkomt omdat je het wenst maar omdat je het onbewust al wist, helderziend was dus en dat het in je gedachten komt als een wens. Okay, beetje vage theorie. Je zou het eigenlijk eens moeten testen, zoals ik wil dat er vanavond om 20.12 een cypersche kat met een rood bandje met een zilverkleurig bandje op de vensterbank van het keukenraam zit te niezen. Als het dan ook echt gebeurt weet je het zeker.

Oud 20-05-2001, 22:36
MaRaNzaNo
MaRaNzaNo is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Dat is mij dus verschillende keren overkomen.
Voorbeeld: Ik was in Amsterdam, om 18:10.
Woon dus in Zutphen, ging naar huis na een middagje weg.
De IC naar Arnhem-Nijmegen (ik ga altijd via Arnhem) van 18:17 zou zo vertrekken.
Ik dacht in mezelf, of hardop:
"Ik wil liever met de Schweiz Express tot Arnhem. Die Nederlndse InterCity's zijn zo slecht, die dubbeldekkers vertrouw ik niet.
Straks valt 'ie nog in de sloot!"
Dus 2 uur later, om 20:00, was ik weer op het station.
Wordt er omgeroepen:
"Wegens een ongeval bij Abcoude is er geen treinverkeer mogelijk tussen Duivendrecht en Utrecht. De Schweiz Express rijdt naar Utrecht via een andere route."
Dus ik naar de perronopzichter:
Ik: "wat voor ongeval was het dan?"
Hij: "De IC naar Nijmegen van 18:17 is omgevallen, hij ligt in de sloot. Ze weten niet wat er is gebeurd, maar het spoor blijft de hele avond dicht"
Schrok ik me dus kapot.

Ander voorbeeld:
Ik dacht na over wat de gevolgen zouden kunnen zijn van een ramp in Zutphen.
Dacht aan de chloortanks van het zwembad, die zijn aardig groot.
Zou een leuke show zijn als daar eens iets fout gaat, dacht ik.
Volgende ochtend, zaterdag 6:00, onderweg naar krantenwijk, fietste ik langs het zwembad.
Guess what?
Er stonden 2 uitrukwagens van de brandweer, 2 wagens met gaspakken, 3 ambulances, de politie was de omgeving aan het afzetten.
Ik schrok me dus kapot.

Er zijn nog wat van die dingen geweest, maar ook echt dat ik iets heb gewenst.
Bijvoorbeeld:
Val dood, man. Dacht ik van m'n leraar Frans.
Volgende dag kregen we te horen dat de leraar Frans een hersenbloeding had gehad. Hij was overleden.
Ik hoop dat wij nooit ruzie krijgen.

Oud 20-05-2001, 23:19
Saraï_h
Saraï_h is offline
(voordat we uitgingen op vrijdagavond voelde ik me al heel onrustig) ik zat op de wc. .en dacht nu gaat t fout.. nu gaat r iets gebeuren wat alles zou veranderen. maarja wat?)_ ik liep naar boven ik dacht t misschien wel beter zou zijn dat de vader van beste vriendin uit zn lijden verlost zou worden (hijwas heel ziek) en die nacht overleed hij.
het is niet dat ik wou dat ie overleed, maar ik wist gewoon dat t ging gebeuren, dat voorgevoel. heel de tijd voelde ik eigenlijk haast nix.. ik wist dat t ging gebeuren.. maarja ikkon t niet stoppen het voelde echt zo akelig..
(daarom voel ik me ook zo'n slecht meisje, maar het zijn pure voorgevoelens, die ik helemaal niet wíl hebben.. en het lijkt nu telkens alsof er dingen gebeuren di eik wil, puur en alleen maar omda tik die gedachtes daarvoor al heb. en die gevoelens terwijl r nog nix gebeurd is)
en het kwam bij geen van ons op dat ie misschien wel zou komen te overlijden (het was een geboren optimist, en zei dat t wel ging toen ie naar adem snakte.. dat t beter ging en beter) en ik deed mn lenzen uit, en dacht.. ok dit was t dan.. ging op mn bed liggen, en er was gewoon iets wat me wakker hield, het was zo'n ongelooflijk klotegevoel, totdat t mis ging, ik weer bed uit, lens heb ik die nacht niet meer inkunnen doen, want toen ging t fout.. vriendin huilend naar buiten weggelopen, moeder rustig, dokter erbij, ik telefoon in handen 112.. allemaal te laat.. ik linda zoeken zij gillen en huilen en ik maar gerust stellen.. het was gebeurd.

