Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ookal lijkt het dat je er niet vanaf kan komen kan het echt wel, misschien duurt het wat langer dan bij andere mensen, maar het kan wel. En als je zelfs al hoogtevrees hebt als je op een stoel staat zou ik zeggen dat het je dagelijkse leven beinvloed, dat je veel dingen niet kan doen vanwege die hoogtevrees, en waarschijnlijk ook die sneltevrees. Dat is het kenmerk van een fobie.. Maar ja als je er echt niet vanaf wilt komen zou ik zeggen van nou dan niet, maar als je er wel vanaf wil komen heb je wel verschillende cursussen enzo..
En het voelt waarschijnlijk hetzelfde omdat (net als mensen boven mij gezegd hebben) het is angst. Dus ja dat lijkt op elkaar...
|
Ik heb ook hoogte vrees en woon 4 hoog
![]() Ik heb het al mijn leven lang en dat zal ook wel altijd zo blijven, de beste manier om er af te komen is mischien dan wel de confrontatie met de hoogte zelf maar ik ga dus met geen mogelijkheid bungeejumpen ofzo... dan maar hoogtevrees de rest van mijn leven!! Oh ja en laat je niet dwingen!!
|
![]() |
Een achtbaan is de grootste ramp voor mij? Herkenbaar? Je zit hoog en je hebt een hoge snelheid. Neej, mij krijg je dus nooit in een achtbaan. Ik heb ook last van een combinatie denk ik, maar ik heb het pas op een bepaalde hoogte en snelheid. Ik denk dat ik me je situatie niet precies in kan beelden. Omdat ik het niet zo snel heb. Het is pas een bepaalde hoogte of afstand dus...
|
![]() |
|
Tsja... Ik ben van m'n hoogtevrees afgekomen nadat ik tijdens een paddotrip ineens vol in een enorm (zeg, 6 meter hoog) klimrek met allemaal touwen klom... Alleen wordt dat misschien een beetje lastig, gezien je leeftijd...
|
Verwijderd
|
ik heb het ook... ik ben net terug met skivakantie maar ik durfde niet snel te gaan omdat.. tja ik zou het niet weten, omdat ik niet zo hoog en hard wou vallen.. omdat als je snel gaat je harder valt.. en je dan wat breekt.. mijn hoogtevrees is alleen maar omdat ik niet wil vallen en doodsbang ben dat het tohc gebeurd.. daarom wil ik ook niet snel gaan..
ik heb dus ook hoogtevrees... ookwel erg maar gelukkig niet zo erg als jou.. ik probeer me er overheen te zetten en wat meer vertrouwen te krijgen in dingen,.. ik sleep me er doorheen, en het gaat goed zodat ik de volgende keer er minder moeite mee heb.. verder mijd ik de ergste gevallen van hoogtevrees, geen bungeejumpen enzo.. en dit was ook mijn laatste jaar skieen (ook door andere dingen ) maar als je er in het dagelijks leven ook last van heb is ht wel erg.. misschien geef je teveel toe aan je angsten.. soms moet je gewoon even doorbijten, anders ben je de volgende keer nog banger.. zo gaat het niooit beter... als ik jou was zou ik gewoon thuisd jezelf een beetje trainen om er beter mee om te gaan.. ga eens elke dag 5 minuten op een stoel staan.. de eerste keer zal je het waarschijnlijk doodeng vinden, de 2e en 3e keer ook nog wel maar je zal merken dat het beter gaat en je na een tijdje rustig op die stoel staat |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zullen ongetwijfeld therapiëen zijn die je ervanaf kunnen helpen...misschien eens iets proberen met NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren)? Een vriend van mij claimt op die manier ook van z'n hooikoorts te zijn afgekomen...
En ik denk persoonlijk dat het ongelooflijk gelul is, dus nu kunnen we mooi de proef op de som nemen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan je angst oplossen door 'm te overwinnen.
Kijk dat allerlei mensen je dwingen om op een andere hoogte te gaan staan, helpt niet. Ze vergroten je angst alleen maar. Ik ben gedeeltelijk van m'n hoogtevrees afgekomen door zelf (zonder druk) langzaam naar een raam toeschuifelen en eens naar beneden kijken. Of bij een trap. In het begin word je helemaal misselijk van angst maar naar mate je het meer doet, leer je je angst onderdrukken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Met hoogtevrees in hoogste achtbaan europa? Verwijderd | 7 | 20-06-2014 09:59 | |
Algemene schoolzaken |
Sportdag!! RitmicFeelings | 5 | 21-09-2012 12:37 | |
Psychologie |
Hoogtevrees in dromen. Alexanchez | 4 | 11-02-2006 16:27 | |
Psychologie |
B.D.E & Hoogtevrees Anki | 3 | 06-03-2005 16:14 | |
De Kantine |
wie heeft er hoogtevrees en wat zou jij dus nooit doen wat met hoogtes te maken heeft Verwijderd | 12 | 27-04-2003 12:26 | |
Psychologie |
Hoogte vrees. Tucker | 10 | 25-04-2002 19:45 |