Advertentie | |
|
![]() |
|
(ik ben blond da je da ff weet)
maar bedoel je da die hele kabel 5cm dik is???? whaha want da kan ik me niej voorstellen... of gewoon da uiteinde?? want da uiteinde is wel 5 cm dik... en er zit nog zon dikke kabel erin.. maar die had mijn moeder vorige keer verbonden met de printer... want de scanner en printer hadden we al op onze vorige computer... zonder xp dus en toen deed alles het gewoon wel... de scanner is denk ik 2 jaar oud thnks voor je hulp btw.. vinnik heel liefjes
|
Ja ik bedoelde de stekker.
![]() En die 2e brede kabel is de doorlus naar de printer ja. Maar dan nu de vraag: zie je ook een aansluiting in de vorm van een vierkantje achter de scanner? Waar een sterkkertje in kan dus? Zo ja, dan kan er ook USB in. USB werkt namelijk veel beter. Zo nee, probeer ik wat anders. En blond zijn betekent niet dat je dom bent. ![]()
|
nou ik heb bruin haar
maar uhmz.. er zit nog zo'n stuk waar een rond stekkertje in kan.. een lader... geloof ik...maar er zit niks in.. en mijn moeder zegt da da er niks mee te maken heeft en da ik niej zo eigenwijs moet doen.. maar ik denk da da er dus wel iets mee te maken had
|
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/...e=S14a_enx.exe
Heb je deze driver geïnstalleerd? Deze kun je ook installeren: http://www.canon-europa.com/cgi-bin/...me=S14g_en.exe (is de toolbox)
||
Citaat:
Je hebt toch wel geprobeerd of de scanner het deed nadat je hem had aangezet hè? ![]() Maar weet je zeker dat je bovenstaande driver hebt geprobeerd? Ga eens naar Start -> My Computer en klik rechts op een lege witte ruimte, kies daar voor properties/eigenschappen. Ga naar tabblad Hardware en klik op Device Manager. Zie je hier ergens een geel uitroeptekentje voor staan?
||
Citaat:
Zit deze stekker vast aan een adapter? zo ja heb je deze dan ook in het stopcontact zitten en het ronde stekkertje in de scanner? Zonder stroom doet hij namelijk niet veel.
||
Citaat:
Wat ik vermoed, is dat de parallelle poort niet goed werkt. Sluit de printer er eens op aan en installeer de drivers ervoor. Werkt deze wel? Dit is belangrijk om te weten. BTW: Parallelle poort is dus zie ingang achter je computer met al die pinnetjes, waar je die brede kabel (jaja, stekker) indoet. Doe daar eens direkt de kabel van de printer in, en kijk of de printer het doet.
||
Citaat:
Tja als je de moeite niet wilt doen, dan houdt het op. Als je in het vervolg een printer of scanner koopt, koop dan alsjeblieft eentje met USB-aansluiting. Dat werkt echt veel beter.
||
Citaat:
En die zit doorgelust via de scanner? Met zo'n zelfde kabel? Of heeft de printer zijn eigen kabel naar de computer toe? Als het eerste het geval is, dan ligt het daar dus niet aan, maar aan de scanner. Eerlijk gezegd zou ik het dan niet meer weten. Je kunt proberen de driver nog een keer te installeren samen met de toolbar. En dan proberen te scannen.
|
ik wil wel de moeite doen.. maar het feit dat ik al vanaf 10 uur vanmorgen bezig ben maakt mij gek...
en ik heb die scanner niet gekocht ... dat heeft mijn moeder gedaan... komt bij dat het aan xp ligt en niet aan de scanner want op de vorige computer heeft ie t ook gedaan
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat het allemaal veel moeite is enzo begrijp ik, ik heb soms ook de pest in als ik al heel lang met een probleem bezig ben en het werkt nog steeds niet. ![]()
||
Citaat:
![]() Dat wist ik nog niet. Probeer de kabel van de computer eens direkt naar de printer aan te sluiten, zodat 'ie dus niet via de scanner zit. Dus gewoon kabel uit printer halen en in scanner doen (ipv die andere kabel die in de scanner zit). Dat doorlussen lukt niet altijd namelijk!
|
waarom zo nodig usb ipv paralel? windows kan prima met dat ding omgaan hoor. ok er plopt misschien niet gelijk een message op in je sys-tray maar het werkt hier prima.
eventjes de dingen op een rijtje. -kabels zitten goed in de computer en in de scanner? bij paralelle kabels moet je ze vaak aandraaien met twee schroefjes aan bijde kanten van de connector. -scanner heeft stroom ![]() -drivers zijn (goed) geinstalleerd -onder apparaatbeheer staat een scanner?? als dit allemaal zo is. wat doet ie dan niet? scant ie niet, gaat de scan kop wel op en neer in de scannerals je probeert te scannen? met welk programma scan je? en wat geeft dat programma aan als het niet lukt ![]() ![]() -de postbode- edit: waaa wat word er veel gepost in dit topic
|
Heb je geen bekenden bij je in de buurt die een beetje verstand van computers en randgebeuren hebben? Niet om jou hoor, maar ben dit gesprek het laatste uur eens aan het volgen en concludeer om heel eerlijk te zijn dat er nog 0,0% vooruitgang inzit. Iemand uit de buurt kan zelf met het systeem aan de gang en ziet wat er gebeurd.
Wil iig een complimentje geven aan "Enlightenment", dit omdat ze zoveel tijd steekt in het helpen van andere mensen. Niet dat ik een boeman ben ofzo maar ik was er al een half uur terug mee opgehouden. ![]() iig succes met je scanner, Wuzzelez
||
Citaat:
![]() ![]() -de postbode-
|
nee er zijn hier nu geen mensen.. alleen mijn zusje
en ik heb aan mezelf beloofd dat ik dit ga fiksen daarom... maar als ze me beu is begrijp ik dat heel goed hoor en ik vind het ook heel lief van haar ik kom wel een keer een bloemetje langsbrengen ![]() owz en ff voor postbode...hij geeft niet eens iets aan bij scanners... dat is al een probleem ik heb die drivers geinstalleerd.. en ik zal de schroefjes nog ff aandraaien hahah jullie zijn erg lief voor mij hoor
||
Citaat:
Stroom krijgt ie niet via de parallelle poort hoor. ![]() Er hoort een andere power adapter in te zitten!
||
Citaat:
![]() Heb je die kabel er nu wel weer in? Doet de scanner het nu? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dacht eerst dat je de scanner via de printer had aangesloten. Dus PC -> Printer -> Scanner. Maar het is dus PC -> Scanner -> Printer. Dan moeten er dus 3 kabeltjes in de scanner, yep. ![]()
||
Citaat:
![]() LOL, oke nu snap ik het niet meer. ![]() Heb je misschien een digitale fotocamera? Dan zou je foto ervan kunnen nemen. Zo niet: hoe ziet de stekker eruit, die naar de computer gaan?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Scanner] scantak 2.1 Verwijderd | 6 | 04-01-2005 11:31 | |
Software & Hardware |
Simplex Scanner.. How to let it work ? wilco984 | 2 | 04-01-2005 11:19 | |
Software & Hardware |