Oud 21-05-2001, 02:55
dystopia
dystopia is offline
Hmmm... Ik heb dat ook wel 'ns gehad maar het was denk ik niet concreet genoeg om het te onthouden want ik kan niet op voorbeelden komen.

Het klinkt eng. Ik denk dat je het fout ziet. Jij ziet het alsof jij wenst dat zoiets gebeurd en dat het ook gebeurd. Ik denk niet dat het zo ligt. Zo'n invloed kun je niet hebben, of heeft het met God of andere Goden te maken?

Nee, ik denk dat je aanvoelt dat zoiets gebeurd. Een soort toekomstvoorspelling. En dat heb ik ook wel 'ns gehad dat ik bepaalde dingen wist. Zo wist ik toen ik iemand voor 2 dagen kende op nauwkeurig de datum te noemen dat onze vriendschap kapot zou lopen. Achteraf bleek dat het rond die tijd idd bergafwaarts ging. Ik vind dit echter geen concreet voorbeeld zoals die van jou. Jij noemt duidelijk gebeurtenissen op die indirect wel met je te maken hebben. Mijn gebeurtenissen hadden direct met me te maken.

Dit soort vage dingen heb ik trouwens wel vaker meegemaakt, veel vaker. Meestal probeer ik het te vergeten omdat ik er niet echt in geloof maar het geloof wordt steeds langzamer meer.
Oud 22-05-2001, 11:46
TheWizzrd
TheWizzrd is offline
Het is mij misschien wel een paar keer overkomen, maar daar kan ik me niet veel van herinneren. Het enigste wat ik mij kan herinneren is niet van mij zelf. Maar van een vriend van mij.
Een paar jaar geleden, nog op de basisschool, zei hij tegen een jongen bij ons uit de klas dat hij die middag op half 5 aan de galg zou hangen. Hoe hij daar op kwam weet hij zelf ook niet. Toen ik de volgende ochtend naar school zou gaan vertelde mn moeder dat er een jongen was aangereden en hij zat bij mij in de klas...en meteen wist ik wie het was. En dat was best wel griezelig na die uitspraak.
Oud 22-05-2001, 11:55
Shackles
Shackles is offline
Dat lijkt me erg, dan durf je nauwelijks meer te denken volgens mij...

Ik heb dat ook wel eens, maar eigenlijk altijd gehad. Niet zoals jij, zo concreet, maar ik weet vantevoren of iets goed of fout gaat aflopen en wanneer ongeveer.

Volgens mij kan ik ook bedenken wanneer ik dood ga, maar dat durf ik niet.
Oud 22-05-2001, 17:30
paint
paint is offline
Ieder mens heeft zo voorgevoelens het is heus nix speciaals, de een voelt het alleen beter dan de ander het is ook aan te leren.
Oud 22-05-2001, 18:07
rabecca
rabecca is offline
ik heb het een keer gehad we gingen met een hele groep zwemmen en ik zei onder het zwemmen (het was `s avonds disco zwemmen)
ik heb het gevoel dat we zometeen ruzie krijgen hiero met iemand ik zeg niet datr wij het zijn maar wel iemand met wie we zijn gekomen ze keek me vreemd aan en ik begon ook aan mezelf te twijfelen en ja hoor!
2 vriendinnen werder verrot geslagen daaro de badmeester deden niks...
en laats voor dat de kermis er stond 3 dagen ervoor ofzo zij ik op msn tegen mijn harst vriendin dat ik weer zo een gevoel had alleen dan met mezelf...
we waren de dag na koninginnen dag op de kermis overdag nog welk en ja hoor
een paar wijven van het kamp begonnen ons uit te schelden ik d8 bij mezelf: ik wist het! gewoon negeren!
dat hielp niet...
ik werd aan me haren eruitgesleurd (bots auto`s) en veroot geslagen huin met zijn zevenen en wij met zijn tweeen.
de politie sprong ertussen maar die deed ook wéér niks!!!
toen was ik vrijdag avond in de stad met 3 jongens en een vriendin.
en ik kreeg dat benauwende gevoel weer en bleef iedere keer om me heen kijken toen hebik maar een lul smoes verzonnen zodat we weg gingen ik wou echt onwijs graag naar huis!
misschien was het ook wel beter dat we weg zijn gegaan wie weet wat er had kunnen gebeuren...
of mijn voorgevoel was fout dat kan ook.
Oud 25-05-2001, 01:30
Jade
Jade is offline
effe domme opmerking.. maar ehh kun je even wensen dat een van de 4 bedrijven waar ik onlangs gesolliciteerd heb mij aannemen?

