Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 17:35
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
het kan zijn dat dit al eerder is geweest maar ik zag het zo niet staan dusss....

ik heb al vanaf mijn geboorte erg veel last van eczeem, het komt dus duidelijk van binnenuit, ben onder behandeling bij een dermatoloog maar die blijft maar zalfjes voorschrijven waar k geen meter verder mee kom dus ik vroeg me af of hier mensen zijn die er ook last van hebben gehad/iemand kennen die er last van heeft gehad, en er vanaf zijn gekomen, en natuurlijk zou het handig zijn om te weten hoe ze er vanaf zijn gekomen dan
Oud 14-03-2003, 17:43
Quiana
Quiana is offline
Heb ook al eczeem sinds m'n geboorte..
Bij mij komt het deels door allergieën,
maar voor het overgrote deel van binnen.
Naja, nu heb ik het iig redelijk onder controle,
heb alleen eczeem op de 'eczeemplekken',
(knieholtes, elleboog etc), en op m'n hoofdhuid..
(bij vlagen weleens over m'n benen enzo)
Naja, heb vorig jaar pilletjes tegen de jeuk gekregen,
omdat dàt vooral het probleem was..
Zonder jeuk heb ik veel minder last van eczeem.
't Zijn Cetirizine-pilletjes, moet je aan je dermatoloog
vragen hoeveel je er moet hebben,
en of ze wel geschikt ed voor je zijn..
En vd rest geen dingen eten waar ik allergisch voor ben,
geen irriterende dingen op m'n huid smeren, etc.

[edit]
En als het van binnen uit komt..
Probeer dat op te lossen. Scheelt dan ws heel veel.
Oud 14-03-2003, 17:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 14-03-2003 @ 18:43:
't Zijn Cetirizine-pilletjes, moet je aan je dermatoloog
vragen hoeveel je er moet hebben,
en of ze wel geschikt ed voor je zijn..
die worden uitgeschreven voor meerdere soorten allergien. ik gebruik ze namelijk ook voor m'n hooikoorts En je kunt ze btw ook gewoon bij de huisarts krijgen.

Verder heb ik niet echt tips. Ik heb zelf ook veel last gehad van eczeem, maar dat kreeg ik vaak wel weer weg met hormoonzalf. dus ja, daar heb jij ook niet zoveel aan.
Maare zoals beta al zei: los je problemen van binnen op (klinkt lullig omdat het vaak niet zo makkelijk gaat)
Oud 14-03-2003, 18:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef op 14-03-2003 @ 18:54:

Verder heb ik niet echt tips. Ik heb zelf ook veel last gehad van eczeem, maar dat kreeg ik vaak wel weer weg met hormoonzalf.
Hm, dat kreeg ik ook, dat hielp dan even,
en vervolgens raakte m'n huid er aan gewend ofzo.. :\
Heb ook nog andere zalfjes/lotions gekregen,
zijn coïstoriden oid. (geen flauw idee of dat ook hormoonzalfjes zijn, laat maar zitten dan.. )
Die werken icm die pilletjes wel goed eigenlijk.
(behalve op m'n hoofd dan. :\)
Oud 14-03-2003, 18:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 14-03-2003 @ 19:00:
Hm, dat kreeg ik ook, dat hielp dan even,
en vervolgens raakte m'n huid er aan gewend ofzo.. :\
hmz, bij mij werkte het wel gelukkig. Ik was er ook helemaal zat van, omdat ik het toen al heel lang had. maare het was toen binnen 2 weken weg geloof ik. En daarna moest ik nog af en toe smeren
Nu heb ik soms weer droge huid met korstjes, maar das niet echt eczeem. dat heb ik wel op m'n handen (waar ik altijd eczeem had) en ook op m'n benen
Citaat:
Heb ook nog andere zalfjes/lotions gekregen,
zijn coïstoriden oid. (geen flauw idee of dat ook hormoonzalfjes zijn, laat maar zitten dan.. )
haha, ik heb geen idee. Ik heb trouwens naast de hormoonzalf ook een speciale vettige zalf, om m'n huid soepel te houden enzo.
Citaat:
Die werken icm die pilletjes wel goed eigenlijk.
(behalve op m'n hoofd dan. :\)
nou ja, gelukkig dan maar..
gebruik je btw nog steeds betamethason voor je haar?
bij mij hielpen voor op m'n haar, van die dodezee zout shampoo's en threethea shampoo's
Oud 14-03-2003, 18:12
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef:

haha, ik heb geen idee. Ik heb trouwens naast de hormoonzalf ook een speciale vettige zalf, om m'n huid soepel te houden enzo.
Onderhoudscrème zeker? *kreeg daar juist jeuk van*
Helpt die?
Citaat:
dreen schreef:

nou ja, gelukkig dan maar..
gebruik je btw nog steeds betamethason voor je haar?
Nee.. heb nu een andere lotion gekregen.
Met net zo'n naam.
Oud 14-03-2003, 18:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 14-03-2003 @ 19:12:
Onderhoudscrème zeker? *kreeg daar juist jeuk van*
Helpt die?
geen idee, was nogal neutraal en kon ik gewoon door gebruiken, hmz helpen weet ik niet... maare ik ben nu aan het minderen
Citaat:
Nee.. heb nu een andere lotion gekregen.
Met net zo'n naam.
Oud 15-03-2003, 07:44
Ieke
Ieke is offline
Ik heb er met vlagen last van. Als ik gestrest ben ofzo breekt het vaak uit.
Er zijn maar weinig dingen die echt helpen, alleen het zalfje dat mijn vader maakt werk echt goed.
Het vervelende van hormoonzalfjes is dat ze op den duur toch minder goed gaan werken.
Dit las ik in de Santé van februari:
Effectief middel tegen eczeem
Goed nieuws voor de 400.000 antopisch eczeem patiënten die Nederland telt. Sinds kort is er een nieuwe zalf (tacrolimuszalf) verkrijgbaar die goed helpt tegen de klachten en die auwelijks bijwerkingen heeft. Een dezer maanden verschijnt een tweede crème (pimecrolimuscrème) die eveneens effectief is. Tot nu toe waren patiënten met antopisch eczeem, een van de meest voorkomende vormen van eczeem, aangewezen op hormoonzalven. Nadeel hiervan is dat de huid eraan gewent raakt en de zalven na eenige tijd niet meer effedtief zijn.Bovendien kan de huid er dun van worden. Of de nieuwe zalven vergoed worden door de zorgverzekeraars is nog niet bekent.

Maar of het goed is weet ik niet er er staat wel erg weinig info in dit stukje. Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Oud 15-03-2003, 22:17
flierefluiter
flierefluiter is offline
kheb ook al mn hele leven eczeem. erg vervelend, maar toch, op den duur wen je er toch wat aan. Dit jaar had ik het echter heel erg, ook in mn gezicht. De dokter wist er nix meer op, en verwees me (weer) door naar de huidarts. Daar was ik al een keer geweest, maar het enige wat hij toen zei was: 'het is eczeem'.
duh.
Toevallig kwam ik laatst iemand tegen die beweerde een product te hebben dat hielp, en daar ben ik nu nog mee bezig.
het is aloe vera, dat moet ik iedere ochtend puur drinken (vies..woh!) en nog een andere zalf. maar het helpt wel, het is echt stukken minder al. Maar goed, de zonnebank helpt ook altijd bij mij, en rooibos thee drinken.
ennuh, geen chocolade...
liefs, arrianne
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 23:05
Balance
Balance is offline
ik heb een huidaandoening die ook onder eczeem valt.
m'n huid op m'n gezicht maakt namelijk niet genoeg vet aan, waardoor (als ik er niks aan doe) m'n huid uitdroogt, met name in de winter. het resultaat is een gezicht vol met schilfers en velletjes wat heel veel pijn doet.
Ik was al bij een dermatoloog geweest, maar die wist niet zo veel te verzinnen. Gaf me een middel waarmee ik m'n huid schoon moest maken, wat er voor zorgde dat ik m'n huid nóg droger maakte wat dus héél slecht was voor m'n gezicht.
Zo'n drie jaar terug ging ik op een gegeven moment zelfs niet meer naar school omdat het niet ging van de pijn en toen ben ik naar de huisarts gegaan (had alle crèmpjes van de drogist inmiddels al uitgeprobeerd).
Hij gaf me een middel waar 20% vaseline inzit (Cremor Lanette I) en dat moet ik 2x per dag insmeren. Daarnaast heb ik ook een vochtapparaat om m'n kamer gekregen wat er voor zorgt dat het heel vochtig op m'n kamer is (droogt het minder snel uit).

Door die crème en dat apparaat heb ik er nou dus geen last meer van, al mag ik verder m'n gezicht niet extra wassen ofzo, want dan gaat het wel fout.
Maar gaat het bij jou ook om je gezicht of ook andere delen van je lichaam?
Oud 18-03-2003, 20:14
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
thnx allemaal... heb intussen (weer) een nieuwe hormoonzalf van de dokter gekregen en ik ben er nu bijna van af (kijken voor hoe lang het dit x zal zijn) en daarnaast heb k een nieuwe lading citrizine (voorheen zyrtec)tabletjes gekregen, ik had ze al eerder gehad maar ze deden op een gegeven moment niets meer voor me, maar het schijnt nu toch wel weer te helpen
Oud 19-03-2003, 15:38
#6 is offline
hoi, ik had vroeger ook last van eczeem maar ben er vanaf gekomen door een zalfje, iets wit's in een wit met blauw klein tubetje, maar ik kan nu even niet op de naam komen..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten