![]() |
|
De Kazach Andrej Kivilev,die dinsdag
in de tweede rit van Parijs-Nice zwaar ten val kwam,is woensdag in St.Etienne een zijn verwondingen bezweken.De voor Cofidis koersende Kivilev werd 29 jaar. Kivilev liep een schedelbasisfractuur op bij zijn val,waarna hij in comateuze toestand naar een ziekenhuis in Saint Etienne werd overgebracht. Kivilev begon zijn profcarrière in 1998 bij de Festina-ploeg.Na wat bescheiden klasseringen in de eerste jaren,reed hij zich in de kijker in de Midi Libre en het Criterium Dauphiné Libéré waar hij zich als klimmer manifesteerde.Zijn echte doorbraak volgde in 2001 met de vierde plaats in de Tour de France. bron: NOS Teletekst ANDREI KIVILEV IN HET KORT _______________________________________ Geboortedatum: 21 september 1973 Geboorteplaats: Talducorgan (Kaz) Profdebuut: eind 1998 Ploegen: Festina (1998-1999), AG2R (2000), Cofidis (sinds 2001) 50e in laatste UCI-klassement Palmares: 2001: Route du Sud 4e in Ronde van Frankrijk 5e in Dauphiné Libéré 2002: 4e in Parijs-Nice 5e in Dauphiné Libéré 2003: 3e in Haut-Var bron: Teletekst TV1
Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 10:53. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik was diep geschokt toen ik het voor het eerst hoorde. Het was 1 van die goeie lichtgewichten bij de tour de france. Hij hoorde er echt bij! Hij ging niet zomaar lossen als US Postal gas ging geven op de stijle beklimmingen. Het zou denk ik de kopman van Cofidis geweest zijn in de tour. Het is een groot verlies voor de hele sport. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk. En zal hem missen in de tour deze zomer....
|
![]() |
||
Citaat:
Dat was de laatste keer dat hij op de fiets zat. Maar hij leeft nog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maaar het is idd zonde, zo jong nog ![]() |
![]() |
|
las het vanochtend in de krant erg he....
maar hij had ook geen helm op he...tog beetje eigen schuld je denkt wel ik zit maar op een fiets, maar je vergeet al snel dat hun 50 km/ph fietsen... en in de tour the france of zo als ze een berg afgaan 80 km/ph en dan net zoontje van 6 maanden ![]()
||
Citaat:
Als hij een helm had gedragen was het ook misschien zijn dood geweest want hij was op zijn gezicht gevallen maar de kans met helm is wel kleiner. Maar het is erg of het nu iemand zijn schuld is of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mee eens
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vond het echt verschrikkelijk. De etappe die ze daarna reden, reed de Cofidis ploeg de laatste kilometers op kop. Daar moest ik echt van huilen. Daarna lieten ze op Eurosport nog de beelden zien van die val, vreselijk, hoe hij daar lag. Gewoon domme pech. Ook erg voor die ploegmaat die ook bij die val was betrokken.
zucht, slik geen woorden voor eigenlijk
||
Citaat:
IK kwam thuis van school om kwart voor 5 moesten ze nog een aantal km, ik zag 6 of 7 cofidis rijders naast elkaar op kop rijden toen wist ik al genoeg ( had ik nog niks gelezen of gehoord van wuyts ). Vind het ook sneu voor VandenBroucke die vaak met hem ging trainen in de winter, en voor al zijn landgenoten en ploeggenoten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja in bergritten zou ik het ook verplichten ivm met de afdalingen aan 70-90 per uur. Goed voorbeeld Fabio Casartelli. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|