![]() |
|
![]() |
Zie dit;
FIA announced today radical changes to the F1 rules. Here are rule changes for season 2003: 1. Under Article 61, there will be a complete ban on: (i) telemetry from car to pit; (ii) telemetry from pit to car; (iii) radio communication between driver and pit. 2. Under Article 70, only two cars will be scrutineered per team (subject to the teams' other obligations under the Concorde Agreement, including but not limited to Clause 5.3.1). 3. Under Article 84e), spare cars will not be scrutineered (save in exceptional circumstances as authorised by the stewards) and will therefore not be used. 4. Under Article 71a), each car will be required to go into parc ferm? immediately after making its second qualifying run. All cars will be released simultaneously from parc ferm? shortly before the start of the race, when all checks on all cars will have been completed. 5. Under Article 61, severe constraints will be placed upon electronic (as opposed to driver) control of throttles, clutches, differentials and engine actuators. This will mean that traction control, launch control and fully automatic gear changing systems can no longer be used. Each team must be able to demonstrate compliance without software inspection (Article 2.6, FIA Formula One Technical Regulations as amended for 2003 on proposal of the teams). If it can be shown that immediate full compliance would, on balance, add to teams' costs because the start of the season is now so close, the FIA is prepared to grant a derogation for all or part of the 2003 season. However, from 2004 at the latest, the FIA will insist on full compliance with both Article 61 and the above-mentioned Article 2.6 and rely solely on physical inspection. In the absence of a satisfactory alternative proposal by the teams, the FIA believes that this will necessitate the use of standard electronic control units for both engine and drive train. 6. By way of clarification, the FIA confirms that teams which wish to do so can share components. The teams are invited to agree unanimously to delete the provision in Schedule III to the Concorde Agreement which prevents a constructor using a component (other than an engine or a gearbox) designed or manufactured by another constructor. In default of such unanimous agreement, the FIA confirms that provided a component is manufactured and designed by a separate company or other third party, there is nothing to prevent two different constructors using the same component(s) on their respective cars. 7. The FIA has confirmed that the Friday morning session will be a private test organised by the FIA together with the race promoter and is not part of the Event. Participating teams will be free to do as they wish, provided all safety precautions are observed and other participating teams are not needlessly obstructed. (NB: the measures outlined above will reduce air freight costs in 2003 because fewer cars, fewer parts and less equipment will need to be transported. Such costs will drop further in 2004, 2005 and 2006 with the need to move fewer spare engines and major components. The need for ever fewer personnel will also save on air tickets and hotel rooms.) Bron: www.f1gamers.com Volledige artikel van de FIA incl. voor volgende seizoenen: http://www.grandprix.com/ns/ns07603.html |
Advertentie | |
|
![]() |
|
De internationale autosportfederatie FIA deelde mee dat de nieuwe regels in de Formule 1 pas vanaf 20 juni van toepassing zullen zijn. Het uitstel komt er op vraag van de teams omdat zij niet op tijd klaar zouden geraken.
Vanaf 20 juni is radiocontact tussen coureur en teambaas tijdens de race verboden. Ook het bijstellen van de elektronica vanuit de pits is niet langer toegestaan. Verder mogen teams tussen het einde van de kwalificatiereeks en de start van de race slechts aan wagens sleutelen onder supervisie van de FIA. Ook kunnen teams in het raceweekend slechts twee wagens inzetten. Er komt een verbod op technische snufjes, zoals automatische transmissie, tractiecontrol (trekkracht van de motor) en automatische start. Tot 2006 zullen jaarlijks bijkomende maatregelen volgen, aldus de FIA.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
|
![]() |
|
![]() |
zuur voor sauber die net 1,9 miljoen in beterecommunicatie had geinvesteerd..
-De nieuwe regels die de FIA zal invoeren om de kosten te verminderen lijken voor Sauber momenteel eerder het omgekeerde effect te hebben. Het Zwitserse team ziet door het nieuwe verbod op tweerichtingstelemetrie een investering van ongeveer 1,9 miljoen euro verloren gaan. - maar ik hoopdat deze regels bijdragen aan spannendere concurrentie-strijd
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
|
![]() |
|
McLaren en Williams leggen zich niet neer bij de hervormignen die de FIA dit seizoen heeft doorgedrukt. Beide renstallen zijn het vooral oneens over extra testsessie op maandagmorgen en de nieuwe opzet van de kwalificatietrainingen.
Ron Dennis en Frank Williams, sterke mannen achter beide renstallen vinden dat de voorstellen strijdig zijn met het karakter van Formule1. Enkele maatregelen gaan te ver en dreigen de dood van de sport te betekenen, aldus het duo. Williams en McLaren willen wel verder praten om de Formule 1 financieel toegankelijker te maken. Een verbod op kwalificatieauto's, de acceptatie van standaard materialen en afspraken met een aantal fabrikanten voor de levering van voordelige motoren aan de onafhankelijke teams zijn hiervoor de belangrijkste voorstellen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
|
![]() |
|
Hoe het GP weekend eruit gaat zien staat nu definitief vast:
Vrijdag 08:30 – 10:30 Test sessie voor Jaguar, Renault, Jordan en Minardi 11:00 - 12:00 Enige vrije training van de vrijdag 14:00 - 15:00 Pre kwalificatie Zaterdag 09:00 - 09:45 Eerste vrije training 10:15 - 11:00 Tweede vrije training 13:30 - 13:45 Warm Up voor kwalificatie 14:00 - 15:00 Kwalificatie Zondag 14:00 Race
__________________
Zuur...
|
![]() |
|
|