Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 12:05
Verwijderd
hey,

ik heb het idee dat een van mijn dwerghamstertjes zwanger is, want ze is best dik aan het worden en ze doet een beetje gemeen tegen de andere, terwijl dat eigenlijk nooit zo was...

nu was mijn vraag dus.. hoe lang zijn die beestjes zwanger?? want ik moet het mannetje er natuurlijk vandaan halen dan, anders vreet ie de kleintjes op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 12:07
AlopiA
AlopiA is offline
geen idee hoe lang ze zwanger zijn,
maar het mannetje moet er meteen weg, want of mama vreet papa op tijdens de zwangerschap of vlak na de geboorte, of papa eet mama + kleintjes op.
nieuwe kooi + veel info lezen over kleine hamstertjes!
Oud 06-03-2003, 12:53
SuperSanne
SuperSanne is offline
Waarschijnlijk is ze zwanger, zeker omdat ze zo afstandelijk word tegenover de andere hamsters. Inderdaad maar effe apart zetten, veel lezen, andvies aan een fokker vragen (wantr in zo'n boekje staat meestal niet erg veel), en kijk ook eens naar d'r eetgewoontes: als ze opeens als een gek gaat zitten bunkeren en blijft piepen om een tweede portie weet je het wel zeker!
P.S. Ook maar alvast even informeren of er mensen zijn die hamsters willen, het zal je verbazen hoeveel jongen zo'n beest soms kan werpen...
Oud 06-03-2003, 13:08
Verwijderd
ik heb al vaker jonkies gehad hoor, 2 nestjes, toen was alles goedgegaan dus 'k heb inmiddels ook genoeg kooitjes, 4 dusja 2 grote en 2 gewone. dus 1 kooi voor mamma en 1 kooi voor kleintjes als ze van de mamma af moeten en 1 kooi voor pappa.

ik zal eens letten op de eetgewoontes bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:08
Verwijderd
zelf dacht ik trouwens 2 maanden zwanger en na 4 maanden van de moeder af..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
Voor ik het vergeet: als je ervaring hebt weet je het waarschijnlijk wel, maar toch voor iedereen die dit leest: als de hamser is bevallen: LAAT HAAR DAN MET RUST!!!! Normaal eet ze alleen de dode jongen op (is normaal), maar als ze word lastiggevallen raakt ze gestresst en verorbert ze soms de levende exemplaren...
Oud 06-03-2003, 13:26
Verwijderd
ja dat wist ik wel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:28
murwari
murwari is offline
Ik heb even wat opgezocht over de Roborovski dwerghamster en ik kwam uit op een Chinees dwerghamstertje, is dat hetzelfde? Dan heb ik wel enkele gegevens van de Chinese dwerghamster:

Lichaamslengte
82 tot 127 mm

Staartlengte
20 tot 33 mm

Gewicht
30 tot 45 gram

Draagtijd
20 tot 22 dagen

Aantal jongen
7 (maximaal 12)

Geboortegewicht
1,7 gram
Oud 07-03-2003, 12:16
faan
faan is offline
een roborovski dwerghamster is niet hetzelfde als een chinese.
De draagtijd is ongeveer hetzelfde als van de andere dwerghamsters...
Oud 10-03-2003, 13:42
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
de chinese en roborovski (ofzoiets?) zijn niet dezelfde soort maar ze verschillen qua draagtijd/jonkies e.d weinig van mekaar hoor. ik heb nu 4 jonge parkieten. we hadden er vijf maar er is er een doodgegaan. alle dat heb er nix mee te maken
Reageren

Regels voor berichten