Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In het is idd zonde om het te laten vallen als je aan de wettelijke verplichting hebt voldaan. Zet door.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
O ja en aan break of dawn; je kan het laten wanneer je het wilt. Zelfs nog vlak voor het eindexamen, maar ja das ook wel n btje heel erg zonde als je er zo veel tijd er voor in hebt gestopt. Maar als je het echt te moeilijk en te veel veel vind en je hebt daarnaast ook nog een ander extra vak, ja dan zou ik het wel laten vallen. Maar als dit het enige extra vak is.....zou ik het niet zo snel doen. Enneh ja kan natuurlijk ook ff langs de decaan gaan om er over te praten. Die kan je vast wel wat advies geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die drukte komt doordat ik drie extra vakken heb. Informatica, economie1 en m&o is misschien ook wel wat teveel van het goede, omdat ik in mn profiel ook al Latijn heb, maar... ik weet echt niet wat ik moet gaan laten vallen. |
![]() |
|
Ik vind het ook niet moelijk, maar onze m&o klas bestond eerst uit 19 mensen en nu nog uit 8 dus das ook niet echt gezond. Je kan toch ook examen doen in m&o en als je het dan heel slecht gemaakt hebt dat je het daarna laat vallen als je nog genoeg uren over hebt, als het dan goed ging heb je een diploma met een extra vak en dat staat altijd beter. Ik weet alleen niet zeker of dit nu nog kan, op het vwo oude stijl kon dit wel, heeft mn nicht ook gedaan met scheikunde.
|
sommige mensen kunnen zulk soort vakken nou eenmaal niet. zit dus niet tussen de oren, ze bezitten gewoon de vaardigheden niet. das net als met, voor anderen, een taal leren.
over het laten vallen: je mag het laten vallen als je nog een ander vak in je vrije deel hebt waarin je centraal examen doet. wiskunde telt daarbij niet mee (mocht je bijv. a2 extra naast a1 hebben gekozen). Als dat het geval is, dan mag je het voor je examen laten vallen. D'r zijn mensen in m'n klas die nu al weten dat ze iets puur volgen voor hun uren. Ze staan laag (vier of lager) voor het vak en hebben het ook niet nodig voor hun vervolgopleiding. Dan vink het vrij logisch. Als je iets toch niet kan én niet nodig hebt is het behoorlijk zonde als je daarop zakt!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
bij ons is het als volgt (en dat zal wel landelijk zijn): je moet minstens 1 examenvak (hoeft niet per se met centraal examen te zijn) in je vrije ruimte kiezen.. van min. 120 slu.. als je twee examenvakken kiest.. en voor 1 van die 2 een onvoldoende komt te staan.. kan je die onvoldoende niet mee laten tellen.. terwijl de uren die je voor dat vak hebt gemaakt wel meetellen.. bijv. stel je hebt in je vrije ruimte Bi1,2 en kcv gekozen en zit daarmee net aan je aantal verplichte uren.. Biologie kom je onvoldoende voor te staan.. Dan komt die onvoldoende niet op je eindlijst te staan maar tellen de uren wel mee.. Ik zou als ik jou was het centraal examen gewoon maken en zien hoe het gaat.. en als het een onvoldoende is gewoon niet mee laten tellen als onvoldoende op eindlijst.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|