Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 00:19
Verwijderd
soms zit ik gewoon ergens rustig maar dan krijg ik een soort schok door mn hele lichaam..lijkt net of ik dan vet schrik..gebeurt zelden maar soms heb ik dat op een dag...kweet nie wat het is ik heb toch geen tik he
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:42
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik heb geen idee waardoor het komt, maar dat heb ik ook wel eens als ik bijna slaap, dan trekken mijn spieren samen, en dan krijg je een schok ofzo door je lichaam. En dan ben ik weer klaar wakker.
Heel vreemd, ik heb alleen geen idee wat het is...
Oud 10-03-2003, 09:44
Verwijderd
ik heb t snachts wel eens.. dan beweeg ik opeens heel snel heel erg.. omdat ik dan denk dat ik anders val ofzo.. denk neit dat dat is wat je bedoelt.. maar dat voelt ook als schok omdat het zo snel gebeurd.

als het vaker gebeurt zou ik even langsgaan.. die zal je dan zeggen wat waarschijnlijkis en als ze het neit weet zal ze je doorverwijzen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:19
ssjpan
ssjpan is offline
heb ik ook ja als ik bijna slaap, maar waarom? geen idee
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:19
Verwijderd
Als ik erg moe ben gebeurt het wel eens.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 10:55
AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Dat heeft m'n vriend ook vaak. Alleen maar als ie zich volledig ontspant (als ie slaapt dus :-/), dan trekken ineens als z'n spieren samen en ontspant ie zich weer... Als hij zich die dag heel erg ingespannen heeft is het erger. Volgens mij is dat gewoon een natuurlijke reactie van je lichaam?

Mja, is best schrikken als je zelf lekker ligt te slapen en je wordt je nest bijna uitgesodemieterd
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:40
poesiefox
poesiefox is offline
Ik heb het altijd vlak voor ik in slaap val. Mijn vriend vind het levensgevaarlijk om mij met mijn been over hem heen in slaap te vallen, want als ik ga liggen trekkebekken krijgt hij een heut in zijn zakie. Niet zo prettig!
Oud 10-03-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Ik heb het altijd vlak voor ik in slaap val. Mijn vriend vind het levensgevaarlijk om mij met mijn been over hem heen in slaap te vallen, want als ik ga liggen trekkebekken krijgt hij een heut in zijn zakie. Niet zo prettig!
Ouch
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:49
notbonefish
notbonefish is offline
ik heb het ook weleens. maar altijd als ik klaarwakker ben. het is ook niet gewoon een spiersamentrekking, maar een hele reeks ervan in mijn rugspieren, alsof ik even plaatselijk moet rillen van de kou. heel irritant
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
poesiefox schreef:

Heb ik wel eens gedaan ja
Oud 10-03-2003, 15:02
Verwijderd
Zowel zo'n 'schok' als zo'n 'huivering' heb ik regelmatig. Volgens mij is het iets normaals van als je spieren zich opeens ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:08
Balance
Balance is offline
een paar keer gehad, vond het behoorlijk eng. Maar kzie dat dat vrij normaal is...
Oud 10-03-2003, 15:09
mitchuhl
mitchuhl is offline
Soms heb ik het als ik gewoon ergens zit of loop. Ook ben ik erachter gekomen dat ik geen pure jointjes moet gaan combineren met bier en harde muziek met bewegende lampen want dan krijg ik gewoon een hele schok-aanval (+desorientatie +gezichtsverlies +...)
Oud 10-03-2003, 15:25
#6 is offline
jah, ik heb dat ook als ik bijna slaap.
Volgens mij komt dat door iets in je hersenen ofzo..die gaan anders werken, of slapen..of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:31
Martin
Martin is offline
Zo`n schok! Heel erg bekend!.

Heb ik erg vaak als ik ontspannen lig of zit. Vooral als ik in mijn bed lig dan wil het wel eens gebeuren dat ik een soort schok krijg en dat mijn been zeg maar wegvliegt

Heel erg herkenbaar voor mij dus.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:49
Pheeling
Pheeling is offline
weet níemand hier wat die schok is? hehe, ik lekkûr wel
= die schok betekent dat er opeens een stoot adrenaline door je lichaam gaat, opeens een kleine hoeveelheid (terwijl 't normaal verdeeld is) waardoor je spieren zich spannen... het is normaal dat dat wel 's gebeurt hoor, en dus vaker als je die dag intensief hebt gesport, want dan heb je zoiezo meer adrenaline in je lichaam . ik heb 't ook wel 's, vét irritant, ik heb 't als 'k half slaap, dan trap 'k opeens heel hard met m'n benen tegen de achterkant van mn bed auw!

*jaaa, Pheeling let op op school*
Oud 10-03-2003, 20:57
Hagel
Hagel is offline
ik heb dat regelmatig, heb het zelf niet eens meer door.
lijkt alsof er een enorme rilling door mijn lijf heen trekt, en ik schok dan helemaal. Vorige week in deklas schokte ik zo erg dat de hele klas zat van : whaaa wat deed jij nou
ach tja, zal wel niks slechts zijn, msg moet ik meer bewegen ofzo..
Oud 10-03-2003, 21:51
Verwijderd
jah dat schieten is vaag ja
maar ik heb t gelukkig nie vaak..maar wilde t ff weten wat t was..maar bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:44
Verwijderd
Heel raar is dat ja, ik heb het ook wel eens.
En dan niet als ik moe ben of hyper actief, maar gewoon als ik in de les zit of als ik iets uit de koelkast wil pakken.

Ik heb het trouwens niet door heel mijn lichaam, maar alleen aan de linkerkant van mijn nek.

Het lijkt net even alsof er je een stroomstoot krijgt, maar het is toch ook weer heel anders, het doet geen pijn daarna enzo.
Vreemd, ik heb er geen verklaring voor.
Misschien toch iets van overgespannen zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 01:09
Verwijderd
yup ik spring regelmatig.. elke nacht meerder keren
vaak voordat ik in slaap val, kweeniej. schopte laatst mn vriend hij schrikken natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:41
Sithan
Sithan is offline
Heb ik best vaak eigenlijk...mensen kijken me dan aan alsof ik gek ben of zo
Oud 11-03-2003, 12:23
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Als je naar bed gaat probeer je alles te relaxen, je geest en ook je lichaam.. je lichaam heeft heel de dag moeten werken als het goed is.. en nu je in bed ligt moet hij daar aan wennen, hij probeert langzamerhand al je spieren te ontspannen.. als het net lijkt alsof je valt is dat al je spieren helemaal verslapt zijn.. zeg maar niet meer in contact staan met je hersenen..
als je dan weer btje meer wakker word komt er stroom naar al je lichaamsdelen en dit is het effect van het vallen, discovery channel ruleert..

pz
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rickjansen84 schreef op 11-03-2003 @ 13:23:
Als je naar bed gaat probeer je alles te relaxen, je geest en ook je lichaam.. je lichaam heeft heel de dag moeten werken als het goed is.. en nu je in bed ligt moet hij daar aan wennen, hij probeert langzamerhand al je spieren te ontspannen.. als het net lijkt alsof je valt is dat al je spieren helemaal verslapt zijn.. zeg maar niet meer in contact staan met je hersenen..
als je dan weer btje meer wakker word komt er stroom naar al je lichaamsdelen en dit is het effect van het vallen, discovery channel ruleert..

pz
en als je t overdag hebt dan
Oud 11-03-2003, 12:25
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Citaat:
Sithan schreef op 11-03-2003 @ 13:24:
en als je t overdag hebt dan
weet ik niet, misshien dat jij je eigen heel snel relaxt voelt??
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:44
Verwijderd
Ja, heb ik ook weleens. Idd vlak voordat ik in slaap val, het is dan net of ik val (schrik soms best wel dan, want ik heb een hoogslaper waar aan één kant geen hek/rand zit) en dan gaat er idd een schok door me heen. Ik wist nooit wat het was, maar ik maakte me er ook nooit echt zorgen om ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 10:48
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
******** schreef op 09-03-2003 @ 23:44:
ik heb t snachts wel eens.. dan beweeg ik opeens heel snel heel erg.. omdat ik dan denk dat ik anders val ofzo.. denk neit dat dat is wat je bedoelt.. maar dat voelt ook als schok omdat het zo snel gebeurd.

