Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik geloof, da als je je eigen dromen kan uhh.. besturen, da da lucide dromen zijn? Dan kan je zelf dingen bepalen die in je droom gebeuren ofzow.. ik had daar oojt erges een site over gevonden, zal em posten als ik em weer tegen kom..
Bij mij lukt t trouwes nie, lijkt me wel fantastisch om zelf je dromen te bepalen eigelijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik bestuur mijn eigen dromen altijd, tenminste als ik niet te moe ben. Als ik te moe ben dan slaap ik te vast en dan weet ik niet wat ik droom
Maar anders dan kan ik het in een soort halfslaap. maar ik slaap dan wel aangezien ik dan mijn ogen absoluut niet kan open doen. Maar dat zijn toch niet perse lucide dromen zo wel, wat is dan een lucide droom??
||
Citaat:
Blessings
|
![]() |
ik heb de laatste tijd superveel dromen waarin ik weet dat ik droom, en zo stuur ik ze, en ik kan wakker worden wanneer ik wil. Het is best irritant want je hebt niet echt mer het gevoel dat je heel diep slaapt ofzo.
kvind het echt niet vreemd, als je veel en bewust met iets bezig bent dan heb je er toch meer controle over ofzo?
||
![]() |
Citaat:
gewoon bewust r mee bezig zijn. door bv ze op te schrijven elke ochtend.. als je ze dan la vergeten bent snachts wekker zetten en dan opschrijven. ik praatte r altijd over met vriendin. echt elke dag elkaar vertellen wat we gedroomd hebben. en probeer uit te vissen hoe wat en waarom.l als je dat een paar jaar doet dan kom t wel goe ![]()
|
Ik heb wel is iets vaags gehad:
Ik lag lekker te pitten en oppeens werd ik wakker. Dacht ik. Ik sliep namelijk nogsteeds maar zag wel alles om me heen in mn slaapkamer, ik had mn ogen open. Ik kon me niet bewegen en ik probeerde wakker te worden, maar dat lukte later pas. Dit is meerdere keren gebeurt.
|
sja ik doe ut wel af en toe....lig ik gwoon te maffe en dan krijg ik dus zoown vage droom da ik spiderwoman (oke kweet ut klinkt raar) en dan vlieg ik opeens en dan denk ik ín me droom van.....~*Dit kan niet.....wakker worden!*~
maar ik kan niet áltijd zelf bepale
|
Ik kan op de een of andere manier niet dromen (of ze niet herinneren) dat is best wel irritant als je dan 's ochtends wakker wordt dan voelt het net alsof je net 2 sec geleden in slaap gevallen ben en je dus bijna niet geslapen heeft(komt dit meer voor of ben ik errug v@@g)
ken iemand me hierbij helpen bvd Greetz Hugo |
![]() |
|
dit zijn inderdaad lucide dromen, men zegt dat dit een opstapje is voor het uittreden, het is zo als je de gave ontwikkeld om lucide te dromen dan is de stap naar uittredingen nog maar heel klein. Mocht je ooit een droom krijgen waarin je het gevoel hebt dat je verlamt bent, en je omgeving is precies hetzelfde als in het echt(en je hebt het gevoel of je niet zeker weer of je wakker bent of slaapt) ga er dan maar van uit dat je een uittreding hebt gehad. Aan het begin kan dit nog aanstaanjagend werken en heb je het nog niet onder controle waardoor je weer snel je lichaam naar binnen gaat(dit kan gepaard gaan met een angst gevoel alsof iemand je lichaam wilt binnen dringen maar in principe ben jij dat zelf) maar namate je het vaker meemaakt zul je het meer onder controle gaan krijgen.
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook wel eens en vaak ga ik dan inderdaad vliegen
![]() ![]() Of als m'n droom me niet bevalt verander ik de omgeving en mensen enz. en droom ik wat ik wel leuk vind. Alleen heb ik niet zo'n moeite om te onthouden dat ik droom en ik kan niet bepalen wanneer ik wakker word. |
![]() |
|
ik heb dat best vaak, is inderdaad wel tof
vroeger had ik dat ook al en ik had ook heel weinig nachtmerries omdat ik wist dat ik droomde en wist dat ik niet dood kon gaan en ik kreeg vroeger zelfs een kick van doodgaan in mijn droom ![]() nu heb ik dat nog best vaak, dat ik gewoon rondloop en weet dat ik droom, maar als ik dan wakker wordt denk ik altijd van.. wtf deden bassie en adriaan in mijn droom en waarom vond ik dat normaal? dus zo bewust ben ik er dan ook weer nooit bij ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maargoe, ik ben zover ik me kan herinneren (ok, ik kan me dromen niet goed onthouden) op dit moment niet in staat lucide te dromen... Maar dat gene wat je verders omschrijft komt me eigenlijk wel bekend voor
|
ik heb trouwens wel steeds meer de laatste tijd dat ik echt gewoon depri wakker wordt, alsof er in mijn droom iemand dood is gegaan
ik sta dan onder de douche en probeer me iets te herinneren, meestal had ik gewoon een leuke droom? dat gevoel blijft dan ook heel lang, tot achter in de middag ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vroeg mezelf ook af of ik niet de enige was? Ik heb mijn dromen ook onder controle. Ik weet dat ik droom en maak dan bewust keuzes in mijn dromen ("die ik in het echt niet zal doen, maar dan wel omdat ik toch maar droom"). Ervaar jij misschien ook het volgende... Je kent het gevoel vast wel dat wanneer je nog net niet slaapt je in een put valt en wakker schrikt...? Bij mij gaat dat gepaard met een flits, beeld van een actie in mijn hoofd. Ik heb dit ook op klaarlichte dag wanneer ik helemaal wakker word. Vaak is het een actie die ik ineens zie van een rem die word ingetrapt, struikelen, een mes ergens in steken etc. Als klein kind had ik dit al, maar rolden mijn ogen naar boven en viel ik bewusteloos, zonder verklaring van mezelf, of artsen van het acedemisch zieknhuis Groningen. Als je dit bekend voor komt, reageer dan...
Grtz... |
![]() |
|
dit heb ik ook en redelijk vaak, ik schrik dan echt de pleures en val soms zelfs uit mijn bed
![]() ik heb ook weleens dat ik midden in de nacht wakker wordt en dat ik dan het idee heb dat er beesten in mijn bed liggen, ik gooi dan het dekbed van mijn bed en spring angstig overeind en doe er dan 5 minuten over om mezelf te overtuigen dat er niets is het is zeg maar een nachtmerrie die je beleefd terwijl je wakker bent, en meestal zijn het beesten waar je niet eens bang voor hoeft te zijn (muisjes of eenden :/) erg vaag en het klinkt dom maar op een of andere manier gebeurd het wel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als ik mezelf knijp in een droom heb ik gewoon pijn, zal ook wel komen doordat ik zo bewust ben van het feit dát ik droom |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ikzelf had vroeger toen ik nog nachtmerries had ook altijd een 'trucje': in je droom je ogen dicht doen en hard met je hoofd schudden en je ogen niét open doen en door blijven schudden. Ik werd er altijd wakker van ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar je bent wel wakker ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
weten dat je droomt, en je dromen onder controle hebben, heet lucide dromen, en iedereen kan het leren.. als je er meer over wil weten, voeg me dan even toe op msn: frankzinnigheid@hotmail.com
|
![]() |
|
dat heb ik nu ook steeds vaker, maar 1 keer toen ik wist dat ik droomde dacht ik van nou ik droom toch dus spring lekker van een hele hoge berg af, maar volges mij kostte me dat net iets te veel moeite want in mijn droom deinsde ik zelfs terug en werd ik meteen wakker
![]() maar probeer het wel steeds meer te trainen zeg maar, want ik vind t echt heel tof om te kunnen bepalen waar ik over wil dromen en wat er gaat gebeuren ![]() grtz, K.G. |
![]() |
|
![]() |
ik heb dat ook!! heel vaak droom ik iets heel vaak hetzelfde. als ik het de tweede keer weer droom weet ik wat er gaat gebeuren in een droom en dan doe ik allemaal leuke dingen. ook vliegen. Dan ren ik op mijn allerhardst en dan spring ik en dan vlieg ik heel erg lang. dan vind ik het altijd jammer als de droom dan weer is afgelopen.
|
vroeger had ik dat meer dan nu...
ik heb nu een enkele keer dat ik kan bepalen wat ik wil doen.. wel heb ik vaak dat ik dingen mee maak die ik meen ook gedroomd te hebben...het enge is dat die dingen zich wel 2x lijken te herehalen soms..... ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Narcist onder narcose Diary of Dreams | 3 | 13-02-2007 14:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Narcist onder narcose Diary of Dreams | 8 | 17-10-2006 10:24 | |
Liefde & Relatie |
En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel 12 Verwijderd | 492 | 25-06-2005 22:29 | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Droom Dory | 6 | 12-05-2004 16:13 |