Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 18:13
devilcat
devilcat is offline
Hallo,
Ik heb al zo\'n 4 jr last van hyperventileren.
Ik begon te hyperventileren toen ik gepest werd, ik was toen 13, toen was ik nog niet aan de pil
half jaar later zo\'n beetje ging ik aan de diane 35 vanwege acne,
Nu, al 1 jr ben ik aan een zeer lichte pil, de Lovette, Ik heb helaas nog steeds hyperventilatie aanvallen, en vooral angstaanvallen die mijn leven beheersen, Ik durf weinig op strata of in winkels, ik word duidezelg, en achteraf moet ik huilen omdat ik me zo kut voel.

Mijn vraag is eigenlijk:
Kan dit iets te maken hebben met de Pil? terwijl ik in de stopweek wanneer ik de pil dus niet slik OOK last heb, en voordta ik de pil uberhaupt begon te slikken had ik al last van hyperventileren..

Bedankt voor de reacties!!
[reageren, of discusieren over angstaanvallen kan natuurlijk ook , graag zelfs ! ]

Doei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 18:15
Verwijderd
volgens mij kan t niet aan de pil liggen, daar kun je meer over lezen in de gebruiksaanwijzing.... anders moet je ff langs je huisarts gaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:18
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Volgens mij heeft de pil niet zulk soort bijverschijnselen... maar als je het zeker wilt weten moet je indd even de gebruiksaanwijzing nalezen denk ik, en als daar niks instaat kan je altijd nog even bij de huisarts langsgaaan.
Oud 11-03-2003, 18:25
Verwijderd
ik zou net als de vorige reply's eerst de gebruiksaanwijzing lezen en anders naar je arts gaan en misschien met die overleggen om misschien een maand te stoppen ofzo en dan te kijken hoe het gaat zonder die pil...
succes en sterkte
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:41
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Als je er al last van had voordat je de pil slikte,
dan lijkt het me wel heel sterk dat het door de pil zou komen..
Als het door de pil zou komen had je er last van moeten krijgen toen je met de pil begon, niet daarvoor al.

Lees de gebruiksaanwijzing v/d pil eens helemaal door, staat er dat hyperventileren een vd bijverschijnselen kan zijn dan zou ik eens naar de huisarts gaan. Dan weet je het zeker, want het kan ook nog zijn dat je voordat je de pil nam ging hyperventileren door een andere oorzaak, en nu door de pil. Maar het lijkt mij wel heel sterk en toevallig.

Staat er in de bijsluiter niets over hyperventileren, dat nou ik er maar vanuit gaan dat het hyperventileren een andere oorzaak heeft (zeker ook omdat het al begon voordat je de pil slikte)

Als je er trouwens zo vaak en zoveel last van hebt, kan het zo wie zo geen kwaad om toch even langs de huisarts te gaan. Misschien kan hij achter de oorzaak komen, of heeft hij iets waardoor het minder wordt.

Je hebt trouwens wel meerdere soorten medicijnen (gehad). Kan het niet zijn dat het door een van die dingen komt? Lees van deze medicijnen anders ook de bijsluiter eens door, wie weet.
Oud 15-03-2003, 16:46
Miracle
Miracle is offline
Het zou natuurlijk kunnen, daarvoor kun je ff langs de huisarts gaan.
Maar het kan natuurlijk ook stom toeval zijn
Oud 16-03-2003, 11:23
Verwijderd
Hmz, als je er al last van had voor je aan de pil ging snap ik niet waarom er een verband zou zijn tussen de pil en die angstaanvallen/hyperventilatie. Als je het zeker wil weten moet je je huisarts even bellen, die weet dit vast wel.

Ik heb zelf ook wel last gehad van hyperventilatie en angstaanvallen, dat is eigenlijk redelijk vanzelf over gegaan toen het beter met me ging. Ik denk dat het iets is wat je maar gewoon moet accepteren van jezelf. Er zijn geloof ik ook wel behandelingen voor of medicijnen tegen. Misschien is het sowieso slim om es met je huisarts te gaan praten over die hyperventilatie en paniekaanvallen.

Op bijvoorbeeld deze website staat wat informatie over de behandeling van een paniekstoornis. Hiermee wil ik niet zeggen dat jij een paniekstoornis hebt maar dit zou natuurlijk kunnen.

Nja, huisarts zou ik zeggen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten