Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 12:17
een meiske
een meiske is offline
puistjes op je wangen gehad en dan lelijke littekens aan over gehouden, zeg maar alsof er een gaatjes in je huid zitten, hoe kan dat werg? ook door zo'n creme tegen littekens? of moet ik echt naar de dokter?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:34
Verwijderd
ik weet niet ,meestal tekt dat vanzelf wel weg toch???
of is dat alleen bij mij???
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 19:38
Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
Die gaan niet meer weg
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 20:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
idd, mijn vader had gigantische last van acne,
je ziet zijn rug, nek en gezicht nog vol met lidtekens.
Op het gezicht kijk je er vaak over heen omdat het wel vaker voor komt enzo, maar op zijn rug krijg je echt je ogen uit.

Daarom moet je dus altijd voorzichtig zijn met puisjes...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 22:35
Verwijderd
littekencreme heb ik ook geprobeerd, maar ik had nou niet echt de indruk dat het hielp...maar dat zou ook kunnen omdat ik het weleens vergat, periode niet heb gedaan, blablabla, je kent het wel.

Zon doet vaak wonderen. Als het weer een beetje zonnig is lekker buiten in de zon liggen met je gezicht. Je kan nou al een beetje beginnen zodat je niet verbrand als het zomer is. Ennuh, je hoeft niet uren in de zon te liggen, maar gewoon als je even tijd heb een kwartiertje ofzo, dat heeft vaak al effect.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 10:37
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Apu schreef:
Die gaan niet meer weg
Ze worden een stuk minder zichtbaar na verloop van tijd. Je kan ook een soort littekenbehandeling laten doen. Alleen die kan je misschien beter in de zomervakantie laten doen, omdat je dan een aantal weken met een rood hoofd rondloopt... daarna is het wel een stuk minder. Dit kan je geloof ik een aantal keer laten doen, totdat je er niks meer van ziet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:09
Janneke1
Janneke1 is offline
Ja met lasers kun je littekens weg halen, alleen dat is volgens mij alleen voor echt grote littekens bedoelt..Dit zijn denk ik meer allemaal kleintjes? Weet niet of het dan daarmee weggaat..
Misschien staat er ergens wel meer over op internet?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:49
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Ja met lasers kun je littekens weg halen, alleen dat is volgens mij alleen voor echt grote littekens bedoelt..Dit zijn denk ik meer allemaal kleintjes? Weet niet of het dan daarmee weggaat..
Misschien staat er ergens wel meer over op internet?
Het schijnt wel echt te kunnen hoor. Ik heb ff wat info opgezocht:

Laserbehandeling
Is een methode waarbij door middel van laserapparatuur rimpels en acne littekens worden verwijderd met een langdurig resultaat van 5 tot 10 jaar. De techniek schrijdt voort, en inmiddels heeft de Erbium-laser de plaats ingenomen van de CO2-laser voor de rimpel- en acne behandeling.

Behandeling: De werkingswijze van de Erbium-laser komt er op neer, dat de bovenste laag van de huid verdampt wordt waarbij er ook een samentrekken van de huid ontstaat.

Verdoving: De behandeling wordt onder narcose of onder plaatselijke verdoving uitgevoerd.

Acne Littekens.

Acne littekens dienen natuurlijk eigenlijk door een goede en tijdige behandeling voorkomen te worden. Heden ten dage staan de dermatoloog zulke goede behandelingen ter beschikking , dat bijna niemand meer aan acne littekens hoeft over te houden.
Tot nu toe waren er maar weinig effectieve behandelingen voor acne littekens, of met risico's op ernstige bijwerkingen zoals de CO2-Laser.
De Huid- en Laserkliniek beschikt nu over de V-beam Laser, waarmee in combinatie met medicinale cremes en Kristalzandpeeling de acne littekens aanzienlijk verminderd kunnen worden, zonder risico's op bijwerkingen.. Wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat de acne littekens na behandeling zeker 50% minder diep waren, waardoor de huid er veel gladder uit komt te zien.

EOS Acne littekenbehandeling

Voor de acne littekenbehandeling maken we gebruik van een door dermatologen ontwikkelde procedure om met de nieuwste technieken de huid van het gezicht in een goede conditie te brengen en te houden. Het maakt gebruik van laser, kristalzandpeeling en medicinale crèmes. Dit EOS programma verbetert de structuur van de huid en versterkt het bindweefsel in de lederhuid, waardoor acne littekens minder diep worden en de huid een gladder oppervlak krijgt.

Het bijzondere van deze procedure is dat de huid wordt verbeterd zonder dat dit voor de omgeving direct merkbaar is. Bij andere huidverjongingstechnieken, zoals de CO2 laser, worden namelijk relatief veel complicaties gezien. Bij de EOS behandeling niet. Dus geen wonden in het gelaat, geen paarse vlekken, geen infecties, en geen opvallende kleurverschillen na afloop van de behandeling.

Waaruit bestaat de EOS behandeling?

De behandeling bestaat uit 3 onderdelen:

behandeling met tretinoine creme
tretinoine creme geeft een lichte voorbereidende peeling van de huid en versterkt het bindweefsel. De crème wordt eenmaal daags aangebracht.
Kristalzandpeeling
door gesteriliseerde kristallen met kracht over de huid te blazen (‘zandstralen’) wordt de hoornlaag ontdaan van dode huidcellen. Door deze behandeling is de daaropvolgende laserbehandeling extra effectief.
V-beam laserbehandeling
De V-beam laser is de meest geavanceerde Puled Dye laser van het moment. Het effect op acne littekens is wetenschappelijk aangetoond en de laser is door de Amerikaanse autoriteiten ook goedgekeurd voor de behandeling van rimpels en acne littkekens. Door het zuivere laserlicht wordt de aanmaak van bindweefsel onder de huid gestimuleerd, waardoor de huid glad trekt. Dit proces duurt tot 3 maanden na de behandeling en houdt 1 tot 2 jaar aan.
Hoe ziet het behandelschema eruit?

De behandeling ziet er als volgt uit:

week
creme
kristalpeeling
V-beam laser

1+2
X

3
X
X
X

4-6
X

7
X
X
X

8-12
X

Wat merkt u van de behandeling?

- de crème:

tretinoine kan soms in het begin van de therapie een zeer lichte roodheid en irritatie van de huid veroorzaken. Dit is niet ernstig en kan zelfs het vervolg van de behandeling ten goede komen.

- de kristalpeeling

de peeling voelt aan als licht schuren over de huid. Het geeft een prikkelend gevoel dat door de meeste mensen niet als onprettig wordt ervaren.

- de laser

met de laser wordt per ‘schot’ een huidgebied van bijna 1 vierkante centimeter behandeld. Gedurende een fractie van een seconde wordt met behulp van een verkoelende spray de huid gekoeld met vloeibare stikstof. Enkele milliseconden later volgt de krachtige zuivere lichtstraal. Omdat de huid gekoeld wordt ontstaat geen schade aan de opperhuid en wordt de huid kortdurend verdoofd. De lasertherapie wordt dan ook goed verdragen.

- na de behandelsessie

door de combinatiebehandeling met de kristalpeeling en de laser is de huid iets rood en licht gezwollen. Dit houdt doorgaans 1 dag aan. Eventueel kan de roodheid iets gecamoufleerd worden, bijvoorbeeld als u direct na de behandeling weer naar het werk moet. De huidtherapeute kan u hierover adviseren. Na de eerste dag na de behandeling kan de tretinoine crème weer eenmaal daags worden toegepast (zie schema).

Kosten

Voor een afspraak kunt u direct kontakt opnemen met de Huid- en Laserkliniek Lievensberg: 0164 263822. U hebt geen verwijzing nodig van uw (huis)arts. De kosten worden helaas niet vergoed door zorgverzekeraars en bedragen voor het totaalprogramma 500 Euro.

Zo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:23
Verwijderd
Als je een laserbehandeling laat doen, raad ik je aan eerst even verder te zoeken naar informatie over de eventuele negatieve gevolgen hiervan. Het schijnt dat de plekken die hiermee behandeld zijn, niet of anders kleuren onder invloed van uv-straling (de zon dus) dan de niet behandelde plekken. Als je dus in de zon bent geweest, dan krijg je allemaal gekke vlekken.
Maar kijk het nog even na, ik heb het ook maar ooit gezien/gehoord, dussuh...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:24
Verwijderd
Misschien helpt calendulan (van VSM) ook wel iets...maar of 'gaatjes' daar ook door weggaan...? Maar wat is er mis met een keer langs de dokter om te vragen of hij/zij iets weet?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:50
Traitor
Traitor is offline
ik denk dat je meer info vind als je naar Putjes zoekt bij Google ipv gaatjes (tandarts hulp enzo )

just a suggestion
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:37
Nieni
Nieni is offline
Laser kan toch pas als je huid volledig uitgegroeid is? Zeggen ze iig tegen mij over mijn littekens...
Calendulan van VSM idd (gebruik ik ook) maar die blijft vrij lang glimmen. Biodermal littekencreme kan ook, maar die is een stuk duurder. (was in guldens 22,50. Denk nu dus ongeveer 10 euro, ietsje meer, maar je doet er wel heel lang mee. Heb in zes jaar nog geen 1,5 tube verbruikt (30 ml) en smeer toch dagelijks drie littekens. (vrij groot)
Nou ja, in ieder geval sterkte ermee!!
Oud 01-03-2003, 14:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
biodermal is een goede litteken creme. ze hebben er ook 1 speciaal voor de littekens op je gezicht.

ik heb het zelf alleen nog geprobeerd op mijn benen, en dat werkt zeker. ik kan me alleen wel voorstellen dat je misschien juist puistjes van de creme krijgt omdat het wat vettig is. misschien eerst op een klein stukje proberen?

volgens mij is het zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. ik kan het me niet meer zo goed herinneren hoe ik er aan ben gekomen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten