Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 19:51
ShiningStar
ShiningStar is offline
Mijn vriendje heeft me met bepaalde opmerkingen ontzettend gekwetst. Deels heeft ie terug genomen maar de andere helft niet!
Hij krikte altijd mn zelfvertrouwen op en gaf me echt het gevoel dat ik heel speciaal (voor hem) was.
Maar hij denkt blijkbaar toch op een bepaalde manier over me, er ontbreekt een stukje respect, hij 'kijkt op me neer'.
We gaan het nog een keer proberen maar ik heb het gevoel dat er toch iets geknapt is, van beide kanten.
Denk je dat het nog goed kan komen? ik ben bang dat ik nooit meer helemaal mezelf kan zijn en me op me gemak kan voelen bij hem.
het is toch raar, ik heb er nu hele andere gevoelens bij.. hij is meer een onbekende, iemand die verder van me afstaat..
Maar dat kan ook komen omdat we elkaar al een tijd niet meer hebben gezien.

Ik weet niet wat ik moet doen? en hoe ik me moet voelen?

HELP!

liefs Mel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 20:02
feest
feest is offline
het klinkt bot...
maar wat dacht je van iemand zoeken die jou ook echt verdient?
Je verkijkt je op de situatie denk ik.
met iemand die op je neerkijkt moet je niet verder gaan.
je bent meer waard dan dat!!
kom zeg!!
Oud 25-02-2003, 20:07
Verwijderd
mag ik weten wat voor dingen hij dan heeft gezegd, of is dat te persoonlijk?

je zegt dat je het nu opnieuw 'probeert', misschien is dat wel een mooi gekozen term, probeer of het werkt, blijf voorlopig cynisch, en als het allemaal echt goed gaat kun je doorgaan, zo niet dan niet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:12
ShiningStar
ShiningStar is offline
[QUOTE]sarahbressers schreef:
[B]mag ik weten wat voor dingen hij dan heeft gezegd, of is dat te persoonlijk?

Het is een heel lang verhaal en er zit zoveel uitleg aan.
Van mij mag je het best weten! maar ik ben nu NOG mn vriendin aan het uitleggen hoe het zit. Tis heel complex allemaal...
Maar thnx,.. je hebt gelijk Zo had ik het voor mezelf ook al bedacht, maar het probleem is dat ik dat wel vaker heb gedacht en steeds kansen heb gegeven dus haha

kus
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:26
miro
miro is offline
Als de opmerking blijkbaar zo erg is dat je je dr niet overheen kan zetten dan kun je wel wat beters krijgen. Je vriend kwetst je niet opzettelijk neem ik aan. En als hij dat wel doet dan is ie gewoon dom. Kritiek geven moet daarintegen wel kunnen, maar volgens mij is t veel ernstiger.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:31
Bright Halo
Bright Halo is offline
Iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten. Het belangrijke in een relatie is dat je deze van elkaar accepteert

Het is niet de taak van je vriendje jou een speciaal gevoel te geven over jezelf. Veel belangrijker is dat je hem kunt vertrouwen en dat hij er is wanneer je hem nodig hebt.
Oud 25-02-2003, 20:37
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat het toch wel belangrijk is als we weten wat hij heeft gezegd, of als dat te persoonlijk is in elk geval waar het betrekking op heeft gehad.

Een relatie met iemand die op je neerkijkt, dat lijkt me sowieso niks.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:29
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Bright Halo schreef:
Iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten. Het belangrijke in een relatie is dat je deze van elkaar accepteert

Het is niet de taak van je vriendje jou een speciaal gevoel te geven over jezelf. Veel belangrijker is dat je hem kunt vertrouwen en dat hij er is wanneer je hem nodig hebt.
Amen

Q.
Oud 26-02-2003, 11:03
ShiningStar
ShiningStar is offline
In grote lijnen komt het er op neer dat hij er geen respect voor heeft dat ik ontzettend hard voor school werk! hij kan dat niet begrijpen en vindt dat ik me aanstel omdat het leven als een scholier 'heel makkelijk' is. Ik leef in een klein wereldje volgens hem. Hij noemde me een grote egoist omdat ik veel tijd aan school heb besteed de afgelopen weken en niet in onze relatie.
In dat opzicht stond hij niet voor me klaar; ik heb een rotperiode achter de rug en daarbij komt dat ik lichamelijk ook 'ziek' ben. Dat lijkt hij wel te vergeten. Hij noemde me verwend omdat ik nooit ergens voor hoef te knokken, dat ik alles zo op mn bordje geschoven kreeg.. en dat raakte me heel erg want ik heb alleen maar geknokt de afgelopen weken. Dat ik een egoist was heeft ie terug genomen. Maar hij blijft erbij dat ik verwend en nergens hard voor hoef te werken. Dat stukje respect mis ik. Ik werk keihard om bepaalde prestaties te behalen qua school en qua sport en ik vecht voor mn gezondheid. Hij ziet dat niet, hij vindt dat ik me aanstel. Dat heeft ie altijd opgekropt en nu komt het er ineens uit, nu weet ik dat hij al die tijd zo over me heeft gedacht.
Maar ik wil hem niet kwijt! ik wil hem terug zoals het in het begin was! (hij heeft ook een rotperiode op zn werk en thuis en daar ik (wél) te veel rekening mee)
ik blijf hopen dat het weer als vanouds wordt en anders moet ik er misschien toch maar een punt achter zetten.

xx
thnx voor jullie advies..
ik weet ook eig wel dat jullie gelijk hebben maar jah..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:26
Verwijderd
Ik denk dat hij jaloers is...dat jij zoveel tijd aan je school en alles besteedt en dat het er daarom goed uitziet voor jou in de toekomst. Misschien heeft hij school wel een beetje verwaarloosd (dat weet ik natuurlijk niet hoor, k noem maar wat) of misschien is hij meer bij jou met z'n gedachten dan bij z'n werk... en kan hij er niet tegen dat jij niet hetzelfde doet. Het lijkt alsof hij zou willen dat je je school een beetje gaat verwaarlozen voor hem ofzo.. :/

Ik denk dat je er een punt achter moet zetten. Het voelt ontzettend stom als jij eerst vrolijk bent en hij is depri vanwege z'n werk en alles en jij leeft met 'm mee...probeert 'm te helpen...
En dan gaat het een tijdje minder goed met jou en dan krijg je van die rare, gemene opmerkingen.

Zo werkt het natuurlijk niet, hij hoort er ook voor jou te zijn. Maar het lijkt net alsof hij jaloers is op wat jij hebt. Terwijl hij juist blij zou moeten zijn als het beter met je gaat en trots op je zou moeten zijn als je ergens voor vecht.

Het verhaal geeft me het gevoel dat je niet op hem kan rekenen als het erop aankomt. En dat is niet goed.. :/
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:28
Verwijderd
Oh ja: en blijf vooral energie in school enzo steken Ga dat niet verwaarlozen omdat hij het niet kan hebben als je bezig bent voor je toekomt. Je krijgt er anders echt spijt van.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 12:47
Angeles
Angeles is offline
Ik vind wat hij zegt ten eerste heel tegenstrijdig. Hij zegt eerst dat je te hard werkt voor school en dat scholieren eigenlijk een makkelijk leventje horen te hebben, dan draait hij het plots om en noemt hij je verwend en beweert hij dat je juist nergens hard aan moet werken. Het lijkt erop alsof hij gewoon op zoek is naar iets dat hij op je houding aan kan merken, want de twee dingen die hij noemt zijn totaal tegenstrijdig.
Ik denk ook dat het misschien jaloezie is, waarschijnlijk heeft hij zelf niet de discipline om hard voor school te werken, ziet hij dat jij dat wel helpt en probeert hij met die opmerkingen (misschien onbewust) ervoor te zorgen dat jij ook minder hard gaat werken voor school. Het klinkt misschien heel raar, maar sommige mensen krijgen een slechter gevoel over zichzelf als ze zien dat andere mensen wel de dingen kunnen die zij niet kunnen. Ik heb het idee dat hij jou probeert af te remmen zodat jij hem niet voorbij gaat in je prestaties. Laat dat niet gebeuren, je moet juist trots zijn op jezelf dat je zo hard voor school werkt. Hij zou dat ook moeten zijn.

In mijn ogen is hij een grote egoïst. Jij hebt al het recht van de wereld om hard te werken aan school. Hij loopt alleen maar te piepen dat hij te weinig aandacht krijgt. Daar komt dan nog eens bij dat hij jou gewoon min of meer heeft laten ploffen toen je het moeilijk had.

Ik kan niet voor jou zeggen wat je moet doen, maar net als Alicia zou ik er ook een punt achter zetten als ik jou was. Volgens mij heeft deze mijnheer zelf een groot minderwaardigheidscomplex en probeert hij jou af te remmen in je zelfvertrouwen en in de dingen die je wil bereiken. Het is al lullig genoeg dat er mensen zijn die dat kennelijk nodig hebben om zich beter te voelen over zichzelf, maar zorg er in elk geval voor dat jij er niet het slachtoffer van wordt, ofwel door het uit te maken, ofwel door eens verschrikkelijk kwaad op hem te worden en je in elk geval niet door zijn opmerkingen van je koers af te laten houden.

Veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:32
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
ShiningStar schreef:

ik ben bang dat ik nooit meer helemaal mezelf kan zijn en me op me gemak kan voelen bij hem.

hij is meer een onbekende, iemand die verder van me afstaat..

Ik weet niet wat ik moet doen? en hoe ik me moet voelen?

HELP!

liefs Mel
Lieve Mel,

Ik weet wel een beetje waar je het over hebt maar is dit wat je hierboven zegt al niet meer dan genoeg en weet je eigenlijk best wat je moet doen maar ben je nog niet sterk genoeg?
Ik heb ook een vriend gehad die me ''afkraakte''...Soms met andere mensen erbij...In het begin waren het gewoon geintjes en kon ik er ook wel om lachen maar later werd het zo kwetsend!het ging dan vooral om mijn lengte want ik ben best klein (Ik voel me nog steeds gekwetst en heel klein omdat hij dat vind...Hij zei het en ik geloof hem).Ik heb het uitgemaakt omdat hij botte opmerkingen maakte en dan altijd om zichzelf moest lachen...
Niet echt hetzelfde als joun situatie maar ik weet hoe t voelt dat bedoel ik er een beetje mee duidelijk te maken...

Het is idd erg tegenstrijdig net zoals Angeles al zei..
Hij moet denk ik gewoon wat hebben om kritiek op te hebben...
En net zoals Alicia Silverstone al zei (Wat hebben we hier toch fijne mensen!!) denk ik ook dat hij idd erg jaloers is op joun doorzettingsvermogen en wilskracht!
Het is hel begrijpelijk dat je respect mist van hem want dat wil je natuurlijk heel graag zien dat hij je respecteert!

Ik kan je helaas niet vertellen hoe je je moet voelen maar net zoals Alicia Silverstone al zei; ga gewoon door met je school en sport (gewoon wat je altijd al hebt gedaan!)

Vertel je vriend dat je onzeker bent geworden en dat je grag ziet dat hij je respecteerd!Als ik jou was zou ik het nog ff aanzien en als het niet goed gaat dan zou ik er idd een punt 8er zetten!
Als hij zo door gaat is hij de egoist in dit verhaal en niet jij (dat ben je sowiezo niet!)!

Ik was ook niet sterk genoeg om er met mn ex-vriend over te praten maar als je wil dat hij verandert moet je het doen!
Mijn vriend was zo dat hij wegliep midden in een ruzie duz echt uitpraten hebben wij nooit kunnen doen...Zorg ervoor dat jullie dat wel doen!

Heel veel succes en sterkte!

Liefs Suzan
Oud 26-02-2003, 14:36
Bright Halo
Bright Halo is offline
Zijn gedrag komt volgens mij niet voort uit jaloezie, maar uit een gebrek aan aandacht. Hij voelt zich verwaarloosd denk ik.

Heb je hem al eens geprobeerd uit te leggen hoe je je voelt? Dat je echt je best doet en dat het veel voor je betekent als hij je ondersteunt? En dat je van hem houdt en hem niet kwijt wil?
Oud 26-02-2003, 14:50
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Bright Halo schreef:
Zijn gedrag komt volgens mij niet voort uit jaloezie, maar uit een gebrek aan aandacht. Hij voelt zich verwaarloosd denk ik.

Heb je hem al eens geprobeerd uit te leggen hoe je je voelt? Dat je echt je best doet en dat het veel voor je betekent als hij je ondersteunt? En dat je van hem houdt en hem niet kwijt wil?
Mwoah, ik denk ook wel dat het iets met jaloezie te maken heeft, eerlijk gezegd. Of in elk geval met onzekerheid van zijn kant. Ik denk dat hij het anders wel op een andere manier aan zou pakken. Dit is echt puur naar beneden halen, ronduit kwetsen en ik denk dat je dat niet zo zou doen als alles wat je wil meer aandacht is.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje aan de egoïstische kant als je gaat morren dat je je verwaarloosd voelt als de ander gewoon heel erg hard moet werken voor school. Kom op zeg, ze moet gewoon leren. Hij zou ook begrip kunnen opbrengen voor het feit dat ze voor school hard moet werken, en respect omdat ze zo gemotiveerd is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:21
Bright Halo
Bright Halo is offline
Citaat:
Angeles schreef:
..
Jongens zijn nou eenmaal simpel.

Hij merkt dat zij weinig tijd voor hem heeft. Zij geeft aan dat dit door school komt. Hij voelt zich op zijn beurt verwaarloosd en ziet de school misschien als excuus, waardoor hij deze naar beneden haalt. Dat is geen jaloezie, hij probeert haar argumenten te weerleggen.

Waarschijnlijk realiseert hij zich niet goed hoeveel moeite ShiningStar ervoor doet en kwetst hij haar enorm zonder dit zelf echt door te hebben. Dat hebben jongens wel eens

Vandaar dat ik haar aanraad hem nog eens duidelijk te maken hoeveel hij voor haar betekent en hoe belangrijk het voor haar is dat hij haar ondersteunt. Dat geeft hem zeker een goed gevoel (jongens voelen zich graag nuttig) en ik denk dat het dan ook vanzelf weer beter gaat.

Het is een beetje jammer om op basis van zoiets gelijk de hele relatie te verbreken naar mijn idee

Geef niet zo snel op dus
Oud 26-02-2003, 15:53
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Bright Halo schreef:

Het is een beetje jammer om op basis van zoiets gelijk de hele relatie te verbreken naar mijn idee

Geef niet zo snel op dus
Als hij ook inziet dat hij onredelijk is, zou er misschien over gepraat kunnen worden, als hij doorgaat met haar naar beneden halen uit eigenbelang, haar afremmen in haar motivatie...

En bovendien..."op basis van zoiets", je brengt het alsof het een futiliteit is waar je zomaar overheen kunt stappen alsof het niet gebeurd is, terwijl er in mijn ogen toch behoorlijk kwetsende, zo niet denigrerende dingen zijn gezegd. Ik kan me best voorstellen dat een relatie daarop stukloopt, zeker als hij voet bij stuk houdt en aangeeft dat hij dat zo blijft zien. In dat geval is het wel echt een fundamenteel probleem en niet gewoon maar "zoiets".

Als je in een relatie de hele tijd het gevoel hebt dat je niet begrepen wordt, in de steek gelaten wordt (want dat deed hij ook nog toen ze ziek was), dat er op je neer gekeken wordt, enzovoort...tja, dan word je daar niet echt beter van. Zeker als je nog zo jong bent lijkt het mij zonde om in een relatie te blijven hangen die je zelfbeeld zwaar naar beneden haalt.

Bovendien...jongens zijn nou eenmaal simpel, dat vind ik nou een zeer makkelijk excuus. Hij moet gewoon ophouden met zichzelf te zien als middelpunt van het universum en beseffen dat er ook nog andere prioriteiten in haar leven zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:07
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
Bright Halo schreef:

Jeps, heb ik gedaan!
Maar het lijkt allemaal niet tot hem door te dringen.
Zoals Angeles al zei; hij voelt zich een of andere God ofzo! dat hij helemaal geweldig is.
Ik heb nu echt besloten voor mezelf dat als zijn houding niet gauw veranderd het afgelopen is...
Maar ontzettend bedankt dat jullie ff de moeite namen of jullie kijk op de situatie te brengen! ik krijg hier weer een beetje zelfvertrouwen van! dat niet ik maar HIJ verkeerd bezig is.

Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:14
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
1 WOORD "DUMPEN"

Ik moet ook nog hard over dat woord denken.Want zie het ook niet helemaal meer zitten.
Maar das een andere verhaal.

Suc6
PeaCe
Oud 26-02-2003, 21:01
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
1 WOORD "DUMPEN"

Ik moet ook nog hard over dat woord denken.Want zie het ook niet helemaal meer zitten.
Maar das een andere verhaal.

Suc6
PeaCe

maar makkelijker gezegd dan gedaan.......
zo nuchter kan ik het niet bekijken
(helaas..)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:25
Verwijderd
Tsja, als die vol blijft houden .. fuck it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten