Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 20:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
jawel, jawel, ik krijg hormonen (dramatische echo op de achtergrond) om beter te slapen. het betreffende spul heet melatonine (of iets in die richting) en het is bedoel om beter in te slapen. het word vooral gebruikt bij oude mensen die minder slapen en mensen die (tijdelijk) onder zware druk staan. Sinds kort word het ook voorgeschreven (de dosis die je in de aphotkeek kan krijgen is hiervoor te laag, dus moest het op recept) aan mensen die, zoals ik, ritalin slikken en hierdoor moeilijk in slaap komen. Oeh!!! Ik ga extra pillen slikken, SuperSanne trekt de stoute schoenen aan!!! Wie gebruiken het nog meer als "tegenwerking" voor ritalin?
Oud 28-02-2003, 20:34
Kastanje
Kastanje is offline
Mijn oma gebruikte het net toen mijn opa was overleden..
ze snap het in en egt na 3 min lag ronkend in der coma
suc6
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 20:48
Rah Digga
Rah Digga is offline
Het wordt ook gebruikt door mensen die snel de neiging hebben
om hun dag/nacht ritme om te draaien (verstandelijk gehandicapten in een intramurale instelling) en door zakenlui
die de hele wereld over reizen om jetlags tegen te gaan.
Het schijnt goed te werken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ja... het is alleen dat ik omdat ik in m'n examenjaar zit, dat ik extra voorzichtig ben. Het is niet slim om in zo'n periode met je medicatie te gaan rotzooien als je niet zeker weet of er bijwerkingen zijn...
Oud 02-03-2003, 22:48
JFK
JFK is offline
M'n broertje heeft dat ook, als hij z'n medicijnen te laat in neemt dan kan ie 's avonds niet slapen...
Dus nu is ie 's avonds super irritant! Stuitert de hele kamer door, wordt snel boos en scheld je dan voor van alles uit, dus ik probeer m 's avonds zo veel als mogelijk met rust te laten...
Maar dit is misschien wel handig voor m
Oud 07-03-2003, 21:04
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb het gehad, maar het hielp bij mij niks.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten