Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2001, 08:28
icke
icke is offline
Onze stelling voor de discussie luidt:

Gezonde dieren mogen in geval van verdenking worden geruimd"

ik moet voor de stelling zijn, dus deze stelling verdedigen....ik heb alleen nog geen argumenten......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2001, 12:21
icke
icke is offline
niemand die mij aan argumenten kan helpen???
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 13:18
OnlineMedusa
OnlineMedusa is offline
ikke in ieder geval nie
Met citaat reageren
Oud 30-05-2001, 18:21
Stoetel
Stoetel is offline
Hmm, mja ik denk dat het inderdaad niet makkelijk is om een stelling te verdedigen waar je niet echt achter staat. Je kan bv. als argument gebruiken: Is het niet beter om misschien besmette dieren uit de weg te ruimen dan dat er weer andere dieren besmet worden? Anders kan je het virus toch nooit stoppen. Da's misschien een beetje een zwak argument, maar volgens mij moet je je echt vastbijten in het onderwerp en dan vragen op de mensen afvuren die tegen zijn. Bv: wat zou gij zeggen als ge dieren had en die werden besmet door een dier dat alleen maar kanshebber was en dus niet gedood werd? Je moet dus echt in de aanval gaan zeg maar. Desnoods kan je op voorhand een aantal argumenten bespreken met de anderen en es kijken of zij geen ideeën meer hebben.
In ieder geval: veel succes ermee!
Oud 05-03-2003, 18:29
luf_for_
luf_for_ is offline
Juh kunt denk ik beter anderz schrijven als stelling: Dieren die verdacht worden van het MKZ-virus moeten niet worden geruimd.

Omdat juh ut toch nie eens bent bent die andere stelling. En zow kun juh dan wel een boeidende discussie vormen !!!
Oud 05-03-2003, 18:42
sportbabe
sportbabe is offline
Tja... Ehm.. Iets van, je kan beter preventief ontruimen dan dat je gewoon afwacht tot jouw dieren de ziekte krijgen. Tip: Speel het emotioneel, en speel op de anderen in: ja natuurlijk is het erg, maar hoe zou jij het vinden als je jou dieren ziet sterven aan de symptomen (ff een aantal opsommen)?? En je voorkomt eventuele uitbereiding, dan heb je iig nog het idee dat je de koeien van je buren hebt kunnen redden. (zoiets)
Waarschijnlijk komt de tegenpartij aan met vaccineren enzo. En dan moet je gewoon beginnen over de VS en andere belangrijke handelslanden (ff over informeren!!) die geen gevaccineerd vlees willen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is erg moeilijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten