Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 15:04
Verwijderd
ROTTERDAM - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) wil burgerpatrouilles in Amsterdam en Rotterdam opzetten. Deze moeten de politie volgen zodat ze niet willekeurig allochtonen lastigvalt. Ook wil AEL-NL eigen discriminatiemeldpunten oprichten waar moslims incidenten op scholen en werk kunnen aankaarten.

AEL-NL noemt de burgerpatrouilles een antwoord op de groeiende criminalisering van allochtonen en moslims in Nederland. Deze zouden onnodig en steeds vaker het doelwit van politiecontroles worden. Vooral jonge Marokkanen en Antillianen zouden als verdachten worden behandeld.

De plannen komen ruim een maand nadat de Belgische AEL heeft besloten te stoppen met zijn omstreden patrouilles in Antwerpen. AEL-leider Dyab Abou Jahjah gaf toe er niet in te zijn geslaagd misstanden vast te leggen. In plaats van de burgerpatrouilles houdt nu een 'netwerk van informanten' de politie in de gaten.

Abderrahim Achamrouk, bestuurslid van AEL-NL, benadrukt evenwel de noodzaak van burgerpatrouilles in Nederland. Met de introductie van preventief fouilleren en de mogelijke invoering van identificatieplicht vanaf 12 jaar zou de hetze tegen migranten alleen maar erger worden.

Achamrouk zegt nu al signalen te krijgen dat op het Rotterdamse Stationsplein meer allochtonen dan witte Nederlanders voor preventieve controles worden aangehouden.

Interim-leider Jamil Jawad noemt de identificatieplicht schandalig. Hij vreest criminalisering van moslimkinderen. 'Ze spelen nog in de zandbank en dan moeten ze zich al legitimeren. Criminaliteit heeft te maken met de verloedering van grote steden en niet met de islam.'

Naast de burgerpatrouilles wil AEL-NL meldpunten voor discriminatie oprichten. Allochtonen moeten via de eigen website van de AEL en op diverse plekken in het land hun beklag over onregelmatigheden op school of het werk kunnen doen. Verder wil AEL-NL door gesprekken met allochtonen in kaart brengen waarom zij voor banen worden afgewezen.

AEL-NL zegt het vermoeden te hebben dat allochtonen en moslims de voornaamste slachtoffers zijn van de huidige economische malaise.

Bedrijven zouden hen eerder ontslaan of slechts contracten voor bepaalde tijd aanbieden.

Wat ik al had gedacht word dus waarschijnlijk bewaarheid.
Wat de EAL in belgie doet, (probeert)doet zij ook hier

Ik ben bang dat dit toch wel wat stof zou doen opwaaien.

bron

Groeten,
The marshall
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 15:20
sportbabe
sportbabe is offline
Dat is denk ik ook wel zo.. Dat allochtonen bijv. sneller ergens afgewezen worden.. Maar dan moet je daar op 1 of andere manier wat aan gaan doen, en vooral niet de Nederlandse politie gaan controleren.. :-S Dat maakt de kloof alleen nog maar groter. (En dat wilden ze toch niet??)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:54
Joostje
Joostje is offline
Mij lijkt dat je dan beter kunt pleiten voor een actiever nationaal anti-discriminatie orgaan.
Oud 06-03-2003, 15:54
Go
Go is offline
Natuurlijk mag iedereen op straat lopen, hetzij in groepjes. Als zij, net zoals in Antwerpen, opnames maken van de politie met digitale-camera's (waar zouden ze die nou weg hebben !!) wat later als bewijs kan dienen lijkt me geen goed idee. Ik ben trouwens tegen de AEL !!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
digitale-camera's (waar zouden ze die nou weg hebben !!)
deze is natuurlijk ook niet goed, maar die AEL is helemaal niet goed bezig. Het mislukken van het "politietje-volgen" in België is daar wel het duidelijkste voorbeeld, dus waarom zouden ze het hier wel doen?

En dat probleem dat allochtonen eerder worden afgewezen of gecontroleerd...volgens mij valt dat bij dat afwijzen wel mee en het is toch zo dat die groepen crimineler zijn? Dan mogen ze ook best extra gecontroleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef:

En dat probleem dat allochtonen eerder worden afgewezen of gecontroleerd...volgens mij valt dat bij dat afwijzen wel mee en het is toch zo dat die groepen crimineler zijn? Dan mogen ze ook best extra gecontroleerd worden.

Het is maar een deel, en als jij zegt dat ze dan maar allemaal extra gecontroleerd moeten worden vind ik dat erg kortzichtig

Waarom moeten de goeden de dupe worden van de slechten?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the marshall schreef:
ROTTERDAM - De Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL-NL) wil burgerpatrouilles in Amsterdam en Rotterdam opzetten. Deze moeten de politie volgen zodat ze niet willekeurig allochtonen lastigvalt. Ook wil AEL-NL eigen discriminatiemeldpunten oprichten waar moslims incidenten op scholen en werk kunnen aankaarten.Mwa, lijkt me niet echt nodig, maar ik ben er ook niet echt tegen...

AEL-NL noemt de burgerpatrouilles een antwoord op de groeiende criminalisering van allochtonen en moslims in Nederland. Deze zouden onnodig en steeds vaker het doelwit van politiecontroles worden. Vooral jonge Marokkanen en Antillianen zouden als verdachten worden behandeld.
Klopt wel denk ik, als ik SOMMIGE politieagenten zie controleren, letten ze vooral op allochtonen. Maar meestal gebeurt dat niet, gelukkig.

De plannen komen ruim een maand nadat de Belgische AEL heeft besloten te stoppen met zijn omstreden patrouilles in Antwerpen. AEL-leider Dyab Abou Jahjah gaf toe er niet in te zijn geslaagd misstanden vast te leggen. In plaats van de burgerpatrouilles houdt nu een 'netwerk van informanten' de politie in de gaten.
Dan zou t verstandig zijn om nu een andere manier van aanpak te gebruiken...

Abderrahim Achamrouk, bestuurslid van AEL-NL, benadrukt evenwel de noodzaak van burgerpatrouilles in Nederland. Met de introductie van preventief fouilleren en de mogelijke invoering van identificatieplicht vanaf 12 jaar zou de hetze tegen migranten alleen maar erger worden.Ik zie niet in waarom. Als iedereen vanaf zn zoveelste jaar zo een ding bij zich moet hebben en als een allochtoon vaker gecontroleerd zou worden dan een autochtoon, dan boeit dat toch niet? Show je pas en klaar.

Achamrouk zegt nu al signalen te krijgen dat op het Rotterdamse Stationsplein meer allochtonen dan witte Nederlanders voor preventieve controles worden aangehouden.Ik ken t niet daar, maar t is denk ik wel zo dat er daar meer allochtonen rondhangen zegmaar... dus ook logisch dat die meer gecontroleerd worden. Wat absouluut niet de bedoeling is, is dat gewone allochtonen daardoor de dupe van worden..

Interim-leider Jamil Jawad noemt de identificatieplicht schandalig. Hij vreest criminalisering van moslimkinderen. 'Ze spelen nog in de zandbank en dan moeten ze zich al legitimeren. Criminaliteit heeft te maken met de verloedering van grote steden en niet met de islam.'Dat 1e deel geldt voor alle kinderen. Bovendien zal t niet vanaf 12 jaar gaan worden. 14, waarschijnlijk 16.
Waar ik t voor t eerst in dit artikel volledig mee eens ben, is dat de verloedering idd NIET zozeer met de Islam te maken heeft, maar MEER met t grote steden beleid.

Naast de burgerpatrouilles wil AEL-NL meldpunten voor discriminatie oprichten. Allochtonen moeten via de eigen website van de AEL en op diverse plekken in het land hun beklag over onregelmatigheden op school of het werk kunnen doen. Verder wil AEL-NL door gesprekken met allochtonen in kaart brengen waarom zij voor banen worden afgewezen.
Fijn, goed plan. Zou in individuele gevallen best wel helpen denk ik, want je kunt niet ontkennen dat zulke dingen neit gebeuren. Gebeurt in elk land. Ik zie hier dan ook geen probleem in

AEL-NL zegt het vermoeden te hebben dat allochtonen en moslims de voornaamste slachtoffers zijn van de huidige economische malaise.Ik zou daar nog even de laag opgeleiden en de vrouwen bij toe willen voegen. Om t ff compleet te maken.

Bedrijven zouden hen eerder ontslaan of slechts contracten voor bepaalde tijd aanbieden.Klopt, maar in de meeste gevallen wel begrijpelijk. Jammer, maar begrijpelijk dus.

Wat ik al had gedacht word dus waarschijnlijk bewaarheid.
Wat de EAL in belgie doet, (probeert)doet zij ook hierT gaat alleen maar om ideeen... Bovendien is het kortzichtig om van te voren al te oordelen. Misschien pakt alles wel heel positief uit? Misschien helemaal negatief? Wie weet? De tijd zal t ons leren...

Ik ben bang dat dit toch wel wat stof zou doen opwaaien. Als t over allochtonen en de islam gaat, waait tegenwoordig altijd wel wat stof op hier in NL, dus dat verbaast me niet, en ik maak me er verder ook niet druk om. Heb schijt eraan, boeie.

bron

Groeten,
The marshall
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:30
Verwijderd
Slechte zaak. Het lijkt me dat het de politie juist kan beïnvloeden. Immers, die denken constant: 'waarom heb ik constant een stelletje van die kutmoslims achter me aanlopen, ik doe toch niks verkeerd'.

Eigenlijk is dit een vorm van eigenrichting, en dat staat mij totaal niet aan. Als een allochtoon zich onheus bejegend voelt door de politie, te hard aangepakt of wat dan ook, dan zijn daar allerlei officiële klachtenprocedures voor. Niet met een groepje de politie schaduwen. 'Hinderlijk volgen op de openbare weg' is gelukkig een strafbaar feit, dus als die pipo's vervelend worden kun je ze zo aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Het is maar een deel, en als jij zegt dat ze dan maar allemaal extra gecontroleerd moeten worden vind ik dat erg kortzichtig

Waarom moeten de goeden de dupe worden van de slechten?
Als de NS merkt dat er veel problemen zijn op bepaalde routes, dan gaan ze juist op die routes toch ook extra maatregelen nemen?

Of een ander voorbeeld: een stad stuurt toch ook eerder extra politiecontroles naar probleemwijken, in plaats van extra controles naar wijken waar nooit iets gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:47
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Als de NS merkt dat er veel problemen zijn op bepaalde routes, dan gaan ze juist op die routes toch ook extra maatregelen nemen?

Of een ander voorbeeld: een stad stuurt toch ook eerder extra politiecontroles naar probleemwijken, in plaats van extra controles naar wijken waar nooit iets gebeurt?
Om aan te vullen: en als dat vooral allochtonen zijn krijg je daar toch een bepaald beeld door?

Tis trouwens wel waar dat de goeden lijden onder de slechten.. Maar dat is wel vaker zo, en dat hoor ik dan weer nergens.. Neem voetbalsupporters. Tis altijd: oeh.. die (bij Utrecht) F-siders!! Al die stomme voetbalfans! Ze vernielen altijd alles. Maar ik moet zeggen dat er in de andere vakken niet veel harde kern zit..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Idd, DUS de routes/gebieden waar niet zo veel aan de hand is worden BUITEN beschouwing gelaten.

Dus die allochtonen die zich gewoon gedragen moeten er NIET de dupe van worden en dat gebeurt helaas vaak wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Om aan te vullen: en als dat vooral allochtonen zijn krijg je daar toch een bepaald beeld door?

Tis trouwens wel waar dat de goeden lijden onder de slechten.. Maar dat is wel vaker zo, en dat hoor ik dan weer nergens.. Neem voetbalsupporters. Tis altijd: oeh.. die (bij Utrecht) F-siders!! Al die stomme voetbalfans! Ze vernielen altijd alles. Maar ik moet zeggen dat er in de andere vakken niet veel harde kern zit..
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn

Ik zeg toch dat de goeden er niet onder moeten lijden, maar dat dat helaas vaak gebeurd. VOoral als men alles maar lekker makkelijk gaan generaliseren.

Fout voorbeeld. Ze zeggen F-siders, en die zijn allemaal wel zo. De normale mens gaat daar dus echt niet tussen zitten. Die WIL er neit eens tussen. En idd, in die andere vakken zitten vooral gewone mensen.

Net zoals bij allochtonen. De goeden willen neit vergeleken worden met de slechten. Denk jou nou echt dat de goeden t zo leuk vidnen dat een stelletje klootzakken hun beeld verpest?? Dacht t ff neit.

Integendeel, normale allochtonen hebben een grotere hekel aan 'kut-allochtonen' dan Nederlanders!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:07
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ja, maar dat wil toch niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn

Ik zeg toch dat de goeden er niet onder moeten lijden, maar dat dat helaas vaak gebeurd. VOoral als men alles maar lekker makkelijk gaan generaliseren.

Fout voorbeeld. Ze zeggen F-siders, en die zijn allemaal wel zo. De normale mens gaat daar dus echt niet tussen zitten. Die WIL er neit eens tussen. En idd, in die andere vakken zitten vooral gewone mensen.

Net zoals bij allochtonen. De goeden willen neit vergeleken worden met de slechten. Denk jou nou echt dat de goeden t zo leuk vidnen dat een stelletje klootzakken hun beeld verpest?? Dacht t ff neit.

Integendeel, normale allochtonen hebben een grotere hekel aan 'kut-allochtonen' dan Nederlanders!
Maar het zijn wel altijd de vervelende voetballersupporters die in het nieuws komen. En ik vind dat eigenlijk wel logisch. Problemen zijn er en die moeten aan het licht worden gebracht.

En laat die goede allochtonen dan eens carriere maken!!!! (dit is verontwaardiging, niet ten nadele van deze mensen) Als ik aan allochtonen denk denk ik vooral aan mn moeder die is beroofd door buitenlanders op scooter, mn zusje van 10 die al 2x voor de bassisschool donkere jongens ruitjes in heeft zien tikken, en aan mezelf die niet meer naar het zwembad kan 's zomers.

Dus je kan wel aandacht vragen voor de allochtonen die het goed doen, en ze verdienen ook alle lof. Maar je moet de problemen vooral neit wegcijferen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Idd, DUS de routes/gebieden waar niet zo veel aan de hand is worden BUITEN beschouwing gelaten.

Dus die allochtonen die zich gewoon gedragen moeten er NIET de dupe van worden en dat gebeurt helaas vaak wel.
op de probleemroutes van de NS wordt toch ook gelijk iedereen de dupe, omdat er allemaal veiligheidsmaatregelen komen (zoals poortjes op stations bijvoorbeeld. Dus ook daar leiden dan de goeden onder de slechten. 't Verschil is alleen dat men gelijk begint de piepen wanneer het over allochtonen gaat. Terwijl het hier in beide gevallen om hetzelfde principe gaat.
Citaat:

Net of iedereen op de f-side hooligan is...
Wie loopt er hier nou te generaliseren...........??
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:35
sportbabe
sportbabe is offline
Net zoals dat nummer van Raymzter, kut-marokkanen.

Z'n laatste zin: Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren .

Wie scheert hiet nou wie over één kam?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Maar het zijn wel altijd de vervelende voetballersupporters die in het nieuws komen. En ik vind dat eigenlijk wel logisch. Problemen zijn er en die moeten aan het licht worden gebracht.

En laat die goede allochtonen dan eens carriere maken!!!! (dit is verontwaardiging, niet ten nadele van deze mensen) Als ik aan allochtonen denk denk ik vooral aan mn moeder die is beroofd door buitenlanders op scooter, mn zusje van 10 die al 2x voor de bassisschool donkere jongens ruitjes in heeft zien tikken, en aan mezelf die niet meer naar het zwembad kan 's zomers.

Dus je kan wel aandacht vragen voor de allochtonen die het goed doen, en ze verdienen ook alle lof. Maar je moet de problemen vooral neit wegcijferen.

Lees eens goed! Ik zeg toch niet dat er geen problemen zijn!!

Ik zeg alleen dat er ook goede allochtonen zijn en dat moet niet vergeten worden. T lijkt er alleen verdacht veel op dat jij generaliseert. Vind je t dan gek dat je je als goede allochtoon gediscrimineerd voelt?

Met aan het licht brengen schiet je nix op. Je moet t aanpakken/oplossen etc.

Ik weet niet hoor, maar er zijn zat allochtonen met een goede diploma en baan. Helaas komt t nog vaak voor dat een allochtoon ondergewaardeerd wordt door een bedrijf, net zoals t met vrouwen gebeurt

Nou, van dat lof verdienen merk ik bij jou dus totaal NIX van.
Ik geloof dan ook nog niet dat je dit meent!
Een beetje moddergooien aan de allochtonen en dan erachter aan zeggen dat ze lof verdienen. Zulk lof hoef ik niet.

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef:

Z'n laatste zin: Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren .

*zucht* Ga je weer

Denk je nou echt dat alle marokkanen achter hem staan??
Dat alles wat hij zegt, dat hij dat namens alle marokkanen zegt??

Wie dat doet? Jijzelf net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
op de probleemroutes van de NS wordt toch ook gelijk iedereen de dupe, omdat er allemaal veiligheidsmaatregelen komen (zoals poortjes op stations bijvoorbeeld. Dus ook daar leiden dan de goeden onder de slechten. 't Verschil is alleen dat men gelijk begint de piepen wanneer het over allochtonen gaat. Terwijl het hier in beide gevallen om hetzelfde principe gaat.

Net of iedereen op de f-side hooligan is...
Wie loopt er hier nou te generaliseren...........?? [/B]

Dat is een veiligheidscontrole, dat is iets anders dan iemand beledigen. Weet je wat pas fout zou zijn? Als je allochtonen op zo een lijn gaat weigeren omdat een paar vna hen lastig zijn. Niet dat dat gebeurd ofzo, maar dat is fout.

Wat nu gebeurt komt ten goede aan de normale passagier, maar als jij GOEDE allochtonen zwart gaat lopen maken, dan moet je ook niet zeiken dat ze zich gediscrimineerd voelen. Immers, je discrimineert ze ten onrechte en het komt NIEMAND ten goede.

Niet allemaal nee, maar ik kan niet zeggen dat ze erg vriendelijk zijn in t stadion
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:19
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-03-2003 @ 21:44:
Ik weet niet hoor, maar er zijn zat allochtonen met een goed diploma en baan. Helaas komt t nog vaak voor dat een allochtoon ondergewaardeerd wordt door een bedrijf, net zoals t met vrouwen gebeurt
Allochtonen ondergewaardeerd wanneer ze een hooggewaardeerd diploma en goede baan hebben? Man, deze groep wordt, naar m'n eigen informatie en ervaring, zo ongeveer doodgeknuffeld om het goede, zoals ook jij wilt, ook te benadrukken en te 'belonen'.

Verder vind ik het hele idee hier onzin, waarom hetzelfde in Nederland starten, wanneer het in Belgie zonder resultaat is gebleven. Daarnaast, waarom wil je je nog verder afzonderen of in een 'aparte' positie manoeuvreren door zelf een klachteninstantie op te gaan richten en zelf de politie te gaan controleren. Daar hebben we toch officiele door de overheid gesubsidieerde instanties voor?
Bovendien, politie-agenten raken geirriteerd wanneer je ze gaat volgen, of dat nou een stel irritante pubers is of een groepje allochtonen die agenten filmen (mag dat?) en constant volgen.
Oud 11-03-2003, 11:05
Verwijderd
kunnen ze aub een keertje oprotten met dat zielige gezeik van ze..
ik word echt zo schijtziek van, elke keer AEL wil dit , AEL doet dat, PLEUR OP MET DIE AEL, ga lekker een partij oprichten ergens in de woestijn, pfffff...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
xcorienx schreef op 11-03-2003 @ 11:19:
Allochtonen ondergewaardeerd wanneer ze een hooggewaardeerd diploma en goede baan hebben? Man, deze groep wordt, naar m'n eigen informatie en ervaring, zo ongeveer doodgeknuffeld om het goede, zoals ook jij wilt, ook te benadrukken en te 'belonen'.

Verder vind ik het hele idee hier onzin, waarom hetzelfde in Nederland starten, wanneer het in Belgie zonder resultaat is gebleven. Daarnaast, waarom wil je je nog verder afzonderen of in een 'aparte' positie manoeuvreren door zelf een klachteninstantie op te gaan richten en zelf de politie te gaan controleren. Daar hebben we toch officiele door de overheid gesubsidieerde instanties voor?
Bovendien, politie-agenten raken geirriteerd wanneer je ze gaat volgen, of dat nou een stel irritante pubers is of een groepje allochtonen die agenten filmen (mag dat?) en constant volgen.

Pff bullshit. Als er ontslagen vallen zijn t altijd eerst de vrouwen en de allochtonen. Bovendien verdient een vrouw en allochtonen vaak veel minder voor dezelfde functie als een man.
En ik ken wel meer mensen dan jou, om daar een oordeel over te vellen

Fijn, ik vind t namelijk ook onzin!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 11-03-2003 @ 12:05:
kunnen ze aub een keertje oprotten met dat zielige gezeik van ze..
ik word echt zo schijtziek van, elke keer AEL wil dit , AEL doet dat, PLEUR OP MET DIE AEL, ga lekker een partij oprichten ergens in de woestijn, pfffff...
Ik hoorde je toen niet over de LPF...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:55
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 15:38:
Pff bullshit. Als er ontslagen vallen zijn t altijd eerst de vrouwen en de allochtonen. Bovendien verdient een vrouw en allochtonen vaak veel minder voor dezelfde functie als een man.

Bewijs? Cijfers?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 11-03-2003 @ 15:55:
Bewijs? Cijfers?

Dus jij gelooft dat vrouwen evenveel verdienen als mannen bij dezelfde functie????
(zoja, kom dan met bewijzen en cijfers)

Cijfers geven ze daar niet van natuurlijk. Beetje je hersens gebruiken en je snapt wel dat dat niet goed is voor de positie van het land. Er worden wel onderzoeken naar gedaan door bedrijven, die verschijnen dan op nu.nl ofzo, maar die kan je na een tijdje niet meer raadplegen.(tenminste, niet gratis)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:15
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 16:38:
Pff bullshit. Als er ontslagen vallen zijn t altijd eerst de vrouwen en de allochtonen.
O? Is dat zo? Volgens mij niet.
Als er ontslagen vallen gooien ze eerst mensen met een tijdelijk contract uit (dat verlengen ze niet). Daarna gaat het meestal op lengte van dienst, mensen die er het kortst bij zitten, liggen er het snelst uit.

Wat betreft salarissen: Allochtonen verdienen soms meer, vaak minder. We weten dat in die groep uit Turkije en Marokko afkomstig promotiekansen geringer zijn. We weten dat ze minder vaak baanzekerheid hebben. En weten dat deze groep allochtonen liever korter werkt, in tegenstelling tot veel mensen in Nederland. Korter werken zou voor hen immers minder geld betekenen. bron

En je kent me niet.
Oud 11-03-2003, 17:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
xcorienx schreef op 11-03-2003 @ 16:15:
O? Is dat zo? Volgens mij niet.
Als er ontslagen vallen gooien ze eerst mensen met een tijdelijk contract uit (dat verlengen ze niet). Daarna gaat het meestal op lengte van dienst, mensen die er het kortst bij zitten, liggen er het snelst uit.

Wat betreft salarissen: Allochtonen verdienen soms meer, vaak minder. We weten dat in die groep uit Turkije en Marokko afkomstig promotiekansen geringer zijn. We weten dat ze minder vaak baanzekerheid hebben. En weten dat deze groep allochtonen liever korter werkt, in tegenstelling tot veel mensen in Nederland. Korter werken zou voor hen immers minder geld betekenen. bron

En je kent me niet.
Ja, en bij die groep met een tijdelijke contract zijn t eerst de vrouwen en laagopgeleiden, meestal ook allochtonen dus.

Soms meer, vaak minder. Hier heb je het.
Minder vaak baanzekerheid>dus ze worden sneller ontslagen

Ik zei dat ik meer allochtone mensen ken dan jou.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:14
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 15:38:

maar dan zijn allochtonen ook minder waard
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 11-03-2003 @ 18:14:
maar dan zijn allochtonen ook minder waard

Ja
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:22
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 19:02:
Ja, en bij die groep met een tijdelijke contract zijn t eerst de vrouwen en laagopgeleiden, meestal ook allochtonen dus.

Soms meer, vaak minder. Hier heb je het.
Minder vaak baanzekerheid>dus ze worden sneller ontslagen

Ik zei dat ik meer allochtone mensen ken dan jou.
Daar zit geen verschil tussen, tijdelijk contract = er het eerst uit anyway. Ja, daar heb je gelijk in.

Dat laatste twijfel ik niet aan, maar moeten die rolleyes nou? Ik dacht dat m'n blondheid al duidelijk was.
Oud 11-03-2003, 17:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
xcorienx schreef op 11-03-2003 @ 18:22:
Daar zit geen verschil tussen, tijdelijk contract = er het eerst uit anyway. Ja, daar heb je gelijk in.

Dat laatste twijfel ik niet aan, maar moeten die rolleyes nou? Ik dacht dat m'n blondheid al duidelijk was.

Jawel, want niet iedereen met een tijdelijk contract wordt altijd ontslagen

sorry
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:51
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 11-03-2003 @ 18:25:
Jawel, want niet iedereen met een tijdelijk contract wordt altijd ontslagen
Wel als er geldproblemen zijn. (Zorg bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:07
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 06-03-2003 @ 20:35:

get your facts straight, dat nummer was niet tegen 'de nederlanders' gericht, maar tegen de media met al haar vooroordelen over marokkanen .

maargoed, ik ben zeer onder de indruk van abouh jah jah, ook al zou ik nooit op zo'n partij stemmen, ze mogen van mij best in nederland een partij oprichten, dat vergroot toch alleen de dialoog met autochtonen en allochtonen?
en ik denk dat de meeste mensen nu al te veel vooroordelen hebben over zo'n partij alleen maar omdat die islamitisch is

maar om on topic te blijven, ze mogen het doen van mij, wat is het probleem daarvan?? men wil toch alleen bewijzen dat allochtonen 'gediscrimineerd' worden door de politie? nou dat mogen ze van mij best controleren, en als dat mislukt , pech gehad...
=
Reageren

Regels voor berichten