Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 15:01
matrix21
matrix21 is offline
Ik ben nou "vrienden" met een meisje waar ik gigantisch verliefd op ben. Ik hoop dat dit kan uitgroeien tot een relatie aangezien ik het gevoel het dat dit de "ware" is.

Nou ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het krijgen van een relatie terwijl je al tijden lang vrienden bent geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef:
Nou ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het krijgen van een relatie terwijl je al tijden lang vrienden bent geweest.
'k heb m'n 'verhaal' hier al een aantal keer gepost...maar mijn vriend en ik waren ruim een jaar heel goede vrienden voor we wat kregen. Ik dacht al langer verliefd te zijn, maar hij was het niet, zei hij. Na ong. een jaar was hij toch ook wel verliefd (geworden?) en nu hebben we meer dan een jaar een relatie en het gaat . We kennen elkaar door en door en das positief (vinden wij), we kenden elkaars zwakke en sterke punten voordat we een relatie kregen en samen gingen wonen (scheelt een hoop ergernissen), we wisten dat we niet zonder elkaar konden, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 17:45
karamba
karamba is offline
Ik had echt PRECIES hetzelfde gevoel. Het ging altijd goed. We waren vrienden. We werden goeie vrienden. En we gingen elkaar vertrouwen. Alleen sinds ik haar vroeg is het helemaal mis gegaan. Het werd een drama. Ik wil best het verhaal vertellen. Maar ik wil je ook niet ontmoedigen. Dit meisje ging heel anders tegen me doen en werd steeds afstandelijker. Ik vroeg haar afgelopen december. Sindsdien is het vertrouwen weg en zegt ze nooit meer dat ik 1 van haar beste vrienden ben. Vroeger vertelde ze echt alles en zei ze dat ze dr zelf bij me thuis voelde. Nu zegt ze dat ze dat niet heeft. Eigenlijk nooit. Best raar. Ze was mijn leven. Ze werd mijn beste vriendin. Het ging eerst om vriendschap. Maar toen werd ik verliefd. Ik hoop nu echt dat ze ooit weer vriendelijk tegen me kan doen. Maar ik weet niet hoe.
Ik wil nog veel meer hierover vertellen want het is allemaal nog zo vers en recent maar dat komt misschien later wel. Maar bij mij is het dus slecht afgelopen en de GOEIE vriendschap ging ook weg, ik kreeg er spijt van. Ik denk dat we anders nu nog een goeie vriendschap hadden gehad. Dat gun ik jou nooit....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 10:26
Verwijderd
na 2 jaar vrienden, dat is op zich best lang om nog een relatie te beginnen... maar ik zie niet in waarom het niet zou kunnen...

ik begin altijd pas een relatie als ik al een tijdje bevriend ben met iemand, met ex-vriend was ik zo'n vier maanden bevriend (en ik kende hem zo'n 7 maanden), met huidige vriend ongeveer een halfjaar (maar ik kende hem al vijf jaar... en ach, als je na vierenhalf jaar klasgenootschap nog bevriend kunt raken, na een halfjaar vriendschap nog een relatie kan beginnen, dan kun je toch ook na twee jaar vriendschap een relatie beginnen?)

ik zou er wel even goed op letten of zij het ook zou kunnen willen, gewoon lief tegen haar doen enzo en kijken hoe ze regeageert, want het kan een vriendschap wel moeilijk maken als de ene persoon verliefd is en de ander dat niet is en het weet van de ene.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 11:20
faith666
faith666 is offline
Het heeft voordelen en nadelen, je kent elkaar natuurlijk wel super goed maar bij mij ging het gewoon niet...
We verschillen erg veel van elkaar en bij vriendschap gaat dat goed maar verder niet.....nu zijn we trouwens weer net zulke goeie vrienden!
Oud 23-02-2003, 12:55
moenbase
moenbase is offline
In iedergeval zou 'k snel handelen voordat ze met Josef in zee gaat.
Oud 23-02-2003, 13:50
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
moenbase schreef:
In iedergeval zou 'k snel handelen voordat ze met Josef in zee gaat.

wies Josef?
Ik denk toch dat ik het maar eens ga proberen. Tis niet zo dat ze geen aandacht krijgt van jongens
In elk geval bedankt voor de verhalen. Mochten er meer verhalen zijn dan hoor ik die graag
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 16:30
Blenderhead
Blenderhead is offline
k ben ruim een half jaar verliefd geweest op m'n ex die( nadat het uit ging )m'n beste vriendin werd...

k heb toen altijd gehoopt en gedacht dat het nog wel wat zou worden....
om eerlijk te zijn sluit ik dat niet uit.... ( ik hoop echt niet dat ze dit leest)

maar voorlopig heb k andere vriendin waar k kei verliefd op ben....
Oud 24-02-2003, 13:23
Verwijderd
Mijn zus heeft verkering gehad met een jongen waar ze erg goed bevriend mee was. Ze hebben een jaar of 2 ''echt'' verkering gehad, maar het ging toch uiteindelijk niet helemaal goed omdat mijn zus toch vond dat ze meer om hem gaf zoals je om een hele goede vriend geeft dan om iemand waar je echt verliefd op bent. Achteraf gezien zegt ze dat ze ook nooit echt heel erg verliefd op hem is geweest, maar dat ze wel heel er van hem hield en het was natuurlijk erg vertrouwd enzo. Nu zijn ze weer/ nog steeds hele goede vrienden, echt heel goed... eigenlijk hebben ze gewoon een relatie zonder seks...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:24
Silverchoice
Silverchoice is offline
Lastige situatie...
Ik ben 5 maanden verliefd op een hele goede vriendin. Dit weekend heb ik haar dus gevraagd, maar ze voelde niet hetzelfde voor mij. Weet nog niet hoe het nu verder gaat; ik hoop dat de vriendschap er niet onder lijdt maar het zal wel ff moeilijk worden.
Ik denk dat je moet beslissen of je het waard vindt om het risico te nemen dat zij niet hetzelfde voelt en dat de vriendschap waarschijnlijk ff wat moeilijk wordt. Het ligt misschien aan hoe sterk de vriendschap is, maar in mijn geval denk ik dat het uiteindelijk wel weer goed gaat komen.
Suc6 iig
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:18
*little_princess*
*little_princess* is offline
ik heb het nu andersom, na een relatie van 2 jaar ineens vrienden, das errug vreemd
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 16:04
Verwijderd
Ik denk dat dat het beste is..

eerst leer je elkaars karakter door en door kennen, dan kijk je of dat bij elkaar past
dan pas komt sex
en dan pas het uiterlijk.

en als je elkaar nog maar net leert kennen en meteen al in een relatie stort staat sex meestal op 1, en uiterlijk op 2, en dan pas kijk je of je bij elkaar past op lang termijn.

ik heb dit in praktijk meegemaakt doordat ik telkens iets met jongens begon die k nog maar net kende, er was een sexuele aantrekkingskracht maar we kenden elkaars karakter niet. dus ging t altijd mis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten