![]() |
||
Citaat:
en vervolgens raakte m'n huid er aan gewend ofzo.. :\ Heb ook nog andere zalfjes/lotions gekregen, zijn coïstoriden oid. (geen flauw idee of dat ook hormoonzalfjes zijn, laat maar zitten dan.. ![]() Die werken icm die pilletjes wel goed eigenlijk. (behalve op m'n hoofd dan. :\)
||||
Citaat:
Nu heb ik soms weer droge huid met korstjes, maar das niet echt eczeem. dat heb ik wel op m'n handen (waar ik altijd eczeem had) en ook op m'n benen Citaat:
Citaat:
gebruik je btw nog steeds betamethason voor je haar? ![]() bij mij hielpen voor op m'n haar, van die dodezee zout shampoo's en threethea shampoo's
|||
Citaat:
Helpt die? Citaat:
Met net zo'n naam. ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Ik heb er met vlagen last van.
![]() Er zijn maar weinig dingen die echt helpen, alleen het zalfje dat mijn vader maakt werk echt goed. Het vervelende van hormoonzalfjes is dat ze op den duur toch minder goed gaan werken. Dit las ik in de Santé van februari: Effectief middel tegen eczeem Goed nieuws voor de 400.000 antopisch eczeem patiënten die Nederland telt. Sinds kort is er een nieuwe zalf (tacrolimuszalf) verkrijgbaar die goed helpt tegen de klachten en die auwelijks bijwerkingen heeft. Een dezer maanden verschijnt een tweede crème (pimecrolimuscrème) die eveneens effectief is. Tot nu toe waren patiënten met antopisch eczeem, een van de meest voorkomende vormen van eczeem, aangewezen op hormoonzalven. Nadeel hiervan is dat de huid eraan gewent raakt en de zalven na eenige tijd niet meer effedtief zijn.Bovendien kan de huid er dun van worden. Of de nieuwe zalven vergoed worden door de zorgverzekeraars is nog niet bekent. Maar of het goed is weet ik niet er er staat wel erg weinig info in dit stukje. Misschien dat iemand er wat aan heeft.
|
![]() |
kheb ook al mn hele leven eczeem. erg vervelend, maar toch, op den duur wen je er toch wat aan. Dit jaar had ik het echter heel erg, ook in mn gezicht. De dokter wist er nix meer op, en verwees me (weer) door naar de huidarts. Daar was ik al een keer geweest, maar het enige wat hij toen zei was: 'het is eczeem'.
![]() Toevallig kwam ik laatst iemand tegen die beweerde een product te hebben dat hielp, en daar ben ik nu nog mee bezig. het is aloe vera, dat moet ik iedere ochtend puur drinken (vies..woh!) en nog een andere zalf. maar het helpt wel, het is echt stukken minder al. Maar goed, de zonnebank helpt ook altijd bij mij, en rooibos thee drinken. ennuh, geen chocolade... ![]() liefs, arrianne |
![]() |
|
ik heb een huidaandoening die ook onder eczeem valt.
m'n huid op m'n gezicht maakt namelijk niet genoeg vet aan, waardoor (als ik er niks aan doe) m'n huid uitdroogt, met name in de winter. het resultaat is een gezicht vol met schilfers en velletjes wat heel veel pijn doet. Ik was al bij een dermatoloog geweest, maar die wist niet zo veel te verzinnen. Gaf me een middel waarmee ik m'n huid schoon moest maken, wat er voor zorgde dat ik m'n huid nóg droger maakte wat dus héél slecht was voor m'n gezicht. Zo'n drie jaar terug ging ik op een gegeven moment zelfs niet meer naar school omdat het niet ging van de pijn en toen ben ik naar de huisarts gegaan (had alle crèmpjes van de drogist inmiddels al uitgeprobeerd). Hij gaf me een middel waar 20% vaseline inzit (Cremor Lanette I) en dat moet ik 2x per dag insmeren. Daarnaast heb ik ook een vochtapparaat om m'n kamer gekregen wat er voor zorgt dat het heel vochtig op m'n kamer is (droogt het minder snel uit). Door die crème en dat apparaat heb ik er nou dus geen last meer van, al mag ik verder m'n gezicht niet extra wassen ofzo, want dan gaat het wel fout. Maar gaat het bij jou ook om je gezicht of ook andere delen van je lichaam?
|
thnx allemaal... heb intussen (weer) een nieuwe hormoonzalf van de dokter gekregen en ik ben er nu bijna van af (kijken voor hoe lang het dit x zal zijn
![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
verband eczeem en stress Melaniiie | 4 | 24-03-2016 20:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eczeem? Daantje_0705 | 4 | 16-05-2010 11:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eczeem Yana | 37 | 12-12-2005 13:59 | |