Hmmz, vaag, dat heb ik ook best wel vaak! Dan denk ik dat ik ergens naar beneden val, heb ik ook echt zo'n gevoel, voelt heel vreemd, en dan wordt ik wakker....
Oud 12-03-2003, 13:19
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Citaat:
******** schreef op 10-03-2003 @ 10:44:

als het vaker gebeurt zou ik even langsgaan.. die zal je dan zeggen wat waarschijnlijkis en als ze het neit weet zal ze je doorverwijzen
Dat heb ik ook weleens ja. Dan lig je op bed, en lijkt het net alsof je heel lang valt, en dan 'schok' en is het weer over

Zijn toch wel veel mensen die dit hebben? Heeft er dan niemand een verklaring voor?
Oud 12-03-2003, 13:33
Big Brother
Big Brother is offline
ow zo vaak hbe ik dat, en soms ook overal steken opeens enzo.. nahja zal wel de groei ofzo zijn, of die verdomde hormonen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:50
liesemies
liesemies is offline
ik heb het meestal dat ik in mijn bed lig en juist zo in slaap begin te vallen
en heb dan het gevoel dat ik echt val en daarom krijg ik dan zo'n schok door mijn lichaam
het is echt heel ambetant
weet ook niet wat ik eraan kan doen
Oud 13-03-2003, 21:03
KazzZ
KazzZ is offline
klinkt me heel bekend
inderdaad als ik net in slaap val, dan schrik ik wel eens opeens wakker, heel raar
Oud 14-03-2003, 19:16
Fortisi
Fortisi is offline
Ik vind dat vallen in je slaap echt zwaar irritant, ben je net lekker ontspannen, lekker aan het dromen, ben je opeens weer klaarwakker, ik had het gister weer
Oud 14-03-2003, 19:30
karamba
karamba is offline
Citaat:
Pheeling schreef op 10-03-2003 @ 17:49:
weet níemand hier wat die schok is? hehe, ik lekkûr wel
= die schok betekent dat er opeens een stoot adrenaline door je lichaam gaat, opeens een kleine hoeveelheid (terwijl 't normaal verdeeld is) waardoor je spieren zich spannen... het is normaal dat dat wel 's gebeurt hoor, en dus vaker als je die dag intensief hebt gesport, want dan heb je zoiezo meer adrenaline in je lichaam . ik heb 't ook wel 's, vét irritant, ik heb 't als 'k half slaap, dan trap 'k opeens heel hard met m'n benen tegen de achterkant van mn bed auw!

*jaaa, Pheeling let op op school*
Een hele verklaring rijker en het schijnt heel menselijk te zijn ook nog. Vroeger dacht ik dat het door de kou kwam maar ik had het later ook toen ik het warm had. Het lijkt net een soort stuiptrekking. Als ik dat weer voel aankomen dan schiet ik ook omhoog en dan heb ik het idee dat iedereen me weer gaat aankijken. Het brent me soms ook weer bij de les - zo een schok - als ik in gedachte ben afgedwaald.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Dat heb ik de laatste tijd vrij regelmatig, ik vroeg me ook al af wat het was. Ik dacht zelf altijd dat het kwam doordat ik een poosje in dezelfde houding had gezeten Zou ook wel kunnen want ik ben al 2 weken tentamens aan het leren...
Als je in bed ligt, lig je toch ook lang in dezelfde houding? Ik weet het ook niet, maar vond het wel aardig bedacht van mezelf
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:39
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heb ik ook weleens last van, vooral in mijn slaap. Zo beweert mijn vriend tenminste....zijn gewoon stuiptrekkingen.
Kan geen kwaad neem ik aan. Ik hoop tenminste maar dat je er geen verhoogde kans op de ziekte van Parkinson door krijgt ofzo..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:07
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
******** schreef op 10-03-2003 @ 10:44:

Zo zeg.. komt wel heeeeeel bekend voor dit. Word je ook echt wakker met moeilijke adrealine stoot.
Raar
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:16
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hehe dat heb ik ook best vaak
Maar meestal is dat als ik het superkoud heb (en ik heb het echt driekwart van de tijd koud).. dan krijg ik ineens zo'n rilling wat lijkt op een spastisch reflex ofzo, best gaaf
Oud 15-03-2003, 21:49
SpiritX
SpiritX is offline
Gebeurt me regelmatig, vooral wanneer je zo net op het randje van wakker zijn en slapen belanceert...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 22:00
Verwijderd
mijn vriend zei dat ik dat altijd heb als ik bijna slaap.. zelf merk ik het soms niet eens
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten