Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 11:26
mylentje
mylentje is offline
Dus denk jij bij iedere relatie dat je misschien wel met deze gaat trouwen, huisje, boompje, beestje, of ben je dr wel bewust van dat het ook een keer over kan zijn???

En als je wel een keer dacht da the tje ware was, maar die relatie is uitgegaan, kan je het dan ook bij een nieuwe relatie weer denken???
Oud 04-03-2003, 11:30
Verwijderd
Hmz bij mn eerste 2 relaties heb ik nooit gedacht dit is voor altijd maar wist ik dat het uit zou gaan.. (op de eerste was ik niet verliefd genoeg, en bij de tweede wist ik gewoon dat ik zijn manier van leven niet lang vol ging houden).. Bij mn derde ex heb ik echter wel serieus nagedacht over een toekomst, samenwonen, dat soort dingen..

Uiteindelijk is dat van mijn kant uitgegaan, en ik heb nog geen nieuwe relatie gehad dus ik weet niet of ik het weer kan denken, maar vast wel.. voorlopig wil ik alleen even niet iets waarbij ik dat denk
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:34
Crimson Death
Crimson Death is offline
Uhw, dat denk ik liever nooit. dan komt er ineens zo'n druk op te staan. als het dan de ware is, dan merk je het wel neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:46
Verwijderd
Ik denk het niet bij elk meisje waar ik iets mee krijg of heb gehad, maar er zitten er wel een aantal bij waar ik dat gevoel meer had dan bij anderne.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:52
miekmuis
miekmuis is offline
Daar denk ik eerlijk gezegd al wel snel aan ja.
Achja ik ben redelijk naief wat dat betrefd
Oud 04-03-2003, 12:39
Rian-x-
Rian-x- is offline
In het begin van de relatie met mn 2e vriend had ik dat gevoel heel erg, maar naar mate we langer met elkaar gingen werd dat steeds minder...
Met mn huidige vriend ga ik nu 2,5 maanden en in het begin had ik heel erg het gevoel dat hij zo iemand anders zou krijgen, dat hij een player was en dat het dus niet lang zou duren. Maar naar mate we langer met elkaar gaan wordt t gevoel dat we nog lang bij elkaar blijven steeds sterker.

Maar je kunt dus wel 2 keer dat gevoel hebben. Ik, althans!
Oud 04-03-2003, 13:06
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Yep
Oud 04-03-2003, 16:00
Verwijderd
Nee, mijn ex die deed dat wel en zat ook over trouwen te praten en ik ben nog maar 16!
ik had zoiets van: ik wil eerst nog genieten van alles en dan vooral van de jongens...
met die jongen wist ik dan ook dat het snel weer afgelopen zou zijn. met de vriend die ik nu heb heb ik zoiets van: naja, we zien het wel. eerst maar kijken hoe lang we het met elkaar uithouden. ik probeer niet te ver vooruit te kijken, want dan word je vaak teleurgesteld.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:09
mitchuhl
mitchuhl is offline
Nee liever nog even rustig aan! Hoe graag ik dit soms ook wil ik weet toch wel dat het binnen zoveel tijd afgelopen kan zijn. Liever denk ik hier niet aan omdat ik er dan teveel op hoop en het verdriet alleen maar groter is zodra ze het eenmaal uit maakt. Ik leef met de tijd en zie wel wat er komt (toekomst-dromen zijn er natuurlijk altijd )
Oud 04-03-2003, 16:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik interresseer me in eerste plaats voor een persoon, dan geniet ik er gewoon van zo lang het duurt. als ik teveel over de toekomst van de relatie ga denken, dan gaat het fout. niets duurt eeuwig imo..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
mylentje schreef:
Dus denk jij bij iedere relatie dat je misschien wel met deze gaat trouwen, huisje, boompje, beestje, of ben je dr wel bewust van dat het ook een keer over kan zijn???
hmmm... da's een moeilijke.

langs de éne kant wel: als ik dat 'speciale gevoel' niet heb kan ik geen relatie beginnen, ik wil starten met het gevoel dat het wel goed zit, dat het echt iets moois kan worden.
langs de andere kant heb ik dat gevoel lang niet altijd even sterk, 't is een gevoel dat ook moet groeien, dat de kans en de tijd moet krijgen om te groeien, snap je? hoe langer ik met iemand samen ben hoe sterker het gevoel wordt...

Citaat:
En als je wel een keer dacht da the tje ware was, maar die relatie is uitgegaan, kan je het dan ook bij een nieuwe relatie weer denken???
hangt er ook weer van af hoe sterk het gevoel in die andere relatie was. soms is het wel moeilijk, soms totaal niet. ik kan me best voorstellen dat als het nu uitgeraakt met m'n huidige vriend dat ik het dan de eerstkomende twee jaar héééééél moeilijk zou hebben met positief denken over een relatie... (onze relatie gaat nu heel erg goed, als dit uiteindelijk blijkt mis te lopen moet dat wel een serieuze impact hebben op het latere gevoelsleven... denk ik dan...)

xxx

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:06
Tox
Tox is offline
Nee, niet altijd, soms heb ik zoiets van kan opzich wel groeien, maar elke vriendin de ware? nee
Oud 05-03-2003, 21:11
lieve
lieve is offline
Ik heb het nog nooit gehad bij iemand dat ik dacht van 'wow, hij is de ware voor mij'
Echt niet, enkele vriendinnen van me hebben dat al dikwijls gezegd tegen mij.. van 'wow die gast daar ga ik gewoon later mee trouwen, huisje,tuintje,kindjes....'
En dan denk ik wel eens van, is er iets fout met mij dat ik dat nog nooit gedacht heb?! Maar daar pieker ik nu niet meer over, dat gevoel zal nog wel eens komen zeker?
En derbij daarom komt dat gevoel,niet al meteen van in het begin van een relatie hé?!
Oud 05-03-2003, 22:09
Thomas
Thomas is offline
Nee, met zoiets moet je niet te snel zijn.

In theorie geloof ik wel dat mijn vriendin de ware is, maar toch heb ik in mijn achterhoofd dat het ooit zomaar over kan zijn. Dus ik denk bij deze dat pas over the one kan spreken wanneer je zoveel jaar getrouwd bent. En waarom zou je zoiets willen weten? Ga lekker uit van het moment en geniet ervan. Als alles goed gaat en je trouwt uiteindelijk met hem/haar dan is alles toch perfect?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 22:18
marlies
marlies is offline
Ik geloof niet in de ware, maar ik zie met mijn vriend nu wel een goede toekomst.
Oud 05-03-2003, 22:23
Verwijderd
Ik ben pas 18.
Huisje Boompje Beestje komt pas over een jaar of 11.

Het enige waar ik over nadenk bij een relatie is: Kan ik het met deze persoon langere tijd uithouden?
Is het antwoord ja dan gaan we vrolijk verder.
Is het antwoord nee dan maak ik het uit.

je bent nog lang niet van me af
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 08:50
LilBlondAngel
LilBlondAngel is offline
Citaat:
mylentje schreef:

ik DACHT het wel vaak maar toen k mijn huidige vriend ontmoetten merkte ik wel dat dat gevoel van HIJ IS DE WARE anders was.....we zijn nu 1 jaar en 1 maand samen....en na 6 maanden wist ik al helemaal wat ik wilde...kinderne, huisje, boompje, beestje, lekker saai heerlijk!! maar hij wist dat nog helemaal niet en hij DACHT er niet eens aan nog...toen schrok ik best wel heel erg.....maar nu laatst kwam hij er zelf mee dat hij ook graag kinderen wil en dat hij niet kan wachten tot we samen wonen dus dat is wel een goed teken...

succes verder.... kussies
Oud 06-03-2003, 08:58
)Vampje(
)Vampje( is offline
Bij alle vriendjes die ik tot nu toe heb gehad, dacht ik 'Dit is leuk, zou jammer zijn als het uitging, maar de ware..?' Dus nee, ik dacht nooit dat ik met één van hen zou gaan trouwen.
Bij mijn huidige vriend heb ik dat dus wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:11
Verwijderd
Ik geloof niet echt in 'de ware'. Er zullen best mensen zijn van wie je je hele leven kunt houden, maar die zijn er meerdere, mensen die 60 jaar gelukkig getrouwd zijn die zijn gewoon de anderen nooit tegengekomen of in de verkeerde situatie tegengekomen.

Had bij m'n ex-vriend altijd iets van 'naja, we zien wel'. Kon wel bedenken dat ik niet met hem in één huis zou kunnen wonen, en hij zou dat ook niet volhouden met mij, daarvoor verschilden we te veel. Met huidige vriend heb ik wél het idee dat dit voor altijd zou kunnen zijn. Op het moment zit alles zo in elkaar dat ik regelmatig denk 'ja, met jou wil ik oud worden'. Bij m'n ex-vriend heb ik dat idee nooit gehad, hoe goed het meestal ook ging.

Maar ik wil niet trouwen-huisje-boompje-beestje-kinderen, wij gaan samenwonen in een hobbithol op een heuveltop in Schotland, met een magnifiek uitzicht, we gaan samenwerken (ik wil huisarts worden, hij psycholoog), ik ga doedelzak leren spelen en hij gaat een kilt dragen, en in dezelfde heuvel bevindt zich het huis/hol van m'n beste vriendin en haar vriend

Om je vraag ook nog even te beantwoorden: Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:34
sinsere
sinsere is offline
Ik heb nu een relatie van 2,5 jaar met mn vriendje en het gaat supergoed. Hij is mijn eerste echte serieuze vriend .. en ik heb wel het idee dat wij gaan samenwonen enzo. Daar hebben we t ook wel regelmatig over.
Echt kewl!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten