Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 10:59
Gatara
Gatara is offline
(Sorry. Beetje oud (okt. 2002) maar ik las het nu pas.)

USA Readying for International Tribunal Over Saddam Hussein
16:51, 30/10/2002, NTV.ru

The United States are preparing materials for the international trial over Saddam Hussein to charge him with war crimes and crimes against humanity. Trial over Hussein and his close encirclement will be held similarly to the Nurnberg process, reports the “Echo of Moscow” with a reference to the newspaper “The Washington Post”.

Lawyers of the US administration have already embarked on the collection of materials and working out of the plan on bringing Hussein and his kinsmen to justice after the fall of the Iraqi regime.
Apart from the Iraqi president, they will also charge with war crimes both of his sons: Udai and Kusai. One of the main defendants on the case will also be Ali Hassan Majid, whose nickname is Chemical Ali. The USA hold him accountable for applying chemical weaponry of mass destruction against Kurdish tribes in Northern Iraq.
--------------------------

Fijn. Ik zou het niet erg vinden als ie gestraft wordt, maar WAAROM doet de VS dat? Zij zijn nu net zo hypocriet naar dit gerechtshof toe! (www.hogerhand.nl)

Bah!
Oud 26-02-2003, 11:22
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Waarom doen ze dat???
Saddam Hussein is nog crimineler dan Milosevic, hij moet zeker berecht worden!
De VS hypocriet? Dat zal wel, maar Saddam Hussein moet gewoon berecht worden voor alle daden die hij heeft gepleegd tegen de koerden/shii'ten......."jullie" gaan toch niet weer demonstreren met spandoeken als "USA ARE A BUNCH OF HYPOCRITES" wanneer de oorlog voorbij is en de VS Saddam wil berechten????
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:27
Gatara
Gatara is offline
Ja. Goed. Maar waarom mag niemand Amerikaanse oorlogsmisdadigers berechten als deze niet in de VS berecht worden?

Da's hypocriet.

Zo van:
jij bent slecht en wij kunnen niet slecht zijn

(niet dat ik de aanklacht onterecht vind)
Oud 26-02-2003, 17:49
Quivarum
Quivarum is offline
Het Amerikaanse rechtssysteem acht zich keurig in staat Amerikaanse criminelen te berechten. Als ik een Amerikaanse militair was dan zou ik trouwens liever voor het gerechtshof in Den Haag staan dan voor de Amerikaanse krijgsraad, maar goed.

Waarom zou Amerika de berechting van Saddam Houssein overlaten aan hetzelfde Europa dat niet in wil grijpen in Irak en hetzelfde Europ dat meneer Tarek Aziz niet oppakt op het moment dat hij in Europa is. De Vernigde Staten vertrouwen ons niet meer, en zo gek vind ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:58
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
nee wij zouden die yanks moeten geloven??? bullshit. amerika handelt alleen uit eigen belang. eigenbelang gaat ten koste van anderen <*kwalijke zaak*>. ze neemt een hypocriete stelling tegen irak. je kunt niet een politie agentje spelen als je corrupt bent.
Oud 26-02-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
Het Amerikaanse rechtssysteem acht zich keurig in staat Amerikaanse criminelen te berechten. Als ik een Amerikaanse militair was dan zou ik trouwens liever voor het gerechtshof in Den Haag staan dan voor de Amerikaanse krijgsraad, maar goed.

Waarom zou Amerika de berechting van Saddam Houssein overlaten aan hetzelfde Europa dat niet in wil grijpen in Irak en hetzelfde Europ dat meneer Tarek Aziz niet oppakt op het moment dat hij in Europa is. De Vernigde Staten vertrouwen ons niet meer, en zo gek vind ik dat niet.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:17
Verwijderd
Trial? Wat nou trial? Ik dacht dat ze 'm gingen bombarderen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 22:49
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik stel voor dat we Bush aanklagen wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid op het moment dat hij Irak binnenvalt...
Oud 26-02-2003, 22:55
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Quivarum schreef:

Waarom zouden we Tarek moeten oppakken?? Wat heeft die man misdaan?
Oud 27-02-2003, 18:49
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Ik stel voor dat we Bush aanklagen wegens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid op het moment dat hij Irak binnenvalt...
Kan best zijn dat dat terecht zou zijn... die Amerikanen zijn ook geen lievertjes!!

Maar ja, Amerika is 'onze bondgenoot' dus dat land kan alles doen wat het wil...
Oud 27-02-2003, 18:57
DEChengst
DEChengst is offline
Het internationale gerechtshof heeft maar 1 doel. Het goed praten van het Westerse ingrijpen in het buitenland. Zo kan het niet gebeuren dat Milosovic ooit vrijgesproken gaat worden. Want dan zouden we toch toe gaan geven dat wij onterecht in Kosovo bommen gestrooid hebben. En dat kan dan weer niet.
Oud 27-02-2003, 23:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Het internationale gerechtshof heeft maar 1 doel. Het goed praten van het Westerse ingrijpen in het buitenland. Zo kan het niet gebeuren dat Milosovic ooit vrijgesproken gaat worden. Want dan zouden we toch toe gaan geven dat wij onterecht in Kosovo bommen gestrooid hebben. En dat kan dan weer niet.
Aha. En waarom denk je dat?
Oud 28-02-2003, 01:12
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Roberto15 schreef:
Kan best zijn dat dat terecht zou zijn... die Amerikanen zijn ook geen lievertjes!!