grapje.. nee dit heb ik nog nooit meegemaakt.
aan je andere post over voorgevoel vlak voor ongeluk kun je ook een ander verband beredeneren..

je instinct/voorgevoel gaf je onbewust al aan dat dit zou gebeuren en daarop volgend ging je bewust de wens maken... ??
Oud 25-05-2001, 19:18
Yora
hahaha niet voor alles is direct een logische verklaring he maarre wat is logisch eigenlijk lol en wat is normaal eigenlijk hahahhaa okey zuchtje mn ma zit nu wel 4 x te krijsen dat ze naar de winkel gaat lol dat krijg je dan als je je ma niet andwoord sorry ik moest ff klage hoor.... hehe
Oud 27-05-2001, 21:39
Afferya
Afferya is offline
Ik heb het ook wel eens gehad, maar volgens mij heeft dat van mij niet echt iets met voorspellen te maken ofzo. Ik heb wel eens een heel sterk gevoel ergens over, en ook al geloven mijn vrienden me niet (omdat het bijvoorbeeld onwaarschijnlijk is wat is zeg), ik hou altijd vol dat het wel zo is. En dan blijkt het ook nog waar te zijn wat ik heb beweert.

Voorbeeld:
Ik heb een vriend die ik al bijna een jaar niet meer heb gezien. Hij woont in een andere stad en ik spreek hem alleen op MSN. Een meisje uit zijn klas heb ik ook in mijn lijst. Op een dag kwam ik uit school en ging ik chatten met dat meisje uit zijn klas. Ik vroeg aan haar: "S. was ziek vandaag of niet?!" Ik had daar een vet sterk gevoel over en dat meisje was ook erg verbaasd en vroeg hoe ik dat wist. Maarja, zulke dingen heb ik dus wel vaker....

~XxXxX~
Oud 18-01-2002, 17:50
Hannibal
Hannibal is offline
Als de wil er sterk genoeg is, komt het uit. Als de wil van een tegenstander sterker is komt het niet uit. Als de wil van je hele familie voor dat doel sterk genoeg is komt het ook uit.
Het gaat erom dat je niet vraagt of wenst dat het gebeurd, maar degene die er voor zal zorgen dat het gaat gebeuren te bedanken. Zo bevestig je namelijk voor het universum dat het al gebeurd is, nog voordat het gebeurd is, en daardoor gebeurd het !
Oud 20-01-2002, 20:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Als de wil er sterk genoeg is, komt het uit. Als de wil van een tegenstander sterker is komt het niet uit. Als de wil van je hele familie voor dat doel sterk genoeg is komt het ook uit.
Het gaat erom dat je niet vraagt of wenst dat het gebeurd, maar degene die er voor zal zorgen dat het gaat gebeuren te bedanken. Zo bevestig je namelijk voor het universum dat het al gebeurd is, nog voordat het gebeurd is, en daardoor gebeurd het !
Goed gezegd.
Je hebt wel gelijk, denk ik.

Maarre, heb je alles tot mei door zitten lezen?

Toen ik dit topic postte was ik pas 1 dag lid.
Lijkt wel jaren geleden...
Geeft maar weer eens aan hoe verslaafd ik ben.
Oud 23-01-2002, 13:03
daphne14
daphne14 is offline
dat heb ik soms ook
ik heb een kettinkje en die zat in de knoop dus ik probeerde de knoop er uit te halen boven de wasbak en ik denk bij mn eigen: straks valt mn kettinkje in de wasbak en jahoor het volgende moment viel mn kettinkje in de wasbak kettinkje weg, maar ik heb hem wel weer terug gekregen omdat ie ergens was blijven haken maar ook gisteren: ik was gisterochten wakker geworden voordat mn wekker ging en ik hoopte dat bio zou uitvallen want dan had ik de eerste 2 uur vrij en ik zou het niet erg vinden dat ik dan 2 uur niks had te doen i.p.v. uitslapen en ik kom op school en jahoor bio valt uit en de school is voorbij en ik hoopte dat latijn uit zou vallen maar ik dacht dat geberut niet want ik heb er nog vandaag zien lopen wordt ik savonds opgebeld dat latijn uitviel: ze was ziek en ik kom vanochtend op school en er staat niks over latijn op het bord maar dat gebeurt wel vaker dacht ik maar toen dacht ik weer straks wordt er gevraagd waar ik nou was en jahoor komt een meisje naar me toen en vroeg waar ik ws met latijn: 2 mensen waren komen opdagen en het bleek dat de lerares niet eens had gebeld dat ze ziek was terwijl ik werd gebeld door een klasgenootje die zei dat ze ziek was
Advertentie

Regels voor berichten