Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 13:32
Purgatori
Purgatori is offline
Hey peeps,

Ik heb wat aan men been, kzal et verhaal ff vertelle.. Kwas ff nieuw tafeltje aant neerzette, comp ff afsluite enzovoort.. Toen wou ik nog ff de drade aan de kant legge.. En ik bukte in.. En toen voelde ik ineens ongelooflijke pijn in men knie.. Ik stond op.. En dat deej nog al zeerder.. Dus ik hield men been maar geboge.. Nou heb ik der cool-pack al 3x ofzo op gehad.. Maar ik kan er nog steeds niet op steune.. Dus eig niej lope.. Et doet echt ongelooflijk veel zeer.. Kheb de dokter opgebeld.. En die zei dak rust moest houde en koud/nat verband derop moes doen.. En waarschijnlijk zou et morge over zijn.. As da niej was moesk langskome.. Nou is men vraag.. Is da morge over? Wat denke jullie? Want ik ging net morge ergens naar toe waark al heel lang op zit te wachte.. En nou zou ik dus niej kunne gaan.. Zou dit in 1 dag over kunne zijn? Nog voor de duidelijkheid.. Ik kan er niet op staan nu..

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 13:46
poesiefox
poesiefox is offline
Van een echte knie luxatie pis je in je broek van de pijn, en je onderbeen staat echt duidelijk niet recht onder je dijbeen.
Coldpacks zorgen voor het tegengaan van de zwelling, die vaak pijnlijker is dan de oorspronkelijke verdraaiing/verrekking.

Ik kan je van hieruit niet zien natuurlijk, maar een dagje de zaken aanzien lijkt me weinig kwaad kunnen. Desnoods ga je even naar de eerste hulp, of je laat er de dokter even naar kijken, als je het niet vertrouwd. Neem maar een paracetamolletje tegen de pijn, en hou je rustig.
Oud 20-03-2003, 15:09
Tóney
Tóney is offline
Naar mijn idee gaan dit soort dingen in een (paar) dag(en) wel over. Misschien doet het morgen nog wel wat pijn, maar ik denk dat het dan al stukken minder is.
Nu gewoon zo min mogelijk belasten.
Oud 20-03-2003, 15:53
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Tóney schreef op 20-03-2003 @ 16:09:
Naar mijn idee gaan dit soort dingen in een (paar) dag(en) wel over. Misschien doet het morgen nog wel wat pijn, maar ik denk dat het dan al stukken minder is.
Nu gewoon zo min mogelijk belasten.
Tis nu 2 uur en 20 min. later.. En ik heb de heletyd met coolpacks en koude en natte handdoeke gewerkt.. En nou ging ik probere stukje te lope.. Smam zei dat da ook niej goed is.. Om zolang in 1 houding te ligge met je been.. Ik heb dus gewoon de heletyd in 1 houding gelege.. Ik wou dus lope.. En ik kon er letterlijk niej eens 1 sec. op staan.. Of men andere been moes et al overneme.. Et deej ontzettend pijn.. Ik denk dat dit morge nog niej goed is.. En dan kan ik verdomme weer niej naar da toe waark al zo fucking lang op heb zitte wachte.. Waarom zit et altyd tege aster wa leuks komt?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:35
Verwijderd
2 uur en 20 minuten later is ook niks, tis vervelend, maar d'r zit waarschijnlijk niets anders op dan een paar dagen rust te houden of het rustig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:56
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-03-2003 @ 17:35:
2 uur en 20 minuten later is ook niks, tis vervelend, maar d'r zit waarschijnlijk niets anders op dan een paar dagen rust te houden of het rustig aan te doen.
*Zucht*
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien is het je meniscus, had mn vader en die had ook veel pijn in zn knie.
Oud 20-03-2003, 17:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-03-2003 @ 14:46:
Van een echte knie luxatie pis je in je broek van de pijn, en je onderbeen staat echt duidelijk niet recht onder je dijbeen.
Bedoel je een luxatie van de knieschijf? In dat geval klopt het niet helemaal wat je zegt over dat je onderbeen duidelijk niet recht onder je dijbeen staat. (mocht het over iets anders gaan (kweet niet of d'r andere knieluxaties zijn, sorry, dan heb je waarschijnlijk gelijk).
Het kan namelijk zijn dat bij een luxatie van je knieschijf je knieschijf meteen weer terug schiet. Hij is dan niet hélemaal uit de kom geschoten, maar geloof mij, het doet nog verschrikkelijk veel pijn.

@ Purgatori: Je zegt dat je op het moment dat het gebeurde bukte, maar draaide je toen ook of dat niet?
En zo ja, heel je lijf, of bijv. alleen je bovenlijf (of incl. bovenbeen).
Oud 20-03-2003, 18:04
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-03-2003 @ 18:40:

@ Purgatori: Je zegt dat je op het moment dat het gebeurde bukte, maar draaide je toen ook of dat niet?
En zo ja, heel je lijf, of bijv. alleen je bovenlijf (of incl. bovenbeen).
Nou.. Ik draaide dus helemaal niet.. Ik heb wel vaker ask inbuk dat men knie knakt.. Maar nie istie denk ik blijve hange.. Ik bukte gewoon in.. Recht naar benede.. En toen kwam de pijn... En et is niet men knieschijf... Net iets derlangs.. Kweet nie precies hoe je da moet zegge..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 22:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 20-03-2003 @ 19:04:
Nou.. Ik draaide dus helemaal niet.. Ik heb wel vaker ask inbuk dat men knie knakt.. Maar nie istie denk ik blijve hange.. Ik bukte gewoon in.. Recht naar benede.. En toen kwam de pijn... En et is niet men knieschijf... Net iets derlangs.. Kweet nie precies hoe je da moet zegge..
maar als je knieschijf uit de kom is dan voel je dat ook net iets d'r naast. Tja, 't klinkt wat betreft 'symptonen' zeg maar dat het wel zoiets is, maar hoe je het hebt gekregen.... Ik heb één keer gehad dat ik m'n been alleen maar strekte en dat toen m'n knieschijf uit de kom schoot, dus het kan wel. Maar vaker is het met een draaiing. Ik zou zeker weten morgen ff naar de dokter gaan! Laat je niet afschepen met 'het is morgen wel over'!
Oud 21-03-2003, 08:17
poesiefox
poesiefox is offline
* heft uit volle borst het meniscus-lied aan*

Ik hoop het werkelijk niet voor je, purgatori!
Oud 21-03-2003, 08:24
Purgatori
Purgatori is offline
Kben vandaag naar de dokter geweest.. Ik heb nu nog meer pijn as dervoor.. Want hij duwde en deej maar aan.. Hij zei dat er iets was met men kniebande.. Of weet ik hoe et heet.. In ieder geval.. Iets met bande.. Dus.. Kmoes rust houde en beetje met nat verband werke..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 08:31
poesiefox
poesiefox is offline
Dus geen leuk uitje vandaag, jammer voor je. Koop bij de apotheek maar een knieband als de zwelling weg is. Niet te strak kopen, je mag niets afknellen, maar hij mag ook weer niet afzakken. Als je je knie ( na een voldoende lange rustperiode!) weer gaat belasten, met sport ofzo, geeft die band net dat beetje steun zodat het niet weer gebeurt. De verleiding is groot om die band lekker de hele dag aan te doen, maar dat is ook weer niet goed.

Maar reken er maar op dat je een week schuifelt als een bejaarde.
Oud 21-03-2003, 17:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-03-2003 @ 09:31:
Dus geen leuk uitje vandaag, jammer voor je. Koop bij de apotheek maar een knieband als de zwelling weg is. Niet te strak kopen, je mag niets afknellen, maar hij mag ook weer niet afzakken. Als je je knie ( na een voldoende lange rustperiode!) weer gaat belasten, met sport ofzo, geeft die band net dat beetje steun zodat het niet weer gebeurt. De verleiding is groot om die band lekker de hele dag aan te doen, maar dat is ook weer niet goed.

Maar reken er maar op dat je een week schuifelt als een bejaarde.
idd, zo'n band geeft veel steun en neemt ook een deel angst weg (mocht je die hebben). Als het trouwens echt erg is voor wat betreft het lopen zou ik toch ook overwegen om krukken te lenen en die een tijdje gebruiken. Ik weet uit ervaring dat je het alleen maar erger kan maken door toch te gaan lopen/te veel te gaan doen na een blessure. Ik heb bij mijn laatste blessure na 3 weken gedacht dat ik wel weer hele dagen erop kon staan. Dat heeft er voor gezorgd dat ik in de 4e week weer helemaal terug bij af was (kon niks meer). Dus wees alsjeblieft wel voorzichtig met je knie, want die is heel belangrijk!

Regels voor berichten