Maar ja, Amerika is 'onze bondgenoot' dus dat land kan alles doen wat het wil...
]

Tis ook niet realistisch, helaas.

ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als iemand dat serieus zou gaan doen....
Oud 28-02-2003, 09:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Aha. En waarom denk je dat?
Logisch: als zou blijken dat de reden waarom de bommen gegooid zouden zijn (althans wat ze zeiden waarom dat zo zou zijn) onwaar blijken te zijn bevonden door de rechter, het westen in ongelijk zou komen te staan.
Daarom is het voor het westen beter als Milosevic kosten wat kost vast blijft zitten.
Oud 28-02-2003, 11:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef:

USA Readying for International Tribunal Over Saddam Hussein
16:51, 30/10/2002, NTV.ru

The United States are preparing materials for the international trial over Saddam Hussein to charge him with war crimes and crimes against humanity. (...)The USA hold him accountable for applying chemical weaponry of mass destruction against Kurdish tribes in Northern Iraq.
--------------------------
Mm.... koerden zijn eigenlijk de inlandse vijanden van de iraqis, aangezien zij voor een vrij koerdistan vechten. Net zoals in Turkije bv..

Ok. Geen vrijbrief om die klote wapens te gebruiken, maar het zet je wel aan het denken als je je realizeert dat de VS dergelijke wapens op EIGEN bevolking als experiment heeft uitgetest en daar NOOIT voor vervolgd is of whatsoever.

Eind 1993 liet de Amerikaanse minister (Hazel O'Leary) van energie documenten vrij over geheime nucleaire experimenten door de overheid op Amerikaanse burgers.
Direct na het "succes" van Hiroshima en Nagasaki wilden atoomgeleerden de effecten van plutonium op het menselijke lichaam onderzoeken.
Ze dede twee soorten experimenten:

1.- 800 Afro-Amerikaanse gevangenen, geestelijk gehandicapten kinderen en anderen bewogen (door geld of via een verbale uitvlucht) om deel te nemen aan bestraling.

2.- Grote groep burgers werden blootgesteld aan opzettelijk vrijgelaten radioactieve isotopen in de atmosfeer.

Deze experimenten waren niet kortstondig: de documenten over de VS stralingsexperimenten zijn zo'n 4,85 kilometer lang.

http://www.zmag.org/content/print_ar...7&sectionID=51

Verder onderzocht op het internet over betrouwbaarheid
(En triest, maar het is zo):

brief aan O'Leary:
http://www.aracnet.com/~pdxavets/martell1.htm

"While it is true that risk estimates of exposure to low levels of radiation have increased over the decades, the dangers of radiation exposure were well known during the era of the experimentation, which extended into the early 1970s."
http://www.ieer.org/sdafiles/vol_3/3-1/humanex.html

Database (zoek maar eens op "Nevada" in "select record collection")
http://hrex.dis.anl.gov/

Experimenten 1944-1974:
http://www.defenselink.mil/pubs/dodhre/index.html

Nouja. wel genoeg bewijs dacht ik zo
Oud 28-02-2003, 11:57
Gatara
Gatara is offline
Overigens is VIEQUES een recent bewijs van het niet in oorlogsverband gevaar brengen van burgers.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het gevaar van het biologisch middel - de fungus-plant - (met de bedoeling om coca-velden te vernietigen) op de bevolking, dieren en planten (alleen die planten die eenzelfde gen als de fungus dragen (en dat zijn er nogal wat)) in Colombia, waar de VS kosten wat kost 1 of andere idiote drugsoorlog wilt proberen te winnen met behulp van een harde aanpak (met het risico eigen mensen te verliezen in colombia).
Oud 28-02-2003, 14:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Logisch: als zou blijken dat de reden waarom de bommen gegooid zouden zijn (althans wat ze zeiden waarom dat zo zou zijn) onwaar blijken te zijn bevonden door de rechter, het westen in ongelijk zou komen te staan.
Daarom is het voor het westen beter als Milosevic kosten wat kost vast blijft zitten.
Tuurlijk is dat beter vooir het westen. Maar hoe heeft dan het westen absolute controle over het Internationaal Gerechtshof?
Oud 28-02-2003, 14:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Tuurlijk is dat beter vooir het westen. Maar hoe heeft dan het westen absolute controle over het Internationaal Gerechtshof?
Ze lijken niet in te willen gaan op het vervolgen van navo-mensen/westerse politici.

En wat het ICC betreft:
www.hogerhand.nl
Zo kun je als westers land ook invloed uitoefenen.
Oud 28-02-2003, 16:44
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Door het zelf op te richten. Door allemaal westerse rechters aan te stellen, die net als jij en ik gehersenspoelt zijn met westerse propaganda.
Oud 28-02-2003, 17:02
Joostje
Joostje is offline
De aanklagers zijn nogal autonoom voorzover ik weet, dus navolui kunnen ook worden vervolgd :/
Reageren

Regels voor berichten