Advertentie | |
|
![]() |
|
Elk normaal mobo heeft 2 onboard IDE channels, dus max 4 devices.
Maar niet elk BIOS ondersteunt grote hardeschijven. Soms met een BIOS-update kun je dit verhelpen. Maar bij echt antieke moederborden kun je het vergeten. ATA100 heeft sowieso een 133GB limiet door adressering. ATA133 (en SATA/150) lossen dit op, en ondersteunen b.v. ook 180GB schijven.
|
Men neme;
1 externe behuizing met firewire aansluiting en ruimte voor 3.5'' ide drive 1 pci firewire controllerkaart of je kunt eens een kijkje nemen bij Maxtor, bijvoorbeeld; Maxtor 250GB 5000XT (5400rpm, USB2.0, FireWire) 336,- Maxtor 200Gb 5000DV (7200RPM,USB2.0, FireWire, 8Mb cache) 355,- Maxtor 120GB 5000DV (7200rpm, USB2.0, FireWire) 265,- |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() -de postbode-
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
ahh ![]() Citaat:
![]() -de postbode-
||
Citaat:
Bovendien, daar heeft zij niks meer aan na een tijdje. En externe HDD kun je altijd nog gebruiken, om gegevens uit te wisselen. Ik ga ook een keer zo'n ding kopen. Lijkt me wel cool even wat GBtjes overpompen bij iemand. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Either way, koopt Promise als controller, als je dan toch een controllerkaart gaat kopen, en geen Highpointtech. Dat is bagger 1e klas. Sowieso trager; en ik heb 't meegemaakt dat die rotzooi niet eens wilde werken met mijn Maxtor schijven ten tijde van mijn Abit BE6. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik raad topicstarter een simpele USB externe hardeschijf aan. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou ze daar niks meer aan hebben na een tijdje? |
![]() |
||
Citaat:
40 is niet niks. en een externe hardeschijf is hardstikke leuk om te hebben, daar blijf je een lange tijd wat aan hebben. Zeker als ie USB 2.0 is.
||
Citaat:
![]() 2. Dat is waar, maar ik blijf een usb schijf van 200 euro nog altijd veelste duur vinden als je voor 150 euro een ide kaart + een schijf kan hebben. Ik denk niet dat zij haar computer zoveel gebruikt dat ze gezellig met haar vriendinnen elkaars HD'tjes gaat uitwisselen, zo komt ze iig niet over. Voor haar lijkt het me een beetje overbodig. |
![]() |
|
Valt wel mee, Maxtor 40GB USB 2.0 voor 161 met 6,50 rembours, dus 167,50.
Neemt niet weg dat een normale HDD veel goedkoper is. Dus misschien handig als topicstarter even reageert op het bovenstaande. Want ik vermoed dat ze gewoon een nieuwe HDD erbij kan zetten, mits haar computer niet antiek is. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
-de postbode-
|
allereerst heel erg bedankt voor de reacties maar om heel eerlijk te zijn , van jullie jargon begrijp ik niet veel (lees: niks)
nee mijn computer is niet echt heel oud maar een kennis van mij zei dat ik er geen harde schijf bij kon zetten omdat me moederbord dat niet zou aankunnen ( dus misschien isie voor jullie bergippen wel oud) Het punt is dat mijn computer al 2 jaar werkt zonder virussen of crashes en dat wil ik graag zo houden dus ik wil het liefst iets wat ik eraan kan hangen en dattie 't dan doet zonder allerlei enge dingen( drivers zoeken, installeren, port problemen noem maar op) want dat gaat bij ons in huis namelijk altijd fout... ![]()
|
![]() |
|
isaaa, hoe oud is je computer? Weet je ongeveer watvoor configuratie het is? Bijvoorbeeld: Pentium II 300MHz met 64MB geheugen. Zo kan ik een inschatting maken watvoor systeem je hebt.
Ik denk dat er namelijk wel een HDD bij zou kunnen. Vraag eens aan die vriend waarom dat niet zou kunnen. De beste keus is wellicht om gewoon een nieuwe hardeschijf in je computer bij te zetten, dit is relatief voordelig en snel. Bovendien kun je deze schijf later ook in een nieuwe computer gebruiken (overzetten). 80GB schijf kost zo'n 110-120.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Het show-je-systeem topic MiBe | 99 | 11-06-2011 00:23 | |
Software & Hardware |
Externe harddisk kan niet worden geopend Femic | 7 | 04-01-2010 11:16 | |
Software & Hardware |