Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 10:23
Verwijderd
Oke, lijkt mij iets heel simpels, maar het lukt voor geen meter!

Ik open in dreamweaver 4 een frame:

links staan de navigatiebuttons (flashbuttons uit dreamweaver catalogus) en dan een balk en dan rechts moeten de pagina's komen te staan waar je links op kan klikken!

Links moet dus ten alle tijden blijven staan en rechts constant veranderen! Hoe moet ik dat doen??? Alle pagina's die rechts moeten komen heb ik ook al per stuk gemaakt en zijn af, maar ik krijg het niet gelinkt!!! Hoe krijg ik een kloppend geheel???

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 11:49
Martin
Martin is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Hoe krijg ik een kloppend geheel???Alvast bedankt!
Geef het rechterframe een naam en aan de links in het linkerframe een target met de naam van het rechterframe.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:17
M@rco
M@rco is offline
^ Yep.

Je rechterframe wordt dan iets als:

<frame ... name="rechterframe"></frame>

En de links in 't linkerframe:

<a href="..." target="_rechterframe">Blaat</a>
Oud 28-02-2003, 12:20
Martin
Martin is offline
Wacht! Hij gebruikt Flash, dan moet hij dus aan die buttons een target meegeven d.m.v. actionscript
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:42
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
de naam in de navigatie balk selecteren en bij properties de target aangeven van het frame waarin het geopend moet worden.

Dus bijvoorbeeld MainFrame, RightFrame of weet ik waar het moet komen.
Oud 28-02-2003, 13:57
Verwijderd
aha, nou bgint me allemaal ietsjes duidelijker te worden, maar wil nog steeds niet helemaal lukken!

Ik heb maar eff plaatjes neergezet voor de duidelijkheid

Dit is het optieschermpje van mijn button:

En zoals ik hem daar invul, dan krijg je dit:

Links blijft staan, maar nu komt die pagina die je wilt dus rechts! Helemaal goed, alleen wil ik geen webpagina, maar mijn eigen pagina invoeren. Bij het bovenste button moet er een pagina komen, die ik al gemaakt heb, die heet: over mijzelf.htm

Hoe krijg ik die daar?

Nog pic met html, en waar zou ik hem dan moeten stoppen? (die codes die jullie net al gaven)??

Pic van de html:

Code:
<html>
<head>
<title>Index</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FEE1A5" text="#000000">
<p align="center">&nbsp;</p>
<p align="center"><font color="#CC3333" size="+1"><b>::: LINKS :::</b></font></p>
<p>&nbsp;</p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button1.swf" base=""  quality=high width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Home">
  </embed> </p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button4.swf" quality=high width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Over mijzelf">
  </embed></p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button2.swf" quality=high  width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Ally Mc Beal">
  </embed> </p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button6.swf" quality=high width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Ally foto's" base=".">
  </embed></p>
<p><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="108" height="28">
    <param name=movie value="button1.swf">
    <param name=quality value=high>
    <param name="BGCOLOR" value="#FEE1A5">
    <embed src="button1.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5">
    </embed> 
  </object> </p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button3.swf" quality=high  width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Vonda Shepard">
  </embed> </p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button7.swf" quality=high width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5" name="Alphie prod.">
  </embed> </p>
<p> <embed src="file:///E|/Program%20Files/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/button5.swf" quality=high width="108" height="28" bgcolor="#FEE1A5">
  </embed></p>
<p>&nbsp;</p></body>
</html>
Nou, wordt die nog duidelijk? Voor mijn gevoel mis ik ook wat html in mijn gebeuren .....
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 16:37
Verwijderd
iemand nog een ingeving?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:17
M@rco
M@rco is offline
Van die link maak je dan dus i.p.v. www.scholieren.nl "overmij.html" (er vanuit gaande dat die in dezelfde map staat als je linkerframe-pagina).
Oud 01-03-2003, 18:17
Verwijderd
Oke, alle advies opgevolgd en gedaan allemaal, maar het werkt voor geen ruk

Dit is wat ik gedaan heb:

Alle bestanden en dingen in 1 map gedaan:

Dan alles ingevoerd in de button opties:

En als je dan saved en drukt op f12 (preview in IE) krijg je dit als je op: over mijzelf drukt ....

Sorry voor de lay-out verkloting
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten