Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 19:18
angel_girl
angel_girl is offline
Ik wil graag lerares worden maar die Havo lukt me echt niet.

Nu wil ik volgend jaar graag MBO gaan doen, ben vorig jaar met goeie cijfers overgegaan, dus dat is geen probleem, ik heb dat overgangsbewijs.

Ik ben dan van plan om OA te gaan doen op niveau 4.

Hebben jullie ervaring hiermee?
Wordt het er makkelijker op?
Oud 17-02-2003, 20:05
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ja, ik ben er in 4havo ook mee gestopt en doe nu ook MBO en dat is echt heel makkelijk ja...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 23:23
Eva*
Eva* is offline
Ik ben na 3havo op het MBO - niveau 4 overgestapt. Ik doe dan wel geen opleiding tot Onderwijsassistente, maar wel een andere opleiding in de welzijnstak. Ik vind mijn opleiding ongeveer dezelfde moeilijkheidsgraad hebben als 3havo. Al zijn het zijn wel ander soort vakken waar je heel ander soort energie in steekt. Oh, en volgensmij rekenen ze ook wat minder streng op het MBO, ze zijn iets minder veeleisend.
Maar ik heb in ieder geval een goede beslissing genomen om met de havo te stoppen, want de vakken die ik nu heb liggen veel meer in mijn interessegebied en lukken me (daardoor) ook beter.

Is het trouwens je bedoeling om dan na het MBO naar de PABO toe te gaan? Onderwijsassisentes zijn namelijk niet erg gevraagd, omdat scholen vaak het geld er niet voor (over) hebben. Maar als je daarna naar de PABO zou willen, kan dan natuurlijk wel in 3 i.p.v. 4 jaar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 07:21
miro
miro is offline
Ik ben na 3 havo naar t MBO gegaan, t is echt heel erg makkelijk gegaan. Ik had zelfs t beste diploma van de hele opleiding Dus van de havo naar MBO is makkelijk alleen de overstap van MBO naar HBO is een heel stuk moeilijker....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:41
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik ben na 3 havo naar t MBO gegaan, t is echt heel erg makkelijk gegaan. Ik had zelfs t beste diploma van de hele opleiding Dus van de havo naar MBO is makkelijk alleen de overstap van MBO naar HBO is een heel stuk moeilijker....
Hmm ik hoor ook juist vaak dat van Mbo-hbo makkelijker is dan havo-hbo...Vooral met spw en zo, omdat je dan al stage hebt gelopen en veel gerichtere dingen hebt geleerd?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:49
bette4ever
bette4ever is offline
Moet je spw gaan doen. Als je de havo niet lukt zal het MBO je echt beter af gaan
Oud 25-02-2003, 06:51
miro
miro is offline
Citaat:
Janneke1 schreef:
Hmm ik hoor ook juist vaak dat van Mbo-hbo makkelijker is dan havo-hbo...Vooral met spw en zo, omdat je dan al stage hebt gelopen en veel gerichtere dingen hebt geleerd?
ja ik vind van niet, maar ik doe dan ook niets wat spw kant op is ofzo...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:56
Bo
Bo is offline
Onderwijsassistent is een niveau 3 opleiding toch? Dat zou ik ff goed navragen want als dat zo is, is het moeilijker door te stromen en werk je ver onder je niveau waardoor je je gaat vervelen.

Hoe dan ook, ik doe spw4, heb de havo ook net niet gehaald (kon geen talen, en die had je op de mavo niet) met als verschil dat ik wel mijn mavo diploma heb.

Spw is een makkelijke opleiding, die je met een beetje algemene kennis en inlevingsvermogen met gemak moet kunnen doorlopen, en helemaal omdat je de havo net niet kan halen.

Met een mbo opleiding heb je hetzelfde niveau als iemand die van de havo komt, vaak heb je het voordeel een paar jaar ouder te zijn, heb je ervaring door je stage en sluit de stof van je mbo opleiding aan op je hbo opleiding.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:02
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
WHAHAHHAHAAH nikki als lerares. Dat word wel een leuke klas dan, heel de dag blowen en roken. En al die kindertjes leren hoe je moet snuiven
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
bette4ever schreef:
Moet je spw gaan doen. Als je de havo niet lukt zal het MBO je echt beter af gaan
Ik ben na 4 HAVO (klote 2e fase) met de HAVO gestopt, en ben SPW met HAVO gaan doen, DHBO heet dat...Helaas verdwijnt de opleiding, maar het is echt DE oplossing geweest! Maar SPW is echt makkelijk, al moet je er wel een beetje aanleg voor hebben...

En ik vind het persoonlijk een zeer gevoelige, persoonlijke opleiding. Je wordt constant met jezelf geconfronteerd...

Maar in principe is de overstap van 4 HAVO naar MBO goed te doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten