Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 20:07
sebasamsterdam
sebasamsterdam is offline
Ik heb nu sinds een tijdje een vriendin en dat gaat verbazend goed
We spreken vaak op mijn studentenkamer af en soms op haar studentenkamer, dus hierdoor zijn we bijna nooit bij elkaars ouders.
Opzich vind ik dit niet zon probleem en mn vriendin ook niet, aangezien we het wel lekker vinden dat we ook wat tijd met vrienden hebben en niet meteen te serieus willen doen.
MAARRRRR nu het probleem. Haar ouders doen een beetje moeilijk dat ik niet vaak daar ben en dat ze mij niet kennen en dat zij maar achter mij aanloopt, wat dus ook niet het geval is. En ze vinden dat wij met zn tweetjes ook veel meer met elkaar moeten doen, en dat wij raar zijn in onze relatie..
Nu is mijn probleem dat ik niet echt snap waar ze zich mee bemoeien en dat ik de logica er ook niet achter zie..
Heeft iemand anders ook al ervaring met bemoeizuchtige ouders in een relatie?

mzzl,
Sebas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 20:54
Verwijderd
Ga eens wat vaker naar haar ouders zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:05
MUBA
MUBA is offline
Daar heb ik totaaaal geen last van. Allebei onze ouders vinden de partner van hun kind geweldig. Dat roeleert echt grote tijd.
Oud 03-03-2003, 07:18
Kinshi
Kinshi is offline
Kan je niet gewoon voor de beleefdheid een keer langs gaan? Zien zij wie je werkelijk bent en heb jij weer het gevoel dat je iets goeds hebt verricht. Haar ouders zijn natuurlijk hartstikke bezorgd om hun dochter dus je moet hen laten merken dat jij echt een geweldige schoonzoon bent . Misschien kan je vriendin eens met hen praten en zeggen dat ze zich er niet zo mee moeten bemoeien?
Oud 03-03-2003, 08:36
Verwijderd
Mijn ouders worden hoogstens nieuwsgierig naar wie ze is. Voor de rest houden ze zich er niet zo mee bezig, tenzij ze merken dat er iets met me aan de hand is..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:12
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
sebasamsterdam schreef:
Ik heb nu sinds een tijdje een vriendin en dat gaat verbazend goed
We spreken vaak op mijn studentenkamer af en soms op haar studentenkamer, dus hierdoor zijn we bijna nooit bij elkaars ouders.
Opzich vind ik dit niet zon probleem en mn vriendin ook niet, aangezien we het wel lekker vinden dat we ook wat tijd met vrienden hebben en niet meteen te serieus willen doen.
MAARRRRR nu het probleem. Haar ouders doen een beetje moeilijk dat ik niet vaak daar ben en dat ze mij niet kennen en dat zij maar achter mij aanloopt, wat dus ook niet het geval is. En ze vinden dat wij met zn tweetjes ook veel meer met elkaar moeten doen, en dat wij raar zijn in onze relatie..
Nu is mijn probleem dat ik niet echt snap waar ze zich mee bemoeien en dat ik de logica er ook niet achter zie..
Heeft iemand anders ook al ervaring met bemoeizuchtige ouders in een relatie?

mzzl,
Sebas
Ik heb dat precies hetzelfde meegemaakt.. dus ging ik vaker langs.
Toen kreeg ik commentaar dat we teveel op zijn kamer zaten.
Toen ging ik steeds in de woonkamer zitten..en kreeg commentaar dat we te klef deden. (hand in hand zitten )
Daarna begon het commentaar over mijn werk, kleding, haarstijl etc etc etc..
Natuurlijk gaat het niet altijd zo, misschien zijn ze oprecht geïnterresseerd in je, dus mijn advies is: laat zien dat je een leuke jongen bent, maar blijf vooral jezelf en doe geen dingen
waar je zelf niet achter staat. Als jij daar niet 3 keer per week wil
zitten dan is dat jouw goed recht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 13:53
Verwijderd
Maak die ouders gewoon duidelijk dat je met hun dochter verkering hebt en niet met hen. Natuurlijk kan ik best begrijpen dat ze het leuk vinden dat je langskomt, als het enigszins serieus is willen ze natuurlijk wel weten met wie hun dochter bezig is. Maar dat is dan ook het enige waarvan ouders iets zouden kunnen zeggen.

Als jij daar gewoon al een paar keer geweest bent, moeten ze niet zeiken. Ze hebben zich niet te bemoeien met de inhoud en inrichting van jullie verkering. Helemaal als jullie allebei al op kamers wonen, zou ik echt oppassen dat je zo'n dochter niet nog verder van je afdrijft door dit soort stomme acties. Ik zou die ouders mooi links laten liggen. Ze woont toch al niet meer thuis, dus zoveel kunnen ze niet doen. Doe gewoon waar je zin in hebt en waar jullie je lekker bij voelen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 15:50
[GEEN_HELD]
[GEEN_HELD] is offline
Gadverdamme..... Ennuh hoe oud is dat meisje??? Kan ze niet het huis uit ofsow?
Oud 03-03-2003, 15:58
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hahaha helaas wel......

Mijn ouders vertellen me altijd dat ik een andere vriendin moet hebben die bij me minimaal 3 x per week thuis komt,en met me ouders spreekt.Misschien nog boodschappen doet met me moeder.
En dat vind ik ook minder.Maar misschien is het helemaal geen slecht idee als ik haar hier thuis haal.Me ouders zijn experts wat dat betreft.Ze weten precies welke meisje ik moet hebben.

PeaCe

Oud 04-03-2003, 20:09
vampire_esje
vampire_esje is offline
dat zijn nou ouders die om hun dochter geven....

wat een gecontroleer zeg! doe wat je zelf wil, al denk ik wel dat je je voor kan stellen aan haar ouders.
maar verder....
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:45
Thomas
Thomas is offline
Ouders zijn in die dingen toch ietwat vreemd omdat ze hun kroost eigenlijk kwijtraken aan iemand anders. Raar maar waar.

En ik zou eens vaker de ouders bezoeken, dan trekken ze vast wel bij. En trek je er niet teveel aan aan, want je hebt geen verkering met hun, maar met hun dochter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten